Rubriek

Kantoorinrichting

Rubriek

Ben jij bezig met het aankleden van je bedrijfsruimte? Dan zoek je waarschijnlijk ook iets om voor de ramen te hangen, zodat je controle kunt uitoefenen op hoeveel daglicht er binnenkomt. We bespreken verschillende soorten raambekleding waar je tussen kunt kiezen en die van pas zouden kunnen komen.

Klassieke stoffen gordijnen

Gordijnen zijn een ‘agressieve’ methode voor zonwering, omdat ze doorgaans geheel verduisterend zijn. Dat komt vooral van pas in een presentatieruimte die je moet kunnen verduisteren om iets op een scherm te kunnen tonen. Dat wil niet zeggen dat in de rest je bedrijfsruimte gordijnen niet van pas kunnen komen. Stof dempt geluid, dus ook als je gordijnen niet gebruikt om licht tegen te houden komen ze van pas om de akoestiek in de ruimte te verbeteren. Zeker in ruimtes waar veel mensen werken kan dat prettig zijn.

Vitrage

Is er geen noodzaak om een ruimte volledig te kunnen verduisteren, maar wil je wel het binnenvallende licht wat kunnen filteren? Dan kun je in plaats van klassieke gordijnen ervoor kiezen om enkel vitrage te plaatsen. Vitrage laat veel licht door, maar beperkt ook de inkijk van buitenaf naar binnen toe. Tenzij het binnen lichter is dan buiten, dan werkt het juist andersom. Omdat vitrage van dunne stof gemaakt wordt, is het geluidsabsorberende effect van vitrage minimaal.

Rolgordijnen

Rolgordijnen zijn opvouwbare gordijnschermen die naar beneden toe uitgerold kunt worden of juist naar boven opgerold. Zo kun je bepalen hoeveel licht je wilt doorlaten en tot op welke hoogte. Vervolgens bepaalt de stof die je gekozen hebt hoeveel licht er door het rolgordijn zelf komt. Je kunt voor een verduisterende stof kiezen, maar ook voor een lichtdoorlatende stof die een filterende werking heeft op het licht. Rolgordijnen kunnen zowel stijlvol als praktisch zijn.

Duettes (of plissés)

Voor een strakke én stijlvolle look kun je ook kiezen voor duettes. Deze bestaan uit twee lagen stof en vouwen zich op als een harmonica wanneer je ze optrekt. Je kunt ook voor een zogenaamde ‘top down bottom’ variant kiezen waarbij je de gordijnen zowel aan de bovenkant als de onderkant kunt bedienen. Duettes zijn ook verduisterend te krijgen en werken zonwerend. Ze kunnen zowel in het kozijn als op de ramen zelf gemonteerd worden. Het grootste nadeel van duettes is dat ze niet goed gereinigd kunnen worden. Je kunt ze stofzuigen, maar niet wassen. Een variant met een enkele laag stof noemt men een plissé.

Plooiloze paneelgordijnen

Paneelgordijnen zijn grote banen stof die recht en strak naar beneden vallen en zowel bovenaan als onderaan verstevigd zijn. Daardoor hangt de stof plooiloos. Doorgaans zijn paneelgordijnen niet verduisterend en worden ze vooral gemaakt met behulp van dunne stoffen die licht doorlaten. Ze geven een moderne en strakke uitstraling.

Jaloezieën en lamellen

Jaloezieën en lamellen

Jaloezieën en lamellen zie je vrij veel in kantoren. Ze bieden een praktische oplossing waarmee je de hoeveelheid en de richting van het daglicht dat binnenkomt in de hand kunt houden. In het geval van lamellen, gaat het om verticale latten die gedraaid kunnen worden. Jaloezieën zijn dan juist weer horizontale latten die je kunt kantelen en omhoog kunt halen. Vaak zijn ze van kunststof of aluminium gemaakt, maar gelukkig zijn er ook houten uitvoeringen die wat meer sfeer bieden. Het onhandige van lamellen en vooral jaloezieën, is dat ze moeilijk schoon te houden zijn. Dat is nogal arbeidsintensief.

Wil je graag verder kijken naar de mogelijkheden voor raambekleding voor jouw bedrijfsruimte? Neem dan eens een kijkje op de website van de experts van M+N Projecten, waar je uit verschillende soorten raambekleding en verschillen soorten textiel kunt kiezen.

