Category

Bedrijfsvoering

Category

Op sommige promotieartikelen die je kunt inzetten voor de marketing van je bedrijf lijken veel mensen uitgekeken te zijn omdat ze er weinig behoefte aan hebben. Daaronder valt ook de sleutelhanger. Althans, als de sleutelhanger die je weggeeft niet meer is dan dat. Als je slim bent, maak je daar echter een handig artikel van dat juist wel heel erg van pas kan komen voor veel mensen. Zo is het promotieartikel waar jij in geïnvesteerd hebt een veel langer leven beschoren en levert het veel meer op voor de naamsbekendheid en bewustzijn van jouw bedrijf. We zetten wat praktische suggesties op een rijtje.

De corona-sleutelhanger

Geloof het of niet, maar je kunt met je sleutelhanger handig inspelen op de huidige situatie rondom het coronavirus. Niet door er een mondkapje aan te hangen, want die moeten na gebruik weggegooid of gewassen worden, maar wel met de safe touch sleutelhanger. Dat is een metalen voorwerp met een haak dat soms wat lijkt op een flesopener, maar bedoeld is om bepaalde zaken niet te hoeven aanraken. Zo kun je er deurklinken mee bedienen, codes mee intoetsen en knoppen mee indrukken. Zoiets hebben nog maar weinig mensen, maar wordt waarschijnlijk wel gewaardeerd wanneer ze het ontvangen. Bestel je sleutelhanger met safe touch haak snel, zodat je niet ingehaald wordt door de actualiteit.

USB-stick

Hoe handig is het om altijd een USB-stick op zak te hebben zonder dat je daaraan hoeft te denken? Dan kun je altijd makkelijk bestanden overzetten of een back-up maken. Het mooie van een USB-stick aan je sleutelhanger is ook nog eens dat de kans veel kleiner is dat je hem kwijtraakt. Dit is zeker een give-away waar je mensen blij mee kunt maken. Dat het logo van jouw bedrijf dan op die USB-stick staat, zal de meesten niets uitmaken. Ondertussen wordt jouw sleutelhanger wel tevoorschijn getoverd in kantoren en op scholen, en wordt er zo aan jouw naamsbekendheid gewerkt.

Sleutelhanger promotieartikel

Mobiele telefoonhouder met screencleaner

Stel, je wilt een video kijken op je telefoon of een videogesprek voeren zonder je telefoon de hele tijd vast te moeten houden. Vaak ga je dan op zoek naar iets waar je je smartphone tegenaan kunt laten leunen. Maar wat nu als je dat object al bij je hebt? Er zijn sleutelhangers verkrijgbaar met een mobiele telefoonhouder. In feite is het een blokje in de vorm van een USB-stick met een schuine zijkant waar je je telefoon tegenaan kunt zetten. Daar zit dan vaak ook nog eens een screencleaner op waar men het scherm van de telefoon mee kunnen schoonmaken. Handig!

Sleuteletui

Het nut van het bij je dragen van een hele portemonnee is aan slinken. Veel mensen maken vooral nog gebruik van pasjes om te betalen en stoppen die in het hoesje van hun smartphone. Toch is handig om ook wat losgeld bij je te hebben, bijvoorbeeld om in een winkelwagentje te doen of als fooi. Om daar een portemonnee voor bij je te moeten dragen is eigenlijk wat veel van het goede. Een sleuteletui biedt daarbij uitkomst. Dat is een klein etuitje voor aan de sleutelhanger waar je bijvoorbeeld wat losgeld in kunt stoppen en altijd bij je hebt omdat je nu eenmaal buitenshuis altijd je huissleutels op zak hebt.

Regelmatig horen we iemand vertellen dat de eigenaar van een bedrijfsgebouw verantwoordelijk is voor alle schade dat zo’n gebouw veroorzaakt. Zo eenvoudig is het echter niet. Wat wel klopt, is dat je maar beter een goede bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hebt. We leggen uit hoe het met de aansprakelijkheid voor bedrijfsgebouwen zit.

