Category

Personeelszaken

Category

Gehoorverlies kan wat extra werk metzich meebrengen, maar het zou de productiviteit van jouw personeel niet mogen verlagen of extra stress moeten opleggen. De meeste ongemakken komen voort uit een misverstand, dus open communicatie is de sleutel tot effectieve relaties op de werkvloer. Kleine veranderingen in de werkomgeving kunnen ervoor zorgen dat het kantoor soepel blijft draaien.

Als een personeelslid aan gehoorverlies lijdt, kun je als werkgever een paar tips geven over hoe ze het beste binnen de organisatie kunnen communiceren. De kans is groot dat een nieuwe collega nog niet eerder met gehoorverlies te maken heeft gehad. Zodra iedereen bewust is van de situatie, kan de organisatie succesvol verder werken.

Luisterhulpmiddelen op de werkplek

In een kantooromgeving kan het zijn dat personeel extra hulp nodig heeft die verder gaat dan wat gehoorapparaten kunnen bieden. Het gebruik van ondersteunende luisterapparatuur kan de communicatiekloof helpen overbruggen.

Directionele microfoontechnologie maakt het voor personeel gemakkelijker om de beoogde spreker te horen zonder achtergrondlawaai. Dit is vooral handig bij vergaderingen of conferenties waar lawaai van buitenaf of mensen die over elkaar heen praten een probleem kunnen vormen.

Ondertitelingssoftware zijn ideaal voor mensen die veel conferentiegesprekken voeren. Deze toestellen vertalen woorden naar tekst op een scherm dat op de telefoon is aangesloten. Doordat mensenkunnen horen en zien wat de andere persoon zegt, is de kans groter dat het gesprek goed wordt gevolgd.

Bluetooth-gehoorapparaten zijn ook nuttig voor mensen die veel aan de telefoon zitten. Met een druk op de knop van een hoortoestel kun je een digitale verbinding maken met een telefoon en de storing vermijden die vaak optreedt bij hoortoestellen en telefoons.

Communicatie op de werkplek

Je kunt jouw steentje bijdragen door jouw collega’s een aantal goede manieren te leren om te communiceren met slechthorenden. Om te beginnen is het voor slechthorenden meestal moeilijk om een gesprek te volgen over de telefoon, dus als het mogelijk is, vraag dan of ze een gesprek face-to-face kunnen doen. Op deze manier kunnenze gebruikmaken van contextaanwijzingen zoals liplezen, gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal als hulp bij het gesprek.

Kantoorindelingen

Kantoorindelingen

Open kantoorindelingen zijn niet altijd bevorderlijk voor mensen met gehoorverlies, omdat er veel activiteit is die afleidend zou kunnen zijn. Probeer een privékantoor met een deur te creëren zodat de werknemer fijn kan werken. Een privékantoor kan het lawaai buitensluiten en concentratie verhogen, waardoor je een efficiëntere en productievere werknemer krijgt.

Wat kun je direct doen voor een slechthorend personeelslid?

Spreek duidelijk, niet te luid, en gebruik duidelijke woorden. Jouw stem verheffen helpt nooit binnen een werkomgeving. Houd gesprekken kort en bevestig belangrijke punten aan het eind van elk gesprek om er zeker van te zijn dat alles goed is begrepen. Houd te allen tijde zoveel mogelijk rekening met storende geluiden op de werkplek. Door geïmproviseerde gesprekken of praten over scheidingswanden te vermijden, draag je bij tot een comfortabele werkomgeving voor iedereen. Ook kun je als werkgever een snelle online hoortest aanbieden om er zeker van te zijn dat je de juiste maatregelen kan nemen voor een fijne werkomgeving.

We zitten nu natuurlijk nog in de zomermaanden, maar voor je het weet gaan we ons weer voorbereiden op de Feestdagen die in december weer op ons staan te wachten. Dit zorgt vaak voor veel mooie en gezellige momenten, maar het idee dat deze dagen er weer aankomen kan ook wel een stressgevoel opleveren. Wat ga ik mijn medewerkers en collega’s dit jaar geven? Het krijgen van een Kerstpakket wordt nog steeds door vele gewaardeerd. Dus dit blijft een aanrader. Wij hebben een paar tips op een rijtje gezet om tot een goede keuze te komen.

