Category

Bedrijfsvoering

Category

Een vloer bepaalt de mooiheid in je kantoor. Als je vloer niet mooi is merk je dit meteen. Om je vloer mooi te maken kun je een PVC vloer voor in je kantoor uitkiezen. Het PVC vloer is in zoveel soorten te vinden. Het verandert de hele sfeer in kantoor. Daarom als je een vloer moet uitkiezen doe dat naar je hobby of waarvan je houdt. Neem niet iets die niet voor jou is anders ga je dat kantoor anders zien. Er hangt geen prettig sfeer meer.    

Er is veel keus met betrekking tot PVC vloeren. Maar toch zijn enkele punten waarop je moet letten wanneer je een PVC vloer uitkiest. PVC vloeren zijn heel stevig en kan overal geplaatst worden.   

Vochtig ruimte

Ga je jouw PVC vloer in een vochtig ruimte plaatsen? Dat mag zeker. Als je denkt om PVC vloer in de keuken of badkamer te leggen is dit zeker mogelijk. PVC heeft geen last van temperaturen en vochtigheid. Je mag het dus nat maken, er gebeurt helemaal niets, omdat PVC geen natuurlijke materialen bevat. 

Soort PVC vloer

Afhankelijk van waar je het PVC vloer gaat plaatsen kun je bepalen welk soort PVC vloer je wilt. Er is keus tussen hout of ander materiaal. In de keuken of badkamer kan je geen houten PVC plaatsen, in de woonkamer gaat dit wel mogelijk zijn of in de slaapkamer. De hele sfeer gaat meteen veranderingen als het PVC vloer geplaatst zal worden.   

Vloerverwarming

Vloerverwarming is iets die heel vaak gebruikt wordt. Als je een ander soort vloer hebt kan dit beschadigt worden door de vloerverwarming. Terwijl het PVC ook hittebestendig is. Het is de beste vloer voor vloerverwarming.   

Verlijmen

PVC kun je ook vinden in klik of plak PVC. Het is heel makkelijk om dat te leggen. De plak versie is wel top als het gaat om vloerbescherming. Hiervan ben je zeker dat het heel je leven nog vast zal blijven zitten.   

Dimensiestabiliteit

De kwaliteit van een PVC vloer is tot nu de beste. PVC krimpt niet. Of het nou zon of regen krijgt is of er valt water op de vloer, er gebeurt helemaal niets    Het is duidelijk dat PVC vloer de beste vloer is op verschillende locaties. Je hebt genoeg keus om uit te kiezen en het gaat jaren mee zonder schade. PVC vloer prijs is laag. Een ieder kan dit best wel kopen.

Heeft u een eigen bedrijf dan weet u als geen ander hoe belangrijk het is het bedrijf goed in de markt te positioneren, bekend te zijn bij de juiste doelgroep en vooral herkenbaar te zijn. Daar is meer voor nodig dan alleen goed werk of goede producten afleveren bij tevreden klanten. Goede marketing is daarbij onmisbaar en daar weer een belangrijk onderdeel van is branding. Door branding wordt u zichtbaar bij een bredere groep mensen, ook zonder dat zij uw bedrijf verder kennen en ontstaat een grotere bekendheid. Api neon is gespecialiseerd in LED- en Neonreclame.

Passende reclame-uitingen

Bij branding denkt u waarschijnlijk aan gevelverlichting, zuilen langs de kant van de weg, lichtreclames op panden, bewegwijzering en dergelijken, maar branding kan ook subtieler en beschikbaar zijn voor gebruik binnenshuis zoals verschillende soorten displays voor diverse soorten producten, met of zonder verlichting of uithangborden. Api neon levert alle reclame-uitingen die aansluiten op uw communicatie methoden.

Passende reclame-uitingen

Van concept tot montage

Bij Api neon begint branding met het bedenken van een concept. Een sterk concept waardoor uw bedrijf niet alleen jaren vooruit kan maar dat u ook een leidraad geeft voor het te volgen communicatietraject. Api neon heeft alles in eigen huis, van het bedenken van het concept, het ontwikkelen van het daadwerkelijke design, de technische uitvoering van de communicatiemiddelen tot aan de productie en montage toe. Wanneer u voor branding bij Api neon kiest krijgt u alles onder één dak en wordt u volledig ontzorgd.

