Rubriek

Branches

Rubriek

Wanneer je op zoek bent naar een zakelijke financiering voor jouw bedrijf, kom je al gauw op een zakelijke lening uit. Als je geld nodig hebt voor een langlopende investering, kan dit inderdaad een goede keuze zijn. Wanneer je een tekort aan liquide middelen hebt dan is een zakelijke lening juist weer géén goed idee. Je kunt er beter geen dagelijkse uitgaven voor je bedrijf mee doen, bijvoorbeeld. In dat geval kan een zakelijk krediet misschien jouw uitkomst zijn. Wat zijn dan wel precies de voordelen van het hebben van een zakelijk krediet? Wij zetten de vijf belangrijkste voor je op een rij. Zo kan ook jouw bedrijf op lange termijn gaan floreren!

  1. Je bepaalt zelf hoeveel en wanneer je geld opneemt
    Wanneer je kiest voor een zakelijk krediet, is er sprake van veel flexibiliteit. Een geldverstrekker zet het geldbedrag voor je klaar op een speciale rekening en je kiest vervolgens zelf hoeveel en wanneer je het geld opneemt. Het is geen bodemloze put, want er staat een vast bedrag op waar jij mee kunt doen wat je wilt.
  2. Profiteren van een scherpe rente
    Wanneer je een lening afsluit, krijg je altijd te maken met rente. Bij zakelijke leningen profiteer je altijd van een scherpe rente. Je betaalt ook alleen rente over het bedrag wat je opneemt. Gebruik je minder van je zakelijk krediet? Dan betaal je ook minder rente.
  3. Afgelost geld kun je opnieuw opnemen
    Geld dat je opneemt, moet je ook weer aflossen. Je leent het namelijk van de geldverstrekker. In vergelijking met een zakelijke lening kun je bij een zakelijk krediet het afgeloste geld weer opnieuw opnemen.
  4. Looptijd staat vast
    Bij een zakelijke lening heb je een geschikte looptijd van drie tot 60 maanden. Bij een zakelijk krediet staat deze looptijd vast op 36 maanden.
  5. Zakelijk krediet kan verlengd worden
    Ook al is het zo dat de looptijd van 36 maanden vast staat en maximaal drie jaar kan zijn, kun je ook bij zakelijk krediet verlenging aanvragen.

Elk jaar gooien we in Nederland zo’n vijftig miljoen ton aan elektronisch afval weg. Dat kan beter! Recyclen is beter voor het milieu én uw portemonnee. Dat geldt niet alleen voor computers, maar ook voor printers. Hoe gaat printer recycling precies in zijn werk? En welke voordelen biedt het u? In deze blog leest u alles over printer recycling.

Printers en toners apart recyclen

Bij het recyclen van printers is het belangrijk om eerst te toner te verwijderen. Een laserprinter heeft er minstens één en een kleurenprinter heeft er zelfs vier. Tonercartridges zelf zijn ook goed te recyclen. Een gespecialiseerde recycler knapt ze op en vult ze opnieuw, om ze daarna te verkopen als goedkoper alternatief voor merktoners. Is de toner niet meer te hergebruiken? Dan halen ze het werkzame poeder eruit om voor nieuwe tonercartridges te gebruiken.

Zo werkt printer recycling

Laserprinters bestaan uit kunststof, ijzer, roestvrij staal, messing, aluminium, een voeding en enkele laagwaardige printplaten. Met printer recycling is het mogelijk om bijna al deze grondstoffen weer opnieuw te gebruiken. Bijvoorbeeld om nieuwe hardware mee te produceren. De voordeligste optie is om het recyclen van printers te combineren met het laten ophalen van oude computers. Vanaf een bepaald gewicht nemen bedrijven de printers namelijk gratis mee.