Aansprakelijkheid voor bedrijfsgebouwen

Ten opzichte van gebouwen geldt er een risicoaansprakelijkheid. Dit is een bijzonder zware aansprakelijkheidsvorm waarbij er geen sprake hoeft te zijn van een fout. Deze zware aansprakelijkheidsvorm bestaat voor de opstallen, zoals de muren, het dak, de dakgoot enzovoort. Een omgevallen boom valt hier echter niet onder, maar dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat een ondernemer daar niet voor aansprakelijk kan zijn.

Om aansprakelijk te zijn moet het slachtoffer wel kunnen bewijzen dat het gebouw gebrekkig is. Het hoeft dus niet te gaan om bijzondere gevaren of bouwovertredingen en zelfs het wegvliegen van dakpannen die onvoldoende zijn bevestigd, volstaat al om aansprakelijk te zijn. Wat niet volstaat is dat een passant onoplettend is en tegen de muur van het gebouw aanloopt. Een eigenaar is dus zeker niet altijd aansprakelijk, maar vaak wel.

Zowel bezitter als huurder lopen risico

De tweede vraag die we ons kunnen stellen is wie eigenlijk aansprakelijk is. Is dat bijvoorbeeld de bedrijfsmatige huurder of de eigenaar van het bedrijfsgebouw? Daarover is het Burgerlijk Wetboek heel duidelijk: bij opstallen die worden gebruikt voor de uitoefening van een bedrijf, is degene die dit bedrijf uitoefent aansprakelijk. Dat kan de eigenaar of een andere bezitter zijn, maar ook de huurder.

Wanneer het ontstaan van de schade anderzijds niet in verband staat met de uitoefening van het bedrijf, blijft de bezitter van het gebouw aansprakelijk. Het toont aan dat ook de verhuurder goed moet nadenken over aan wie hij verhuurt. Het duidelijk opnemen van bepalingen die aangeven welke activiteiten onder welke voorwaarden toegestaan zijn, is toch wel aanbevolen. Een goede huurrecht advocaat kan daarbij helpen.

Moeilijk om aan de aansprakelijkheid te ontkomen

Moeilijk om aan de aansprakelijkheid te ontkomen

De bezitter of bedrijfsbeoefenaar heeft eigenlijk maar weinig middelen om zich tegen schadeclaims te verdedigen. Een van de mogelijkheden is de zogenaamde tenzij-clausule. Voor de tenzij-clausule mag de bezitter of bedrijfsbeoefenaar niet op de hoogte zijn geweest van het gevaar. Bovendien mag het ongeval zich anders, als hij wel op de hoogte was geweest, niet hebben voorgedaan. Het gaat dan bijvoorbeeld om een roetpiet die zomaar op het dak was gekropen: als de bezitter dat had geweten, had hij kunnen waarschuwen dat een deel van het dak daar niet voor geschikt was. Dan was het ongeval niet gebeurd. Het gaat natuurlijk om uitzonderingen die zich niet vaak zullen voordoen.

Daarnaast moet er steeds worden bekeken in welke mate een ander niet aansprakelijk kan zijn. Soms kan de bezitter daar de schade verhalen. Het gaat dan bijvoorbeeld om een ongeval die eigenlijk ontstaan is door een eerdere fout van een aannemer of door een door de vorige eigenaar verzwegen gebrek. Bewijs is hier heel belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan een bevindingsstaat of aan de inhoud van de aankoopovereenkomst. Daarom is het ook aangewezen om bij vastgoedtransacties altijd een beroep te doen op een vastgoedrecht advocaat. Bovendien wijzen we toch ook eventjes op het belang van een goede rechtsbijstandverzekering.

Aansprakelijkheid voor gebouwen verzekeren

Alleen al aan het hebben of gebruiken van bedrijfsgebouwen zijn risico’s verbonden. Daarom is een goede aansprakelijkheidsverzekering onontbeerlijk. Net zoals de AVP-verzekering schade door particuliere gebouwen dekt, zal een zakelijk gebouw onder de AVB-verzekering vallen.

