Category

Bedrijfsvoering

Category

In het zakelijke leven moet je bij de tijd blijven. Dat betekent ook dat je je zelf om de paar jaar een nieuwe smartphone mag gunnen om je zakelijke activiteiten te ondersteunen. Maar het aanbod is ruim, dus welk model moet nu jouw nieuwe zakelijke telefoon worden? We bespreken vier interessante opties.

Oppo Find X3 Pro

Voor een ijzersterke zakelijke smartphone hoef je niet per se bij de grote, bekende merken te zijn. Ook de meest recente Oppo telefoon, de Oppo Find X3 Pro, is een uitstekende optie. De Find X3 Pro is een absolute powerhouse high-end smartphone die draait op Android. Het is een van de vlotste toestellen die op het moment op de markt zijn met zijn snelle Snapdragon 888 processor en het ruime 12 GB werkgeheugen. Daarnaast bieden de twee primaire camera’s van 50 megapixel en de microscoopcamera je allerlei mogelijkheden op het gebied van fotografie en video. Wat ook erg handig is, is dat de 4.500 mAh batterij van deze smartphone binnen een half uur volledig opgeladen kan worden. Zo kun je altijd met een volle smartphone op pad.

iPhone 13 Pro Max

Wil je echt het allerbeste van het beste en ben je bereid daar ook voor te betalen, overweeg dan de iPhone 13 Pro Max als je nieuwe zakelijke smartphone. Dit is hét high end toestel van Apple op het moment. Deze smartphone is voorzien van een fors 6,68 inch OLED-scherm, wat het simpelweg tot een handige zakcomputer maakt. Apple heeft gewerkt aan de batterijduur, zodat je het met de iPhone 13 Pro Max in principe de hele dag kunt volhouden. Ook maakt Apple zijn grootste verbeterslag ooit op het gebied van camera’s met dit toestel. De standaarduitvoering van iPhone 13 Pro Max biedt 128GB aan opslag, maar hij is ook verkrijgbaar met 256GB, 512GB en zelfs 1TB aan interne opslagcapaciteit. Zo kun je veel kwijt op je telefoon en slibt hij niet snel dicht.

Samsung Galaxy S21

Samsung Galaxy S21

Geen Apple-fan? Overweeg dan de Samsung Galaxy S21 of zijn grotere broertjes: de S21+ en S21 Ultra. Zoals we gewend zijn, zijn ook deze vlaggenschepen van Samsung voorzien van de snelste hardware en een fantastisch mooi scherm. De supersnelle en accurate vingerafdrukscanner op het scherm zorgt ervoor dat je je telefoon in een flits kunt ontgrendelen, waardoor hij op alle momenten snel tot je dienst staat. De 10 MP camera aan de voorzijde van de S21-toestellen is voorzien van het Dual Pixel systeem voor autofocus, waardoor je bij videobelgesprekken beter in beeld bent. Met de ‘grote’ camera’s aan de achterkant kun je op de ultrahoge resolutie van 8K filmen, wat hoger is dan bioscoopkwaliteit en veel ruimte laat voor nabewerking achteraf.

OnePlus 9 Pro

Als je nog nooit een smartphone van OnePlus overwogen, zij het je vergeven. Deze Chinese producent maakt wel al jaren interessante toestellen voor een interessante prijs, maar pas met de OnePlus 9 Pro zijn ze er echt in geslaagd om een volwaardig alternatief te bieden voor de beste toestellen van Samsung en Apple. De OnePlus 9 Pro is een lekker groot toestel dankzij het mooie 6,7 inch display. De hoge verversingsnelheid van het scherm zorgt voor een soepele gebruikservaring wanneer je scrolt en swipet. Voor de camera’s is OnePlus een samenwerking aangegaan met de Zweedse lenzenfabrikant Hasselblad, waardoor ze eindelijk niet meer onder doen bij de camera’s van de concurrentie. Zelfs in het donker maak je er nog goede beelden mee.

Elk van deze toestellen zijn van hoge kwaliteit en kunnen je zakelijke leven uitstekend ondersteunen. En met een gedateerd toestel kun je eigenlijk alleen maar op vooruit gaan!