Sterk grafisch team

Api neon heeft een eigen grafisch team dat zich richt op ontwerp en design. Het team inventariseert uw wensen, benoemt de sterke punten van het bedrijf of het merk en gaat op zoek naar de beste communicatiemogelijkheden die voor u geschikt zijn. Daarbij wordt goed rekening gehouden met praktische en technische uitvoerbaarheid en natuurlijk met uw budget. Api neon zet in op een pakkend design en gebruikt daarvoor technologie en kwalitatief hoogwaardige producten zodat bijna al uw wensen gerealiseerd kunnen worden binnen de reclame-uitingen zoals u die voor ogen heeft.

Nieuwste technologieën

Dankzij de nieuwste ontwikkelingen zijn de mogelijkheden voor branding bijna eindeloos. Door de jarenlange ervaring van Api neon weten ze deze ontwikkelingen goed te integreren. Innoveren is belangrijk, zeker ook voor uw bedrijf en gebruik maken van de nieuwste technologieën hoort daarbij. Reclame-uitingen waarbij gebruik gemaakt wordt van laser engraving, injection moulding, LED-verlichting en 3-D-routing zijn zeker geen uitzondering meer en doordat Api neon de productielijnen in eigen hand heeft is het, ook financieel, interessant.

Opvallen

Vernieuwen of verjongen van het uiterlijk van een merk is minstens zo belangrijk bij branding. Het gaat er tenslotte om uw bedrijf, of het merk dat uw bedrijf vertegenwoordigd, zo pakkend en aantrekkelijk mogelijk te presenteren om extra omzet te genereren. Een meer eigentijdse uitstraling kan dan belangrijk zijn. Opvallen is het sleutelwoord. Het concept daarvoor kan door Api neon helemaal custom made, speciaal voor u, ontworpen en uitgevoerd worden. Het is ook mogelijk reclame-uitingen seriematig te laten vervaardigen.

Api neon heeft als uitgangspunt uw bedrijf, uw merk, door middel van een sterk concept, begeleid door pakkende en aantrekkelijke reclame-uitingen, daarbij gebruik makend van de nieuwste technologieën, dusdanig te positioneren dat een goede aansluiting met de markt als vanzelf volgt.

2021 staat voor deur, waarmee het einde van het bewogen 2020 in zicht komt. Tijd om uit te kijken naar de online marketingtrends voor komend jaar. Welke trends heeft 2021 in petto?

Nóg meer focus op stories

De verschuiving van ‘normale’, blijvende content naar tijdelijke stories is al even gaande, maar zal dit jaar nog sterker worden. Snapchat begon er ooit mee, Instagram ging er daarna succesvol mee aan de haal en bereikte er de massa mee. Maar ook platforms als WhatsApp, Facebook, Twitter en LinkedIn bieden de functionaliteit tegenwoordig aan. Of gebruikers de behoefte hebben om te delen op al deze kanalen is de vraag, maar met name Instagram blijft razend populair. Wie zelf geen stories maakt, kijkt vaak wel actief naar die van anderen. Hier liggen dus grote kansen voor online marketing specialisten. Instagram stories is zowel geschikt om zelf mee aan de slag te gaan als om te adverteren. Als je je doelgroep wilt bereiken met verhalen op je eigen account, dien je wel eerst enigszins een volgersschare te verzamelen.

