Category

Branches

Category

Je website is het uithangbord van je bedrijf. De Gouden Gids is verleden tijd, tegenwoordig vinden klanten nieuwe leveranciers door er online naar te zoeken. Die zoekers wil je niet alleen naar je website lokken, maar ze ook geven wat ze nodig hebben om ze te verleiden tot het doen van zaken met jou. We geven vier tips voor het maken van een succesvolle B2B-website.

Gratis software of betaalde software?

Een website heeft een goede fundering nodig, of met andere woorden: er moet degelijke software achter zitten. Daar bestaan verschillende opties voor, zowel gratis als betaald, die veel verschil kijken. Kijk je bijvoorbeeld naar een WordPress website vs Hubspot als onderliggende software, dan moet je concluderen dat je in het tweede geval veel meer opties hebt om je website precies af te stemmen om jouw behoeften en die van je doelgroep. Met de juiste software kun je een website bouwen die je business optimaal ondersteunt.

Less is more

Benader je website niet als een medium om te zenden, maar richt hem in op de behoeften van de klant. Less is more wat dit betreft. Natuurlijk moet alle informatie die echt cruciaal is op de website te vinden zijn, maar het is wel van groot belang dat de website overzichtelijk blijft voor de gebruiker. Die moet in één oogopslag kunnen zien waar alles te vinden is.

Call to action

Call to action

Uiteraard wil je een conversie halen uit bezoeken aan je website. Dit moet je dan optimaal faciliteren. Dat doe je door op elke pagina een call to action button te plaatsen. Dat kan gaan over het aanvragen van een offerte, het downloaden van een brochure, het leggen van direct contact met een medewerker of het doen van een directe aankoop.

CRM integreren

Als je een nieuwe B2B-website gaat bouwen, is het een gemiste kans om hier niet meteen je Custom Relations Management (CRM) systeem bij te integreren. Dit levert namelijk allerlei belangrijke voordelen op. In plaats van twee losse systemen die met elkaar gesynchroniseerd moeten worden, bevindt alle relevante informatie over klanten en verkopen zich dan in één bron die altijd actueel is. Dit maakt het ook beter voor medewerkers die buitenshuis werken om hun werk te doen, omdat ze dan altijd en overal bij relevante gegevens kunnen. Het niet hoeven synchroniseren van twee systemen scheelt bovendien tijd en mankracht, en tijd is geld. Ook kunnen betere klantprofielen op de website tot meer conversies leiden. Een integratie met een voorraadsysteem en ERP software kan ook veel voordelen met zich meebrengen, zeker als je een e-commerce website voert.

Naast deze zaken is het natuurlijk zoals bij iedere andere website cruciaal om je SEO op orde te hebben. Je wilt immers dat je website gevonden wordt wanneer er op relevante zoektermen gezocht wordt. Ook hier moet je je website op inrichten.

VPS hosting staat voor hosting vanuit een Virtual Private Server. Hierbij deel je een server met verschillende gebruikers op een andere manier dan bij shared hosting. Dit omdat een VPS is opgedeeld in onafhankelijke virtuele servers. Hierdoor heb je toch de beschikking over je eigen server. Ook ondervind je geen last van andere gebruikers. 

Met een VPS heb je het alleenrecht over jouw resources van de VPS server. Dit waarborgt de stabiliteit en zorgt voor minder risico’s. Ook deel je de netwerkfaciliteiten, de beheerkosten van de server en de fysieke hardware met andere VPS’en. Dit maakt dat de kosten lager liggen dan bij een fysieke server. 

VPS vet veel voordelen

Een VPS geeft je dezelfde mogelijkheden die je hebt met een eigen fysieke dedicated server. Elke VPS beschikt namelijk over een eigen besturingssysteem dat volledig gescheiden is van andere VPS’en op de server. Dit heeft als voordeel dat je veel flexibiliteit hebt om zelf instellingen te beheren en software te draaien. Zo heb je bijvoorbeeld veel vrijheid op technisch gebied, waardoor je bijvoorbeeld je eigen besturingssysteem kunt kiezen. Ook kun je eigen specificaties bepalen. Daarnaast is een VPS schaalbaar en aanpasbaar aan je eigen wensen. Dit zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld meer ruimte kunt toevoegen aan je eigen omgeving.

Redenen om te kiezen voor VPS hosting

Redenen om te kiezen voor VPS hosting

Er zijn meerdere redenen waarom je kunt kiezen voor een VPS. Zo kun je bijvoorbeeld voor VPS kiezen als je website te groot is geworden voor een regulier hostingpakket. Maar ook als er specifieke wensen zijn voor de configuratie van de hosting, kun je voor VPS kiezen. Daarnaast is VPS een slimme keuze wanneer je als bedrijf klanten hosting wilt aanbieden onder je eigen naam. Je kunt met VPS namelijk jouw eigen virtuele server opdelen voor je klanten. 