  1. Kies voor een Kerstpakket dat past bij de visie van het bedrijf:
    Het is altijd goed om niet alleen een mooi en leuk pakket te geven aan je collega’s of werknemers, maar ook te kiezen voor een pakket dat past bij de boodschap je met je bedrijf wilt uitstralen. Staat milieu en duurzaamheid bijvoorbeeld hoog in het vaandel. Kies dan ook voor een pakket dat hier bij past. Zijn de woorden hip en trendy het visitekaartje van je bedrijf? Zorg dan ook voor een pakket dat voldoet aan deze termen.
  2. Zorg voor de juiste timing van het Kerstpakket:
    Natuurlijk moet het kerstpakket een verrassing blijven voor iedereen. Ook dit jaar kan dit nog lastig zijn, omdat een deel van de medewerkers misschien nog steeds thuis werkt door de maatregelen en gevolgen van het Corona Virus. Probeer het moment van geven met iedereen af te stemmen, zodat de pakket op dezelfde dag worden bezorgt als dat de medewerkers het pakket op kantoor ontvangen. Zo zal niemand zich vergeten voelen en kan iedereen tegelijk de Kerstdagen inluiden.
  3. Maak je online Kerstpakket compleet:
    Bij een Kerstpakket hoort natuurlijk een feestelijke uitstraling. Jouw collega’s moeten direct zien dat het om hun Kerstpakket cadeau gaat. Charles.nl Kerstpakketten maakt altijd gebruik van feestelijke geschenkverpakkingen of een luxe houten kist. Het Kerstpakket heeft dan gelijk een luxe uitstraling. Daarnaast kan je eenvoudig een gepersonaliseerd kaartje of een brief toevoegen. Ook buitenlandse collega’s vergeten we niet, zo kan je ook een kerstpakket versturen naar adressen in het buitenland.
  4. Pak uit op een originele manier:
    Kerst wordt door vele ieder jaar uitbundig gevierd en als het kan samen met vrienden en familie. Om dit jaar toch net weer een beetje anders uit te pakken is het goed om te weten wat de Kersttrends voor 2021 gaan worden. Lees de blog met de trends van 2021 snel door en doe ideeën op om je bedrijf of je woonkamer Kerstproof 2021 te maken. Wanneer iedereen dan weer op kantoor of op visite mag komen dan kun je ze in een 2021 Kerstsfeer ontvangen.

Maak ook dit jaar van de Kerstdagen een vrolijk moment en geef iedereen een mooi en passend Kerstpakket!

Langdurige zieke werknemers, voor een bedrijf kan dat erg vervelend zijn. Niet alleen moet je zoeken voor vervanging voor het uitvoeren van de werkzaamheden, ook komt er een hoop administratie bij kijken. Ziekteverzuim kan een dag, week of soms zelfs maanden duren. Wanneer het zomaar een dag betreft is er niet veel aan de hand, maar wanneer een werknemer langere periode afwezig is, wordt het een heel ander verhaal. Je moet dan met diverse instanties gaan schakelen en er komen allerlei plichten en regels bij kijken. Als werkgever voorkom je dus ook het liefste langdurig verzuim. Een verzuimmanagement systeem kan je helpen om meer inzicht te krijgen in de cijfers omtrent verzuim. Aan de hand van de cijfers kun jij aanpassingen binnen een afdeling of bedrijf uitvoeren die wellicht een positief effect hebben op het dalen van verzuim. Daarnaast zijn er ook nog andere tips om verzuim tegen te gaan. We lichten er een aantal toe.

1. Stel een verzuimprotocol op

Voorkomen is altijd beter dan genezen en dat geldt zeker ook voor ziekteverzuim. Zeker op het moment dat een werknemer langdurig uitvalt, krijg je als werkgever te maken met diverse organisaties en zijn er regels waar je je als werkgever aan moet houden. Het zorgt voor veel gedoe, administratie en kosten. Met een goed verzuimbeleid kun je ziekte beperken. Zo kun je een verzuim­protocol maken waarin je vermeld dat de regels zijn als een medewerker ziek is, daarin wordt bijvoorbeeld ook de regels over ziekmelding en contact met werkgever of andere instanties vernoemd. Ook is registratie van verzuim en begeleiding van groot belang. Een verzuimmanagement systeem kan daarbij helpen.