Live video’s veelvuldig bekeken 

Het aantal live video’s en livestreams nam het afgelopen jaren een toevlucht. Het fenomeen kreeg daarbij een steuntje in de rug door de coronacrisis. In sommige gevallen was er zelfs nauwelijks een andere keuze. Events konden bijvoorbeeld tenslotte geen doorgang vinden. Toch reikt de live videotrend verder dan dat. Videocontent is al jaren geliefder dan tekst en afbeeldingen en live video’s. Het zou inmiddels 82 procent van het online verkeer opslokken. Live video’s lijken alleen nog maar meer harten te winnen. Daarbij spelen de mogelijkheid tot interactie en de authenticiteit een rol. De video’s worden immers niet achteraf bewerkt. Mocht de coronastorm dit jaar gaan liggen, dan verwachten we dat de liefde voor live video’s niet verdwijnt. Niet alleen voor bekende merken of personen: ook mensen met een minder groot publiek zoeken hun heil bij live video’s.

De alsmaar groeiende populariteit van TikTok

TikTok, een sociaal medium dat in 2017 het levenslicht zag, draait om korte video’s en haakt daarom perfect in op de videotrend. Het platform heeft het afgelopen jaar ontzettend veel terrein gewonnen. Vooral jongeren zijn behoorlijke fan van het jongere sociale medium. Dat is niet zo gek: video geniet juist onder jongeren een duidelijke voorkeur. TikTok heeft nog lang z’n hoogtepunt niet bereikt en zal in 2021 nog bekender worden onder het grote publiek. Richt jij je op een jonge doelgroep? Dan zou het zonde zijn om geen tijd en/of geld te investeren in een sterke TikTok-strategie. Je kunt zelf een account aanmaken en leuke TikTok-video’s delen, maar ook adverteren.

Podcasts in de lift

De dalende populariteit van het lezen van teksten is ook weer te zien in het feit dat podcasts al een aantal jaren stevig in de lift zitten. Het fijne aan podcasts is dat je ze eenvoudig kunt combineren met een andere activiteit, zoals autorijden of schoonmaken. Dat maakt het laagdrempelig om te luisteren. Bovendien is het vaak zowel vermakelijk als leerzaam. Het is wellicht niet voor elk bedrijf geschikt, maar je kunt overwegen om hier als ondernemer mee te beginnen. Het kan de nodige betrokkenheid onder je doelgroep creëren en je kunt goede connecties opdoen. Daarnaast kun je podcasts redelijk makkelijk verspreiden op je social mediakanalen.

Shoppen op een social media kanaal

Instagram voegde onlangs een ‘shopping’-tabblad toe aan het homescherm. Op Facebook vind je onder andere een populaire marktplaats. TikTok heeft een samenwerking met e-commerceplatform Shopify. Het moge duidelijk zijn: e-commerce en social mediakanalen beginnen elkaar steeds meer te vinden. Het genoemde is nog maar een greep uit de voorbeelden. In 2021 wordt het nog gebruikelijker om via je een social mediakanaal te shoppen. Zo zal WhatsApp ook shopfunctionaliteiten uit gaan rollen.

Voice search

De video search-trend zit al jaren in de pijplijn. De definitieve doorbraak liet echter vooralsnog nog op zich wachten. Dat neemt niet weg dat er een stijgende lijn te zien is in het gebruik. Sterker nog: een aanzienlijk deel van de zoekopdrachten is spraak gebaseerd. Omdat dit in de toekomst alleen maar meer zal worden, is het verstandig om daar rekening mee te houden in je SEO-strategie. Lees je content altijd hardop om te zien of het sprekend ook logisch is. Daarnaast kan het goed zijn om vragen in je teksten te verwerken.

Zoekmachine optimalisatie, beter bekend als Search Engine Optimization of SEO, is kort gezegd de kunst om zo hoog mogelijk in de online zoekresultaten te komen. En dat wil je natuurlijk, want hoe hoger je staat tussen de zoekresultaten, hoe meer bezoekers er naar je website komen. In dit blog lees je waar het allemaal om draait bij SEO.