Wanneer de prestatie van je website een belangrijke factor is – bijvoorbeeld omdat deze veel bezoekers en dataverkeer moet verwerken – is VPS de beste keuze. Dit omdat VPS stabieler en sneller is. Zorg er wel voor dat deze voldoende capaciteit heeft voor het dataverkeer. 

Kiezen voor Managed VPS hosting 

Wanneer je kiest voor managed VPS hosting, heb je als groot voordeel dat je minder technische kennis nodig hebt om gebruik te maken van VPS. Dit omdat de server, inclusief de updates, beveiliging en monitoring, in handen ligt bij een hostingpartij. Hierop kun je beroep doen als je kennis mist, ook als er sprake is van calamiteiten. Wanneer je kiest voor Management VPS, heb je beschikking tot een beheerdersomgeving. Deze kun je zelf eenvoudig instellen. Hierdoor liggen de kosten wel vaak hoger. Heb jij de kennis en wil jij kosten besparen? Kies dan voor Unmanaged VPS hosting. 

De wereld moet de komende paar jaar steeds een stukje groener worden. Fossiele brandstoffen moeten steeds meer en meer het veld ruimen voor nieuwe vormen van energiebronnen. Een belangrijke nieuwe speler wordt waterstof. En dát levert Nederland wellicht duizenden banen op volgens verschillende onderzoeken en experts. 

Duizenden nieuwe banen

Het verdwijnen van fossiele brandstoffen, zoals benzine en diesel, is natuurlijk een goede zet voor de natuur. Zo zal er minder CO2 in de lucht terechtkomen. Er zijn volgens onderzoekers en experts echter nog meer voordelen. Het levert namelijk tegelijkertijd ook mogelijk veel nieuwe banen op. Dat zegt hoogleraar en wetenschappelijk directeur van instituut voor duurzame energie EIRES Richard van de Sanden tegen het AD. Hij spreekt over een toename van wel 41.000 banen door de transitie naar waterstof als energiebron. Dit zijn volgens hem banen op elk niveau: van MBO tot Universitair geschoold. 

Nieuwe kansen

Nieuwe kansen

De hoogleraar en wetenschappelijk directeur wil ons land als export- en kennisland op het gebied van waterstoftechniek op de kaart hebben staan. Waterstof wordt uit groene elektriciteit gemaakt, zoals wind- en zonne-energie. Nu wordt waterstof nog maar sporadisch als aandrijflijn voor auto’s en bussen gebruikt door enkele fabrikanten. Voorbeelden zijn Hyundai en Toyota. Zo heeft Toyota een personenauto op waterstof in de showrooms staan: de Mirai. Ook in de chemische industrie werkt de energiebron aan zijn opmars. Bij de productie van allerlei chemicaliën gebruikt men waterstof. Volgens de hoogleraar liggen er echter nog hartstikke veel kansen voor ons met de nieuwe energiebron.

Veel chemische industrie

“Niet alleen auto’s en bussen moeten uiteindelijk grootschalig op waterstof rijden, ook vrachtschepen maken als het goed is in de toekomst gebruik van waterstof”, zegt Van de Sanden tegenover het AD. “Waterstof moet daarnaast dus ook voor veel nieuwe banen zorgen. Onderzoek wijst uit dat deze technologische ontwikkeling in Nederland alleen al zo’n 41.000 banen zal opleveren. Daarnaast behouden we nog eens 66.000 bestaande banen in bijvoorbeeld de chemische industrie”, stelt Van de Sanden refererend aan een recent rapport van adviesbureau Roland Berger.

Nieuwe werkwijze

Doordat de waterstof-industrie nog zo in z’n kinderschoenen staat, maar tegelijkertijd wel snel zal groeien, is het belangrijk dat alle processen goed worden aangepakt. Focus jij je komende tijd volop op de industrie van waterstof? Kijk met je werknemers dan eens naar de Green Belt Lean of de opvolgende Black Belt. Hierdoor zullen alle processen enorm soepel verlopen.

De Covid-19-pandemie heeft de wereld op zijn kop gezet en 2020 was zonder twijfel een jaar van grote veranderingen. Zowel huidige als nieuwe trends veranderen en daardoor is wat we ooit als vanzelfsprekend beschouwden, niet langer aan de orde. Als het op de aandelenmarkten aankomt, waren de dingen de afgelopen 12 maanden onvoorspelbaar en heerste er volatiliteit. Een interessante trend die in 2020 naar voren kwam, was de aanhoudende opkomst van e-commerce websites. Nu thuiswerken de norm wordt en er door pandemieën veroorzaakte lockdown-beperkingen over de hele wereld gelden, is er een cultuur van thuisblijven ontstaan. Dit heeft het idee van online winkelen verder versterkt en e-commercebedrijven hebben nu de aandacht getrokken. Amazon en Wish zijn zelfs nóg populairder geworden en hun prestaties op de aandelenmarkten zijn de afgelopen 12 maanden exponentieel gestegen. Deze nieuw gevormde cultuur is wellicht een blijvertje, en dit zou kunnen betekenen dat websites voor online winkelen zullen blijven stijgen met de meer permanente verandering in de behoeften van de consument. Laten we elk bedrijf eens bekijken en zien hoe de opkomst van e-commerce er op langere termijn uit kan zien.

