Rubriek

Bedrijfsvoering

Rubriek

Ben jij bezig met het aankleden van je bedrijfsruimte? Dan zoek je waarschijnlijk ook iets om voor de ramen te hangen, zodat je controle kunt uitoefenen op hoeveel daglicht er binnenkomt. We bespreken verschillende soorten raambekleding waar je tussen kunt kiezen en die van pas zouden kunnen komen.

Klassieke stoffen gordijnen

Gordijnen zijn een ‘agressieve’ methode voor zonwering, omdat ze doorgaans geheel verduisterend zijn. Dat komt vooral van pas in een presentatieruimte die je moet kunnen verduisteren om iets op een scherm te kunnen tonen. Dat wil niet zeggen dat in de rest je bedrijfsruimte gordijnen niet van pas kunnen komen. Stof dempt geluid, dus ook als je gordijnen niet gebruikt om licht tegen te houden komen ze van pas om de akoestiek in de ruimte te verbeteren. Zeker in ruimtes waar veel mensen werken kan dat prettig zijn.

Vitrage

Is er geen noodzaak om een ruimte volledig te kunnen verduisteren, maar wil je wel het binnenvallende licht wat kunnen filteren? Dan kun je in plaats van klassieke gordijnen ervoor kiezen om enkel vitrage te plaatsen. Vitrage laat veel licht door, maar beperkt ook de inkijk van buitenaf naar binnen toe. Tenzij het binnen lichter is dan buiten, dan werkt het juist andersom. Omdat vitrage van dunne stof gemaakt wordt, is het geluidsabsorberende effect van vitrage minimaal.

Rolgordijnen

Rolgordijnen zijn opvouwbare gordijnschermen die naar beneden toe uitgerold kunt worden of juist naar boven opgerold. Zo kun je bepalen hoeveel licht je wilt doorlaten en tot op welke hoogte. Vervolgens bepaalt de stof die je gekozen hebt hoeveel licht er door het rolgordijn zelf komt. Je kunt voor een verduisterende stof kiezen, maar ook voor een lichtdoorlatende stof die een filterende werking heeft op het licht. Rolgordijnen kunnen zowel stijlvol als praktisch zijn.

Duettes (of plissés)

Voor een strakke én stijlvolle look kun je ook kiezen voor duettes. Deze bestaan uit twee lagen stof en vouwen zich op als een harmonica wanneer je ze optrekt. Je kunt ook voor een zogenaamde ‘top down bottom’ variant kiezen waarbij je de gordijnen zowel aan de bovenkant als de onderkant kunt bedienen. Duettes zijn ook verduisterend te krijgen en werken zonwerend. Ze kunnen zowel in het kozijn als op de ramen zelf gemonteerd worden. Het grootste nadeel van duettes is dat ze niet goed gereinigd kunnen worden. Je kunt ze stofzuigen, maar niet wassen. Een variant met een enkele laag stof noemt men een plissé.

Plooiloze paneelgordijnen

Paneelgordijnen zijn grote banen stof die recht en strak naar beneden vallen en zowel bovenaan als onderaan verstevigd zijn. Daardoor hangt de stof plooiloos. Doorgaans zijn paneelgordijnen niet verduisterend en worden ze vooral gemaakt met behulp van dunne stoffen die licht doorlaten. Ze geven een moderne en strakke uitstraling.

Jaloezieën en lamellen

Jaloezieën en lamellen

Jaloezieën en lamellen zie je vrij veel in kantoren. Ze bieden een praktische oplossing waarmee je de hoeveelheid en de richting van het daglicht dat binnenkomt in de hand kunt houden. In het geval van lamellen, gaat het om verticale latten die gedraaid kunnen worden. Jaloezieën zijn dan juist weer horizontale latten die je kunt kantelen en omhoog kunt halen. Vaak zijn ze van kunststof of aluminium gemaakt, maar gelukkig zijn er ook houten uitvoeringen die wat meer sfeer bieden. Het onhandige van lamellen en vooral jaloezieën, is dat ze moeilijk schoon te houden zijn. Dat is nogal arbeidsintensief.