Google bepaalt jouw vindbaarheid

Google bepaalt jouw vindbaarheid

Uiteindelijk bepaalt Google hoe hoog jij in de zoekresultaten terechtkomt. Hiervoor hebben ze een geavanceerd algoritme gebouwd dat rekening houdt met meer dan 200 factoren. Het algoritme kijkt onder andere of je website goed leesbaar is, snel genoeg is en of de juiste woorden genoemd worden. Om je autoriteit nog verder te bepalen kijken ze daarnaast naar het aantal links vanaf andere websites naar de jouwe. Als Google merkt dat je op alle factoren goed scoort en ze erkennen je autoriteit, dan kom je hoog in de zoekresultaten terecht. En dat levert jou meer websitebezoeken op, die weer zullen leiden tot meer verkopen en een hogere omzet.

Dus bij zoekmachine optimalisatie let je op de volgende punten:

  • De juiste zoekwoorden
  • Linkbuilding (links vanaf andere websites naar de jouwe)
  • Snelheid van je website
  • Logische structuur in je website (zit er een logische opbouw in en kun je makkelijk vinden wat je zoekt?)

Local SEO

De hierboven genoemde informatie richt zich voornamelijk op de algemene vindbaarheid van je website. Maar het is natuurlijk ook belangrijk dat je gevonden wordt door mensen die zich op de juiste plek bevinden. Als iemand bijvoorbeeld vanuit Deventer op Google ‘Indiaas restaurant’ intikt, dan wil jij ervoor zorgen dat jij met je Indiase restaurant in Deventer bovenaan komt in de zoekresultaten. Dat is natuurlijk minder relevant wanneer iemand in Groningen op Indiaas restaurant zoekt. SEO is een continu proces

De algoritmes die bepalen hoe hoog jij in de zoekresultaten komt staan niet stil, de eisen veranderen regelmatig. Bovendien ben jij niet de enige die er gebruik van maakt, dus om de concurrentie voor te blijven zul je moeten blijven verbeteren in je vindbaarheid. Het is dus verstandig de zoekmachine optimalisatie uit te besteden. Maak daarvoor bijvoorbeeld eens een afspraak met de SEO-specialisten van Traffic Today.

Een smartphone is er niet om eeuwig in stand gehouden te worden. De fabrikant voorziet nieuwe toestellen ook maar enkele jaren van updates. Daarna word je als gebruiker geacht om te upgraden naar een nieuw toestel, dat de overtreffende trap van je huidige smartphone gaat zijn. Zo gaat dat natuurlijk ook bij zakelijke telefoons: een keer in de zoveel tijd mag je jezelf een nieuwe telefoon gunnen. We hebben een aantal toppers op een rijtje gezet. Wordt één van deze smartphones jouw nieuwe zakelijke telefoon?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G

De gloednieuwe Samsung Galaxy S21 Ultra 5G zakelijk inzetten is een uitstekende keuze, want het is een echte krachtpatser die je op allerlei vlakken uitstekend kan ondersteunen. Niet in de laatste plaats omdat hij gebouwd is op het ondersteunen van 5G, wat in de zakelijke wereld zeker een glansrijke toekomst met interessante voordelen zal gaan hebben. Verder is de Ultra het enige toestel in de S21-reeks die de chique gebogen randen aan de zijkanten van het scherm heeft. Het toestel heeft een groot scherm met een diagonaal van 6,8 inch, waardoor er prima op kunt werken. De camera’s zijn weer top en de sluiterknop werkt lekker snel, waardoor goede foto’s en video’s makkelijk te maken zijn. Let op: gooi je huidige oplader niet weg, want Samsung levert met deze reeks voor het eerst geen nieuwe opladers mee.

Apple iPhone 12 Pro Max

Ben je een vaste Apple-gebruiker, dan is de Apple iPhone 12 Pro Max het beste wat je op het moment kunt krijgen. Met een schermdiagonaal van 6,7 inch is het een fors toestel met een groot scherm. De camera’s leveren uitstekende resultaten af met behulp van de nieuwe LiDAR-sensor, die helpt bij het maken van goede 3D-beelden en portretfoto’s, omdat hij uitblinkt in het inschatten van dieptes. Apple heeft het toestel voorzien van wat het zelf beschouwt als de snelste smartphone-processor ooit, wat goed van pas komt voor het ondersteunen van 5G. Ook de Apple iPhone 12 Pro Max wordt niet geleverd met een nieuwe oplader. Ook de traditioneel meegeleverde Ear Pods zitten er in deze serie niet bij.