Als bedrijf kun je anno 2021 nauwelijks om online marketing heen. Tenzij je enkel in een klein netwerk van kennissen zakendoet, moet je investeren in het bereiken van je doelgroep. Die doelgroep doet tegenwoordig heel veel online, en daarom verdient dat domein ook veel aandacht. Dit kun je als bedrijf zelf proberen het hoofd te bieden, maar je kunt deze zaken ook uitbesteden. We bespreken vier redenen om je online marketing uit te besteden aan een extern bedrijf.

Bredere marktkennis

Een eigen marketingafdeling kan natuurlijk opgetuigd worden met mensen die links en rechts bij bedrijven ervaring hebben met online marketing voor bedrijven. Maar een bredere kennis van het reilen en zeilen op de markt wat betreft online marketing kan het verschil maken. Daarom kun je als bedrijf beter profiteren van de kennis van experts die veel verschillende bedrijven helpen met hun online marketing. Dat is bijvoorbeeld het geval bij de experts van Digitalmonks.nl. Zij werken alleen in de meest competitieve markten en slagen erin al hun klanten bij zoekresultaten op de eerste pagina te laten verschijnen op hun generieke zoekwoorden.

De beste marketingtools

Om op een slimme en effectieve manier gestalte te geven aan online marketing, kun je gebruikmaken van verschillende professionele tools. Deze tools vergen echter wel flinke investeringen die voor kleine en middelgrote bedrijven vaak te prijzig zijn. Een gespecialiseerd online marketing bureau móet wel over deze tools beschikken om hun werk op een professionele manier uit te voeren. Daar kun je als bedrijf van meeprofiteren door zo’n bureau in te schakelen.

Waardevolle feedback

Tegenwoordig is marketing minder gericht op zendgedrag en meer gericht op de behoeftes van de klant. Als bedrijf kan het heel lastig zijn om die knop om te zetten, omdat je jezelf op een bepaalde manier wilt presenteren. Juist dan is het belangrijk om onpartijdige feedback te krijgen van experts. Dit kan zeer waardevol zijn voor het slagen van je online marketingcampagne, en de nieuwe inzichten kunnen ook weer nieuwe inspiratie opleveren.

Redenen om je online marketing uit te besteden

Betere schaalbaarheid

Hoewel je constant bezig moet blijven met online marketing, zijn er wel pieken en dalen in de tijd die het vergt. Heb je te maken met een eigen marketingafdeling, dan kan dit ertoe leiden dat men soms te weinig om handen heeft en soms juist handen tekort komt. Uitbesteden van online marketing bied je meer schaalbaarheid op de inzet van marketing. Dit is ook een stuk efficiënter.

Allemaal goede redenen dus om te overwegen je online marketing over te laten aan een extern bureau. Denk in voordelen en niet in kosten, wat een optimale marketingcampagne verdient zichzelf ook weer terug.

Gehoorverlies kan wat extra werk metzich meebrengen, maar het zou de productiviteit van jouw personeel niet mogen verlagen of extra stress moeten opleggen. De meeste ongemakken komen voort uit een misverstand, dus open communicatie is de sleutel tot effectieve relaties op de werkvloer. Kleine veranderingen in de werkomgeving kunnen ervoor zorgen dat het kantoor soepel blijft draaien.

Als een personeelslid aan gehoorverlies lijdt, kun je als werkgever een paar tips geven over hoe ze het beste binnen de organisatie kunnen communiceren. De kans is groot dat een nieuwe collega nog niet eerder met gehoorverlies te maken heeft gehad. Zodra iedereen bewust is van de situatie, kan de organisatie succesvol verder werken.

Luisterhulpmiddelen op de werkplek

In een kantooromgeving kan het zijn dat personeel extra hulp nodig heeft die verder gaat dan wat gehoorapparaten kunnen bieden. Het gebruik van ondersteunende luisterapparatuur kan de communicatiekloof helpen overbruggen.