Wil je graag verder kijken naar de mogelijkheden voor raambekleding voor jouw bedrijfsruimte? Neem dan eens een kijkje op de website van de experts van M+N Projecten, waar je uit verschillende soorten raambekleding en verschillen soorten textiel kunt kiezen.

Als het gaat om online ondernemen, dan is de logistiek misschien wel één van de belangrijkste punten. Zeker wanneer je aan de slag gaat met een webshop, dan komt daar op logistiek gebied veel bij kijken. Wanneer je groeit, dan kan het al snel zo zijn dat je er de controle over verliest. Dan is het fijn om de hulp te krijgen die je nodig hebt. Dat kan bijvoorbeeld door een fulfilment center in te schakelen. Zo weet je zeker dat het goed verloopt.

Meer werk dan verwacht

Wanneer je snel groeit, dan kan het al snel zo zijn dat het werk uit de hand loopt. Het aantal orders loopt op. Ook is het zo dat de omvang ervan steeds groter wordt. Het verwerken daarvan is bijna niet meer in eigen hand te houden. Juist ook omdat je steeds meer werk op andere vlakken hebt.

Dan is het juist ook fijn om aan de slag te kunnen gaan met een fulfilment center. Het hele verwerkingsproces is op die manier uit handen te geven. Je hebt dan de zekerheid dat dit op professionele wijze wordt aangepakt. Daarnaast is het ook nog eens zo dat je de grotere hoeveelheid werk die je hebt beter aankunt. Daar zijn de mensen van het center immers in gespecialiseerd.

Voor alle soorten aanbieders

Het fijne aan werken op deze wijze is dat het voor alle soorten webshops een optie kan zijn. Juist ook omdat het werk altijd beter kan en de specialistische blik daarbij kan helpen. Jij hebt verstand van ondernemen. De logistiek kwam daar alleen maar bij. Het is fijn om iemand met diezelfde passie, maar dan voor logistiek, in de arm te nemen.

Het optimaliseren van de werkwijze kan al snel een heel groot verschil maken. Het is zeker ook belangrijk om te weten dat dit per branche waarin je met de webshop actief bent weer net even anders kan zijn. Het is dus juist ook fijn om een bedrijf met kennis erbij te halen. Je kunt deze kennis niet zomaar even van een collega overnemen. Gericht werken kan zorgen voor veel betere resultaten.

Tevredenheid in alle geledingen

Een fulfilment center inschakelen zorgt ook nog voor een ander voordeel. De mate van tevredenheid is veel groter wanneer op deze wijze wordt gewerkt. Zo zijn de werkprocessen binnen het bedrijf beter omschreven. Dit helpt in grote mate, juist ook omdat je op deze manier zeker kan zijn dat voor iedereen duidelijk is wat verwacht wordt.

Ook naar buiten toe is er veel meer tevredenheid. Doordat er sneller en gerichter gewerkt kan worden, is de bestelling eerder bij de klant. Daar worden bovendien ook minder fouten in gemaakt. Dit betekent dus dat de klanttevredenheid al snel flink omhoog zal schieten. De rol die goede logistiek hierin speelt, was altijd al bekend. Met de opkomst van de fulfilment centers is dit alleen maar meer en meer duidelijk geworden. Als ondernemer kan dit je dus veel voordeel opleveren.

Voor het internettijdperk kreeg je meer klanten door reclame te maken door een advertentie te plaatsen in de krant. Ook door mond-op-mond reclame kreeg je meer klanten. Wil je nu opvallen, dan moet je slim gebruik maken van online marketing. Met de onderstaande tips kun je online groeien en je concurrenten voor blijven.

Onderzoek doen

Wil je dat je online verkoop omhoog gaat dan begin je met onderzoek doen. Breng eerst je huidige situatie in kaart. Doe daarna onderzoek naar de concurrentie. Op welke kanalen zijn zij te vinden? Wat is hun boodschap en hoe onderscheiden zij zich. Nog belangrijker, waar laten ze kansen liggen die jij kunt pakken met je propositie. Daarnaast is het belangrijk om uit te vinden wie je doelgroep is en hoe je doelgroep zich online gedraagt. Waar zijn ze te vinden en met welke informatie maak je ze blij?

