Category

Transport

Category

Voertuigdata worden veelal uitgelezen bij het optimaliseren van acceptatie- en schade-afhandelingsprocessen. Toch is dit niet de enige reden waarom er voor wordt gekozen om voertuigdata uit te lezen. Zo kun je het ook zelf gebruiken in je auto of bij zakelijke doeleinden gebruik je het voor een sluitende rittenregistratie. Welke voertuigdata zijn er zoal uit te lezen en welke besturingssystemen gebruik je hiervoor?

Auto uitlezen (OnBoard Diagnostics)

Met OnBoard Diagnostics is het mogelijk om zelf storingen in je auto uit te lezen. Het allereerste model werd in 1980 geïntroduceerd, maar inmiddels zijn er talloze opvolgers in de markt verschenen. Bij een eventuele storing wordt er gewerkt met zogenaamde foutcodes. De letter gevolgd door 4 cijfers geeft aan waar de storing betrekking op heeft en maakt het daarmee eenvoudig een probleem snel en effectief op te lossen.

Het belang van een tachograaf uitlezen

Een digitale tachograaf registreert elektronisch rij- en rusttijden, snelheid, het aantal kilometers, de activiteiten en wie de bestuurder is. Hij wordt veelvuldig gebruikt in bedrijfsauto’s en trucks. Via uitleesapparatuur wordt het gemakkelijk gemaakt om de tachograaf uit te lezen. Dit is noodzakelijk voor het bedrijf, want meestal worden de gegevens na elke 28 dagen overschreven. Als het archief niet compleet is lopende tachograaf boetes op tot 1.000 euro per voertuig per dag.

GPS locatie (met behulp van black box)

De black box is een klein zwart kastje en wordt onzichtbaar in je auto geïnstalleerd. Dit kastje biedt onder meer inzicht in routes en rijtijden én werktijden van je personeel. Bovendien geeft het inzicht in privé of zakelijk gebruik van de auto. Andere zaken die je bijvoorbeeld kunt reguleren zijn de temperatuurbewaking en een brandstofrapportage. Het is een slimme en voordelige oplossing voor ondernemers met een wagenpark.

Android Car: voor infotainmentsystemen in auto’s

Met Android Car of Android Auto verbindt jij je smartphone met je auto en is een handig besturingssysteem. Hierdoor navigeer je eenvoudig met Google Maps, maar het is ook mogelijk om inkomende telefoontjes en berichtjes te beantwoorden. Android Car helpt jou om direct te navigeren naar je eerstvolgende afspraak in je Google Agenda. Bij een eventuele vertraging stuur je eenvoudig een berichtje dat je wat later bent.

Apple CarPlay: slim en veilig autorijden met Apple

Apple CarPlay is een slim autosysteem van Apple en draagt bij aan een veilige bediening van je iPhone in je auto. Bellen, navigeren en muziek luisteren, het kan allemaal. Dit besturingssysteem treedt in werking zodra jij je iPhone met het systeem verbindt. Binnenkomende berichtjes en telefoontjes zijn eenvoudig te beantwoorden via een spraakbericht zodat jij als bestuurder je ogen op de weg kunt houden.

Lees meer over het uitlezen van voertuig data op fleetgo.nl.

Op basis van de strategische heroriëntatie van de internationale activiteiten die begin mei is aangekondigd, heeft PostNL besloten te blijven investeren in haar Italiaanse activiteiten (Nexive). Nexive levert een positieve bijdrage aan het resultaat van PostNL en heeft groeipotentieel in de Italiaanse post- en pakkettenmarkt met zijn eigen bezorgnetwerk.

PostNL steunt het lokale management en verwacht dat het in staat zal zijn om het marktaandeel van Nexive te laten groeien door uitbreiding van het klantenbestand, een grotere geografische dekking van het Formula Certa-netwerk en door haar klanten nieuwe diensten aan te bieden met toegevoegde waarde. Ook het Italiaanse pakkettenbedrijf biedt goede mogelijkheden voor verdere groei.

De strategische heroriëntatie van de activiteiten in het Verenigd Koninkrijk leidde eind juli tot een overeenstemming op hoofdpunten over een voorgenomen verkoop van Whistl aan het management. De strategische heroriëntatie voor de activiteiten in Duitsland is nog gaande.

Nexive is actief in Italië sinds 1998. De ruim 5.500 eigen medewerkers en partners verwerken momenteel 500 miljoen stukken per jaar en bereiken daarmee rond de 80% van de Italiaanse huishoudens.