Directionele microfoontechnologie maakt het voor personeel gemakkelijker om de beoogde spreker te horen zonder achtergrondlawaai. Dit is vooral handig bij vergaderingen of conferenties waar lawaai van buitenaf of mensen die over elkaar heen praten een probleem kunnen vormen.

Ondertitelingssoftware zijn ideaal voor mensen die veel conferentiegesprekken voeren. Deze toestellen vertalen woorden naar tekst op een scherm dat op de telefoon is aangesloten. Doordat mensenkunnen horen en zien wat de andere persoon zegt, is de kans groter dat het gesprek goed wordt gevolgd.

Bluetooth-gehoorapparaten zijn ook nuttig voor mensen die veel aan de telefoon zitten. Met een druk op de knop van een hoortoestel kun je een digitale verbinding maken met een telefoon en de storing vermijden die vaak optreedt bij hoortoestellen en telefoons.

Communicatie op de werkplek

Je kunt jouw steentje bijdragen door jouw collega’s een aantal goede manieren te leren om te communiceren met slechthorenden. Om te beginnen is het voor slechthorenden meestal moeilijk om een gesprek te volgen over de telefoon, dus als het mogelijk is, vraag dan of ze een gesprek face-to-face kunnen doen. Op deze manier kunnenze gebruikmaken van contextaanwijzingen zoals liplezen, gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal als hulp bij het gesprek.

Kantoorindelingen

Kantoorindelingen

Open kantoorindelingen zijn niet altijd bevorderlijk voor mensen met gehoorverlies, omdat er veel activiteit is die afleidend zou kunnen zijn. Probeer een privékantoor met een deur te creëren zodat de werknemer fijn kan werken. Een privékantoor kan het lawaai buitensluiten en concentratie verhogen, waardoor je een efficiëntere en productievere werknemer krijgt.

Wat kun je direct doen voor een slechthorend personeelslid?

Spreek duidelijk, niet te luid, en gebruik duidelijke woorden. Jouw stem verheffen helpt nooit binnen een werkomgeving. Houd gesprekken kort en bevestig belangrijke punten aan het eind van elk gesprek om er zeker van te zijn dat alles goed is begrepen. Houd te allen tijde zoveel mogelijk rekening met storende geluiden op de werkplek. Door geïmproviseerde gesprekken of praten over scheidingswanden te vermijden, draag je bij tot een comfortabele werkomgeving voor iedereen. Ook kun je als werkgever een snelle online hoortest aanbieden om er zeker van te zijn dat je de juiste maatregelen kan nemen voor een fijne werkomgeving.

Was de Bitcoin of andere cryptovaluta een paar jaar geleden nog een nieuwe iets en werd het ook door veel mensen als een hype gezien. Vandaag de dag neemt de cryptomunt een steeds belangrijkere en bekende plek in. Niet alleen voor consumenten die aankopen willen doen bij een bedrijf, ook betalingen tussen ondernemers vinden steeds vaker plaats met digitale munten. Is dat nu een verstandige keuze of moeten we hier toch nog wat sceptischer tegenaan kijken? De BesteBank.org geeft u informatie over de mogelijkheden die de cryptomunt ons kan bieden en hoe u deze het beste binnen uw onderneming kunt gaan inzetten.

Waarom cryptovaluta wel binnen uw bedrijf moet gebruiken

Deze valuta moet niet alleen gezien worden als investering. Al is dit zeker wel een goede reden op dit moment, maar het biedt u als bedrijf ook een mogelijkheid om via de blockchain op zoek te gaan naar investeerders. Maar het biedt ook mogelijkheden om een andere afzetmarkt aan te boren of te expanderen.

Een voordeel is dat betalingen sneller kunnen verlopen

Vaak is het inmiddels zo dat wanneer we betalingen doen naar een andere rekening deze vaak dezelfde dag wel worden uitgevoerd, maar helaas komen we ook nog steeds mee dat geld nadat het van je rekening geschreven is nog even op een soort tussenrekening wordt vastgehouden en de ontvanger het niet gelijk op zijn rekening heeft staan. Helemaal wanneer er een weekend of wanneer er feestdagen tussen zitten. Dit drukt vaak op deze manier op uw cashflow, maar ook voor de ontvanger is dit niet prettig. Bij een betaling met crypto’s is dit niet het geval.