Elk jaar gooien we in Nederland zo’n vijftig miljoen ton aan elektronisch afval weg. Dat kan beter! Recyclen is beter voor het milieu én uw portemonnee. Dat geldt niet alleen voor computers, maar ook voor printers. Hoe gaat printer recycling precies in zijn werk? En welke voordelen biedt het u? In deze blog leest u alles over printer recycling.

Printers en toners apart recyclen

Bij het recyclen van printers is het belangrijk om eerst te toner te verwijderen. Een laserprinter heeft er minstens één en een kleurenprinter heeft er zelfs vier. Tonercartridges zelf zijn ook goed te recyclen. Een gespecialiseerde recycler knapt ze op en vult ze opnieuw, om ze daarna te verkopen als goedkoper alternatief voor merktoners. Is de toner niet meer te hergebruiken? Dan halen ze het werkzame poeder eruit om voor nieuwe tonercartridges te gebruiken.

Zo werkt printer recycling

Laserprinters bestaan uit kunststof, ijzer, roestvrij staal, messing, aluminium, een voeding en enkele laagwaardige printplaten. Met printer recycling is het mogelijk om bijna al deze grondstoffen weer opnieuw te gebruiken. Bijvoorbeeld om nieuwe hardware mee te produceren. De voordeligste optie is om het recyclen van printers te combineren met het laten ophalen van oude computers. Vanaf een bepaald gewicht nemen bedrijven de printers namelijk gratis mee.

Een milieubewuste keuze

Hardware zoals printers wordt gemaakt van waardevolle grondstoffen. Daarnaast zitten er stoffen in die schadelijk zijn voor het milieu. Het recyclen van uw printers is dan ook een duurzame keuze. Bedrijven die oude printers en ander elektronisch afval recyclen, zijn verplicht om dit op een milieubewuste manier te doen. Let daarom goed op of een bedrijf een WEEELABEX-certificering heeft. Deze is gebaseerd op Europese milieuwetgeving en geeft aan dat het bedrijf met een zo hoog mogelijk recyclingspercentage werkt.

Veilig omgaan met vertrouwelijke gegevens

Daarnaast zijn veel IT-recyclingbedrijven gecertificeerd in datavernietiging. Grotere printers en multifunctionals hebben vaak een harddisk waar printopdrachten en scans staan opgeslagen. Zeker weten dat uw oude printers geen beveiligingsrisico vormen? Dan kiest u voor printer recycling bij een erkend bedrijf, zodat uw vertrouwelijke informatie veilig vernietigd wordt.

Printers laten opkopen

Heeft u afgeschreven printers die jonger zijn dan vier jaar? In bepaalde gevallen kunt u uw printers dan verkopen aan recyclingbedrijven. Bijvoorbeeld als het gaat om een grotere partij printers van een bekend merk, zoals HP, Dell, Canon of Kyocera. Hiermee levert het recyclen van printers u zelfs nog geld op.

 

 

Het zit-sta bureau is tegenwoordig helemaal in trek. Bedrijven willen hun medewerkers motiveren om wat vaker te gaan staan, in plaats van te zitten. Het idee ervan is dat het gezonder is, en pijnklachten zal voorkomen. Maar is zo’n flexibel bureau nu echt nuttig? Of zijn we gevallen voor marketing? Laten we eens kijken naar de zin en onzin van deze bureaus.

Is een zit-sta bureau nu echt beter voor je?

Om maar met de deur in huis te vallen: ja, een zit-sta bureau is echt beter voor je. Het bureau is in hoogte verstelbaar, waardoor je zowel kunt zitten als staan als je werkt. Te veel zitten is niet goed voor het menselijk lichaam. Je krijgt er pijn in de rug, nek en schouder van. Daarnaast is zo weinig bewegen niet bepaald een zegen voor ons gewicht.

Het is dan weer niet zo dat de aanschaf van een zit-sta bureau alle problemen verhelpt. Volgens deskundigen van de Arbo Unie werkt zo’n bureau alleen goed als werknemers passende voorlichting krijgen bij het gebruik ervan. Zo is het belangrijk dat medewerkers er niet langer dan een uur achter staan. Wat vooral belangrijk is, is voldoende beweging: een korte wandeling naar de koffiemachine, een lunchwandeling, of gewoon een ommetje maken.