2. Let op bepaald gedrag

Verder hebben nog een andere handige tip om te zorgen dat je ziekteverzuim bij medewerkers kunt voorkomen. Let op je medewerkers en hoe ze zich gedragen. Zijn ze prikkelbaar, kortaf, vermoeid of hebben ze last om zich te concentreren? Dan kan het zijn dat een medewerker ergens mee zit of last van heeft. Ga het gesprek aan met de medewerker en kijk wat jij als werkgever kunt doen zodat hij of zij beter in zijn vel zit.

3. Zorg goed voor je medewerkers

3. Zorg goed voor je medewerkers

Het lijkt voor de hand liggend, goed zorgen voor je medewerkers betekent minder verzuim. Maar veel bedrijven vergeten dit wel eens. Met een verzuimmanagement systeem krijg je inzicht in de cijfers over verzuim binnen jouw organisaties. Het verzuimmanagement systeem verzameld alle data over verzuim. In een overzichtelijke statistiek zie jij in een opslag hoe het gaat met het verzuim van een bepaalde persoon, afdeling of van het geheel bedrijf. Loopt het verzuim binnen een bepaalde afdeling hoop op? Dan kan het zijn dat er problemen zijn op deze afdeling. Misschien ligt het aan de werkdruk, takenpakket of sfeer op een afdeling. Maak het bespreek en voorkom dat medewerkers uitvallen vanwege overspannenheid. Je kunt bijvoorbeeld ook stimuleren om thuis te werken of flexibele werktijden aan te houden.

4. Voorkom langdurig verzuim

Langdurig verzuim voorkom je door je medewerkers gezond en fit te houden, zowel mentaal als lichamelijk. Investeer daarom in een gezonde levensstijl, bied je medewerkers aan om te sporten met korting of zet een fruitmand op kantoor. Met een handige verzuimmanagement systeem krijg je inzicht in de cijfers omtrent verzuim en kun je vervolgens acties uitvoeren om te zorgen dat niet alleen de medewerkers gezond zijn en blijven, maar ook jouw bedrijf.

Klip-en-klaar

Struggle jij weleens met je e-mailbericht of brief? Hoe krijg je die btw-verhoging nou het best uitgelegd? Of hoe laat je je klant weten dat zijn abonnement binnenkort afloopt? Kom naar onze Training Zakelijke Correspondentie en je schrijft vanaf nu heldere berichten, ook over lastige onderwerpen. Resultaat: je schrijft begrijpelijke en duidelijke teksten!

Meld je aan en train live mee op dinsdag 14 september a.s. in Utrecht.

In één dag taalprof

Liever weten hoe het precies moet, in plaats van twijfelen over is/zijn en Engelse werkwoorden? Met onze Taaltraining Correct Nederlands krijg je binnen één dag de belangrijkste spelling-en grammaticaregels onder de knie. Je wordt je bewust van je valkuilen en schrijft weer correct Nederlands. Jouw winst: een professionele indruk op je lezers.

We zien je graag op donderdag 16 september a.s. via Zoom!

We wisselen allemaal regelmatig van baan, de laatste jaren is die trend zelfs sterk toegenomen, we kiezen steeds vaker om van werkgever te wisselen of om als zelfstandige door te gaan en eigen baas te zijn. Dit zijn allemaal zaken die invloed hebben op je pensioen en de opbouw van je pensioen. Daarnaast zijn er ook allerlei veranderingen elke keer in het pensioenstelsel die je goed in de gaten moeten houden. Maar hoe kan je zelf voor een beter pensioen zorgen?

Eerder met pensioen?

Steeds meer mensen hebben de droom om eerder met pensioen te gaan, maar er zijn ook mensen die graag na hun pensioenleeftijd nog langer door willen werken. Dat hoeft natuurlijk niet full time, het kan ook part time. Doorwerken heeft geen gevolgen op je AOW en je betaalt op je inkomen wat je gaat verdienen ook gewoon belasting.

Periodiek sparen

Het is mogelijk om maandelijks een bedrag afschrijven naar je spaarrekening waardoor je automatisch een pensioen aan het opbouwen bent. Er zijn genoeg websites waar je kan uitrekenen hoeveel je opzij moet zetten om voldoende pensioen op te bouwen. Door maandelijks hier aandacht voor te hebben zal je nooit in de situatie komen dat je een pensioengat krijgt.