Strategie bepalen

De tweede stap is het ontwikkelen van een online marketing strategie die jouw doelgroep aanspreekt en aanzet tot kopen. Heb je een goed beeld van je potentiële klanten dan weet je ook hoe je ze kunt bereiken en mee kunt nemen in je verhaal. Creëer bijvoorbeeld een klantprofiel. Een klantprofiel is een gedetailleerde beschrijving van een fictief persoon uit je doelgroep. Hiermee kun je je boodschap beter afstemmen. Daarnaast helpt het klantprofiel om de kanalen te kiezen waar je doelgroep zich bevindt.

Bepaal je propositie

Welke problemen kun jij oplossen voor je doelgroep en waarom zouden ze voor jou moeten kiezen? Door hier goed over na te denken kun je een unieke propositie ontwikkelen en geef je je potentiële klanten een goede reden om voor jou te kiezen. Als je je klanten kunt meenemen in het beslissingsproces kun je je marketingbudget gerichter inzetten.

Neem je klant mee met content

In je strategie mag het creëren van waardevolle content niet ontbreken. Goede content is relevant en biedt meerwaarde voor je doelgroep. Als je online wilt groeien dan is je website hierbij het belangrijkste content. Je doelgroep heeft een reden nodig om je website te bezoeken en hier terug te komen. Daarom is het belangrijk om waardevolle content te bieden die je doelgroep nodig heeft om een probleem op te lossen. Alleen content is niet genoeg. Je content moet ook een relevante vervolgactie hebben. Bijvoorbeeld het downloaden van een brochure of het maken van een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Zorg ervoor dat je zichtbaar bent

Om te zorgen dat je doelgroep ook daadwerkelijk op je website terecht komt is SEO (search engine optimization) erg belangrijk. Door SEO goed in te zetten kunnen zoekmachines je content beter vinden en indexeren. Dit leidt tot meer bezoekers op je website. Gevonden worden op de juiste zoektermen is hierbij erg belangrijk. Daarom is het van belang om zoekwoordenonderzoek te doen. Is je bedrijf afhankelijk van lokale verkopen houdt hier dan rekening mee. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar een online marketingbureau in Den Bosch dan is de kans groot dat je zoekt op online marketing Den Bosch. Zorg er voor dat je tekst deze zoektermen een aantal keer bevat.

Betrokkenheid op social media

Ook de inzet van social media mag niet ontbreken in je online marketing strategie. Het doel van social media marketing is dat je volgers zich betrokken voelen bij je bedrijf en natuurlijk om meer betrokken volgers te krijgen. Ook hier geldt dat wat je deelt relevant moet zijn voor je doelgroep. Is je content interessant genoeg dan is de kans groot dat je doelgroep erop reageert, het deelt en erop reageert. Deel waardevolle content op kanalen waar je doelgroep zich bevindt. Kies daarom strategisch op welke kanalen je actief bent.

E-mailmarketing inzetten

Je kunt ook e-mailmarketing inzetten om meer bezoekers naar je website te trekken. Hierbij moet je jezelf afvragen wat wil je bereiken en hoe ga je dat doen. Stuur je maandelijks een mailing? Wat is het doel ervan? Wil je doelgroep op de hoogte brengen van nieuwe producten, mooie kortingsacties of wil je andere informatie delen. Een andere vraag die je jezelf moet stellen is hoe zorg je ervoor dat bezoekers zich inschrijven op je nieuwsbrief. Hoe blijf je vervolgens met hen in contact. Zorg ervoor dat je mailings opstelt die boeien, van het begin tot het eind en zorg ervoor dat je je doelgroep er niet mee irriteert, maar dat je echt meerwaarde biedt.