Betalingen worden niet alleen vele malen sneller verwerkt, de transactiekosten zijn ook nog eens veel lager. Hierdoor blijft er feitelijk meer geld hangen op de plek waar u het nodig hebt: op de bankrekening van jouw bedrijf.

Bitcoin heeft weer een hoogte record gebroken

Bitcoin heeft weer een nieuwe All Time High geboekt. De oude all-time high koers van $66.930 werd gemakkelijk doorbroken. De bitcoin koers tikte $68.500 aan zonder daarna veel te kelderen. Er is voldoende vraag en relatief weinig aanbod. 85 procent van de bitcoin staat al maanden vast. Beleggers zijn niet bereid om bij deze nieuwe koerstoppen te verkopen. Steeds meer bitcoin wordt opgepot voor de lange termijn en zijn van de beurzen afgehaald. We staan aan het begin van nieuwe uitbraken en nieuwe koersrecords die we dit kwartaal zullen meemaken. Volgens het floor-model van PlanB zal bitcoin voor het eind van de maand boven de $98.000 uitkomen. Buckle up, we are going to the moon!!

Wilt u het hele artikel lezen en meer informatie over cryptovaluta breng dan een bezoek aan: BesteBank.org

Op de werkvloer is het van groot belang om scherp te zijn. Waar in de organisatie je ook werkt, een goede concentratie en goed werkend brein is van groot belang. Ook jouw medewerkers worden dagelijks ondergedompeld met belangrijke taken. Daarom is het belangrijk om er alles aan te doen om de werkomgeving in de juiste sfeer te houden. Maar heb je weleens gedacht aan een goede hydratatie op de werkvloer? 

Goede hydratatie neemt namelijk vele voordelen met zich mee. Toch blijkt dat een groot deel van de bedrijven niet de juiste toegang geeft tot drinkwater. Hierbij dient de focus te verschuiven naar het behouden van personeel, in plaats van het werven van. Dit betekent meer rekening houden met de persoonlijke behoeften en wensen van het huidige personeel door de werkplek aantrekkelijker en plezieriger te maken.

Waarom is hydrateren zo belangrijk op de werkvloer

Niet alleen verbetert het drinken van voldoende water gedurende de dag de gezondheid, het kan ook een positieve invloed hebben op de stemming, het geheugen, de concentratie en meer. Daarom is het van groot belang dat bedrijven schoon en lekker smakend water beschikbaar stellen. Hebben jouw werknemers al toegang tot goed water?

Zoals je hierboven kunt lezen heeft het drinken van water veel voorden. Maar dat is nog niet alles. We hebben nog een paar reden voor je opgelijst:

1. Bevorderen van hersenfuncties en stemming 

De hersenen bestaan voor ruim 85% uit water, waardoor ze beter functioneren. Uitdroging van de hersenen kan van invloed zijn op cognitieve functies en stemming. Zo kan er vermoeidheid, hoofdpijn, geheugenverlies of concentratieverlies optreden. Door goed te blijven hydrateren blijf je geconcentreerd en creatief. 

2. Het lichaam ontgiften 

Ons lichaam wordt vaak blootgesteld aan gifstoffen die uit onze omgeving komen. Om ze te elimineren, is het nodig om ze uit ons lichaam af te voeren. De beste manier om deze afvoer te stimuleren is door – je raadt het al – water te drinken.

3. Reguleren van je lichaamstemperatuur 

Een lichaamstemperatuur van rond de 37 °C zorgt voor goed werkende organen. Door gehydrateerd te blijven, voorkom je schommelingen en zorg je voor minder complicaties. 