Amerika’s favoriet

Het o zo populaire Amazon is blijven floreren tijdens de pandemie, omdat online boodschappen doen de nieuwe manier is geworden om in je basisbehoeften te voorzien. Volgens de Dunhumby Retailer Preference Index wordt Amazon zelfs de favoriete supermarkt van Amerika genoemd. De waarde van de e-commercegigant is in 2020 met 15% gestegen tot een totaal van $ 254,2 miljard. “Covid heeft geleid tot recordhoogtes en dieptepunten in economische statistieken, samen met enorme verschuivingen in waar en hoe consumenten in de voedingsdetailhandel winkelen waardoor de concurrentietrajecten van detailhandelaren die aan het winnen waren en degenen die al worstelden voor de pandemie, veranderden. Amazon racede voorbij elke andere detailhandelaar op basis van onze Covid Momentum Metric- en klantveiligheidsclassificaties, vanwege de snelheid waarmee wordt gekocht en het virtuele winkelformaat ”, aldus Grant Steadman, Dunnhumby Noord-Amerikaanse president. Over het algemeen zag Amazon in 2020 een enorme groei, samen met vele andere websites voor online winkelen, volgens analysebedrijf M Science met een stijging van 289% in dollarverkopen tegen het einde van april. Amazon leek klaar voor succes tijdens de pandemie, aangezien miljoenen consumenten die al bekend waren met het online winkelplatform, de overstap maakten om ook voor hun boodschappen afhankelijk te zijn van de gigant.

E-commerce – service

Ook Amazon heeft ups en downs

Hoewel Amazon-aandelen relatief constant presteerden, hebben ze de afgelopen 12 maanden ook een hoge mate van volatiliteit ervaren. Eind vorig jaar kelderden de aandelen met 12,9% tussen 13 oktober en 2 november, van een slotkoers van $ 3449,94 naar $ 3001,91. De prijzen stegen vervolgens weer met 10,6% in de drie dagen daaropvolgend, met een slotkoers van$ 3.322,62 op 5 November. In 2020 stegen de Amazon-aandelen met een aanzienlijke 74%, wat een goed voorteken is voor het ”buitenbeentje” op het gebied van online winkelen, dit versus de S&P 500-index die slechts met 16% steeg. Volgens een analist van de Bank of America zou de cloudservice van Amazon een positieve impact kunnen hebben op de e-commercegigant op de markten in 2021.

Make a ”Wish”

Op het hoogtepunt van de e-commerce-golf is Wish een ander bedrijf dat op de voorgrond treedt in de markt. ContextLogic, het moederbedrijf van Wish, een online winkelplatform gericht op betaalbaarheid, opende onlangs hun eerste beursgang. De aandelen werden verhandeld tegen $ 20,50 per aandeel. Dit lag vooralsnog onder de oorspronkelijke prijs van $ 24, die het bedrijf had genoteerd. Dat gezegd hebbende, zijn Wish-aandelen sindsdien gestegen boven de aanvankelijke voorspellingen, met een koers van $ 27,10 tegen eind januari . Met ongeveer 100 miljoen actieve gebruikers op hun site was Wish  volgens rapporten van Sensor Tower de meest gedownloade app in 2017, 2018 en 2019. De doelmarkt van Wish is in de huidige tijd in hun voordeel gebleken, aangezien het bieden van online toegang tot goederen met een meer betaalbare prijs rechtstreeks aansluit op de huidige behoeften van de consument. Wish is in staat om deze prijsbewuste alternatieven te bieden door merkloze producten te gebruiken, en ze hebben hun inspanningen geconcentreerd op hun mobiele ervaring die inspeelt op de huidige consumententrends rond mobiel (online) winkelen. Aangezien hun inkomsten in de eerste drie kwartalen van 2020 met maar liefst 32% zijn gestegen heeft het bedrijf een veelbelovende groei laten zien. ContextLogic heeft voorspeld dat hun marktomvang tegen de tijd dat we 2024 bereiken een flinke $ 4,5 biljoen zal bedragen.

E-commerce aandelen

Het lijkt erop dat e-commercebedrijven zoals Wish en Amazon hun weg naar populariteit in de branche zullen voortzetten, waardoor potentiële marktvolatiliteit in beide richtingen ontstaat. Een dergelijke volatiliteit kan zowel kansen als risico’s met zich meebrengen voor beleggers die bij Vestle handelen in aandelen in de vorm van CFD’s of Contracts for Difference. Met CFD’s kunt u profiteren van prijsveranderingen in beide richtingen (zowel stijgingen als dalingen) van aandelen in e-commercebedrijven zoals Amazon, evenals vele andere soorten instrumenten, zonder dat u de onderliggende activa hoeft te kopen (in dit geval werkelijke aandelen). Hier is een snel voorbeeld van hoe CFD aandelenhandel bij Vestle werkt: als u denkt dat de aandelenkoersen van Amazon gaan stijgen, kunt u een ‘koop’-deal openen of’ long gaan ‘, en als u denkt dat de aandelenkoersen van Amazon gaan dalen, kunt u een ‘verkoop’-deal openen of’ short gaan ‘.