Een milieubewuste keuze

Hardware zoals printers wordt gemaakt van waardevolle grondstoffen. Daarnaast zitten er stoffen in die schadelijk zijn voor het milieu. Het recyclen van uw printers is dan ook een duurzame keuze. Bedrijven die oude printers en ander elektronisch afval recyclen, zijn verplicht om dit op een milieubewuste manier te doen. Let daarom goed op of een bedrijf een WEEELABEX-certificering heeft. Deze is gebaseerd op Europese milieuwetgeving en geeft aan dat het bedrijf met een zo hoog mogelijk recyclingspercentage werkt.

Veilig omgaan met vertrouwelijke gegevens

Daarnaast zijn veel IT-recyclingbedrijven gecertificeerd in datavernietiging. Grotere printers en multifunctionals hebben vaak een harddisk waar printopdrachten en scans staan opgeslagen. Zeker weten dat uw oude printers geen beveiligingsrisico vormen? Dan kiest u voor printer recycling bij een erkend bedrijf, zodat uw vertrouwelijke informatie veilig vernietigd wordt.

Printers laten opkopen

Heeft u afgeschreven printers die jonger zijn dan vier jaar? In bepaalde gevallen kunt u uw printers dan verkopen aan recyclingbedrijven. Bijvoorbeeld als het gaat om een grotere partij printers van een bekend merk, zoals HP, Dell, Canon of Kyocera. Hiermee levert het recyclen van printers u zelfs nog geld op.

 

 

Ben je geïnteresseerd in het genereren van passief inkomen? Dan moet je daar natuurlijk ook wat voor doen. Beleggen is een mogelijkheid om met weinig inspanning je geld te laten groeien. Als je zzp’er bent, vraag je je wellicht af of je je geld ook zakelijk zou kunnen beleggen. Die vraag beantwoorden we in dit artikel.

Kan zakelijk beleggen?

Ja, kunt als zzp’er je vermogen zakelijk beleggen, maar daar zitten wel regels aan verbonden. Zo mag je alleen je tijdelijk overtollige liquide middelen zakelijk beleggen. Hoe zit het dan met de blijvend overtollige liquide middelen? Omdat deze geen zakelijk doel meer dienen, mogen deze middelen alleen privé belegd worden. Dat is de consequentie van de verwevenheid van je zakelijke financiën en privéfinanciën als zzp’er.

Zakelijk beleggen en de belasting

Wanneer je gaat beleggen met de eerder benoemde tijdelijk overtollig liquide middelen, komt natuurlijk ook de Belastingdienst om de hoek kijken. Je betaalt belasting over het werkelijke rendement dat je uit deze beleggingen behaalt. Omdat dit wordt gezien als bedrijfswinst, wordt het onder de noemer ‘inkomen uit werk en woning’ belast in box 1. Bij een belastbaar inkomen tot ongeveer 70.000 euro betaalt 37,07 procent belasting, daarboven is dat 49,50 procent. In het geval van verliezen, wat natuurlijk tot de mogelijkheden behoort, is het voordeel van zakelijk beleggen dat je deze van de bedrijfswinst kunt aftrekken, waardoor je dan minder belasting betaalt.

Zakelijk beleggen als zzp’er

Beleggen in wat?

Bij beleggen denk we al snel aan aandelen, en natuurlijk is dat een mogelijk. Het is verstandig om dan te beleggen in een portefeuille met goede spreiding om de risico’s te beperken. Dan maak je wellicht minder winst, maar de kans op verlies wordt een stuk kleiner. Wil je beleggen voor de langere termijn met een kans op goede rendementen? Overweeg dan om te beleggen in vastgoed. Je belegt dan in iets tastbaars en gewilds, en je profiteert momenteel van een zeer lage hypotheekrente. Wil je een snellere slag kunnen slaan, dan kun je overwegen om te beleggen in cryptovaluta. Deze markt is zeer volatiel, waardoor kopen en verkopen op het juiste moment voor snelle winst kan zorgen. Maar ook hier kun je een belegging voor de langere termijn doen.

Natuurlijk kun je ook je geld privé beleggen. Je profiteert dan alleen niet van de belastingvoordelen die we hierboven besproken hebben. Daarom kan het juist interessant zijn om toch te kiezen voor zakelijk beleggen.