Start je een bedrijf met een laag marketing budget of ben je op zoek naar een creatieve manier om jouw naamsbekendheid te vergroten? Dan kunnen stickers op maat helpen. Aangepaste stickers zijn anders dan etiketten en een geweldige manier om jouw merk voor nieuwe klanten te krijgen. Stickers zijn een gemakkelijke manier om jouw merk voor nieuwe klanten te krijgen door ze te delen op leuke locaties. Bekijk de volgende 4 tips waarmee je stickers op maat kunt gebruiken om jouw bedrijf te promoten.

Geef unieke stickers als een geschenk

Geef op maat gemaakt stickers aan klanten die zich op jouw bedrijf richten. Of je nu producten online of in de winkel verkoopt, of een dienstverlenend bedrijf hebt, overweeg om stickers op maat te geven als een geschenk bij een aankoop. Aangepaste stickers zijn een leuke verrassing voor jouw klanten. Voeg een eigenzinnige of inspirerende boodschap toe die de persoonlijkheid van jouw merk laat zien om extra betrokkenheid te creëren.

Deel stickers uit op beurzen

Een geweldige manier om verkeer te genereren op een beurs is het uitdelen van merkstickers met grappige uitspraken of aansprekende ontwerpen die relevant zijn voor de aanwezigen en de industrie. Aangepaste stickers zullen jouw bedrijf onderscheiden van andere verkopers en ze zijn een unieke giveaway die aanwezigen kunnen aanbrengen op persoonlijke bezittingen of doorgeven aan vrienden en familie.

Deel stickers uit op beurzen

Plak stickers op vloeren en deuren

Plak stickers op vloeren en deuren als een onverwachte manier om de aandacht van mensen te trekken. vloerstickers zijn populair voor veiligheids- en richtingsberichten, maar ze kunnen ook een geweldige manier zijn om klanten aan te spreken. Wijs de weg naar leuke, nieuwe producten of uitverkoopartikelen. Of voeg leuke spreuken toe om jouw klanten te laten glimlachen tijdens het winkelen.

Welke vorm je ook beslist, stickers kunnen op verschillende manieren worden gebruikt. Of het nu is om iemands aandacht te trekken als ze langslopen, om klanten te verrassen met een klein geschenk, of om uit te delen op een beurs of evenement, stickers zijn een geweldig middel om bekendheid te vergroten voor jouw bedrijf, tegen een fractie van de kosten van andere marketing tactieken.

Ga voor magnetische stickers

Promoot jouw bedrijf met unieke bumperstickers of volledige zijdeurstickers die kunnen worden uitgedeeld op evenementen, verkocht in de winkel, of zelfs verpakt bij producten. Het is een ongelooflijk goedkope manier om jouw merk te delen of gewoon om jouw klanten een speciaal geschenk te geven. En als consumenten de bumperstickers op hun voertuigen plakken, is het gratis reclame die veel verder kan reiken dan je had verwacht. Het is een eenvoudige, goedkope manier om naamsbekendheid op te bouwen.

Als je bijvoorbeeld eigenaar bent van een hondenuitlaat service, bestel dan een gepersonaliseerde bumper magneet stickers of raam stickers van de huisdieren van jouw klanten en geef ze als een bedankje voor het gebruik van jouw dienst. Jouw klant zal die bumpersticker waarschijnlijk op hun auto, koelkast, laptop of waterfles plakken, een constante herinnering om jouw service opnieuw te gebruiken.

Op 1 januari 2021 werden de BORG-B en BORG-E certificatiesystemen ingevoerd. Dit beveiligingscertificaat is een document dat aantoont welke beveiligingsmaatregelen voor een bedrijf of woonstructuur zijn getroffen. Wanneer het samen met een onderhoudscontract wordt gebruikt, is het document 5 jaar geldig. Een borgcertificaat dient als bevestiging aan de verzekeringsmaatschappij dat een gerenommeerd beveiligingsbedrijf de nodige voorzorgsmaatregelen genomen heeft. Een certificaat van borgstelling of een leveringsbewijs van borg wordt vaak gevraagd als een bedrijf garant staat voor zijn spullen. Als je een veiligheidscertificaat hebt, geven verschillende verzekeraars je een mooie korting. Er zijn immers veiligheidsmaatregelen getroffen die de kans op een inbraak aanzienlijk verkleinen.