Als ondernemer probeer je zoveel mogelijk te besparen op onnodige kosten. Ook wanneer je je werknemers een smartphone van de zaak wil aanbieden, is het niet de bedoeling dat je hier veel geld aan kwijt bent. Vandaar dat de refurbished iPhone erg populair is onder de ondernemers. Je bespaart niet alleen veel geld, maar je helpt als ondernemer het milieu ook nog eens een handje mee. Duurzaam ondernemen is een van de meest besproken onderwerpen, omdat het milieu belangrijker is dan ooit. Het besparen van veel geld en het milieu zijn twee voordelen van refurbished iPhones. In dit artikel zullen we in totaal drie voordelen van refurbished iPhones voor een ondernemer bespreken.

Bespaar een flink geldbedrag

De voornaamste reden waarom de refurbished iPhone zakelijk aantrekkelijk is op dit moment is de lage prijs van de toestellen. Je wilt als ondernemer zo min mogelijk kosten maken, vandaar dat de meeste ondernemers kiezen voor refurbished iPhones.

Elk model is tegenwoordig wel refurbished te verkrijgen. Wanneer je smartphones van de zaak wil aanbieden aan je werknemers, kan je kiezen voor een nieuwer model zoals de refurbished iPhone Xs Max, maar je kan ook kiezen voor bijvoorbeeld een refurbished iPhone 8 plus.

Draag een steentje bij aan een beter milieu

Een andere reden voor de meeste ondernemers om te kiezen voor een refurbished iPhone is het besparen van het milieu. Op dit moment leven we in een samenleving waarbij duurzaam ondernemen steeds belangrijker wordt. Ondernemers zijn zich steeds bewuster van de keuzes die ze maken, ook wat betreft de keuze voor de smartphones die ze aanbieden. Vandaar dat de refurbished iPhone steeds aantrekkelijker wordt. Je kiest namelijk voor een duurzamer alternatief ten opzichte van een nieuwe iPhone uit de winkel.

Met het kopen van een refurbished iPhone geef jij het toestel een tweede leven. Je verlengt de levensduur van een iPhone met twee jaar. Doordat er geen nieuwe iPhone geproduceerd hoeft te worden, worden schaarse grondstoffen bespaart. Je draagt zo jouw steentje bij aan een beter milieu.

Geniet van een lange garantietermijn

Met het kopen van een refurbished iPhone kun je genieten van een lange garantietermijn. Bij het kopen van een nieuwe iPhone krijg je vaak maar een jaar garantie. Wanneer je er meer garantie bij wil, dien je hier extra voor te betalen. De refurbished iPhone aanbieders staan vaak achter de kwaliteit die zij leveren, vandaar dat ze standaard twee jaar garantie bieden op elke refurbished iPhone. Je bent hierdoor als ondernemer beter uit dan wanneer je iPhones gloednieuw koopt. Nu je op de hoogte bent van de grootste voordelen van de refurbished iPhone, is het aan jou als ondernemer om de keuze te maken. Bied je refurbished iPhones aan je werknemers als telefoon van de zaak of kies je toch voor gloednieuwe smartphones?

De corona-crisis schudt nu al lange tijd de wereld en daarmee ook de arbeidsmarkt flink op. Waar in de ene sector banen massaal verdwijnen, komen bedrijven elders handen tekort. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging in deze roerige coronatijden? Let dan even goed op!

Mocht je je baan recent verloren zijn door de corona-crisis, dan ben je zeker niet de enige. Afgelopen zomer wees een onderzoek uit dat in de eerste drie ‘corona-maanden’ 320.000 Nederlanders hun baan verloren. Bijna 4% van de werkenden belandde toen dus al op straat. Het grootste deel hiervan zoekt een nieuwe uitdaging. Hierdoor kan het een flinke klus zijn om een nieuw contract bij een andere werkgever binnen te slepen. Hoewel HRM-ers en recruiters voor grote uitdagingen staan door aangepaste (online) sollicitatieprocedures, zeggen veel werkgevers door te gaan met werving. 

Corona-tijd goed gebruiken

Dat is dus heel goed nieuws, maar hoe weet jij uit al die sollicitanten eruit te springen? Het allerbelangrijkste om mee te beginnen is dat je niet opgeeft. Met al het slechte nieuws waar we dit jaar mee te maken krijgen door deze soms surrealistische pandemie, is het logisch dat je het als werkzoekende soms niet meer ziet zitten. Laat je hoofd echter niet hangen en ga ervoor! Gebruik daarbij de extra tijd die je nu over hebt goed. Poets je CV op, wees creatief en denk out of the box. Neem bijvoorbeeld eens een sollicitatievideo op in plaats van een geschreven motivatiebrief. Zo spring jij er als sollicitant uit en heb je (vaak) een streepje voor. 