In de industrie maakt men vaak gebruik van acryl, bijvoorbeeld om veilig de goede werking van machines te kunnen inspecteren. Dat men acryl boven klassiek glas verkiest, is geen toeval. Acryl is namelijk veel sterker en minder gevoelig, hoewel het materiaal ook nadelen kent. Het is zeker niet de enige toepassing van acryl. We hebben het over de eigenschappen van acryl en waarvoor het zoal wordt gebruikt.

Voordelen ten opzichte van klassiek glas

Een van de bekendste toepassingen van acryl is acrylglas, ook wel eens plexiglas genoemd. Het is een alternatief voor klassiek glaswerk. Acrylglas is een type glas dat veel sterker is dan normaal glas en dat minder snel breekt. Ook versplintert het niet wanneer het stuk gaat, er ontstaat alleen een lokale breuk. Dat maakt het heel geschikt voor plaatsen die vandalismegevoelig zijn. Verder is acrylglas dikker en beter belastbaar. Een nadeel van acrylglas is dan weer dat het sneller krast. Daarom is het belangrijk om nooit schuur- of oplosmiddelen op acryl te gebruiken. Gewoon reinigen met lauwwarm water, een mild afwasmiddel en een schone microvezeldoek volstaat.

Om veiligheidsredenen worden bijvoorbeeld doucheschermen vaak van acryl gemaakt. Het wordt ook gebruikt voor onder meer vitrines, motorhelmen, voorzetramen en dierenverblijven. Daarnaast maakt men in industriële machines gebruik van plexiglas om de veiligheid te waarborgen en toch een goede doorkijkbaarheid te bieden.

Gemakkelijk te versnijden en ideaal voor reclametoepassingen

Zowel borden als neonreclame kunnen worden gemaakt op basis van acrylaat. Dit materiaal is nu eenmaal relatief goedkoop, duurzaam en gemakkelijk te bewerken. Zo kan men plexiglas snijden, frezen, graveren, buigen, lijmen en polijsten. Het graveren van plexiglas kan gebeuren door middel van een fiberlaser of met een CO2-laser. Bij een CO2-laser ontstaat er een mat oppervlak. Door het gebruik van zo’n laser zijn er heel indrukwekkende en gedetailleerde lasergravures te bekomen. Weet wel dat er verschillende soorten acrylaat bestaan, soorten die allemaal hun eigen plus- en minpunten kennen.

Voor het versnijden van acryl maakt men over het algemeen gebruik van een lasersnijder. Onder andere de Trotec SP-serie is een populaire keuze. Deze lasersnijders zijn niet alleen geschikt voor het versnijden van acryl, maar bijvoorbeeld ook voor het versnijden van kunststofplaten, leer, textiel en hout. Het gaat daarbij om grootformaatmachines die een minimale reiniging nodig hebben en die over een efficiënt afzuigsysteem beschikken.

Eenvoudig op maat te maken

Omdat acrylglas gemakkelijk te bewerken is, wordt het vaak gebruikt wanneer complexe vormen nodig zijn. Het kan nu eenmaal op de perfect gewenste maat worden gemaakt. Het is een van de redenen waarom men gegoten plexiglas vaak gebruikt bij bootramen. Dergelijke ramen dienen tegen een stootje te kunnen en moeten een gestroomlijnde en heel specifieke vorm hebben. Weet wel dat er ook alternatieven voor plexiglas bestaan. Een voorbeeld daarvan is polycarbonaat, een materiaal dat ook vaak bij bootramen wordt gebruikt. Ramen van polycarbonaat zijn extra sterk en slagvast en zijn heel hufterproof. Net als plexiglas is het niet alleen transparant te verkrijgen, maar ook in bijvoorbeeld grijs- of bruintinten.

Heb jij plannen om een grote uitgave te doen? Je moet het altijd weloverwogen doen, maar het is fijn dat er mogelijkheden tot geld lenen bestaan. Ook als zzp’er is het mogelijk om verschillende soorten leningen af te sluiten. We bespreken er drie.