Hoe het BORG certificaat werkt en hoe je geld kunt besparen op je inboedelverzekering, lees je in deze blog.

Voor wie is dit BORG certificaat?

Alle inbraakbeveiligingsbedrijven die getoonde uitmuntendheid willen garanderen, dienen certificering als BORG beveiligingsbedrijf aan te vragen. Met een BORG erkenning kun je aan je klanten aantonen dat je regelmatig met kwaliteit omgaat en kwaliteit produceert.

Een borg gecertificeerd alarmsysteem is er een waarvan erkend is dat het voldoet aan de Europese normen voor betrouwbaarheid en veiligheid. Om eigendommen te beveiligen, moet een borg alarminstallatie gecertificeerde alarmsystemen gebruiken. Een certificaat kan alleen toegekend worden met een borg gecertificeerd alarmsysteem in combinatie met de nodige projectie en maatregelen, zoals het alarmsysteem in de controlekamer.

Na het leveren van architectonische inbraakbeveiliging of een installatie die aan de gestelde normen voldoet, mag je als BORG gecertificeerd bedrijf een artikelcertificaat aan de eindgebruiker overhandigen.

Wanneer is het nodig?

Veiligheid is een kostbaar goed in onze samenleving, en we hechten er veel waarde aan. Inbraken veroorzaken miljarden euro’s schade, maar ze zijn ook verontrustend voor veel mensen. Huishoudens, bedrijven en de overheid nemen dan ook verschillende maatregelen om zich tegen inbraak te beschermen. Technische methoden zoals uitstekende deur- en raamsloten of inbraakalarmen kunnen de veiligheid verhogen. Maar ook door veiligheidsmaatregelen te plannen, zoals het verbergen van waardevolle voorwerpen. Er zijn vele klassen van gecertificeerde alarmsystemen. In het bijzonder zijn er alarmsystemen van klasse 2 en klasse 3. Risicoklassen 1 tot en met 3 worden ingedeeld in graad 2, terwijl risicoklassen 3 en 4 in graad 3 worden ingedeeld.

Bouwkundige en elektrische (alarmsysteem) veiligheidsvoorzieningen worden door een BORG Certificaat vertegenwoordigd. Daardoor worden alle aspecten volgens de juiste risico-analyse uitgevoerd. Een BORG certificaat wordt aan de eigenaar van het gebouw gegeven.

Een BORG certificaat van voltooiing is een uitsluitend elektronisch certificaat. Daardoor geldt het certificaat van voltooiing alleen voor de beveiligingsmaatregelen. Voor het elektronische gedeelte geven veel beveiligingsbedrijven alleen een certificaat van voltooiing. Dit wordt vaak door de verzekering aanvaard.

Je kunt ook kiezen voor een alarmsysteem met bijbehorende maatregelen

Alleen een alarmsysteem met bijbehorende maatregelen biedt voldoende beveiliging en is veel minder duur. Met een BORG certificaat, bijvoorbeeld van BINK Beveiliging kun je aantonen dat je bedrijfspand of huis inbraakveilig is. Als je pand of huis een BORG certificaat heeft, kunnen bepaalde verzekeraars je een korting geven op je inboedelverzekering. Een BORG certificaat mag alleen worden afgegeven door een gerenommeerd beveiligingsbedrijf.

Waar je ooit bent begonnen op je zolderkamertje als ZZP’er, ben je inmiddels een gevierd ondernemer. Een prestatie van formaat. Van een bedrijfspand tot personeel, je bent een volwaardig bedrijf geworden. Dit is iets om trots op te zijn want je bereikt het alleen met passie, talent en veel doorzettingsvermogen. Overal de controle op houden en zelf doen is echter een valkuil die wij bij veel ondernemers terugzien. Begrijpelijk maar niet slim. Het zorgt er soms voor dat er onnodig veel tijd verloren gaat aan dergelijke zaken. Tijd die beter besteed kan worden aan jouw expertise. Welke zaken dat zijn? Wij leggen ze uit!