Vestle biedt meer dan 900 financiële instrumenten, waaronder bekende aandelen van bedrijven zoals Amazon, Apple, Tesla en McDonald’s, evenals grondstoffen zoals (ruwe) olie, goud en koffie, toonaangevende wereldwijde indexen zoals de US 500 (die de S&P 500 volgt), ETF’s , Valuta’s en Cryptocurrencies.

Voordat u bij Vestle gaat beleggen in aandelen in de vorm van CFD’s, kunt u profiteren van ons enorme educatieve aanbod, inclusief videolessen, informatieve pdf-handleidingen en 1-op-1 training met een live trading coach. Open vandaag nog een account bij Vestle en begin uw handelsreis met een broker waarbij de focus op u ligt!

Vestle (voorheen handelend onder de naam iFOREX) is een handelsnaam van iCFD Limited, die door de Cyprus Securities Exchange Commission (CySEC) is gelicenseerd en gereguleerd onder vergunningnummer 143/11. Het materiaal in dit document zijn gecreëerd in samenwerking met Vestle en mag op geen enkele wijze worden uitgelegd, expliciet noch impliciet, direct noch indirect, als beleggingsadvies of als aanbeveling of suggestie voor een beleggingsstrategie met betrekking tot een financieel instrument, op welke manier dan ook. CFD’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico met zich mee van snel oplopende verliezen. 78.16 % van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD’s met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe CFD’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren. De in dit document vermelde resultaten uit het verleden of gesimuleerde resultaten uit het verleden vormen geen betrouwbare indicator voor toekomstige resultaten. Let op: berekeningen van in het verleden behaalde resultaten kunnen de futures vertegenwoordigen en niet de onderliggende waarde. Volledige disclaimer: https://www.vestle.nl/legal/analysis-disclaimer.html

Elke dag vind er investering van geld plaats. Vooral cryptocurrency heeft elke dag iets nieuw. Na bitcoin is het Ethereum die de hoogste record heeft bereikt. De beleggers verwachten hierbij inflatie. Niemand zou verwachten dat er andere munten zijn dan bitcoin die bijna zo hoog is als bitcoin nu. Maar het is al zover dat je nu meerdere munten hebt die deze hoogte willen bereiken. Over de hele wereld is het voornamelijk olie die het land op een goede financiële manier laat draaien. Maar als dit doorgaat is er kans op een stijging in consumptiegoederen. Dit is een landelijk gebeuren en kan niet zo snel opgelost worden. 

Ethereum prijs is met meer dan 25% gestegen deze week. Het CME Group lanceert zijn eerste Ethereum futures contract, dit wordt een apart aanbod op de cryptomarkt naast de bitcoin opties. De crypto fondsbeheerder Grayscale heropende zijn Grayscale Ethereum Trust. Na de stijging ziet hij weer voordelen erin. wat is de chainlink koersverwachting in 2030? Het blijkt dat er deze tijden alleen sprake is van stijgingen. 

Stijging olieprijs

De olieprijs is enorm gestegen. Het heeft zijn hoogste punt bereikt in een jaar. De vraag naar olie door handelaren is hoger dan in het afgelopen jaar. Als het zo doorgaat is er kans op een tekort aan ruwe olie waardoor de prijzen weer gaan veranderen. Daarom probeert de OPEC en verschillende partnerlanden de olieproductie te beperken zodat er geen prijsverandering komt. de beste plek voor aandelen kopen is mogelijke met de samenwerkingslanden. 

De inflatie stijgt met de dag steeds meer en volgens voorspelling zal het blijven stijgen in de toekomst. Door de stijging van olie zal voedsel ook stijgen, er is langzaam sprake van consumenteninflatie. Heel veel landen hebben te maken met de prijsstijgingen. De beleggers vinden ook dat er een stijging is op de consumenten en producenten prijzen. Als het zo doorgaat wordt dit een duurzaam economie. 

Vergeleken met het verleden is er een verschil met de ontwikkeling. De markten hebben de neiging om overdreven te reageren met de prijsstijgingen. Het nadeel hiervan is dat consumenten niet meer kunnen voldoen aan hun dagelijkse behoeften. Als de consumenten prijsstijgingen zo door blijven gaan dan moet er sprake komen van een loonsverhoging, wat onmogelijk lijkt. Dit probleem speelt zich in vele landen af. Er is een vrees voor economische crisis, maar er wordt vanuit de VS En VK wel moeite gemaakt.