Persoonlijke lening

Als zzp’er is het geld dat van jouw bedrijf is jouw geld. Je mag dit geld – althans, het deel dat je niet voor de Belastingdienst reserveert – uitgeven aan privézaken. Kom je geld tekort voor een gewenste of noodzakelijke privéuitgave, dan heb je de mogelijkheid om het vermogen van je eenmanszaak aan te spreken. Dit is immers jouw vermogen. Is dit niet voldoende, of wil je graag een financiële buffer aanhouden, dan kun je een persoonlijke lening afsluiten. Deze is uitsluitend bedoeld voor privé-uitgaven, zoals bijvoorbeeld een nieuwe keuken. Een persoonlijke lening betreft een vast totaalbedrag dat bestaat uit het geleende bedrag plus rente. Gedurende een vooraf afgesproken looptijd los je maandelijks een vast bedrag af.

Zakelijke lening

Zakelijke lening

Heb je juist geld nodig voor je bedrijf? Dat kan zijn omdat je je bedrijf van de grond wilt krijgen en daarvoor investeringen moet doen, of omdat je voor groei wilt gaan en daar investeringen voor wilt doen. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je te maken hebt met openstaande rekeningen waar je tijdelijk niet aan kunt voldoen. In al deze gevallen kun je ervoor kiezen een zakelijke lening aan te gaan bij een kredietverstrekker. Vaak is het nodig om je business case ter beoordeling voor te leggen aan de kredietverstrekker, die natuurlijk graag wil weten of jouw investeringen wel kansrijk zijn. Verder lijkt een zakelijke lening veel op een persoonlijke lening: je spreekt een vast bedrag af, en dat betaal je gedurende een bepaalde looptijd maandelijks af. Afhankelijk van de rechtsvorm van je bedrijf ben je persoonlijk verantwoordelijk voor het terugbetalen van de lening.

Zakelijk krediet

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je investeringen wilt doen, maar deze over een langere periode wilt uitsmeren en niet precies weet wat het totale benodigde bedrag gaat zijn. Of je weet niet voor hoe lang je een financieel goed moet dichten en hoe groot dat financiële gat uiteindelijk gaat zijn. In dat geval kun je kiezen voor een zakelijk krediet. Je kunt dan gedurende een periode tot een maximaal bedrag geld opnemen wanneer je dat wilt. Je betaalt enkel (variabele) rente over het geld dat je ook daadwerkelijk opneemt. Vaak kun je geld dat je afgelost hebt ook weer opnieuw opnemen.

Natuurlijk is het zo dat geld lenen geld kost in de vorm van rente. Dat neemt niet weg dat een lening ook voor jou als zzp’er soms een probleem kan oplossen, en dan is het zeker het overwegen waard.

Als je zaken wilt doen, heb je een website nodig waarop potentiële klanten informatie kunnen vinden over je bedrijf én waar je je kennis van zaken tentoon kunt spreiden. Maar dan is het wel zaak dat mensen bij jouw website uitkomen als ze een zoekvraag hebben waarop jij het antwoord hebt. Maar als het stil blijft op de mail, de chat of de telefoon en de statistieken laten zien dat je nauwelijks bezoekers hebt op je website, kun je concluderen dat je website simpelweg veel te weinig gevonden wordt. En dat is een serieus probleem. Waar kan het aan liggen als je website niet gevonden wordt?

Slecht gebruik van zoekwoorden

In de kern is het principe van zoeken en gevonden worden eenvoudig: als je wilt dat je bij een bepaalde zoekvraag gevonden wordt, moet je er ook voor zorgen dat die zoekvraag grondig verwerkt zit in je website in de vorm van zoekwoorden. Dit is een belangrijke factor voor SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie. Je moet echter ook de zoekwoorden die je zelf niet meteen zou bedenken maar een potentiële klant wel óók gebruiken. Ook moet je website er niet meer verzadigd worden. Als je het echt goed wilt hebben kun je daarom beter, je zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan professionals.