Geef je werknemers heel eenvoudig toegang tot goed water

Geef je werknemers heel eenvoudig toegang tot goed water

Zoals je leest, heeft de toegang tot goede hydratatie een groot aantal voordelen voor je werknemers, en hierdoor ook voor je bedrijf. Je geeft je werknemers heel makkelijk toegang door een waterdispenser aan te schaffen. Waterdispensers filteren het drinkwater, wat ervoor zorgt dat je altijd het juiste water aan kunt bieden, zonder schadelijke stoffen. Bij BRITA staat gezond water op nummer één. Zij levert dan ook diverse wateroplossingen voor bedrijven. 

Genoeg voordelen dus! Ga jij de stap naar goed gehydrateerde werknemers zetten?

Voor veel ondernemers is een accountant de ultieme oplossing voor een probleem dat een vervelende bijkomstigheid is van het ondernemerschap: de financiële administratieve zaken. Het is een stuk dienstverlening dat men graag uit handen geeft. Die werkrelatie vergt echter wel medewerking van beide kanten en een bereidheid van de accountant om mee te bewegen met de tid en de klant. We geven vier tips voor de moderne accountant.

Je klant opvoeden

Als accountant mag je best je klant opvoeden om een moderne ondernemer te worden. Het inleveren van een doos vol bonnetjes bij de accountant is voor een accountant in een tijd van automatisering eigenlijk niet meer acceptabel. Jouw klant moet geen bonnen en facturen opsparen, maar ervoor zorgen dat hij ze digitaal krijgt of digitaliseert en aanleren om ze direct door te sturen naar de accountant. In het begin zal dit als vervelend beschouwd worden, maar alles went binnen enkele maanden.

Niet blijven hangen in methodes

Als je jezelf eenmaal een methode hebt aangemeten om je werk als accountant te doen, is het veilig en vertrouwd om daar aan vast te houden. Maar ook accountant producten in het algemeen en zeker rondom zaken als salarisadministratie, payrolling en HR blijven volop in ontwikkeling. Zo kunnen processen steeds makkelijker geautomatiseerd worden. Voor jezelf én je klanten is het beter om daarin mee te gaan dan oude methodes te blijven hanteren.

tips voor de moderne accountant

Geen tijd maar resultaten verkopen

Het concept van ‘uurtje factuurtje’ is voor de moderne accountant eigenlijk niet meer geschikt, omdat het dankzij de automatisering te weinig oplevert. Alles gaat met de juiste software sneller en eenvoudiger, waardoor je als accountant voor hetzelfde werk minder tijd kwijt bent. Je snijdt jezelf in de vingers als je dan werkuren factureert. In plaats daarvan kun je beter op basis van resultaten factureren. Voor de klant zou het niet uit moeten maken, want hetzelfde resultaat wordt bereikt.

Denk in het jargon van de klant

Een balans of verlies- en winstrekening is voor een accountant gesneden koek, maar een ondernemer zegt het niet zo veel. Deze denkt immers in winst, klanten, leveranciers en banksaldo. De klant wordt daarom niet echt wijzer als je accountantstaal naar hem spreekt. Bespreek de financiële zaken van je klant in de taal die hem wat zegt en bewaar de typische accountszaken voor de formele verplichtingen.

Als accountant moet je het jezelf vooral ook niet te ingewikkeld maken als het niet hoeft. Dat is immers in niemands belang. Als je bereid bent om je werkwijze regelmatig te evalueren en te updaten moet dat goedkomen.

Wanneer je denkt aan een vertaalbureau, dan zul je waarschijnlijk niet denken dat jouw organisatie er eentje nodig heeft. Toch blijkt dit na verloop van tijd voor veel organisaties wel het geval te zijn. Dit kan door diverse redenen komen, maar over het algemeen ligt internationalisering hieraan ten grondslag. Dit kan komen doordat jouw onderneming internationale klanten begint aan te trekken of juist doordat je zelf voet probeert te krijgen in het buitenland. In deze blog vertellen we je hoe een vertaalbureau je hierbij kan helpen en hoe jij het juiste vertaalbureau voor jouw organisatie kunt vinden!