De extra vrije tijd die je nu hebt, kun je ook inzetten om je op vrijwilligerswerk te richten. Dat zijn uiteindelijk pluspunten op je CV. Daarnaast is het ook slim de tijd te nemen om je gezichtsveld te verbreden. Volg een online cursus of school je om. Kijk daarbij vooruit: waar zijn (in de toekomst) veel handen nodig? Kan jij daarop inspelen door je om te scholen? Vergeet ook niet nu te netwerken: dit is dé ideale kans om je netwerk te verbreden!

Sollicatiegesprek voorbereiding

Voorbereiding sollicitatiegesprek 

Ben je uitgenodigd om op gesprek te komen? Gefeliciteerd! Dan is de voorbereiding vervolgens key! Aangezien vrijwel alle sollicitatieprocedures nu online plaatsvinden, is het goed om alle programma’s die wervers gebruiken te leren kennen. Neem dus een kijkje in de wondere wereld van Zoom, Skype of Google Hangouts en laat tijdens het sollicitatiegesprek zien dat jij kundig met de techniek bent. Wie de eerste ronde doorkomt, krijgt vaak een assessment opgestuurd om te laten zien wat hij of zij waard is. Via Hellotest kun je daar goed op inspelen. Dit bedrijf biedt verschillende oefenpakketten aan zodat jij bij elk soort assessment goed beslagen ten ijs komt. Ga bijvoorbeeld aan de slag met het Big Four assessment oefenpakket of wil je een assessment van PiCompany oefenen? Binnen enkele klikken kun je al aan de slag. 

Blijk jij vervolgens dé kandidaat voor de baan te zijn en ligt er een vers contract op je te wachten? Gefeliciteerd! Neem uit paniek echter niet blindelings elke mogelijkheid aan. Blijf bij jezelf nagaan of dit het pad is dat jij wilt bewandelen. Mocht dit zo zijn, dan moet je er zeker voor de volle 100% voor gaan.  

Corona als hobbel op de weg bij aankoop woning

In tegenstelling tot de eerste verwachtingen heeft de huizenmarkt tot nu toe niet te lijden onder de gevolgen van het coronavirus. Dat betekent echter niet dat iedereen dezelfde mogelijkheden heeft om een huis te kopen als een jaar geleden. Veel ondernemers komen problemen tegen bij het aanvragen van een hypotheek.

Huizenmarkt blijft booming

Bij het uitbreken van het coronavirus in februari en de invoering van de eerste lockdown leek het logisch: de huizenmarkt zou hier last van krijgen. De crisis zorgt voor een onzekerheid qua inkomens die vast en zeker zou leiden tot een kleinere vraag naar woningen – en daarmee tot lagere of in elk geval stabiliserende huizenprijzen.

Niets bleek minder waar. De huizenprijzen stegen door tot nieuwe recordniveaus en ook het aantal verkopen bleef op een hoog niveau. Tot nu toe heeft de huizenmarkt nog nergens last van.

Enorm aantal nieuwe hypotheken

Er zijn enorm veel nieuwe hypotheken afgesloten: niet alleen voor de aankoop van een huis, ook voor het oversluiten van de hypotheek. Huizenbezitters sluiten hun hypotheek over om de extreem lage hypotheekrente te benutten en om extra geld te lenen voor een verbouwing. Alsof er niets aan de hand is gaan de hypotheken als warme broodjes over de toonbank.

Meer vragen bij afsluiten hypotheek

Toch is bij het afsluiten van een hypotheek wel merkbaar dat er iets aan de hand is. De banken stellen duidelijk meer vragen over het risico dat de aanvrager te maken zal krijgen met een terugval in het inkomen. Dat geldt voor werknemers en in nog veel hogere mate voor ondernemers.