Investeren in cryptocurrency is de nieuwe trend. Het is voordelig, omdat je ook digitale goederen mee kunt handelen. Investeren in crypto betekent niet dat je echt geld gaat zien. Je gaat het met digitale munten werken. Om te investeren in crypto ga je eerst moeten kijken in welk munt je wilt investeren. Hoe zit de koers waarde met deze munten? Tegenwoordig zijn er ver verschillende grote munten. Het eerste wereldwijde munt, de bitcoin  Ethereum, Ripple en stratis. Ze zijn allemaal in deze volgorde groot. Je bent niet verplicht om in een soort munt te investeren. Je mag ook in een aantal investeren.   

Rendement

 Cryptocurrency neemt snel over bij de meeste mensen. Het rendement is jouw voordeel. Wat is het rendement precies. Het rendement in cryptocurrency betekent jouw winst die overblijft bij een succesvolle verkoop. Vanwege de koersschommeling kun je heel makkelijk en snel duizenden euro verdienen. De koersen verschillen bij elke munt. De koers is niet hetzelfde bij alle munten. Je kunt je rendement ook op een ander manier behalen. Dit kan je doen door zelf cryptocurrency te maken. Dit heeft te maken met blockchain.   

Risico

Er moet wel rekening gehouden worden bij het investeren. Cryptocurrency is niet altijd stabiel. Vanwege de wisselende koers hebben sommige investeerders een prachtig rendement en andere hebben kwijtgeraakt. Er is dus geen garantie bij de aanschaf. Daarom moet er goed nagedacht worden voordat je een keus maakt, want er is niemand die je de schuld kan geven. Op Cryptobeginner.nl vind je duidelijke informatie hierover. Investeren in cryptocurrency is leuk, omdat er hoge rendementen zijn. De koers schommelt, maar eenmaal een hoge koers dan kun je zeker profiteren ervan. Wat zeer voordelig is dat je gelijk kunt overmaken. Er is geen tussenpersoon. Bij normale transacties heb je een tussenpersoon, maar in dit geval niet. Er zijn dus ook geen transactiekosten. Als dit via de bank zou gebeuren zou er wel hoge transactiekosten zijn. Bitcoin nieuws lezen kun je ook online doen.     Investeren in cryptocurrency is de nieuwe trend. Het is makkelijk geld verdienen met hoge winsten. Wat ook zeer voordelig is dat je bepaalde goederen digitaal kunt handelen. Zo ben je helemaal veilig met allerlei kosten die bijkomen. Cryptocurrency is handig voor elke leeftijd en kan ook makkelijk mee gehandeld worden. Vooral in bedrijven komt dit goed van pas. 

Aan een eigen bedrijf zitten de nodige kosten verbonden. Het is dus geen overbodige luxe om je financiën af en toe eens onder de loep te nemen en waar nodig te bezuinigen. Zeker als de coronacrisis zijn sporen nalaat, kan het in dit onzekere economische tijdperk voor de nodige verlichting zorgen. We geven je een aantal zakelijke bespaartips.

1. Kijk of je in aanmerking komt voor aftrekposten van de Belastingdienst

Je kunt wellicht meer belasting besparen dan je denkt. Veel ondernemers zijn niet volledig op de hoogte van de vele aftrekposten die de Belastingdienst biedt. Dit staat namelijk niet automatisch ingevuld bij de aangifte inkomstenbelasting. Je moet dus zelf goed kijken waar je allemaal recht op zou kunnen hebben. Mocht je door de bomen het bos niet meer zien, dan kan het nooit kwaad om eens contact op te nemen met de Belastingdienst.

2. Check of je wellicht subsidies van de overheid kunt toepassen

De overheid stelt verschillende subsidies beschikbaar voor bedrijven die wellicht voor jou relevant kunnen zijn. Je kunt gratis een test doen om te kijken of er een subsidie is die wellicht bij jouw bedrijf past. Het zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken.

3. Bespaar op je vaste lasten

Dikke kans dat je flink kunt besparen op je vaste lasten. Toegegeven: er gaat de nodige uitzoekwerk in zitten. Het loont echter bijna altijd.

Verzekeringen

Begin met het nalopen van je verzekeringen. Lees je polissen na en kijk of je misschien voor bepaalde dingen dubbel verzekerd bent. Nederlanders zijn massaal oververzekerd, dus die kans zit er best in. Bovendien kun je je afvragen of je alle lopende verzekeringen wel écht nodig hebt. Soms is het eventuele risico zo klein, dat het niet opweegt tegen periodieke kosten. Je zakelijke verzekeringen vergelijken is daarnaast een verstandig idee. Wellicht ben je bij een andere verzekeraar veel goedkoper uit of krijg je korting als je meerdere verzekeringen bij dezelfde maatschappij hebt lopen.

Energiekosten

Heb je een kantoor? Kijk dan eens of je misschien van energieleverancier kunt wisselen. Dit klinkt als gedoe, maar kan je aan het eind van de rit veel geld opleveren. Overstappen is namelijk bijna altijd beter voor de portemonnee. Als je contract met een energieleverancier afloopt, worden er daarna over het algemeen hogere tarieven gerekend. Een nieuw contract is dus vrijwel altijd voordeliger. Daar zit vaak ook nog een leuke welkomstkorting bij. En met dat gedoe valt het ook wel mee: het opzeggen doet je nieuwe energieleverancier (gratis) voor je.