Waarom staan aan een bureau?

Staan aan een bureau verhoogt de productiviteit. We krijgen er meer energie van. Bedenk je maar eens waarom een zanger altijd in een studio staat te zingen achter de microfoon, en niet op een kruk gaat zitten. Als je staat, krijg je bovendien minder last van rugpijn en concentratieverlies. Een verkeerde houding kan ervoor zorgen dat medewerkers letterlijk met hoofdpijn naar huis gaan.

Staand vergaderen is ook een goed idee. Daarmee wordt volgens ergonomie-experts zelfs een tijdwinst van wel 25 procent gehaald, zonder dat de kwaliteit van de besluiten eronder lijdt.

Inderdaad: een verstelbaar hoekbureau is een goed idee

Tegenwoordig verkopen leveranciers van kantoormeubelen ook het verstelbare hoekbureau. Dit heeft een dubbel voordeel: aan de ene kant kunnen medewerkers er actief aan werken, en er zowel bij zitten als staan, terwijl je aan de andere kant ook nog eens ruimte mee bespaart. Veel bedrijven werken steeds minder met papier, en steeds meer op een laptop. Dan is een klein, verstelbaar hoekbureau al snel een goedkope, efficiënte en bovendien ergonomische keuze.

Na twee jaar van thuiswerken, is het eindelijk weer zover, het advies om thuis te werken is versoepeld! Dat betekent: weer onder de mensen zijn, bellen in dezelfde kamer en – hopelijk – weer wat meer direct overleg. Hoe u er ook in staat, het zal even wennen zijn om weer tegelijkertijd met elkaar in één ruimte te werken. 

Om een prettige werksfeer te creëren, is de inrichting van de werkvloer cruciaal belang. Of het nou gaat om een kantoor, magazijn of werkplaats; werken in een rommelig of geheel afgesloten ruimte is voor niemand bevorderlijk. Zorg dus voor voldoende daglicht en zuurstof. Planten zorgen bijvoorbeeld voor extra zuurstof en bevorderen de sfeer. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat iedereen voldoende ruimte heeft om te werken.

Een ideale en functionele manier om de ruimtes goed in te delen, is het gebruik van kasten. Deze kunnen dienen als afscheiding van een ruimte. Dit is erg handig wanneer u meerdere werkplaatsen binnen één grote ruimte wilt laten ontstaan. Daarnaast is de primaire functie van een kast natuurlijk het opbergen van spullen. Alles wat is opgeborgen, slingert in ieder geval niet rond op de werkvloer en zorgt dus voor rust en overzicht. U ontkomt er daarom ook niet aan om lockerkasten te kopen.

Kasten zijn ervoor gemaakt zodat alles netjes kan worden opgeborgen en er dus geen rommel blijft liggen. Er zijn kasten in allerlei soorten en maten. Naast de standaard kasten waarin papier, documenten en andere werk gerelateerde artikelen worden opgeborgen; zijn er natuurlijk ook kasten nodig voor werknemers. Dit kan bijvoorbeeld een locker zijn waarin werknemers hun telefoon, sieraden of een simpele broodtrommel opbergen. Voor werknemers geeft het ook een soort van rust dat zij hun eigen vertrouwde plekje hebben. Ze hoeven zich geen zorgen te maken dat hun kostbare of dierbare spullen tijdens het werk kwijt of beschadigd raken.

Denk daarnaast ook eens aan uniformen en werkkleding, tegenwoordig zijn ze niet meer weg te denken. Zo wordt er in de horeca vaak een overhemd of schort gedragen en in de bouw een helm en stevige schoenen. Werkkleding dragen is erg belangrijk, het straalt onder andere professionaliteit uit. Wanneer er zulke kleding wordt gedragen, is het voor de werknemers erg belangrijk dat zij een veilige plek hebben om hun persoonlijke spullen en eigen kleding op te bergen. Zo wordt hun eigen kleding niet vies of beschadigd. Daarnaast is het fijn voor werknemers om te kunnen omkleden op het werk. Ze hoeven dan niet thuis al in werkkleding te lopen of met vieze kleding de auto in te stappen. De werknemers kunnen dan de werkdag goed afsluiten en naar huis. Dit zorgt voor rust bij de werknemers. Gelukkig zijn er kasten in allerlei soorten en maten. Van praktische lockers met meerdere vakken tot kolommen tot speciale droogkasten voor bijvoorbeeld kleding.