Ondernemers zijn kwetsbaar

De coronacrisis laat heel helder zien dat ondernemers kwetsbaar zijn. Dat je – afhankelijk van de branche waarin je opereert – veel last kunt hebben van volkomen onverwachte problemen in de wereld. Problemen waar jij als ondernemer niets aan kunt doen, maar die wel jouw inkomen sterk beïnvloeden.

“Kunt u uw hypotheeklast straks nog wel betalen?”

De vraag die de bank zichzelf stelt is simpelweg hoe groot het risico is dat je in de betalingsproblemen komt met je hypotheeklast. Dat risico wordt vooral voor ondernemers nu op een andere manier ingeschat dan pre-corona. Een gedaald inkomen is vervelend voor jou – de bank kijkt vooral naar haar eigen risico. Het risico dat de hypotheek niet netjes afbetaald wordt en ze uiteindelijk verlies moeten afboeken.

Resultaten uit het verleden…

Hoe goed je jaarcijfers over de afgelopen jaren ook zijn, de bank zal nu kritischer kijken naar de toekomst. In hoeverre dat inkomen ook standhoudt nu er zoveel veranderd is in de wereld. Voorheen kon je met mooie cijfers van drie ondernemersjaren zonder problemen een hypotheek krijgen. Inmiddels is dat – vooral in de horeca, recreatie- en evenementenbranche – minder vanzelfsprekend.

Gedwongen tot duur huren

Het voelt onrechtvaardig. Je mag als ondernemer wel exorbitante huurbedragen betalen in de vrije sector, maar een hypotheek met een veel lagere maandlast krijg je niet voor elkaar. Ga maar eens rekenen.

Vrije sector huur versus maandlast hypotheek

Wat betaal je nu aan huur? En wat voor hypotheek zou je nodig hebben voor een eigen huis naar jouw smaak? Moet je daarvan eens even de hypotheek maandlast berekenen… de kans is enorm dat het maandbedrag veel lager uitvalt dan die vrije sector huur. En toch ben je veroordeeld tot duur huren als je geen hypotheek krijgt.

Hoe komt die maandlast zo laag?

Die lage maandlasten voor een hypotheek… hoe dan? Het antwoord is simpel: de hypotheekrente is op dit moment extreem laag, schurkt aan tegen het all-time low. Check maar even… voor een hypotheek met de rente 10 jaar vast betaal je op dit moment ergens tussen de 1% en 2% rente. Onvoorstelbaar eigenlijk toch?

Lage hypotheekrente, lage maandlast

Het bedrag dat je maandelijks moet aftikken voor je hypotheek bestaat uit rente en aflossing. Een lage rente zorgt voor een lage maandlast – dat is überlogisch. De allerlaagste rente krijg je op een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG).

Meer kans op hypotheek met NHG

Bij de beoordeling van een hypotheekaanvraag met NHG wordt bovendien rekening gehouden met de omzetdaling door corona. Wellicht maak je als ondernemer dan ook meer kans op een hypotheek mét NHG dan zonder. De garantie zorgt er namelijk voor dat de bank geen risico loopt: als het huis uiteindelijk met verlies verkocht moet worden past NHG het verschil bij.

Huis kopen binnen NHG-grens

Belangrijk is dan wel dat de prijs van het huis dat je koopt wel binnen de kostengrens van € 310.000 valt. Op 1 januari 2021 wordt deze grens verhoogd naar € 325.000. Dat betekent dat de koopsom (of de optelling van de koopsom plus de mee te financieren verbouwingskosten) niet hoger mag zijn. En dat kan bij de hoge huizenprijzen – vooral in de grote steden in de Randstad – problematisch blijken.

Als bedrijf ben je uiteraard altijd op zoek naar mogelijkheden om je imago en naamsbekendheid te vergroten. In het marketingbeleid is er waarschijnlijk al een bepaald budget gereserveerd voor diverse promotionele activiteiten. Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat deze activiteiten écht iets zeggen over waar jij en je bedrijf staan. Het heeft immers weinig zin om promotionele artikelen te verspreiden die je doelgroep niet aan je doet denken, op een positieve manier. Op dit moment is Europa in de greep van een enorme Covid-19 pandemie. Mondkapjes zie je hierdoor steeds meer in ons straatbeeld. Mondkapjes bedrukken is een opvallende en slimme manier om je naamsbekendheid te vergroten.