Hypotheek als pensioen

Om je woonlasten te verlagen kan je ervoor kiezen om je hypotheek extra af te lossen, dit hoeft echter niet altijd gunstig te zijn. Als je huis meer waard is dan je hypotheek kan je het met overwaarde verkopen en is de overwaarde voor jou. Let wel op dat je ook een deel daarvan moet stoppen in de aankoop van je nieuwe huis.

Beleggen voor je pensioen

Een optie waar ook veel mensen of zzp’er gebruik van maken is beleggen en dan met name beleggen voor je eigen pensioen. Het is geld waar je op elk moment bij kan en let op dat je ook over je geld op beleggingsrekening op een gegeven moment vermogensbelasting moet gaan betalen. Ben je bijvoorbeeld benieuwd wat beleggen je had kunnen opleveren? De website starten-met-beleggen.nl heeft daar een handige tool voor gemaakt.

Zelf alles regelen

Hoe je het ook went of keert het is heel belangrijk om goed voor jezelf te zorgen en dat je tijdens je pensioen ook kunt blijven genieten van de leuke dingen die wilt doen. Sterker nog je hebt er als het goed is veel meer tijd voor.

In sommige branches zijn bepaalde seizoenen extreem druk in vergelijking met andere maanden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de evenementenbranche, waarbij de zomermaanden enorme pieken kennen. Of de detailhandel, die in de winter voor de kerstperiode wel wat extra krachten kunnen gebruiken. Je kunt in zo’n geval het beste zzp’ers aannemen die je een tijdelijke overeenkomst aanbiedt of waarbij je het per maand aankijkt. Natuurlijk komt hier wat organisatie bij kijken, en moet je deze mensen het gevoel geven dat ze niet voor niets akkoord gaan met een onzekere werkperiode. We geven je graag een paar tips hoe je dit het beste aan kunt pakken.

Een goede planning

Als je met een hoop flexwerkers gaat werken voor een of een aantal maanden, is het verstandig om structuur aan te brengen in de planning. Waarschijnlijk kun je ze geen vaste uren of dagen geven, in verband met je vaste personeel. Je zult ze dus goed in moeten plannen zodat je op de drukke dagen goed bezet bent. Structuur in je personeelsplanning is hierbij het allerbelangrijkste. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld een personeelsplanning-app, waarbij je flexwerkers hun beschikbaarheid op kunnen geven en je ze gemakkelijk in kunt delen. Dit scheelt een hoop onnodige communicatie en tijd!

Helderheid en transparantie

Helderheid-en-transparantie

Personeel en flexwerkers houd je het beste tevreden met duidelijkheid en transparantie. Laat ze van tevoren weten hoeveel uur per week je ze nodig zal hebben, mochten ze bijvoorbeeld ook nog voor andere opdrachtgevers willen werken. Het zou natuurlijk ontzettend zuur zijn als zij veertig uur per week vrijhouden voor jouw organisatie, terwijl jij misschien maar twintig uur werk voor ze hebt. Daarnaast is het verstandig om direct duidelijkheid te geven over het uurtarief en eventuele fooien of bonussen. Zo ontstaat er later geen gedoe hierover en weet elke partij wat ze kunnen verwachten.

Combineer vast personeel met flexwerkers

In de maanden dat het extra druk is, zal je sowieso je vaste personeel moeten combineren met flexwerkers. Het is handig als je hen ruim van tevoren inlicht hierover en medewerking vraagt om de flexwerkers te helpen zo snel mogelijk mee te draaien met de rest van het team. Laat ook nooit alleen flexwerkers de dag afsluiten of opstarten, maar zorg dat er altijd een vast iemand bij is die precies weet wat de gang van zaken zijn. Zo kun je erop vertrouwen dat je alles onder controle hebt.

Ben jij degene die verantwoordelijk is voor de personeelsplanning? Dan komen daar natuurlijk ook de verlofdagen van je personeel bij kijken. Een goede verlofregistratie is van groot belang. Zo voorkom je dat je met jouw bedrijf voor onverwachte verrassingen komt te staan. Om de verlofregistratie overzichtelijk te houden, kun je een aantal handige tips gebruiken. Welke tips dit zijn? Wij sommen ze voor je op in dit artikel, dus lees snel verder!