Financiële zaken

Je eigen rekeningen betalen en belastingaangifte doen lukt nog wel, maar wanneer het complexer wordt qua financiën kan het ook in één keer behoorlijk moeilijk worden. Veel ondernemers willen hier echter zelf grip op houden en gaan zich erin verdiepen. Je komt dan in een web van vele wet- en regelgeving. Niet voor niks zijn hier hele universitaire studies aan gewijd. Een goed financieel expert verdient zichzelf terug, of dit nu gaan om een accountant of om vermogensbeheer. Zij weten op hun terrein exact de wet- en regelgeving en ook wat hier de uitzonderingen zijn. Ook zaken zoals je pensioen vormgeven en het al dan niet lijfrente uitkeren kunnen zij je over adviseren. Kortom, bel de financial!

Heb je me gezien?

Heb je me gezien

Marketing, het is écht een vak. Niet voor niks duiken de vacatures voor goede marketing medewerkers overal op. Van online- tot offline, goede marketing betaalt zich altijd uit. Ga dan ook niet zelf in Word of (nog erger!) Paint zitten knutselen maar huur iemand in die hier verstand van heeft. Wanneer jouw marketing concept klopt, zul je dit al snel merken in de bedrijfsresultaten. Van een goede website tot een visite kaartje, een goede marketingmedewerker kan jou overal mee helpen!

Heb vertrouwen

Wanneer jouw bedrijf ook qua aantal werknemers behoorlijk is gestegen, is het aan te raden een extern vertrouwenspersoon in te schakelen. Deze heeft hopelijk geen fulltime baan aan jouw bedrijf, maar speelt wel een cruciale rol. Veel ondernemers kiezen ervoor deze in eigen beheer te houden en aan te stellen binnen het personeel, maar dat vinden wij niet slim. De onafhankelijkheid van de positie kan hiermee namelijk nogal in het geding komen.

Kortom, geef jezelf een schouderklopje voor het feit dat je zo gegroeid bent als ondernemer. Maar hierbij horen ook een aantal verantwoordelijkheden. Neem deze dan ook zeker, en zorg dat je bovenstaande zaken op orde hebt. Deze gaan je bedrijf zeker ten goede komen.

Elk jaar gooien we in Nederland zo’n vijftig miljoen ton aan elektronisch afval weg. Dat kan beter! Recyclen is beter voor het milieu én uw portemonnee. Dat geldt niet alleen voor computers, maar ook voor printers. Hoe gaat printer recycling precies in zijn werk? En welke voordelen biedt het u? In deze blog leest u alles over printer recycling.

Printers en toners apart recyclen

Bij het recyclen van printers is het belangrijk om eerst te toner te verwijderen. Een laserprinter heeft er minstens één en een kleurenprinter heeft er zelfs vier. Tonercartridges zelf zijn ook goed te recyclen. Een gespecialiseerde recycler knapt ze op en vult ze opnieuw, om ze daarna te verkopen als goedkoper alternatief voor merktoners. Is de toner niet meer te hergebruiken? Dan halen ze het werkzame poeder eruit om voor nieuwe tonercartridges te gebruiken.

Zo werkt printer recycling

Laserprinters bestaan uit kunststof, ijzer, roestvrij staal, messing, aluminium, een voeding en enkele laagwaardige printplaten. Met printer recycling is het mogelijk om bijna al deze grondstoffen weer opnieuw te gebruiken. Bijvoorbeeld om nieuwe hardware mee te produceren. De voordeligste optie is om het recyclen van printers te combineren met het laten ophalen van oude computers. Vanaf een bepaald gewicht nemen bedrijven de printers namelijk gratis mee.

Een milieubewuste keuze

Hardware zoals printers wordt gemaakt van waardevolle grondstoffen. Daarnaast zitten er stoffen in die schadelijk zijn voor het milieu. Het recyclen van uw printers is dan ook een duurzame keuze. Bedrijven die oude printers en ander elektronisch afval recyclen, zijn verplicht om dit op een milieubewuste manier te doen. Let daarom goed op of een bedrijf een WEEELABEX-certificering heeft. Deze is gebaseerd op Europese milieuwetgeving en geeft aan dat het bedrijf met een zo hoog mogelijk recyclingspercentage werkt.