Mondkapjes laten bedrukken – wat straalt dit uit?

Het is waar dat de wetenschap nog niet voor 100% overtuigd is van het nut of de werking van niet-medische mondkapjes. Het is immers ook erg lastig om een gedegen onderzoek hiernaar uit te voeren. Er is wel consensus over een aantal details. Een mondmasker beschermt de drager ten dele, maar niet volledig. Het zorgt er zeker voor dat speeksel van een geïnfecteerde persoon een veel minder groot bereik heeft, waardoor de kans op besmetting afneemt. Bovendien hebben mondmaskers een belangrijke signaalwaarde. Ze maken duidelijk dat de drager de coronapandemie serieus neemt en zijn medemensen wil beschermen. Ze maken ook duidelijk dat de drager snapt dat hij, zelfs zonder symptomen, drager van het virus kan zijn en anderen kan besmetten. Kortom, ze stralen respect en zorg voor zijn medemens uit. Is dat een boodschap die in je bedrijfsfilosofie past? Dan is je overweging om mondkapjes te bedrukken een slimme zet.

Mondkapjes bedrukken – welke boodschap breng je over?

Je kunt je mondkapjes bedrukken in je bedrijfskleuren en voorzien van je bedrijfslogo. Ook is het mogelijk om tekst toe te voegen aan een mondkapje, als het tenminste to-the-point is. Het is de bedoeling dat anderen het van een afstandje kunnen lezen. Foto’s van aansprekende producten uit je leverprogramma, bedrukt op een mondkapje, verhogen de attentiewaarde van je assortiment. Wellicht is humor ook een goed idee. Laten we eerlijk zijn: niemand draagt mondmaskers voor zijn lol. Met een humoristische boodschap merken dragers dat de buitenwereld positiever reageert, waardoor de kans groot is dat ze je maskers vaker gaan dragen, vergeleken met andere mondmaskers. Je bedrijf wordt zo geassocieerd met humor en originaliteit en dat kan alleen maar positief uitpakken.

Mondkapjes bedrukken – bij wie laat ik dit doen?

Loopper is een online leverancier van promotionele materialen die we voor onze klanten graag zoveel mogelijk tailor-made maken. Bedrukte pennen en bedrukte USB-sticks zijn handig, maar je kunt ze werkelijk overal bestellen. Wij willen juist meerwaarde leveren. Daarom werken we met dedicated accountmanagers die een langdurige relatie met onze afnemers willen opbouwen. Wat je ook wil laten bedrukken, van bidons, sportartikelen of mondmaskers, onze mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Je mag onze accountmanager zien als sparringpartner met kennis van effectieve marktcommunicatie en met kennis van je bedrijf en de doelgroepen die je wil bereiken.

Nu het er naar uit ziet dat we toch langer thuis moeten werken als gedacht is het tijd om uw werkt plek te verbeteren. Waarschijnlijk heeft u nu een nood plekje waar u minder comfortabel kunt werken als dat u op werk zit. Er zijn een hoop dingen waar u op moet letten om een goede werk plek te creëren.

Zorg voor goed licht

Om goed te kunnen werken heeft u voldoende natuurlijk licht nodig. Ga dus niet op een donker zolderkamertje aan de slag maar zoek een ruimte op met voldoende daglicht. Houd er rekening mee dat er geen direct licht op uw scherm schijnt dit kan zorgen voor geknepen ogen. Als u te veel licht krijgt van achter uw scherm kunt u ook geknepen ogen krijgen, kijk dus goed waar het licht binnen komt en hoe u hiervoor het beste kunt gaan zitten.

Schone en vochtige lucht

Het kan zijn dat de lucht in huis erg droog is. Hierdoor kunt u prikkende ogen krijgen maar ook hoofdpijn en een droge keel. Het is dus van belang om de lucht wat vochtig te houden, er wordt aangeraden om een luchtvochtigheid tussen de 40% en 60% te hebben. Door een bakje water bij de verwarming te plaatsen kan dit al voldoende zijn. Planten zullen ook bijdragen aan een schone maar ook vochtige lucht. Ze reinigen de lucht en door het vocht dat ze bij zich dragen of nog in de grond zit zal de luchtvochtigheid ook wat hoger zijn.