Probeer het overzicht te houden

Als je regelmatig verlofaanvragen binnenkrijgt van jouw medewerkers, kan het lastig zijn om het overzicht goed te bewaren. Verlofaanvragen kunnen namelijk op verschillende manieren aan jou worden gemeld. Denk bijvoorbeeld aan persoonlijk, via e-mail, een berichtje of via de telefoon. Wanneer dit vaak voorkomt, kan het nog wel eens zo zijn dat je een keertje wat vergeet. Dit kan dan weer leiden tot problemen op de werkvloer, want op deze manier heb je misschien wel een tekort aan personeel. Verlofregistratie is daarom van groot belang. Wanneer dit namelijk goed geregeld is, kun je er namelijk vanuit gaan dat het op de werkvloer soepel verloopt die bepaalde tijd.

In de vakantieperiode ga je veel aanvragen krijgen voor vakanties. Dit kan een beetje chaotisch worden, vooral als veel medewerkers rond dezelfde periode vrij willen hebben. Ook hierbij is het belangrijk dat je goed overzicht houdt. Het is natuurlijk goed om te proberen om je medewerkers vrij te geven op de data die zij hebben gemeld. Echter is het natuurlijk ook belangrijk dat er genoeg personeel aanwezig is om het bedrijf draaiende te kunnen houden. Denk daarom altijd goed na over de aanvragen die je binnenkrijgt. Is het echt niet mogelijk om iemand vrij te geven? Probeer dan onderling iets anders af te stemmen.

Maak gebruik van een digitale verlofregistratie

Maak gebruik van een digitale verlofregistratie

Verlofaanvragen bijhouden op papier of in bijvoorbeeld een Excelbestand zou goed kunnen werken, maar de kans op fouten is hierdoor veel groter. Door op deze manier de verlofaanvragen te verwerken kan het namelijk wel eens zo zijn dat je iets mist en dat het chaotisch kan worden. Dit kan uiteraard weer gevolgen hebben, want op deze manier kunnen wellicht niet alle diensten van jouw bedrijf worden ingevuld. Het is daarom verstandig om gebruik te maken van een digitale verlofregistratie. Hier zijn tegenwoordig veel mogelijkheden voor. Een digitale verlofregistratie werkt enorm simpel en hierdoor is de kans op fouten een stuk kleiner. Het is dus zeker de moeite waard om dit te overwegen. Bij een digitale verlofregistratie is het vaak mogelijk dat jouw medewerkers digitaal een verlofaanvraag kunnen doen. Op deze manier komt dit bij jou binnen en kun je dit goed- of afkeuren. Als jij iets met de aanvraag hebt gedaan, is dit ook weer te zien voor de medewerker die de aanvraag heeft gedaan. Zo blijft het voor beide kanten overzichtelijk en zal er zelden iets fout gaan. Meer weten over het gebruiken van een digitale verlofregistratie? Lees hier wat handige info over een goede tool.

Hoe dan ook, verlofregistratie is van groot belang. Als dit goed is geregeld ben je ervan verzekerd dat het soepel blijft verlopen in jouw bedrijf. Het is dus belangrijk dat je ervoor zorgt dat jouw verlofregistratie op orde is, want hier zal je alleen maar profijt van hebben!

Je kent de term “uurtje factuurtje” vast nog wel, of de uitspraak “en dan beginnen we pas met alleen de voorrijkosten”. Vervelender dan deze termen en kreten kan tegenwoordig bijna niet meer. Dienstverlening en klantgerichtheid wordt steeds hoger gewaardeerd. Voor je bedrijf geldt echter wel: hoe efficiënter er gewerkt kan worden en hoe meer opdrachten er voltooid kunnen worden des te beter dat is voor de bankrekening. Verloren uren is immers ook verloren geld. Met een duidelijke en makkelijke tijdsregistratie kun je veel winnen. OutSmart helpt je met slimme software om altijd een sluitende tijdregistratie en urenverantwoording af te leveren.

De voordelen van tijdsregistratie

Timemanagement is niet alleen een populair gebruikte term binnen het bedrijfsleven maar is ook gewoon van essentieel belang voor de planning binnen je afdeling. Met een compleet pakket van OutSmart heb je een tool in handen die je medewerkers op kantoor en in de buitendienst kan helpen om zo efficiënt mogelijk samen te werken en op die manier je klanten zo snel en zo goed mogelijk te kunnen helpen. Zo kun je je buitendienst perfect managen. Verder bespaar je juist tijd door tijdsregistratie! Dat klinkt misschien een beetje vreemd, maar mondelinge communicatie en zwervende handgeschreven werkbonnen zijn vaak funest voor de voortgang van de processen. Juist daarom kost je tijdsregistratie enorm veel tijd. Doordat je dit van a tot z digitaliseert is dat gelukkig verleden tijd.