Nieuwe zakelijke telefoon

OnePlus 8 Pro

OnePlus grossiert al jaren in toptoestellen voor een acceptabele prijs, maar lange tijd waren hun producten niet verkrijgbaar in Nederland. Gelukkig is dat tegenwoordig wel zo, en kun je dus ook kiezen voor hun meest recente vlaggenschip: de OnePlus 8 Pro. Dit is een smartphone met een forse schermdiagonaal van 6,78 inch, die draait op Oxygen OS, een besturingssysteem dat gebaseerd is op Android 10. Aan de achterzijde van het toestel zitten maar liefst vier camera’s en de selfiecamera is met 16 megapixel een stukje beter dan die van de iPhone 12 Pro Max.

Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Wil je een zakelijke smartphone waar je met wat meer precisie op kunt werken, dan is de Samsung Galaxy Note 20 Ultra een geschikte keuze. Deze is voorzien van de traditionele S-Pen en aanvullende mogelijkheden om met die pen op het zeer grote scherm (6,9 inch) te werken. De camera’s voorzien onder andere in een uitstekende 5x optische zoom, die goede foto’s maken van afstand beter mogelijk maakt. Ook helpt de laser autofocus om goede, scherpe foto’s te maken. De opslagcapaciteit van het toestel is maar liefst 256GB en als je extra bijlegt kun je er een met 512GB krijgen.

Een hoop interessante opties om uit te kiezen dus, en dit is nog maar het topje van de ijsberg. Wat wordt jouw nieuwe zakelijke telefoon?

Debiteurenbeheer is in veel ondernemingen een lastig onderwerp. Dit komt doordat er bij debiteurenbeheer veel papierwerk komt kijken. Het papierwerk dient nauwkeurig te gebeuren en hier is opperste concentratie voor vereist. Naarmate een onderneming groeit wordt ook het werk rondom debiteurenbeheer groter en groter. Het werk rondom debiteurenbeheer is vitaal voor de onderneming en dient daarom te alle tijde op de juiste manier uitgevoerd te worden. Juist omdat het debiteurenbeheer binnen veel ondernemingen een pijnpunt is, schieten de oplossingen voor debiteurenbeheer als paddestoelen uit de grond. Een van de mogelijkheden omtrent debiteurenbeheer die de laatste jaren enorm aan populariteit wint is factoring. Omdat factoring nog een relatief nieuwe vorm van debiteurenbeheer is leggen we je in deze blog uit wat factoring is en vertellen we je waarom het misschien wel iets voor jouw onderneming kan zijn!

Wat is factoring?

Bij factoring wordt het volledige debiteurenbeheer van een onderneming uitbesteed aan een externe factoring partij. Wanneer je gebruik maakt van een factoring partij, stuur je de facturen naar de factoring partij in plaats van naar jouw debiteur. De factoring partij betaalt jouw factuur binnen enkele dagen aan jou en is verder verantwoordelijk voor de afhandeling van de factuur. Doordat de factoring partij jouw factuur direct aan jou betaalt hoef je je verder geen zorgen te maken om bijvoorbeeld te laat betalende debiteuren. De factoring partij vraagt hiervoor een percentage van de factuur of een vast bedrag per maand. 

Factoring partij kiezen

Een factoring partij krijgt inzicht in jouw volledige financiële administratie en klantenbestand. Het is daarom belangrijk om een factoring partij in de arm te nemen die je kunt vertrouwen. Door gebruik te maken van factoring vergelijkingstools zoals die op FactoringVergelijken.nl kun je precies zien welke factoring partij wat aanbiedt. Daarnaast kun je gemakkelijk reviews van andere bedrijven zien over de verschillende factoring partijen. Door gebruik te maken van een van de vergelijkingsmogelijkheden weet je voordat je contact zoekt al een beetje welke partij het meest bij jou past!