De Spaanse luchtvaartmaatschappij Vueling heeft vandaag aangekondigd om met ingang van april 2016 vluchten te gaan uitvoeren tussen de luchthaven Barcelona El Prat (Spanje) en Eindhoven Airport. Voor Eindhoven Airport betekent dit een nieuwe luchtvaartmaatschappij met een uitgebreid routenetwerk op het Iberisch schiereiland en in de rest van Europa.

De route van Eindhoven naar Barcelona zal 4x per week op maandag, woensdag, vrijdag en zondag worden gevlogen met een uiterst moderne en stille Airbus A320 met 180 zitplaatsen. Start van de route naar Barcelona is vrijdag 29 april 2016. Het is de bedoeling dat de route het hele jaar door gaat vliegen, met in de winter 3 frequenties per week.

Flip Estourgie, Commercial Director van Eindhoven Airport: “ We zijn zeer verheugd met de aankondiging van Vueling. Een sterke maatschappij met een zeer uitgebreid routenetwerk naar zowel goede zakelijke bestemmingen als aantrekkelijke leisure bestemmingen. Met Barcelona als start hopen wij de relatie met Vueling de komende jaren verder uit te breiden.”

Vueling is onderdeel van IAG (International Airlines Group SA), een Brits-Spaanse multinationale luchtvaartonderneming die ontstaan is uit de fusie van British Airways en Iberia in 2011. Vueling beschikt over een vloot van een kleine honderd vliegtuigen type Airbus A320 en Airbus A321 met daarbij nog ruim veertig vliegtuigen in bestelling.

Barcelona, een van de meer dan 75 bestemmingen bereikbaar vanaf Eindhoven Airport, behoeft weinig introductie. De tweede stad van Spanje en de hoofdstad van Catalonië is zeer geliefd. Prachtige musea, monumenten, parken en boulevards maken de stad tot een van Europa’s drukst bezochte steden. Ook zakelijk gezien is Barcelona zeer belangrijk, het is de belangrijkste havenstad aan de Middellandse Zee, een van Spanjes belangrijkste handelssteden en een middelpunt van belangrijke congressen en internationale evenementen.

Vluchten met Vueling naar Barcelona zijn vanaf vandaag te boeken op www.vueling.com en binnenkort via www.eindhovenairport.nl

The post Vueling start vluchten vanaf Eindhoven Airport appeared first on Zaak en Reizen.nl.

Afgelopen zondag vond een unieke wijnproeverij plaats aan boord van de KL605 van Amsterdam naar San Francisco. Onder leiding van vinoloog Thérèse Boer proefden passagiers in de World Business Class drie witte- en drie rode wijnen. De twee wijnen die als beste naar voren kwamen, worden in het najaar aan boord van de World Business Class geschonken.

Voor het eerst in de geschiedenis van KLM werd aan boord van een intercontinentale vlucht een wijnproeverij georganiseerd. World Business Class Passagiers, journalisten en het KLM-wijnpanel proefden ‘blind’ zes wijnen. Na afloop onthulde Thérèse Boer welke wijnen geproefd waren. De twee favorieten die vanaf het najaar aan boord komen zijn The Holy Snail Sauvignon Blanc 2014 (Frankrijk) en Casa Silva Cool Coast Pinot Noir 2013 (Chili).

Smaak
Tijdens een vlucht is de smaak- en geurbeleving anders dan op de grond. Dit komt onder meer door de cabinedruk en de luchtvochtigheid. Smaak- en reukvermogen nemen gemiddeld twintig procent af in een vliegtuig. De maaltijden die aan boord geserveerd worden zijn daarom meer gekruid en de wijnen die KLM selecteert, hebben een volle smaak. Wijnen met een hoog tanninegehalte smaken op grote hoogte minder aangenaam en komen daarom niet voor in de KLM- wijnselectie. Lees meer hierover in KLM Blog.

Maaltijden én wijn van Jonnie en Thérèse Boer
Ook Jonnie Boer was aanwezig op de KLM-vlucht naar San Francisco. KLM serveert tot 26 oktober 2015 maaltijden van deze Nederlandse driesterren topchef in de World Business Class op de vluchten vanuit Amsterdam. Jonnie vertelde passagiers hoe hij de maaltijden samen met KLM heeft ontwikkeld en waar hij rekening mee moest houden bij het aanleveren van de receptuur. KLM serveert dus niet alleen zijn maaltijden, maar vanaf deze maand schenkt KLM ook de ‘kus van Thérèse’: een speciaal door haar geselecteerde witte wijn van Ken Forrester (Old Vine Reserve Chenin Blanc 2014).