Het goed inrichten van de werkvloer is dus heel erg belangrijk. Met een fulltimebaan ben je immers ongeveer 1.800 uur per jaar aanwezig op de werkvloer. Het optimaliseren van een werkomgeving geeft de werknemers rust en overzicht. Een geoptimaliseerde werkplek is vooral opgeruimd en netjes. Goede en ruime opbergruimtes zijn dus een must voor elke werkgever.

Het kantoor is een plek waar je misschien wel 40 uur per week doorbrengt, dan is het wel zo fijn dat het een zo comfortabel mogelijke werkplek is. Het zorgt er ook voor dat het personeel betere werkprestaties levert. Ook zorgt een fijne plek voor een goede werksfeer.

Stijlvolle inrichting

De mooiste kantoren hebben de ruimtes vol smaak ingericht, een interieurarchitect kan helpen om dit te realiseren in jouw kantoor. Er zijn verschillende elementen die bijdragen aan een mooie kantoorinrichting. Een van deze elementen zijn moderne kantoormeubelen, deze moeten naast mooi ook vooral functioneel zijn. Het is belangrijk dat de ruimte stimuleert, motiveert en inspireert. Vorm, licht, kleur en materiaal moeten met elkaar overeenkomen. Het is natuurlijk goed om met trend mee te gaan, maar hierbij is het wel verstandig om te kijken hoe het kantoor ook redelijk tijdloos ingericht kan worden. Het is zonde om na enkele jaren weer nieuwe investeringen te moeten maken omdat de meubels niet meer mooi zijn.

Voldoende lichtinval

Een van de belangrijkste aspecten van een fijn kantoor is dat er voldoende lichtinval is. Het is niet goed voor het personeel om de hele dag onder TL-buizen te moeten werken. Creëer zoveel mogelijk natuurlijk licht in de ruimte, daglicht geeft namelijk meer energie waardoor personeel ook productiever kan werken. Naast daglicht is goed kunstmatig licht ook belangrijk, kies hierbij wel voor mooie design lampen met een prettige lichtinval.

Voeg planten toe

Zorg voor zoveel mogelijk groen op kantoor.​​ Planten zorgen niet zomaar voor een ideaal werkklimaat. Ze dragenbij aan een positieve gemoedstand, een hogere luchtvochtigheid, leiden tot een betere concentratie en regelen een betere verdeling van temperatuur. Planten zijn dus echt onmisbaar op een kantoor. Bang dat planten te veel gedoe opleveren of snel dood gaan? Er zijn ook veel planten die maar eens per maand water nodig hebben.

Voeg planten toe 

Creëer een ontspanningsruimte

Naast dat er natuurlijk hard gewerkt moet worden is het ook belangrijk om even lekker te kunnen ontspannen op kantoor. Creëer daarom een ontspanningsruimte voor het personeel. Een lekker zit hoekje is al een goede optie. Grote bedrijven pakken hierin vaak nog meer uit en hebben soms zelfs een complete gamerooms. Het belangrijkste is dat het personeel hier even lekker kan uitrusten, bijkletsen en op hun gemak voelen.

Netjes en georganiseerd

Het allerbelangrijkste aan een ideaal kantoor is dat het netjes en georganiseerd is. Zorg voor een rustige en overzichtelijke werkplek. Het is het ideaal als er zo min mogelijk spullen op kantoor liggen. Het is daarom verstandig om spullen die niet veel worden gebruikt op een andere plek te bewaren dan kantoor. Een opslagruimte huren kan hiervoor de oplossing bieden. Neem gerust een kijkje bij een opslagruimte in Amsterdam van Huureenbox. Ideaal om hier spullen op te slaan waar je slecht een paar keer per jaar gebruik van maakt. Zo behoud je het overzicht op kantoor en blijft het een ideale werkplek voor al het personeel.

 

Veel succes met het inrichten van je kantoor!