Het juiste vertaalbureau vinden

Het is raadzaam om voordat de internationalisering ingezet wordt al een vertaalbureau in de arm te nemen. Zo kun je voordat het écht nodig is alvast kennis maken met het vertaalbureau en erachter komen of het bureau dat je voor ogen had te vertrouwen is en je je kunt vinden in de werkwijze van het bureau. Het gaat tenslotte wel om belangrijke documenten en daarnaast staat de juistheid van de vertalingen aan de basis van jouw eventuele internationale succes. Je wilt hierin dus altijd een partij aan je zijde hebben waar je op een fijne manier mee kunt samenwerken en die je daarnaast niet hoeft te controleren. We raden je aan om in ieder geval gebruik te maken van een beedigd vertaler. Dit zijn vertalers die specifieke gradaties gehaald hebben en dus een soort keurmerk dragen. De gemiddelde kwaliteit van beëdigde vertalers ligt hoger dan de kwaliteit van niet-beëdigde vertalers en je bespaart jezelf dus een hoop tijd door enkel met beëdigde vertalers te werken.

Waar heb je een vertaalbureau voor nodig?

Een vertaalbureau kan jouw organisatie op diverse manieren ondersteunen. De meest voor de hand liggende manieren liggen hem in het vertaalwerk dat dicht op de werkzaamheden van de organisatie staat. Denk hierbij aan het vertalen van de website, de visie, het motto en bijvoorbeeld flyers van de organisatie. Een andere belangrijke taak die een vertaalbureau kan uitvoeren is het vertalen van juridische stukken. Denk hierbij aan wetten die van kracht zijn in het gebied waar jij naartoe wilt. Zo weet je zeker dat je niet per ongeluk een wet overtreedt in het land waar jij voet aan de grond probeert te krijgen! Als je overigens op zoek bent naar een vertaalbureau, bekijk dan zeker eens de mogelijkheden bij Urgentvertalen!

De oude infrastructuur van uw computersysteem kan u als ondernemer veel kopzorgen bezorgen. En dat hoeft niet per definitie te wijten te zijn aan het feit dat de software te oud is, maar het heeft vaak te maken met de verschillende soorten software die u binnen uw bedrijf in de loop van de jaren in gebruik heeft genomen. Daardoor is het mogelijk dat de systemen niet op elkaar aansluiten en de data die u beschikbaar hebt, dus moeilijk met elkaar te combineren is. Dat heeft niet alleen invloed op de werkbaarheid, maar het kan ook een belemmering voor de groei van uw bedrijf zijn. Data migratie kan in dit geval een oplossing bieden.

Wat is data migratie?

Er zijn verschillende momenten dat het punt gekomen is om de data van uw onderneming te migreren. Dat kan zijn als back up, zodat uw bedrijfsgegevens niet verloren gaan als u bijvoorbeeld een nieuw administratiesysteem in gebruik neemt. U kunt ook kiezen om papierloos te gaan werken, waarbij u dossiers gaat migreren en dus een opslagmigratie uitvoert. Maar in dit geval spreken we over een volledige databasemigratie. U verplaatst alle data van de verschillende applicaties en eventueel van verschillende bedrijfslocaties, om een uniform toegankelijk databasesysteem te krijgen.

Waarom is data migratie belangrijk?

Waarom is data migratie belangrijk

Op het moment dat u analyses maakt om de toekomstige strategie van uw bedrijf te bepalen, baseert u uw beleid op de gegevens die u ter beschikking heeft. Deze haalt u uit uw computersysteem. De omzetcijfers, samen met het klantenbestand en de verwachte productontwikkelingen bepalen onder andere uw beleid. Maar als u deze data niet kloppend heeft, omdat de gegevens uit de verschillende applicaties en systemen niet met elkaar te vergelijken zijn, dan heeft u een verkeerd beeld en trekt u wellicht de verkeerde conclusies. Daarnaast loopt u het risico dat relevante data onbedoeld niet in de analyse tot uiting komt, omdat dit bij het verzamelen niet in de selectie is meegenomen.