De mobiele telefoon is niet meer weg te denken. Zowel prive alsook zakelijk wordt de mobiele telefoon als kleine pc gebruikt. Mailen, appen, video-afspraken, navigatie het is allemaal van deze tijd en het is dan ook belangrijk om een goed mobiel abonnement te hebben, zodat je overal bereikbaar bent en een goede verbinding hebt. Vandaag de dag zijn er diverse telefoon providers en abonnementen. Belangrijk dus om je goed in te lezen en te informeren om de juiste keuze voor jezelf en je medewerkers te maken.  

Tweestrijd

Waar kies je voor een abonnement met toestel of een Sim only? Het voordeel van een Sim Only is dat je geen aanschaf hebt van een telefoon. Bezit je al een mooi toestel of hebben je medewerkers een goed werkende smartphone dan is een Sim only een prima keuze. Wanneer dit niet het geval is, dan is het vaak voordeliger om een zakelijk telefoon abonnement af te sluiten met daarbij een nieuwe smartphone. De combideal bedt vaak een prijsvoordeel en je weet zeker dat de smartphone ook voldoet aan alle nieuwe mogelijkheden.

Meerdere zakelijke aansluitingen

Heb je meerdere medewerkers. En wil je meerdere of zelfs vele mobiele abonnementen tegelijk bestellen, dan is dit bij een deel van de telecomproviders ook mogelijk. Je hoeft dan niet iedere keer het hele stappenplan te doorlopen. Maar met 1 bestelling kun je al deze abonnementen regelen. Dit kan onder andere bij Vodafone, Youfone en KPN.

Meerdere toestellen bij een zakelijk telefoonabonnement

Het is niet mogelijk maar 1 abonnement te bestellen met meerdere toestellen. Per toestel sluit je 1 abonnement af. Wel kun je bij de providers T-Mobile en Vodafone meerdere abonnementen met één toestel per abonnement bestellen. Uiteraard is het wel mogelijk om één telefoonabonnement af te sluiten (met of zonder smartphone), en daarnaast nog losse smartphones bij te bestellen bij een partij die zich richt op de verkoop van losse toestellen.

Op zoek naar oplossingen voor een groot bedrijf?

Grote providers zoals KPN, T-Mobile en Vodafone, bieden niet alleen zakelijke oplossingen voor kleine ondernemers maar ook voor grote ondernemingen. Bij grotere ondernemingen moet gedacht worden aan 50-100 medewerkers, of zelfs met honderden werknemers. De providers bieden hier vaak losse informatie voor aan, zodat je kunt kijken wat de beste oplossing voor jou is. Het kan hier gaan om een mobiele oplossing, maar zij bieden ook totaal oplossingen aan voor mobiele en zakelijke diensten.

Zakelijke mobiele abonnementen zonder BKR toets of registratie

Goed om te weten is dat een zakelijk mobiel telefoon abonnement altijd zonder een BKR toets of controle is. Dit betekent dus dat je nooit bij BKR wordt geregistreerd met een lening, als je als ondernemer voor zakelijk gebruik een telefoonabonnement afsluit. Bij welke provider dan ook.

Nogmaals je goed laten informeren over het juiste abonnement en de juiste toestellen kan niet alleen veel geld schelen, maar ook veel tijd. Daarnaast is het bij het juiste abonnement ook makkelijker om op een later tijdstip weer uit te breiden met meerdere toestellen of abonnementen. Hierdoor hoef je niet weer een volledig nieuw abonnement af te sluiten. Gemak dient te mens!

Aan een eigen bedrijf zitten de nodige kosten verbonden. Het is dus geen overbodige luxe om je financiën af en toe eens onder de loep te nemen en waar nodig te bezuinigen. Zeker als de coronacrisis zijn sporen nalaat, kan het in dit onzekere economische tijdperk voor de nodige verlichting zorgen. We geven je een aantal zakelijke bespaartips.