Deze wijn smaakt op de grond minstens even aangenaam als in het toestel, maar is nog voller van smaak. De ‘kus van Thérèse’ en alle andere KLM World Business Class wijnen zijn te bestellen via specialbite.com/klmwines.

KLM investeert in product aan boord
KLM investeert continu in het product aan boord. Zo is het complete cabine- interieur van de World Business Class op de hele Boeing 747-vloot vernieuwd. De Boeing 777-200 vloot wordt momenteel aangepast met een nieuw cabine-interieur in zowel World Business Class als Economy Class. KLM biedt in de World Business Class al jaren maaltijden aan die zijn ontwikkeld door toonaangevende Nederlandse chef-koks.

Door samen te werken met topchefs en sommeliers blijft KLM investeren in de service aan boord. Eerder werden maaltijden aan boord geserveerd van Sergio Herman, Richard Ekkebus, Mario Ridder en Richard van Oostenbrugge. Vanaf het nieuwe winterschema 2015 worden nieuwe Economy Class maaltijdplateaus geïntroduceerd: Tasty Blue. KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die trays van polypropyleen introduceert. Dit materiaal is niet alleen lichter en recyclebaar, het heeft ook een minder belastende impact op ons milieu.

Ook worden met ingang van het nieuwe winterseizoen nieuwe lichtgewicht trolleys geïntroduceerd. Deze trolleys zijn in lijn met het Delfts blauwe ontwerp van de trays.

The post KLM organiseert de eerste wijnproeverij op tien kilometer hoogte appeared first on Zaak en Reizen.nl.

Vanaf 21 mei is het zover, de internationale buslijn van Düsseldorf-Eindhoven-Antwerpen rijdt vanaf dan ook driemaal per week door naar Londen.

U kunt dan van donderdag t/m zaterdag naar Londen doorrijden. Op de dagen vrijdag t/m zondag kunt u terug naar huis.

De bussen bevatten naast luxe stoelen met beenruimte, ook nog een toilet, gratis wifi en er zijn tijdens de reis snacks en drankjes beschikbaar.

Een simpele luxe die helemaal niet veel kost.

Weet jij wat er precies met je koffer gebeurt nadat je hebt ingecheckt? Wil je een KLM hangar wel eens van binnen zien? Ben je ooit wel eens bij de brandweer geweest? Of wil je weten waar de KLM-crew gebriefd wordt? Dan is dit je kans!

Amsterdam Airport Schiphol organiseert in samenwerking met KLM de Schiphol Experience. Een unieke dag achter de schermen, exclusief voor reisprofessionals.

Dinsdag 26 mei 2015 is de eerstvolgende editie. De Schiphol Experience begint om 09.30 en eindigt rond 19.00 uur. En jij kunt erbij zijn! Ook kans maken op deelname? Geef je direct op. Dan laten we je snel weten of jij één van de 40 gelukkige deelnemers bent.

Aanmelden?
Aanmelden kan tot en met maandag 20 april 2015. Rond 29 april hoor je per mail of je uiteindelijk een van de gelukkige deelnemers bent. Aan deelname zijn geen kosten verbonden. Het enige dat je zelf hoeft te regelen is je eigen vervoer naar Schiphol.

Een zorgeloze vakantie? Kies voor ‘Dokter mee op reis’ van KLM Health Services

Vaccinaties, malariatabletten, insectenwerende kleding. Wie op reis gaat, treft maatregelen om in goede gezondheid te kunnen genieten van zijn verblijf in het buitenland. Toch kunt u onverhoopt ziek worden. Voedselvergiftiging, oorpijn, lelijk uitgegleden of een allergische reactie; het kan zomaar gebeuren. In zulke gevallen is het fijn als gedegen medisch advies voorhanden is. De gezondheidszorg is immers niet in elk land hetzelfde. Misschien verstaat u de lokale arts niet of kunt u zich niet voldoende verstaanbaar maken. Zijn de geneesmiddelen die hij u heeft voorgeschreven wel verantwoord voor u? En is het slim om met bepaalde klachten te vliegen of duiken? KLM Health Services biedt uitkomst.

Neem de dokter mee op reis!
Met het ‘Dokter mee op reis’-service abonnement van KLM Health Services kunt u 24/7 bellen, mailen, sms’en of Whatsappen met een deskundige van KLM Health Services. Niet alleen bij noodgevallen, maar ook bij twijfel. De artsen zijn gespecialiseerd in reizen en gezondheid en geven u direct advies. Gedegen, helder en in uw eigen taal. Ongeacht op welke manier u reist, of met welke luchtvaartmaatschappij. En als het nodig is, wordt u doorverwezen naar een dokter uit het AIR FRANCE KLM-artsennetwerk of een lokale gezondheidsinstelling. Zo is hoogwaardige medische ondersteuning altijd nabij!