Op de werkvloer is het van groot belang om scherp te zijn. Waar in de organisatie je ook werkt, een goede concentratie en goed werkend brein is van groot belang. Ook jouw medewerkers worden dagelijks ondergedompeld met belangrijke taken. Daarom is het belangrijk om er alles aan te doen om de werkomgeving in de juiste sfeer te houden. Maar heb je weleens gedacht aan een goede hydratatie op de werkvloer? 

Goede hydratatie neemt namelijk vele voordelen met zich mee. Toch blijkt dat een groot deel van de bedrijven niet de juiste toegang geeft tot drinkwater. Hierbij dient de focus te verschuiven naar het behouden van personeel, in plaats van het werven van. Dit betekent meer rekening houden met de persoonlijke behoeften en wensen van het huidige personeel door de werkplek aantrekkelijker en plezieriger te maken.

Waarom is hydrateren zo belangrijk op de werkvloer

Niet alleen verbetert het drinken van voldoende water gedurende de dag de gezondheid, het kan ook een positieve invloed hebben op de stemming, het geheugen, de concentratie en meer. Daarom is het van groot belang dat bedrijven schoon en lekker smakend water beschikbaar stellen. Hebben jouw werknemers al toegang tot goed water?

Zoals je hierboven kunt lezen heeft het drinken van water veel voorden. Maar dat is nog niet alles. We hebben nog een paar reden voor je opgelijst:

1. Bevorderen van hersenfuncties en stemming 

De hersenen bestaan voor ruim 85% uit water, waardoor ze beter functioneren. Uitdroging van de hersenen kan van invloed zijn op cognitieve functies en stemming. Zo kan er vermoeidheid, hoofdpijn, geheugenverlies of concentratieverlies optreden. Door goed te blijven hydrateren blijf je geconcentreerd en creatief. 

2. Het lichaam ontgiften 

Ons lichaam wordt vaak blootgesteld aan gifstoffen die uit onze omgeving komen. Om ze te elimineren, is het nodig om ze uit ons lichaam af te voeren. De beste manier om deze afvoer te stimuleren is door – je raadt het al – water te drinken.

3. Reguleren van je lichaamstemperatuur 

Een lichaamstemperatuur van rond de 37 °C zorgt voor goed werkende organen. Door gehydrateerd te blijven, voorkom je schommelingen en zorg je voor minder complicaties. 

Geef je werknemers heel eenvoudig toegang tot goed water

Geef je werknemers heel eenvoudig toegang tot goed water

Zoals je leest, heeft de toegang tot goede hydratatie een groot aantal voordelen voor je werknemers, en hierdoor ook voor je bedrijf. Je geeft je werknemers heel makkelijk toegang door een waterdispenser aan te schaffen. Waterdispensers filteren het drinkwater, wat ervoor zorgt dat je altijd het juiste water aan kunt bieden, zonder schadelijke stoffen. Bij BRITA staat gezond water op nummer één. Zij levert dan ook diverse wateroplossingen voor bedrijven. 

Genoeg voordelen dus! Ga jij de stap naar goed gehydrateerde werknemers zetten?

Ondanks het huidige digitale tijdperk komen er op kantoor nog steeds veel werkzaamheden voor waarbij er met papier gewerkt wordt. Zowel bij het werken met digitale bestanden als papieren output is het belangrijk om overzicht te houden en het zo te archiveren dat het nadien weer terug te vinden is. Voor het archiveren van papieren output wordt vaak kunststof folie gebruikt om bijvoorbeeld ordners, mappen en tabbladen van te produceren. Het voordeel van deze kunststof archiveringsproducten is dat ze duurzaam zijn en zelfs na lange tijd geen afbreuk doen aan de kwaliteit ervan. Hieronder een overzicht van verschillende kunststof soorten die worden ingezet ten behoeve van de vervaardiging van archiveringsmiddelen.

Vikunyl hard PVC folie

Vikunyl hard PVC folie is een kunststof die nagenoeg geen vocht opneemt en zich goed laat bewerken. Daarnaast is deze kunststof folie prima te bedrukken, wat veel personalisatie- of markeringsmogelijkheden biedt. Vikunyl hard PVC folie wordt veel gebruikt voor klantenkaarten,  industriële labels, tabbladen en prijssystemen. Het assortiment hard PVC folie bestaat uit meer dan 130 verschillende afmetingen, kleuren en uitvoeringen.