1. Kijk of je in aanmerking komt voor aftrekposten van de Belastingdienst

Je kunt wellicht meer belasting besparen dan je denkt. Veel ondernemers zijn niet volledig op de hoogte van de vele aftrekposten die de Belastingdienst biedt. Dit staat namelijk niet automatisch ingevuld bij de aangifte inkomstenbelasting. Je moet dus zelf goed kijken waar je allemaal recht op zou kunnen hebben. Mocht je door de bomen het bos niet meer zien, dan kan het nooit kwaad om eens contact op te nemen met de Belastingdienst.

2. Check of je wellicht subsidies van de overheid kunt toepassen

De overheid stelt verschillende subsidies beschikbaar voor bedrijven die wellicht voor jou relevant kunnen zijn. Je kunt gratis een test doen om te kijken of er een subsidie is die wellicht bij jouw bedrijf past. Het zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken.

3. Bespaar op je vaste lasten

Dikke kans dat je flink kunt besparen op je vaste lasten. Toegegeven: er gaat de nodige uitzoekwerk in zitten. Het loont echter bijna altijd.

Verzekeringen

Begin met het nalopen van je verzekeringen. Lees je polissen na en kijk of je misschien voor bepaalde dingen dubbel verzekerd bent. Nederlanders zijn massaal oververzekerd, dus die kans zit er best in. Bovendien kun je je afvragen of je alle lopende verzekeringen wel écht nodig hebt. Soms is het eventuele risico zo klein, dat het niet opweegt tegen periodieke kosten. Je zakelijke verzekeringen vergelijken is daarnaast een verstandig idee. Wellicht ben je bij een andere verzekeraar veel goedkoper uit of krijg je korting als je meerdere verzekeringen bij dezelfde maatschappij hebt lopen.

Energiekosten

Heb je een kantoor? Kijk dan eens of je misschien van energieleverancier kunt wisselen. Dit klinkt als gedoe, maar kan je aan het eind van de rit veel geld opleveren. Overstappen is namelijk bijna altijd beter voor de portemonnee. Als je contract met een energieleverancier afloopt, worden er daarna over het algemeen hogere tarieven gerekend. Een nieuw contract is dus vrijwel altijd voordeliger. Daar zit vaak ook nog een leuke welkomstkorting bij. En met dat gedoe valt het ook wel mee: het opzeggen doet je nieuwe energieleverancier (gratis) voor je.

4. Bespaar op je telefoonkosten

Heb jij je smartphone vaak nodig voor je onderneming? Hier kun je mogelijk veel geld op besparen. Maak allereerst zoveel mogelijk gebruik van gratis diensten om te bellen. Dan heb je straks een lager abonnement nodig. Veel mensen verlengen hun telefoonabonnement bij hun provider zonder rond te kijken. Dit is vaak ook een kwestie van gemak, maar hier kan je weer geld laten liggen. Wellicht past jouw verbruik wel veel beter een andere provider. Bovendien loop je door te verlengen wellicht mooie aanbiedingen mis. Het kan ook voordelig zijn om voor een sim only-abonnement te gaan. Zeker als je smartphone aan het eind van je abonnement nog prima werkt. Het is anno 2020 zeker niet meer nodig om de nieuwste van de nieuwste smartphone te hebben. Is je oude telefoon toch aan vervanging toe, dan kun je kiezen voor een refurbished smartphone in plaats van een spiksplinternieuw exemplaar. Een refurbished smartphone is een eerder gebruikte telefoon, maar dan wel volledig gereviseerd en opgelapt. Je kunt dus uitgaan van de kwaliteit van een nieuwe telefoon, maar dan vele malen goedkoper.

5. Ga voor tweedehands spullen

Alleen maar gloednieuwe spullen kopen, is sowieso niet meer van deze tijd. De tweedehands markt is enorm in opkomst. Je kunt de meubels voor op kantoor net zo goed voor een leuk prijsje tweedehands kopen. De kwaliteit van gebruikte meubelstukken verschillen sterk, maar met een beetje zoeken vind je ongetwijfeld iets moois. Je kunt bij tweedehands winkels of marktjes kijken, maar ook online bij bijvoorbeeld Marktplaats of Facebook. Er zijn ook platforms die zich specifiek richten op tweedehands kantoormeubelen.