4. Bespaar op je telefoonkosten

Heb jij je smartphone vaak nodig voor je onderneming? Hier kun je mogelijk veel geld op besparen. Maak allereerst zoveel mogelijk gebruik van gratis diensten om te bellen. Dan heb je straks een lager abonnement nodig. Veel mensen verlengen hun telefoonabonnement bij hun provider zonder rond te kijken. Dit is vaak ook een kwestie van gemak, maar hier kan je weer geld laten liggen. Wellicht past jouw verbruik wel veel beter een andere provider. Bovendien loop je door te verlengen wellicht mooie aanbiedingen mis. Het kan ook voordelig zijn om voor een sim only-abonnement te gaan. Zeker als je smartphone aan het eind van je abonnement nog prima werkt. Het is anno 2020 zeker niet meer nodig om de nieuwste van de nieuwste smartphone te hebben. Is je oude telefoon toch aan vervanging toe, dan kun je kiezen voor een refurbished smartphone in plaats van een spiksplinternieuw exemplaar. Een refurbished smartphone is een eerder gebruikte telefoon, maar dan wel volledig gereviseerd en opgelapt. Je kunt dus uitgaan van de kwaliteit van een nieuwe telefoon, maar dan vele malen goedkoper.

5. Ga voor tweedehands spullen

Alleen maar gloednieuwe spullen kopen, is sowieso niet meer van deze tijd. De tweedehands markt is enorm in opkomst. Je kunt de meubels voor op kantoor net zo goed voor een leuk prijsje tweedehands kopen. De kwaliteit van gebruikte meubelstukken verschillen sterk, maar met een beetje zoeken vind je ongetwijfeld iets moois. Je kunt bij tweedehands winkels of marktjes kijken, maar ook online bij bijvoorbeeld Marktplaats of Facebook. Er zijn ook platforms die zich specifiek richten op tweedehands kantoormeubelen.

Maar er zijn nog meer zaken waarbij je je heil best in de tweedehands wereld kunt zoeken. Een auto is bijvoorbeeld best een flinke kostenpost die niet per se nodig is. Een tweedehands leaseauto voldoet over het algemeen prima en scheelt aardig in de portemonnee.

Den Haag, 9 november 2020. Ondernemers die in de komende jaren verwachten een jaaromzet lager dan € 20.000,- te hebben, kunnen gebruikmaken van de zogeheten kleineondernemersregeling (KOR). Daarmee zijn zij per 1 januari 2021 vrijgesteld van btw en het doen van btw-aangifte. Met het oog op eventuele gevolgen van het coronavirus, roept de Belastingdienst ondernemers op de afweging te maken of de regeling de komende jaren gunstig kan zijn voor hen.

De kleineondernemersregeling in tijden van corona
Naar verwachting zijn er dit jaar door corona meer ondernemers die een lagere omzet hebben dan andere jaren. Daardoor komen meer ondernemers in aanmerking voor de kleineondernemersregeling (KOR). Dit is een btw-vrijstelling voor ondernemers die structureel een jaaromzet hebben die lager is dan € 20.000,-. Als KOR-deelnemer bereken je voor tenminste 3 jaar geen btw aan klanten, draag je geen btw af en doe je geen btw-aangifte meer.

Voor veel ondernemers kan dit een gunstige regeling zijn. Juist in coronatijd roept de Belastingdienst op om de voors en tegens goed af te wegen en om de aanmelding tijdig (vóór 3 december) in te sturen. Het is daarbij onder andere belangrijk dat ondernemers een inschatting maken of hun jaaromzet ook de komende jaren onder de €20.000,- blijft. Ferry Hoogerheijde, startersvoorlichter Belastingdienst licht toe: “Als ondernemers boven de omzetgrens komen, vervalt de vrijstelling van btw. Dat betekent dat ondernemers direct weer btw in rekening moeten brengen, hun boekhouding moeten aanpassen en btw-aangifte moeten doen. De omzet van alleen 2020 is, als deze door corona lager is dan gebruikelijk, geen goed uitgangspunt om direct te kiezen voor de KOR. We roepen ondernemers daarom op om na te gaan in welke gevallen de KOR passend en gunstig is.”

Wanneer wel/niet deelnemen aan de KOR?

Om te beoordelen of de regeling financieel gunstig is voor jou, zet de Belastingdienst vier situaties op een rij waarin de regeling wel of niet interessant kan zijn. 