Te weinig links van andere websites naar jouw website

Dacht je dat het voldoende was om je alleen te concentreren op de content en indeling van je eigen website? Was het maar zo simpel. Google vindt het namelijk ook nog eens belangrijk dat er genoeg andere websites naar jouw website linken en dat je website vaak genoeg gedeeld wordt op sociale media. De kans op dit soort zogenaamde ‘inbound’ links kun je vergroten door interessante content op je website te plaatsen en hier ook voldoende ruchtbaarheid aan te geven op je eigen sociale mediakanalen. Daarnaast kun je ook door middel van linkuitwisselingen of zelfs betaalde links het aantal inbound links kunstmatig vergroten.

Te weinig links van andere websites naar jouw website

Je website is te statisch

Bovenstaande opdracht om interessante content op je website te plaatsen is niet eenmalig. Je moet van je website een levende entiteit maken, anders verliest Google de interesse in je website. Blijf dus geregeld nieuwe content plaatsen om te voorkomen dat je website te statisch wordt. Hoe meer je nieuwe dingen je plaatst op je website, hoe meer je ook te delen hebt op sociale media en dat komt ook het aantal inbound links weer ten goede.

Te trage website

Nog zoiets wat Google belangrijk vindt: snelheid. Als je website te traag is, gaat dat ten koste van je positie in de zoekresultaten. Een aantal zaken kan daaraan ten oorzaak liggen. Bijvoorbeeld dat er bij het bouwen van de website veel te vele code toegevoegd die Google allemaal moet doorspitten op zoekwoorden. Ook te veel geïnstalleerde plugins gaat ten koste van de snelheid van je website, omdat deze allemaal geladen moeten worden. Datzelfde geldt net zo goed voor (te veel) grote afbeeldingen. Verder kan ook trage webhosting je website langzaam maken. Dat probleem kun je oplossen door over te stappen op snellere hosting.

Is je website vers van de pers en pas net in de lucht? Dan is het niet zo gek dat je nog niet vindbaar bent en moet je gewoon even geduld hebben. Het duurt even voordat Google websites heeft geïndexeerd

Het afgelopen jaar steeg de belangstelling voor cryptomunten sterk. Niet alleen onder professionals, maar ook onder particulieren. Dit heeft uiteraard te maken met de gigantische koersstijgingen over de afgelopen jaren van cryptovaluta. Wat zijn op dit moment de belangrijkste cryptovaluta? Wat zijn de trends? 

Nieuwe ontwikkelingen

Het afgelopen jaar zagen we een aantal belangrijke trends op het gebied van cryptovaluta. Er was de opkomst van het unieke, digitale eigendomsbewijs voor objecten, NFT’s (non-fungible tokens) genoemd. Dit heeft geleid tot een nieuwe groeiende markt voor digitale verzamelobjecten. Een andere ontwikkeling is de opkomst van gedecentraliseerde financiële diensten (DeFi). Hierbij worden transacties tussen verschillende partijen afgehandeld via een smart contract. De uitvoering van de transactie vindt automatisch plaats zonder tussenkomst van een bank of tussenpersoon. Een andere trend is het gebruik van cryptomunten in 3D-omgevingen zoals de metaverse, waar je met een avatar rond kunt lopen en games kunt spelen. 

De best presterende cryptomunten

Als we kijken naar de beste koersprestaties van cryptomunten dan geldt dat de Bitcoin koers op dit moment rond de 42.000 dollar ligt. Sinds het begin van vorig jaar is de munt met zo’n 65% in waarde gestegen. Ethereum, de nummer twee, is het afgelopen jaar flink in koers gestegen. Ook de Ripple koers is flink gestegen het afgelopen jaar. De extreme koersstijgingen vind je voornamelijk bij de wat minder bekende cryptomunten. Veel cryptomunten die explosief in waarde zijn gestegen richten zich op de metaverse. Hierbij kun je denken aan tokens zoals Decentraland en The Sandbox. 