Veilig omgaan met vertrouwelijke gegevens

Daarnaast zijn veel IT-recyclingbedrijven gecertificeerd in datavernietiging. Grotere printers en multifunctionals hebben vaak een harddisk waar printopdrachten en scans staan opgeslagen. Zeker weten dat uw oude printers geen beveiligingsrisico vormen? Dan kiest u voor printer recycling bij een erkend bedrijf, zodat uw vertrouwelijke informatie veilig vernietigd wordt.

Printers laten opkopen

Heeft u afgeschreven printers die jonger zijn dan vier jaar? In bepaalde gevallen kunt u uw printers dan verkopen aan recyclingbedrijven. Bijvoorbeeld als het gaat om een grotere partij printers van een bekend merk, zoals HP, Dell, Canon of Kyocera. Hiermee levert het recyclen van printers u zelfs nog geld op.

 

 

Zakelijk vertalingen is een gespecialiseerd en gecompliceerd gebied van de vertaalindustrie. Dat komt omdat elke fout in een zakelijke vertaling ernstige gevolgen kan hebben voor het bedrijf, zijn cliënten en andere betrokken partijen. Een beëdigd zakelijke vertaler moet een grondige kennis hebben van zakelijke terminologie en ervaring hebben in zowel de doeltaal als de brontalen. Daarom kan het belang van het kiezen van een zakelijke vertaaldienst van hoge kwaliteit niet genoeg worden benadrukt.

Als je op zoek bent naar beëdigde vertalingen voor zakelijke documenten, kunnen deze richtlijnen nuttig zijn:

1. Zoek een zakelijke vertaaldienst die gespecialiseerd is in zakelijke vertalingen

Er bestaan medische vertalingen, commerciële vertalingen, administratieve vertalingen, technische vertalingen en andere soorten vertalingen. De meeste vertaalorganisaties hebben teams met beëdigde vertalers die zich op bijna alle disciplines toeleggen, terwijl sommige alleen bepaalde vertaalopdrachten uit specifieke sectoren aanvaarden. Ondernemingen in de laatste categorie hebben specialisten in dienst die een groter inzicht hebben in het onderwerp en hun bedrijfstak. Het is aan te bevelen een vertaaldienst te kiezen die zich hoofdzakelijk richt op zakelijke vertalingen. Hun vertalers zijn vertrouwd met zakelijk jargon en zullen geen fouten maken bij het interpreteren van jouw documenten. Je krijgt ook zakelijke ondersteuning door een professionele vertaler die de wet begrijpt. Je kunt kiezen tussen een vertaaldienst en een vertaal- en tolkdienst.

2. Controleer de reputatie van het bedrijf voor beëdigde vertalingen

Controleer de reputatie van het bedrijf voor beëdigde vertalingen

Werken met een gerenommeerd zakelijk vertaalbureau is vrijwel altijd een goed idee. Kijk naar de geschiedenis van het bedrijf en zoek uit wie hun klanten zijn. Om de reputatie van het bedrijf te beoordelen, zoek je naar online referenties. Neem eventueel contact op met oude klanten om te leren hoe ze met hen omgaan. Een gerenommeerd zakelijk vertaalbureau zal je niet alleen helpen bij het vertalen van jouw zakelijke documenten, maar zal u ook helpen bij het begrijpen van en omgaan met de obstakels en de fijne kneepjes van een vreemde taal.

Om hun merk te behouden en hun geloofwaardigheid te beschermen, doen betrouwbare vertaalbureaus bovendien gewoonlijk hun uiterste best om hun klanten op de best mogelijke manier van dienst te zijn. Dit omvat het handhaven van hoge nauwkeurigheidsniveaus en het garanderen van klanttevredenheid en de veiligheid van klantgegevens. Daarom kan je er zeker van zijn dat je diensten van hoge kwaliteit zijn en nauwkeurige vertalingen die correct zijn geformatteerd, met vaak een uitstekende klantenservice.