Opgeruimde werkomgeving

Het klinkt erg simpel maar een opgeruimde werkomgeving kan voor veel rust zorgen. Ruim uw bureau goed op om voor zo min mogelijk afleiding te zorgen. Ruim dus na elke werkdag alles netjes op om zo de volgende dag fris te kunnen beginnen.

Goed zitten

Om goed te kunnen werken is het ook belangrijk om lekker te zitten zodat u na een dag werken geen last een van uw rug of nek. Zorg dat het scherm waar u naar kijkt op oog hoogte is zodat u niet naar beneden hoeft te kijken. Wat ook goed kan helpen is alles voor u leggen. Moet u iets over nemen van een papiertje, leg dit dan niet naast u maar direct voor u zodat u niet de hele tijd opzij kijkt of hangt. Zorg ook dat de muis dicht bij ligt en het liefst in een rechte lijn voor uw schouder, als het te ver opzij ligt kunt u last van uw schouder krijgen. U hoeft niet alleen lekker te zitten want het is ook goed om af en toe even te staan en in beweging te blijven.

Thuis kunt u dus ook lekker werken met deze tips.

Een kwalitatief goede IT infrastructuur is voor bedrijven van levensbelang. Computers, het internet en technische apparatuur moet perfect werken, goed beveiligd en gemakkelijk op elkaar aan te sluiten zijn. Maar wat is een infrastructuur voor IT precies? Welke voordelen hebben betrouwbare IT-infrastructuren voor bedrijven? En aan welke kwaliteitseisen moet de bedrijfsmatige IT-infrastructuur minimaal voldoen?

Wat wordt er verstaan onder IT-infrastructuur?

Onder IT infrastructuur wordt het onderliggende facilitaire systeem verstaan die het mogelijk maakt om op computers en apparaten applicaties te gebruiken, die op elkaar af te stemmen (denk bijvoorbeeld aan de connectie tussen laptops en printers), goed te beveiligen, te updaten en backups te maken. IT-infrastructuur in bedrijven vormt de basis van digitaal kunnen werken, goed en snel contact met elkaar kunnen opnemen via internet, smartphones en allerlei andere soorten devices.

De voordelen van een goede IT-infrastructuur

Wanneer jouw onderneming over een goede IT-infrastructuur beschikt, levert dat uiteenlopend voordelen op voor de bedrijfsvoering. Een van de belangrijkste voordelen is dat er altijd en overal via internet, met een laptop of via mobiele devices als tablets en smartphones gewerkt kan worden. Over en altijd kunnen bestanden bewerkt, opgeslagen en geprint of via de cloud gedeeld worden met collega’s en/of klanten. Bedrijven die over een strakke en professionele IT-infrastructuur beschikken, lopen hierdoor geen risico op uitval van bedrijfsprocessen.

Maar dit is niet het enige pluspunt van een gedegen IT-infrastructuur. In de tweede plaats is een goed verzorgde en onderhouden IT-infrastructuur ook cruciaal vanuit veiligheidsoogpunt. Zeker bedrijven, winkels en ondernemingen met webshops lopen het risico om door hackers of internetcriminelen aangevallen te worden. Soms met dramatisch gevolgen, bijvoorbeeld als er geheime bedrijfsgegevens, zoals klantgegevens of financiële gegevens, uitlekken naar derden. Als bedrijf kan dit soort ellende je de kop kosten.

Ten slotte is een goede IT-infrastructuur van belang voor de sfeer binnen en rond een bedrijf. Als de IT niet goed is georganiseerd, levert dat bij medewerkers, maar zeker ook bij klanten en zakenreacties, een hoop frustraties op. En dat is natuurlijk is dat je kunt voorkomen door een betrouwbare partner de IT-infrastructuur te laten aanleggen, beveiligen en onderhouden.