Met data migratie kunt u dit voorkomen. Alle informatie van de verschillende applicaties wordt verzameld en opgeschoond. Vervolgens wordt deze data ondergebracht in een cloudplatform waar het op een uniforme en veilige manier opgeslagen wordt. Op het moment dat u bepaalde gegevens nodig heeft, kunt u er zeker van zijn dat u ook werkelijk alle data die daar betrekking op heeft, beschikbaar heeft. Het voordeel van dit cloudplatform is ook dat u de informatie op ieder moment en vanaf iedere locatie kunt raadplegen. Desgewenst kunt u medewerkers middels autorisatie toegang geven tot bepaalde (vertrouwelijke) delen van de data op het cloudplatform.

Data migratie als voordeel ten opzichte van uw concurrent

Als u alle data van uw onderneming snel en eenvoudig kunt opvragen, betekent dat ook dat u de rapporten die u nodig heeft, eenvoudig kunt samenstellen. En als u goed en snel inzicht heeft in de stand van zaken binnen uw bedrijf, kunt u dat ook op een efficiënte manier vertalen naar de ontwikkelingen in de branche. Daarmee bent u uw concurrenten een slag voor. U heeft dankzij data migratie de zekerheid van een volledige en complete analyse waar u mee aan de slag kunt, terwijl uw concurrent nog de gegevens bij elkaar aan het verzamelen is.

In het zakenleven is het leasen van auto’s iets veelvoorkomends. Maar er zijn verschillende vormen van leasen. Zo heb je bij operational lease zelf geen kosten voor de auto naast de brandstofkosten en je maandelijkse leasebedrag, maar blijft de auto eigendom van de leasemaatschappij. Bij financial lease heb je wel aanvullende kosten voor de verzekering, belasting, onderhoud en reparaties, maar wordt de auto wel jouw eigendom. Waarom is juist financial lease zo populair bij startende ondernemers?

Zakelijke auto zonder greep in liquide middelen

Veel startende ondernemers hebben een auto nodig voor zakelijke doeleinden. Niet iedere startende ondernemer heeft echter een privéauto tot zijn beschikking die ook voor zakelijk gebruik ingezet kan worden. Bovendien is dat administratief ingewikkeld, en je wilt als ondernemer toch zoveel mogelijk kosten van de belasting kunnen aftrekken. Financial lease biedt startende ondernemers de mogelijkheid om aan een auto te komen die ze op de zaak kunnen zetten zonder dat ze hiervoor een flinke greep in hun liquide middelen hoeven te doen om een auto aan te schaffen.

Geen limiet op aantal kilometers

Een groot minpunt van veel leaseconstructies, is dat er afspraken gemaakt moeten worden over het aantal kilometers dat je maximaal per jaar mag rijden met de auto. Ga je hier overheen, dan moet je bijbetalen. Net als met de belbundel van je telefoon, dus. Dit terwijl het niet altijd voor een ondernemer goed in te schatten is hoeveel kilometers hij gaat maken. Ondernemen is immers iets dynamisch. Om dan gelimiteerd te worden door het feit dat je al bijna aan je maximaal toegestane aantal kilometers zit, is natuurlijk behoorlijk contraproductief en ronduit onwenselijk. Dit probleem heb je niet bij financial lease, omdat je in feite de auto afbetaalt en hij uiteindelijk jouw eigendom wordt. Dan is het ook je eigen probleem als hij door een hoge kilometerstand in waarde daalt.

Geen limiet op aantal kilometers

Investering in vermogen

Je kunt beter in jezelf investeren dan geld in een bodemloze emmer storten. Dat is de reden waarom veel mensen een koopwoning willen in plaats van een huurwoning, maar het is ook een goede reden om voor financial lease te kiezen in plaats van private lease. In dat laatste geval betaal je in feite huur voor een auto, maar aan het einde van je leasecontract is die auto nog steeds eigendom van de leasemaatschappij. Bij financial lease investeer je in een auto die eigendom van je onderneming wordt en waarde vertegenwoordigd. Je investeert dus in het vermogen van je onderneming.

Het blijft natuurlijk een keuze tussen het comfort van operational lease en de investering van financial lease. Iedere ondernemer maakt daar zijn eigen keuzes in. Bovenstaande zaken geven echter wel aan waarom het voor de startende ondernemer interessant is om voor financial lease te kiezen.