3. Begrijp grondig hun vertrouwelijkheidsbeleid

Als het om zakelijke zaken gaat, kan het moeilijk zijn vertrouwen te stellen in een derde persoon. De keuze van een onbetrouwbare of dubieuze organisatie brengt de veiligheid van kritieke zakelijke gegevens in gevaar. Om een dergelijk fiasco in de toekomst te vermijden, dien je zich op de hoogte te stellen van het vertrouwelijkheidsbeleid van een zakelijke vertaaldienst voordat je zich aan hen bindt. Zorg ervoor dat de dienst zich houdt aan een sterk vertrouwelijkheidsbeleid. Dit houdt in dat er waterdichte geheimhoudingsovereenkomsten met vertalers moeten worden gesloten en dat er gebruik moet worden gemaakt van robuuste mechanismen, zoals waterdichte gegevensbescherming en eventueel cyberbeveiliging, om zakelijke documenten en gevoelige gegevens te beschermen.

Bron:  Vertaalbureau Urgent

Ondernemingsplan is het begin

Wanneer je je onderneming start, dan heb je al een plan wat je met ermee gaat doen. Het belangrijkste document in deze startfase heb je open en eerlijk ingevuld. Dit ondernemingsplan is van essentieel belang voor jou en voor je eventuele investeerders. Hieruit blijkt wat je doelstellingen zijn, voortkomend uit je ambitie en je vermogen om te presteren. De inkt in dit document is nog maar amper opgedroogd. In de startfase van je kortgeleden opgerichte onderneming komt er nog van alles op je af. Als je nog niet eerder ervaring hebt in het leiden en bestieren van een bedrijf merk je dat je constant uit je comfortzone bent. Maar geen paniek. Je gaat zien dat de grenzen van die comfortzone alsmaar verder uit elkaar gaan liggen, en gemakkelijker te doorbreken. Het besturen van je eigen onderneming is dan je tweede natuur. Nu is het zaak om de eerste drie jaar door te komen, zonder al te veel kleerscheuren.

Opschalen naar een scale-up

Vallen zul je, als startup, en wel een aantal keren. Zeker wanneer je onervaren bent en een en ander nog uit moet zoeken. Ook al heb je een gedegen marktonderzoek gedaan en weet je welke prijs je kunt vragen voor jouw product of dienst, soms gaat het even niet zoals je voor ogen had. Maar de weg naar succes is geen recht en glad geasfalteerd pad. Het gaat met omwegen, door weer en wind en vergezeld met leuke uitdagingen. Houd je focus op het einddoel, de groei van je onderneming. Want dat gebeurt, die successen komen. Hoe ga je daar straks mee om? Het is tijd geworden om op te schalen. Als zogenoemde scale-up heb je goede begeleiding nodig om verdere groei te realiseren.

Delegeren

Delegeren

Er zijn tegen die tijd keuzes te maken. Als scale-up ben je een doorontwikkelde startup en heb je in vijf jaar tijd een miljoenenomzet behaald. Je hebt tussen de 50 en 150 medewerkers in dienst en je hebt een goed functionerend managementteam. Vanaf dit moment is het belangrijk te leren delegeren. Omdat je als ondernemer niet alle taken meer zelf aankan is het inschakelen van een externe partij, gespecialiseerd in scale-ups, nuttig. De scale-up fase is namelijk de lastigste groeifase. Het is zaak om het besluitproces niet meer in handen te laten van een individu of zelfs een kleine groep.

Doelen stellen

Wanneer je zover bent, omring je dan met mensen die doelen willen stellen die aansluiten bij het doel van de organisatie. Niet alleen mensen die bij je in dienst zijn, maar ook organisaties van buitenaf, die erin gespecialiseerd zijn jouw tot scale-up gegroeide bedrijf te tillen naar een hoger niveau. Zo voorkom je dat fout op fout wordt gestapeld. Het zal een nuttige investering blijken te zijn.