De verwachte stijgers in 2022

Ook dit jaar zijn er cryptomunten die naar verwachting in populariteit zullen stijgen. Hieronder vind je de cryptomunten die naar verwachting een koersstijging zullen doormaken.

VeChain

Blockchain technologie in Supply chain management is een echte niche. Het doel van VeChain (VET) om met behulp van gedecentraliseerd beheer en IoT een ecosysteem te maken dat toezicht houdt op verschillende supply chains. Het idee is om de efficientie en transparantie van verzendprocedures te verbeteren en de kosten te verlagen.

Elrond

De koersstijging van Elrond is niet alleen te wijten aan de techniek achter het platform. Elrond zal naar verwachting dit jaar een gedecentraliseerde financieringsapplicatie lanceren die gebruik maakt van de Elrond blockchain. De app is een digitale wallet en een wereldwijde betaalapplicatie voor het wisselen en bewaren van geld

Ripple

Ripple is anders dan andere cryptovaluta. Ripple is een uitvinding van Ripple Labs en richt zich op het aanbieden van een betalingsprotocol voor financiële instellingen. Ripple Labs heeft een aantal samenwerkingen aangekondigd met toonaangevende geldtransferdiensten. 

EOS

Ook EOS wint de laatste jaren aan populariteit. EOS is het eerste platform dat blockchain technologie aanbiedt dat gebaseerd is op parallelle verwerking, waardoor snellere transactiesnelheden mogelijk zijn en het netwerk beter schaalbaar is. Daarnaast zijn transacties op het EOS-netwerk gratis.

Cardano

Cardano wil via smart contracts concurreren met Ethereum. Sinds vorig jaar is het mogelijk om op Cardano smart contracts te maken. Hierdoor ontstaan er mogelijkheden voor veel nieuwe blockchaintoepassingen. 

Solana

Solana werd gelanceerd in 2020 en is een platform voor decentrale applicaties, zoals Ethereum en Cardano dat zijn. Het platform biedt een razendsnelle en schaalbare blockchain aan, die wel 60.000 transacties per seconde aankan. 

Chainlink

Met de techniek van Chainlink kun je actuele dynamische data inladen via blockchains. Dit is bijvoorbeeld handig in het geval van Decentrale Financiën. Hiermee kan actuele koersinformatie worden aangeleverd voor gedecentraliseerde cryptobeurzen, maar er zijn ook een tal van andere applicaties denkbaar die de technologie van Chainlink kunnen gebruiken. 

Polkadot

Polkadot werd gelanceerd in 2020. Het bijzondere van deze cryptomunt is dat deze meerdere blockchains heeft. Hierdoor is het netwerk flexibel en schaalbaar. De relay-chain is de belangrijkste blockchain en is verantwoordelijk voor de algemene consensus en veiligheid van het netwerk. Hieronder vind je verschillende parachains. Dit zijn zelfstandige blockchains met eigen tokens, die naar eigen inzicht kunnen worden aangepast. Daarnaast wil Polkadot het mogelijk maken om te kunnen communiceren met andere blockchains zoals Ethereum.

Dogecoin

De meeste mensen kennen Dogecoin vanwege een enorme koersstijging in 2021. De munt bestaat al sinds 2014 en was oorspronkelijk bedoeld als grap. Toch heeft de munt al lange tijd overleefd op de cryptomarkt en lijkt steeds populairder te worden en wordt omarmd door beroemdheden zoals Elon Musk en Snoop Dogg.

Organisaties actief in de industrie, utilities, logistiek, gezondheidszorg en infrasector zijn gebaat bij grip op de kostbare assets. Door het realiseren van een hogere uptime, beheersing van de kosten en het creëren van een veilige en gezonde werkomgeving, behalen zij extra rendement. Om dit te realiseren is de Ultimo Enterprise Asset Management (EAM) software de tool bij uitstek. Wereldwijd maken meer dan 2.100 organisaties reeds gebruik van de software. Als bewijs van de mogelijkheden van de Ultimo software werd het bedrijf onlangs door analist ARC Advisory Group in zijn recente studie van de sector benoemd tot ‘Leading Supplier to the EAM Market’ en door Gartner in zijn Market Guide for Enterprise Asset Management Software erkend als leverancier.