Vikunyl zacht PVC folie

Deze soepele kunststof is bij uitstek geschikt voor de productie van presentatie- en opbergmaterialen. Dit omdat Vikunyl zacht PVC folie uitstekend hoog frequent gelast kan worden en daarnaast eenvoudig te stansen en te snijden is. De toepassingsmogelijkheden voor op kantoor zijn onder andere showtassen, ringbanden en andere presentatie- en opbergmiddelen.

Evacast Polypropyleen folie

Evacast folie is geproduceerd uit de kunststof Polypropyleen. Deze kunststof folie kenmerkt zich door haar taaie karakter waardoor het, na de op de juiste wijze gerild te zijn, eindeloos kan worden gevouwen en gescharnierd zonder dat het materiaal inscheurt of breekt. Daarbij zorgt de massieve kleurstabiliteit van Evacast folie ervoor dat de scharnier- of vouwlijnen niet hinderlijk verkleuren. Doordat Evacast Polypropyleen folie prima geschikt is voor zeefdruk- en offset bedrukkingen zijn er veel  mogelijkheden om de geproduceerde kantoorproducten te personaliseren. Evacast folie is daarnaast ook probleemloos te lassen, te nieten en te stansen en is leverbaar in een groot aantal verschillende kleuren en oppervlaktestructuren. Oftewel, het materiaal bij uitstek voor de productie van opbergmappen, ringbanden en andere kantoorartikelen.

Het beste duurzame redesign voor het nieuwe normaal

Zoek je het beste duurzame redesign voor het nieuwe normaal? De afgelopen tijd zijn er diverse nieuwe dingen uitgevonden waar we tijdens deze coronacrisis veel baat bij hebben. Denk bijvoorbeeld aan de desinfectiezuil automatisch. En dat is niet het enige. Wij hebben enkele innovaties voor je op een rijtje gezet waar je niet meer zonder kan. Lees snel verder voor meer informatie.

De bestelzuil

Een bestelzuil zorgt ervoor dat gasten zelf hun eten kunnen bestellen in jouw restaurant. Op deze zuil wordt de bestelling geplaatst en tegelijk afgerekend, waarna deze wordt doorgegeven aan de kok. Deze handige uitvinding is iets waar we ook na de coronacrisis nog veel gebruik van zullen maken. Door een bestelzuil te gebruiken hoeven klanten niet meer lang in de rij te wachten en kunnen ze snel bestellen. Dit zorgt ook voor een snellere doorloop in je restaurant, snackbar of andere gelegenheid.

De automatische desinfectiezuil

Met de automatische desinfectiezuil kun je in winkels of onderweg nog even snel eenvoudig je handen desinfecteren. Deze is voorzien van desinfectiemiddel. Je hoeft nergens op te drukken, maar enkel je handen onder de zuil te houden, wat nog hygiënischer is. Zo kun je de hygiëne in jouw pand optimaal waarborgen.

Een corona safety indicator

Er is ook een handige corona safety indicator uitgevonden. Dit vernuftige apparaat geeft weer hoe de luchtkwaliteit is en kan advies geven over ventilatie. Om het coronavirus te bestrijden en buiten de deur te blijven houden, is goede ventilatie van groot belang. Dit geldt niet alleen nu, maar ook voor de toekomst.

Het spatscherm

Ook spatschermen is zeer innovatief. Doordat het spatscherm werd uitgevonden, kon er veilig gewinkeld worden zonder dat er kans was op overdracht van het coronavirus naar de winkelmedewerker of andersom. Het spatscherm is inmiddels niet meer weg te denken en wordt nog steeds veel toegepast.

Zelfklevende folie

Ook zelfklevende folie is een nieuwe uitvinding, welke ervoor zorgt dat het coronavirus geïnactiveerd kan worden. Dit komt doordat er een speciaal koper in verwerkt zit. Hierdoor kunnen coronabesmettingen verder beperkt worden. Het is dan ook zeker een mooie uitvinding, waar we ook in de toekomst nog van zullen merken.

folie is een nieuwe uitvinding, welke ervoor zorgt dat het coronavirus geïnactiveerd kan worden. Dit komt doordat er een speciaal koper in verwerkt zit. Hierdoor kunnen coronabesmettingen verder beperkt worden. Het is dan ook zeker een mooie uitvinding, waar we ook in de toekomst nog van zullen merken.