  1. Je moet meer btw betalen dan dat je terugkrijgt. Dan kan de regeling interessant zijn voor jou. Krijg je vooral btw terug, dan is de regeling waarschijnlijk niet zo voordelig. Als KOR-deelnemer ben je namelijk vrijgesteld van btw, waardoor je ook geen btw meer kunt terugvragen. Houd ook rekening met eventuele besparingen in tijd en geld, doordat je geen btw-aangifte hoeft te doen.
  2. Je hebt vooral particuliere klanten. Particuliere klanten kunnen geen btw aftrekken, zakelijke klanten wel. Dat kan een overweging zijn om deel te nemen. Als KOR-deelnemer breng je geen btw meer in rekening aan jouw particuliere klanten, waardoor jouw product of dienst goedkoper zou kunnen worden voor hen. Bovendien ben je niet meer verplicht om een factuur te sturen. 
  3. Jouw jaaromzet is tijdelijk lager dan €20.000,-. Schat in of jouw jaaromzet de komende jaren óók onder de €20.000,- blijft. Is dat niet het geval? Dan is de kleineondernemersregeling minder interessant voor jou. Want als je de omzetgrens bereikt, vervalt je vrijstelling en gelden weer de reguliere btw-regels.
  4. Je verwacht veel inkoopkosten en investeringen. Dan kan het gunstiger zijn om nog even te wachten met deelname. Doordat je als KOR-deelnemer vrijgesteld bent van btw, kun je ook geen btw meer aftrekken van zakelijke kosten en investeringen.  

Meer weten?

Op www.belastingdienst.nl/kor kun je terecht voor meer informatie over de kleineondernemersregeling en om na te gaan of de regeling interessant is voor jou.

20 oktober 2020 – Het Europees Instituut voor innovatie en technologie (EIT) zet 28 ondernemers uit heel Europa – waaronder twee Nederlanders – in het zonnetje door hen te nomineren voor de EIT Awards 2020. Deze uitstekende vernieuwers zijn genomineerd om hun uithoudingsvermogen en creativiteit en krijgen zo erkenning voor hun baanbrekende producten en diensten die een versnelling betekenen voor de overgang van Europa naar een groenere, gezondere en meer digitale toekomst.

De Nederlandse genomineerden zijn te vinden in de categorie ‘EIT Innovators’ en ‘EIT Woman’. In de categorie ‘EIT Innovators’ is de robot ‘SARA’ genomineerd omdat hij professionals in de gezondheidszorg en klanten in zorginstellingen, verzorgingstehuizen en ziekenhuizen een hogere levenskwaliteit geeft. In de categorie ‘EIT Woman’ is CityFlowsgenomineerd voor zijn dashboards waarmee gemeenten, exploitanten en evenementenorganisatoren het beheer van mensenmassa’s kunnen objectiveren. Zo wordt het serviceniveau en de veiligheid van drukke voetgangerszones verbeterd en het gebruik van duurzamere vervoersmiddelen vergroot.

RA’ genomineerd omdat hij professionals in de gezondheidszorg en klanten in zorginstellingen, verzorgingstehuizen en ziekenhuizen een hogere levenskwaliteit geeft. In de categorie ‘EIT Woman’ is CityFlowsgenomineerd voor zijn dashboards waarmee gemeenten, exploitanten en evenementenorganisatoren het beheer van mensenmassa’s kunnen objectiveren. Zo wordt het serviceniveau en de veiligheid van drukke voetgangerszones verbeterd en het gebruik van duurzamere vervoersmiddelen vergroot.

Mariya Gabriel, Europees commissaris voor Innovatie, Onderzoek, Cultuur, Onderwijs en Jeugd, zegt hierover: ‘Met het EIT investeert de EU in de allerbeste vernieuwers, want zij helpen een groenere, gezondere en duurzamere maatschappij te creëren voor de burgers van Europa. De genomineerden voor de Awards van dit jaar komen uit 13 landen en laten zien dat het EIT in staat is de meest veelbelovende innovatieprojecten te identificeren en stimuleren. Ik feliciteer hen allen dat zij zo ver zijn gekomen en kijk uit naar de ceremonie van de EIT Awards 2020 in december.’

Gioia Ghezzi, voorzitter van de raad van bestuur van het EIT, vertelt: “De EIT Awards van dit jaar erkennen niet alleen de indrukwekkende prestaties van de vernieuwers die wij steunen, maar ook hun veerkracht in deze moeilijke tijden. De innovaties van dit jaar variëren van nieuwe, duurzamere technologieën tot gezondheidszorgdiagnostiek en intelligente gegevensanalyse in verschillende sectoren. De genomineerden voor de EIT Awards belichamen wat Europa nodig heeft om de huidige uitdagingen het hoofd te bieden:  vernieuwers die snel in actie kunnen komen om ideeën om te zetten in pragmatische oplossingen.”

De Awards-ceremonie van dit jaar vindt virtueel plaats op 8 en 9 december. Daar zullen de prestaties worden gepresenteerd van succesvolle afgestudeerden, ondernemers en vernieuwers die worden ondersteund door de EIT-gemeenschap. Als we kijken naar de genomineerden voor de EIT Awards 2020, wordt duidelijk hoe divers de EIT-gemeenschap is, want ze komen uit veel verschillende landen: België (1), Denemarken (2), Frankrijk (1), Duitsland (5), Hongarije (2), Italië (1), Nederland (2), Polen (1), Portugal (2), Spanje (4), Zweden (2), Zwitserland (3) en het Verenigd Koninkrijk (2). De volledige lijst met genomineerden en hun innovaties vindt u hier.