EAM software

Met de Ultimo EAM Cloud software weten organisaties zeker dat zij de volledige levenscyclus van hun assets (bedrijfsmiddelen) kunnen benutten. Met een compleet overzicht van de assets die de organisatie in beheer heeft. En welke kosten deze vertegenwoordigen. Hierdoor is het mogelijk om te sturen op performance en kunnen werkprocessen steeds beter ingericht worden. De EAM software kan worden gebruikt voor het optimaal beheren en onderhouden van ’vaste’ assets (bijvoorbeeld machines, productielijnen, gebouwen, medische apparaten), maar ook van ’rijdende’ assets (bijvoorbeeld vloten, vrachtwagens, heftrucks). Extra functionaliteit wordt geboden om IT assets te beheren en diverse Health, Safety & Environment processen te borgen. Voor een veilige werkomgeving voor medewerkers en klanten.

In de volksmond wordt EAM software in één adem genoemd met Maintenance Management software. Met EAM software zet u echter net wat extra stappen, omdat u de gehele levenscyclus van uw assets in ogenschouw neemt. Ook is het eenvoudiger mogelijk om een EAM systeem te integereren met andere bedrijfskritische applicaties, denk daarbij aan SAP of Internet-of-Things-toepassingen.

Erkenning door analisten Gartner® en ARC Advisory Group

Ultimo is onlangs door analist Gartner vermeld als Representative Vendor in de 2021 research Market Guide for Enterprise Asset Management (EAM) software. Gartner stelt: “Voor deze Market Guide hebben we de meest prominente EAM producten voor grootschalige, asset-intensieve sectoren wereldwijd geëvalueerd, op basis van relevantie voor de sector, interesse van klanten en de klantenbestanden.” Bijna tegelijkertijd heeft nieuw onderzoek van een andere prominente analist, ARC Advisory Group, Ultimo ook aangewezen als één van de toonaangevende leveranciers voor de wereldwijde Enterprise Asset Management (EAM)-markt.

“We zijn verheugd dat Ultimo door beide gerenommeerde analisten als toonaangevende aanbieder wordt gezien van EAM software,” zegt Ewout Noordermeer, Chief Marketing Officer, van Ultimo. “EAM software kan een cruciale rol spelen bij het helpen van asset-intensieve organisaties bij het optimaliseren van essentiële onderdelen van de bedrijfsvoering en onderzoeken als deze zijn van vitaal belang bij het helpen verspreiden van het bewustzijn over de mogelijkheden van EAM technologie. Voor Ultimo is het een grote bevestiging om erkend te worden als een toonaangevende leverancier. Naar onze mening helpt opname in wereldwijde rapporten als deze ons om onze prestaties te benchmarken en onze plaats in het EAM landschap verder te verstevigen.”

New features

Ultimo heeft recent extra functies en functionaliteit toegevoegd aan haar Enterprise Asset Management (EAM) software, waardoor gebruikers minder tijd hoeven te besteden aan het beheren en rapporteren van onderhoudstaken. De verbeterde jobplanner is nu beschikbaar en verkort het planningsproces aanzienlijk. Er zijn minder clicks nodig om dagelijks terugkerende acties uit te voeren, zoals het bevestigen en afsluiten van jobs. De vernieuwde app Ultimo GO+ (oplossing voor mobiel werken) brengt hetzelfde werkgemak naar het veld. Voor Ultimo GO+ omvat de verbeterde gebruikerservaring een vereenvoudigde navigatie, een meer toegankelijke zoekfunctie en een uitgebreide functionaliteit voor het scannen van QR-codes.