Je weet nu welke duurzaam redesign in het nieuwe normaal niet meer weg te slaan is. Wil jij ook een van deze middelen voor jouw pand aanschaffen? Bezoek dan eens een specialistische webshop. 

Een praktisch en optimaal ingericht kantoor is van essentieel belang om de productiviteit op kantoor te verbeteren. Dat weten we allemaal. Toch heeft de coronacrisis ervoor gezorgd dat we massaal thuis zijn gaan werken. Met alle gevolgen van dien. Nu kun je dit moment als ondernemer aanpakken om dan maar met de benen omhoog te gaan zitten en te wachten tot het weer mogelijk is om samen op kantoor te werken, maar je kunt dit ook aanpakken als mogelijkheid om het kantoor eens geheel op te frissen. Want door de juiste aanpassingen te maken, zorg jij niet alleen voor een betere ervaring voor toekomstige klanten, maar ook voor je eigen personeel. Maak daarom gebruik van de volgende 4 tips om de productiviteit op kantoor te verhogen.

1.      Denk ook aan de ‘kleine’ dingen

Wat is het eerste wat jouw klanten of personeel zien als ze het kantoor binnenkomen? Is er een mooi entree in de hal? Moeten ze eerst een trap beklimmen? De eerste indruk is goud waard. Daarom is het belangrijk om ook hier wat extra aandacht aan te besteden. Nu er waarschijnlijk maar weinig mensen op kantoor verschijnen, kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om de trap eens met sigma s2u nova satin te bekleden. Een likje verf doet vaak wonderen voor de uitstraling en zo oogt de hal direct een stuk verzorgder.

Je kunt er ook voor kiezen om in de hal enkele schilderijen op te hangen, sfeerverlichting aan te brengen of een vloerkleed neer te leggen. Allemaal dingen die de sfeer binnen deze ruimte net wat behaaglijker maken.

2.      Draag zorg voor een goede temperatuur

Niemand zit er op te wachten om in een te koude omgeving te werken. Ook te warm is niet prettig. Voordat je het weet zit men trillend achter het beeldscherm of te puffen en te zweten bij iedere stap die ze verzetten. Daarom is het belangrijk om de temperatuur op kantoor goed te reguleren. De ideale werktemperatuur ligt tussen de 21 en 24 graden. Als je de temperatuur tussen deze twee waardes houdt, dan kan dit de productiviteit volgens experts tot wel 15% laten toenemen.

Wil je niet onnodig veel stoken of verkoelen? Vraag dan eerst aan alle werknemers wat ze op dit moment van de temperatuur op kantoor vinden. Wellicht ervaren ze hier helemaal geen problemen mee en dan zou het zonde om hier extra geld aan uit te geven.

3.      Nieuw likje verf op de muren

Nu je toch meer tijd alleen op kantoor doorbrengt is er ook meer tijd om het kantoor zelf eens aan te pakken. Geen werknemers die je voor de voeten lopen. Daardoor kun je dus een grote slag slaan bij het restylen van de kantoorinrichting. Een likje verf doet hierbij in elk geval al wonderen. Met sigma verf zorg je er binnen mum van tijd voordat het kantoor er weer als nieuw uitziet. Bovendien gaat er niets boven een pas geschilderd kantoor.

4.      Bied gezonde voeding aan

Uit onderzoek is gebleken dat steeds meer mensen (te) ongezond eten. Zeker wanneer ze lange dagen maken op kantoor. Dit is van enorme invloed op de algehele productiviteit én de gezondheid. Denk aan hoge bloeddruk, diabetes, hart- en vaatziektes, enzovoorts. Daarom kan het geen kwaad om eens te bekijken of je een eigen cateringservice kunt gebruiken. Eentje die iedere dag gezonde broodjes en soepen kan aanbieden. Wanneer jij een beetje bijdraagt aan de gezondheid van je personeel, zal dit tegelijkertijd een veel hogere productiviteit opleveren.