Maar er zijn nog meer zaken waarbij je je heil best in de tweedehands wereld kunt zoeken. Een auto is bijvoorbeeld best een flinke kostenpost die niet per se nodig is. Een tweedehands leaseauto voldoet over het algemeen prima en scheelt aardig in de portemonnee.

Op sommige promotieartikelen die je kunt inzetten voor de marketing van je bedrijf lijken veel mensen uitgekeken te zijn omdat ze er weinig behoefte aan hebben. Daaronder valt ook de sleutelhanger. Althans, als de sleutelhanger die je weggeeft niet meer is dan dat. Als je slim bent, maak je daar echter een handig artikel van dat juist wel heel erg van pas kan komen voor veel mensen. Zo is het promotieartikel waar jij in geïnvesteerd hebt een veel langer leven beschoren en levert het veel meer op voor de naamsbekendheid en bewustzijn van jouw bedrijf. We zetten wat praktische suggesties op een rijtje.

De corona-sleutelhanger

Geloof het of niet, maar je kunt met je sleutelhanger handig inspelen op de huidige situatie rondom het coronavirus. Niet door er een mondkapje aan te hangen, want die moeten na gebruik weggegooid of gewassen worden, maar wel met de safe touch sleutelhanger. Dat is een metalen voorwerp met een haak dat soms wat lijkt op een flesopener, maar bedoeld is om bepaalde zaken niet te hoeven aanraken. Zo kun je er deurklinken mee bedienen, codes mee intoetsen en knoppen mee indrukken. Zoiets hebben nog maar weinig mensen, maar wordt waarschijnlijk wel gewaardeerd wanneer ze het ontvangen. Bestel je sleutelhanger met safe touch haak snel, zodat je niet ingehaald wordt door de actualiteit.

USB-stick

Hoe handig is het om altijd een USB-stick op zak te hebben zonder dat je daaraan hoeft te denken? Dan kun je altijd makkelijk bestanden overzetten of een back-up maken. Het mooie van een USB-stick aan je sleutelhanger is ook nog eens dat de kans veel kleiner is dat je hem kwijtraakt. Dit is zeker een give-away waar je mensen blij mee kunt maken. Dat het logo van jouw bedrijf dan op die USB-stick staat, zal de meesten niets uitmaken. Ondertussen wordt jouw sleutelhanger wel tevoorschijn getoverd in kantoren en op scholen, en wordt er zo aan jouw naamsbekendheid gewerkt.

Sleutelhanger promotieartikel

Mobiele telefoonhouder met screencleaner

Stel, je wilt een video kijken op je telefoon of een videogesprek voeren zonder je telefoon de hele tijd vast te moeten houden. Vaak ga je dan op zoek naar iets waar je je smartphone tegenaan kunt laten leunen. Maar wat nu als je dat object al bij je hebt? Er zijn sleutelhangers verkrijgbaar met een mobiele telefoonhouder. In feite is het een blokje in de vorm van een USB-stick met een schuine zijkant waar je je telefoon tegenaan kunt zetten. Daar zit dan vaak ook nog eens een screencleaner op waar men het scherm van de telefoon mee kunnen schoonmaken. Handig!

Sleuteletui

Het nut van het bij je dragen van een hele portemonnee is aan slinken. Veel mensen maken vooral nog gebruik van pasjes om te betalen en stoppen die in het hoesje van hun smartphone. Toch is handig om ook wat losgeld bij je te hebben, bijvoorbeeld om in een winkelwagentje te doen of als fooi. Om daar een portemonnee voor bij je te moeten dragen is eigenlijk wat veel van het goede. Een sleuteletui biedt daarbij uitkomst. Dat is een klein etuitje voor aan de sleutelhanger waar je bijvoorbeeld wat losgeld in kunt stoppen en altijd bij je hebt omdat je nu eenmaal buitenshuis altijd je huissleutels op zak hebt.