Hoe werkt het?

De urenregistratie van je personeel is alleen al een hele klus. Dit kun je met de tijdsregistratie van OutSmart eenvoudig makkelijker maken. Je tijdsregistratie zit al verwerkt in het hele proces dat je doorloopt. Van offerte tot betaling! Het werkt zo: door een professionele offerte te maken in je eigen huisstijl kun je de klant een digitale offerte sturen die direct getekend kan worden. Deze zet je weer om naar een werkbon voor je collega. De werkbon gaat dan naar het digitale planbord en wordt ingepland bij de eerste beschikbare medewerker. Hij of zij voert de aangeboden klus uit, laat deze direct online tekenen voor akkoord en stuurt het akkoord via de app weer terug naar de administratie. Wanneer je akkoord bent met de werkbon komt er direct een factuur tevoorschijn zodat je deze kan versturen! In dit proces worden de uren die zijn ingepland direct berekend en gekoppeld aan de werkbon. Mocht het onverhoopt toch meer of minder worden dan kun je dit handmatig via het systeem aanpassen.

Waarom tijdsregistratie?

Het is belangrijk dat je inzicht hebt in hoe je bedrijf functioneert. Gebruik je de tijd wel nuttig en plan je de opdrachten op een efficiënte manier in? Hoe zonde is het als je medewerkers kris kras door het land rijden voor hun klussen terwijl het wellicht veel makkelijker is om ze per gebied in te delen. Dat scheelt je reistijd, brandstof en vooral werkuren die veel beter besteed hadden kunnen worden. tijdsregistratie en het sturen op efficiëntie is daarom belangrijk voor je bedrijf. Met de slimme software die OutSmart je aanbied kun je weer up-to-date verder werken en ontwikkelen en uitgroeien tot de beste in jouw branche.

Debiteurenbeheer is in veel ondernemingen een lastig onderwerp. Dit komt doordat er bij debiteurenbeheer veel papierwerk komt kijken. Het papierwerk dient nauwkeurig te gebeuren en hier is opperste concentratie voor vereist. Naarmate een onderneming groeit wordt ook het werk rondom debiteurenbeheer groter en groter. Het werk rondom debiteurenbeheer is vitaal voor de onderneming en dient daarom te alle tijde op de juiste manier uitgevoerd te worden. Juist omdat het debiteurenbeheer binnen veel ondernemingen een pijnpunt is, schieten de oplossingen voor debiteurenbeheer als paddestoelen uit de grond. Een van de mogelijkheden omtrent debiteurenbeheer die de laatste jaren enorm aan populariteit wint is factoring. Omdat factoring nog een relatief nieuwe vorm van debiteurenbeheer is leggen we je in deze blog uit wat factoring is en vertellen we je waarom het misschien wel iets voor jouw onderneming kan zijn!

Wat is factoring?

Bij factoring wordt het volledige debiteurenbeheer van een onderneming uitbesteed aan een externe factoring partij. Wanneer je gebruik maakt van een factoring partij, stuur je de facturen naar de factoring partij in plaats van naar jouw debiteur. De factoring partij betaalt jouw factuur binnen enkele dagen aan jou en is verder verantwoordelijk voor de afhandeling van de factuur. Doordat de factoring partij jouw factuur direct aan jou betaalt hoef je je verder geen zorgen te maken om bijvoorbeeld te laat betalende debiteuren. De factoring partij vraagt hiervoor een percentage van de factuur of een vast bedrag per maand. 

Factoring partij kiezen

Een factoring partij krijgt inzicht in jouw volledige financiële administratie en klantenbestand. Het is daarom belangrijk om een factoring partij in de arm te nemen die je kunt vertrouwen. Door gebruik te maken van factoring vergelijkingstools zoals die op FactoringVergelijken.nl kun je precies zien welke factoring partij wat aanbiedt. Daarnaast kun je gemakkelijk reviews van andere bedrijven zien over de verschillende factoring partijen. Door gebruik te maken van een van de vergelijkingsmogelijkheden weet je voordat je contact zoekt al een beetje welke partij het meest bij jou past!