De voordelen op een rij

  • 24 uur per dag medisch advies in uw eigen taal
  • Niet alleen bij noodgevallen, maar ook bij twijfel gedegen advies
  • Hulp van ervaren en gespecialiseerde artsen
  • Doorverwijzing naar artsen uit het AIR FRANCE KLM-artsennetwerk
  • Bij afsluiten van het abonnement kunt u per direct gebruik maken van de ‘Dokter mee op reis’

Voor €12,50 per maand kunt u tijdens uw verblijf in het buitenland onbeperkt een beroep doen op de artsen van KLM Health Services. Of profiteer van ons kennismakingsaanbod en sluit een jaarabonnement af voor slechts: € 59,95.

Het ‘Dokter mee op reis’-serviceabonnement; uw ideale reisgenoot!

Bekijk hier hoe de ‘Dokter mee op reis’ werkt:

Bron: KLM

Schiphol heeft een unieke applicatie op haar website gelanceerd: de Flight Explorer. Hiermee introduceert de luchthaven een compleet nieuwe manier van vluchten boeken, die perfect aansluit bij de oriënterende reiziger. De Flight Explorer draait op XperienCentral, het CMS van GX Software.

Een dynamische wereldkaart
De Schiphol Flight Explorer is een interactieve wereldkaart, waarop alle directe bestemmingen van Schiphol staan. Reizigers kunnen het aanbod op de kaart – mits gewenst -verfijnen met unieke zoekfilters. Anders dan de gangbare variabelen als van, naar, vertrek en aankomst, kunnen ze bijvoorbeeld een flexibele reisperiode opgeven (de maand april), een voorkeur voor het moment van vertrek aangeven (ochtend, middag of avond) of een maximum aan de vluchtduur stellen (niet langer dan 6 uur).

Bestemming onbekend
Met de Flight Explorer – die ook heel goed werkt op mobiele devices – introduceert Schiphol een geheel nieuwe stijl van vluchten boeken, die perfect aansluit op de behoeftes van oriënterende reizigers. Want niet alleen kunnen zij nu zonder enige voorkeur op te hoeven geven het vluchtaanbod al bekijken (doorgaans dient het aanbod zich pas ná opgave van voorkeuren aan), ook kunnen zij het aanbod dus verfijnen met ‘zachtere’ voorkeuren dan ‘hardere’ criteria als bestemming en datum.

Dus iemand die bijvoorbeeld in juli een weekend weg wil met vrienden, graag op vrijdagmiddag wil vertrekken en niet langer dan 2 uur wil vliegen, krijgt direct te zien dat er beschikbare vluchten zijn van Oslo tot Florence.

Samenwerking
De Schiphol Flight Explorer is het resultaat van een multidisciplinaire samenwerking tussen verschillende partijen. Naast Schiphol en GX Software waren ook Mirabeau (concept en design), DigitPaint (techniek front-end) en Basefarm (hosting en applicatiebeheer) betrokken. De samenwerking verliep volgens de scrum-methode. Het voordeel van deze iteratieve aanpak is dat voortschrijdend inzicht tijdens de realisatie direct geïntegreerd kan worden in de eindoplossing.

Over Schiphol
Schiphol vervoert jaarlijks circa 55 miljoen reizigers. Met 323 directe bestemmingen naar 98 landen over de hele wereld, is Schiphol Europa’s grootste aanbieder van rechtstreekse vluchten. Met de Flight Explorer – die reizigers een veel betere inzage biedt in alle directe bestemmingen – onderschrijft Schiphol deze unieke positie.

In juni (2015) zal Transavia starten met het aanbieden van rechtstreekse vluchten tussen Amsterdam en Parijs.

Dat betekent dat de Thalys binnenkort een concurrent erbij heeft. De snelle en goede treinverbinding met de Thalys tussen de beide hoofdsteden is ideaal voor zakenreizigers.

Transavia hoopt op deze manier dat er meer reizigers de vliegtuig nemen naar Parijs, in plaats van de trein. Vanaf juni zal er allereerst vijf keer per week worden gevlogen naar de Franse hoofdstad. In de zomerperiode zal dit uiteraard meer worden, u kunt dan zo’n acht tot twaalf keer per week vliegen naar de luchthaven Parijs-Charles De Gaulle.