De kenmerken van kwaliteit op het gebied van IT

Een goede en gedegen IT-infrastructuur heeft enkele kenmerken, die aangeven dat het systeem veilig is en goed werkt. Zo biedt een betrouwbare IT-infrastructuur voldoende capaciteit en vermogen om alle bedrijfsprocessen goed te faciliteren. Praktische voorbeelden zijn onder meer een snelle en goed werkende internetverbinding, applicaties die altijd bereikbaar zijn en vlekkeloos werken, het op tijd uitvoeren van updates en backups en soortgelijke zaken.

Een tweede hoofdkenmerk van een professionele IT-infrastructuur is dat deze toekomstbestendig moet zijn. Goede structuren voor de ICT bieden de mogelijkheid om snel over te schakelen op nieuwe technieken, zoals het gebruik van cloud computing, videobellen met collega’s of het gebruik van nieuwe grafische technieken.

Ten slotte is een kenmerk van een goede IT-infrastructuur het feit dat het systeem volledig beveiligd is en er niet door derden ingebroken kan worden. Een ervaren ICT bedrijf zal dan ook zorgen voor regelmatige beveiligingsupdates en proactieve actie om de veiligheid ook in de toekomst te garanderen.

Een school met een hoog slagingspercentage, de EuroCollege Hogeschool, opent in 2022 ook een vestiging in Eindhoven. Dit jaar opende na vestigingen na reeds geopende vestigingen in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht ook al EuroCollege in Groningen. EuroCollege biedt erkende MBO en HBO-opleidingen in de richtingen international business, ondernemerschap en hospitality, event- en hotelmanagement aan. De opleidingen bestaan uit intensieve en versnelde trajecten, waarbij veel aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling.

Streng programma

De particuliere school haalt haar hoge slagingspercentage door het strenge programma. EuroCollege focust sterk op het ontwikkelen van de juiste mindset en motivatie bij haar studenten. Daarom staat discipline hoog op de agenda. Ook etiquette is belangrijk, ter voorbereiding op het zakenleven. Studenten worden geacht netjes gekleed naar school te komen, en is zelfs een ‘pakkendag’ waarop iedereen strak in het pak voor de dag moet komen. De aanpak is volgens EuroCollege ‘een uniek alternatief voor het reguliere onderwijs in Nederland’. 

Discipline en hard werken

Met haar speciale aanpak richt EuroCollege zich vooral op ‘eigenwijze’ jongeren die het minder goed doen in het regulier onderwijs. Daaronder valt ook de doelgroep van ‘verwende’ kinderen van succesvolle ondernemers die zich te weinig uitgedaagd voelen. Zij leren bij EuroCollege met discipline, focus en persoonlijke ontwikkeling hard werken om te slagen. Dat gaat gepaard met weken waarin zeker 50 uur aan de studie besteed moet worden. Vakanties bestaan wel, maar zijn kort.

Strenge particuliere school voor ondernemerstudies Eindhoven

Kleinschalige school

Het concept van EuroCollege is niet iets van de laatste jaren. De school opende in 1949 voor het eerst haar deuren en had toen al als doel om een alternatief te bieden voor het ‘anonieme, grootschalige onderwijs’. Nog steeds is het zo dat op één vestiging van EuroCollege er hooguit 250 studenten tegelijkertijd actief zijn. De groepen waarin lesgegeven wordt zijn echter nog een stuk kleiner: studenten krijgen les in groepen van rond de 15 leerlingen. In het tweede jaar van de studie werken de studenten aan het organiseren van een ‘real-life project’, waarbij ze te maken krijgen met echte opdrachtgevers, echte budgetten en natuurlijk ook harde deadlines.

Tevreden studenten

Hoewel het klinkt als afzien, zijn studenten over het algemeen zeer tevreden met hun opleiding bij EuroCollege. Uit een enquête blijkt dat de school ruim boven het landelijk gemiddelde scoort en zelfs de hoogste score behaalt onder de Nederlandse privéscholen. De punten waarover student het meest tevreden zijn, zijn de beperkte groepsgrootte, de voorbereiding op de beroepspraktijk en het uitdagende onderwijs.

EuroCollege biedt een zestal HBO-opleidingen aan en een tweetal MBO-opleidingen. Hun aanbod is terug te vinden op deze website. Starten in januari is ook mogelijk. Benieuwd naar de school? Bezoek vooral een open dag.