Menu
Marketing

Hoe zorg je met je bedrijf of winkel voor een betere online aanwezigheid?

Hoe zorg je met je bedrijf of winkel voor een betere online aanwezigheid?

Je hoort er vandaag de dag steeds meer over en lijkt er eigenlijk niet meer omheen te kunnen: de inzet op online aanwezigheid met je bedrijf. Het is dan ook niet gek om hier meer tijd aan te gaan besteden. Maar hoe pak je dit goed aan? Daar hebben we handige tips voor: lees gauw verder!

Bied je product online aan

Als je bijvoorbeeld een winkel hebt, is het belangrijk om je product ook online aan te gaan bieden. Dat is in sommige gevallen met de nodige voorbereiding relatief eenvoudig: je hebt in de basis een goede webshop, een betaalsysteem en goed verpakkingsmateriaal nodig, en je kunt aan de slag gaan. Het is echter ook bij bijvoorbeeld persoonlijkere services mogelijk om online een start te maken. Zo kun je tegenwoordig al online de hulp van een audicien inschakelen: hier hoef je niet meer voor naar de winkel toe te gaan. Dergelijke oplossingen voor online een gehoorapparaat bestellen vragen om creativiteit, maar zijn zeker mogelijk. In dit geval wordt het nieuwe hoortoestel op afstand ingesteld, via een audiogram per post. Met dit soort ideeën kan er in verschillende branches worden ingezet op online bestellingen.

Veilige en betrouwbare website en webshop

Als je online een website of webshop start, is het belangrijk om hier een veilige en betrouwbare omgeving van te maken. Zeker als je klanten ook producten kunnen afrekenen via je website. Controleer daarom of alles in orde is – dit kun je uiteraard ook door een professional laten uitvoeren. Als de bezoekers van je website of webshop het idee hebben dat de inrichting niet goed in elkaar steekt, neemt de kans af dat er iets wordt gekocht. Daarom is het natuurlijk ook belangrijk om hier aandacht in te steken!

Vertel een duidelijk verhaal online

Als nieuwe klanten voor het eerst in jouw winkel komen of met jouw bedrijf in aanraking komen, kun je bij fysieke aanwezigheid natuurlijk zelf het juiste verhaal vertellen. Vaak word je echter ook gevonden via sites als Google: daarom is het de moeite waard om tevens op je website het juiste verhaal te vertellen. Zorg voor duidelijke en heldere informatie, zodat direct duidelijk is wat je voor bedrijf hebt.

Online aanwezigheid via social media

Online aanwezigheid via social media

Naast je eigen website of webshop, is het ook slim om aan social media te denken. Tegenwoordig kan er via Instagram bijvoorbeeld zelfs een directe link met je webshop worden gemaakt, om het winkelen nog eenvoudiger te maken. Verder kun je social media goed inzetten om je bereik te vergroten, met leuke content. Je kunt immers de hele wereld bereiken, wat met alleen een fysieke winkel toch wel een ander verhaal is.