Ultimo introduceerde eind vorig jaar een gedetailleerde Product Road Map. De nieuwe jobplanner en de verbeterde functionaliteiten van Ultimo GO+ zijn de eerste van de geplande updates. Het bedrijf is voortdurend bezig met de ontwikkeling van haar software en de uitbreiding van haar mogelijkheden en werkt nauw samen met klanten om ervoor te zorgen dat aan hun evoluerende behoeften voldaan blijft worden.

Over Ultimo Software Solutions

Ultimo Software Solutions is leverancier van het nummer 1 flexibele Enterprise Asset Management (EAM) Cloud platform Ultimo. De meer dan 2.100 klanten in Manufacturing, Healthcare, Logistics, Infra en Utilities realiseren met behulp van de software vele voordelen, zoals het verhogen van de uptime, het beheersen van de kosten, het verhogen van de levensduur, het voldoen aan wet- en regelgeving en het zorgdragen voor een veilige werkomgeving. En dat met een ongeëvenaarde ROI door korte implementaties, naadloze integraties en self service applicatiebeheer. De organisatie is sinds 1988 actief en heeft vestigingen in Nederland (hoofdkantoor), België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Meer informatie: www.ultimo.com

Je website is het uithangbord van je bedrijf. De Gouden Gids is verleden tijd, tegenwoordig vinden klanten nieuwe leveranciers door er online naar te zoeken. Die zoekers wil je niet alleen naar je website lokken, maar ze ook geven wat ze nodig hebben om ze te verleiden tot het doen van zaken met jou. We geven vier tips voor het maken van een succesvolle B2B-website.

Gratis software of betaalde software?

Een website heeft een goede fundering nodig, of met andere woorden: er moet degelijke software achter zitten. Daar bestaan verschillende opties voor, zowel gratis als betaald, die veel verschil kijken. Kijk je bijvoorbeeld naar een WordPress website vs Hubspot als onderliggende software, dan moet je concluderen dat je in het tweede geval veel meer opties hebt om je website precies af te stemmen om jouw behoeften en die van je doelgroep. Met de juiste software kun je een website bouwen die je business optimaal ondersteunt.

Less is more

Benader je website niet als een medium om te zenden, maar richt hem in op de behoeften van de klant. Less is more wat dit betreft. Natuurlijk moet alle informatie die echt cruciaal is op de website te vinden zijn, maar het is wel van groot belang dat de website overzichtelijk blijft voor de gebruiker. Die moet in één oogopslag kunnen zien waar alles te vinden is.

Call to action

Call to action

Uiteraard wil je een conversie halen uit bezoeken aan je website. Dit moet je dan optimaal faciliteren. Dat doe je door op elke pagina een call to action button te plaatsen. Dat kan gaan over het aanvragen van een offerte, het downloaden van een brochure, het leggen van direct contact met een medewerker of het doen van een directe aankoop.

CRM integreren

Als je een nieuwe B2B-website gaat bouwen, is het een gemiste kans om hier niet meteen je Custom Relations Management (CRM) systeem bij te integreren. Dit levert namelijk allerlei belangrijke voordelen op. In plaats van twee losse systemen die met elkaar gesynchroniseerd moeten worden, bevindt alle relevante informatie over klanten en verkopen zich dan in één bron die altijd actueel is. Dit maakt het ook beter voor medewerkers die buitenshuis werken om hun werk te doen, omdat ze dan altijd en overal bij relevante gegevens kunnen. Het niet hoeven synchroniseren van twee systemen scheelt bovendien tijd en mankracht, en tijd is geld. Ook kunnen betere klantprofielen op de website tot meer conversies leiden. Een integratie met een voorraadsysteem en ERP software kan ook veel voordelen met zich meebrengen, zeker als je een e-commerce website voert.

Naast deze zaken is het natuurlijk zoals bij iedere andere website cruciaal om je SEO op orde te hebben. Je wilt immers dat je website gevonden wordt wanneer er op relevante zoektermen gezocht wordt. Ook hier moet je je website op inrichten.