De EIT Awards geven een beeld van de hele innovatiepijplijn die mogelijk wordt gemaakt door het EIT, van student tot ondernemer, van laboratorium tot markt en van idee tot oplossing voor Europa. Deze dynamische innovatie-aanpak creëert een unieke omgeving waarin genomineerden vernieuwende oplossingen ontwikkelen en verbeteren om dringende mondiale problemen aan te pakken op het gebied van klimaat, energie, digitalisering, voeding, gezondheid, productie, mobiliteit en grondstoffen. De 28 genomineerden dingen mee naar een prijs in de volgende vier categorieën die de stuwende dynamiek van het ondernemerschap in Europa vertegenwoordigen:

  • EIT CHANGE Award voor de beste afgestudeerden uit de onderwijsprogramma’s voor ondernemerschap van het EIT
  • EIT Innovators Award voor teams en mensen die producten en diensten met een grote impact hebben ontwikkeld
  • EIT Venture Award voor startende en opschalende bedrijven die hebben geprofiteerd van de incubatiebegeleiding van de EIT-gemeenschap
  • EIT Woman Award voor inspirerende vrouwelijke ondernemers en leiders

De geldbedragen voor de verschillende prijzen zijn 50 000 EUR (eerste plaats), 20 000 EUR (tweede plaats) en 10 000 EUR (derde plaats). Met de vijfde categorie, de EIT Public Award, kan ook het publiek zijn mening geven. Zo krijgt iedereen de kans om te stemmen voor wat volgens hem of haar de beste innovatie is. Het online stemmen gaat van start op 16 november op eitawards.eu

Degenen die uiteindelijk worden genomineerd zullen hun innovatie op 8 december mogen verdedigen. De winnaars in de vijf categorieën worden bekendgemaakt in een live prijsuitreiking op 9 december.

ACHTERGROND EIT – MAAKT INNOVATIE MOGELIJK! 

Wat is het Europees Instituut voor innovatie en technologie (EIT)? 
Het EIT versterkt de innovatiecapaciteit van Europa door het stimuleren van oplossingen voor dringende mondiale problemen en het koesteren van ondernemingstalent. Op die manier creëert het duurzame groei en gekwalificeerde banen in Europa. Het EIT is een EU-instantie die deel uitmaakt van Horizon 2020, het kaderprogramma voor onderzoek en innovatie van de EU. Het instituut ondersteunt de ontwikkeling van dynamische pan-Europese partnerschappen (EIT-kennis- en innovatiegemeenschappen) tussen toonaangevende bedrijven, onderzoekslaboratoria en universiteiten.  

EIT is de motor achter vernieuwende oplossingen voor mondiale problemen 
De 8 kennis- en innovatiegemeenschappen van het EIT zetten zich ervoor in om de overgang naar een koolstofvrije economie te versnellen (EIT Climate-KIC), de digitale transformatie van Europa te stimuleren (EIT Digital), de wereldwijde revolutie in de voedingsmiddeleninnovatie en -productie te leiden (EIT Food), EU-burgers betere kansen te geven voor een gezond leven (EIT Health), een toekomst met duurzame energie te bereiken voor Europa (EIT InnoEnergy), het concurrentievermogen van de Europese productiesector te versterken (EIT Manufacturing), van grondstoffen een belangrijke kracht te maken voor Europa (EIT RawMaterials) en de mobiliteitsproblemen van onze grote steden op te lossen (EIT Urban Mobility). Samen met hun vooraanstaande partners in Europa biedt de EIT-gemeenschap veel verschillende innovatie- en ondernemerschapsactiviteiten aan in heel Europa: trainingen over ondernemerschap, bedrijfsincubatoren en onderzoeksprojecten die door innovatie worden gestuurd.  

In lijn met de plannen van de Europese Commissie voor het EIT van 2021 tot 2027 zal er binnenkort een oproep worden gedaan voor een nieuwe kennis- en innovatiegemeenschap: EIT Culture and Creativity.

Feiten en cijfers over het EIT 

  • Het grootste innovatienetwerk van Europa: meer dan 2000 partners uit bedrijfs-, onderzoeks- en onderwijsorganisaties in heel Europa, in meer dan 60 innovatiehubs verspreid over Europa 
  • Europa’s beproefde innovatiemotor: de motor achter meer dan 3100 startende en opschalende bedrijven en verantwoordelijk voor meer dan 1170 nieuwe producten en diensten die samen meer dan EUR 3,3 miljard extern kapitaal hebben aangetrokken. Meer dan 3100 studenten hebben een master- en doctoraatsprogramma van het EIT afgerond en meer dan 10 000 studenten hebben deelgenomen aan een training over ondernemerschap van de EIT-gemeenschap.

Meer informatie: EIT in een notendop – Infographic
Bron: EIT Europe