Category

Branches

Category

Hilarische puzzeltocht vanuit Amersfoort met oldtimers!

Heerlijk een dagje toeren met z’n allen, dat is een groot feest. Een verrassend uitje voor uw collega’s, vrienden of familie. Vanuit Amersfoort hebben wij een hilarische puzzeltocht uitgezet. Het gaat natuurlijk om de onvergetelijke belevenis van het rijden in de klassieker, maar ondertussen is het lachen met de leuke opdrachten en toeteren naar elkaar.

Het programma ziet er meestal als volgt uit, maar kan op verzoek anders worden ingericht.
Ontvangst (30 minuten)
Puzzeltocht deel 1 (90 minuten)
Tussenstop op picknickplaats op terras (60 minuten)
Puzzeltocht deel 2 (90 minuten)
Terugkomst en prijsuitreiking (30 minuten)

Ga lekker toeren met een oldtimer tijdens de leuke dagje uit met puzzeltocht.

Financiële diensten verschilt van de traditionele banken en verzekeringsmaatschappijen tot leasemaatschappijen. De sector is vrij complex en hun bedrijfsprocessen verschillen in sommige gevallen enorm. Wat ze echter gemeen hebben, is het aanbod van financiële diensten waarin financiële deposito’s een rol spelen. Als het om geld gaat, gaat het altijd om vertrouwen. Een CRM-systeem helpt bij het duurzaam verbeteren van klantrelaties en het opbouwen van vertrouwen.

Als u bijvoorbeeld gebruik maakt van de diensten van een beleggingsadviesdienst en dan niet langer het relevante servicecontact kunt bereiken of een verlaat antwoord op dringende vragen ontvangt, verliest u snel vertrouwen in het bedrijf. De financiële sector leeft als geen ander van zijn reputatie en de onderliggende mond-tot-mond reclame. Een vlekkeloos en volledig klantrelatiebeheer is daarom van groot belang voor financiële dienstverleners.

Waarom een ​​CRM-systeem?

Om dit klantrelatiebeheer te kunnen bieden, worden zogenaamde klantrelatiebeheersystemen (CRM) gebruikt. Met deze softwaretoepassingen kunnen bedrijven klanten altijd in de gaten houden en persoonlijk contact onderhouden en uitbreiden. Alle relevante informatie wordt op een centrale locatie voor de werknemers gepresenteerd, zodat een holistisch overleg kan worden gegarandeerd.

Uiteindelijk maakt een modern CRM-systeem verbeterd contactbeheer, samenwerking tussen teams, verhoogde productiviteit en versterkt verkoopbeheer mogelijk. Betrouwbare rapportagemogelijkheden kunnen ook worden gebruikt om nauwkeurige verkoopprognoses te maken, wat uiteindelijk leidt tot verbeterde verkoopstatistieken.

CRM-systemen hebben verschillende functies die van verschillende waarde zijn voor verschillende bedrijfsgebieden. Laten we in het volgende enkele van de meest essentiële functies van een CRM-systeem bekijken en het gebruik ervan voor bedrijven in de financiële dienstverlening aanwijzen.

Digitaal klantenbestand

Voor elke klant wordt een individueel digitaal klantenbestand aangemaakt in een CRM-systeem. Dit omvat onder andere de contacthistorie, e-mails, voorkeurscommunicatiekanalen, bestel- en aanbiedingsgeschiedenis bij de klant, adviesdocumenten enzovoort. Door alle contactgegevens te combineren, kan elke medewerker snel en gemakkelijk aan een specifieke kwestie van de klant werken, zonder eerst door te hoeven gaan naar de volgende baan.

Als een klantadviseur ziek is of het bedrijf verlaat, kan niettemin worden gegarandeerd dat de klant de best mogelijke zorg blijft ontvangen en dat er geen informatie ontbreekt voor het volgende consult. Indien nodig is het mogelijk om te filteren op de overeenkomstige informatie en klantgroepen kunnen logisch worden gecombineerd.

Het grote voordeel van het samenvoegen van alle gegevens van alle afdelingen in één centrale locatie ligt in het ding zelf. Het zoeken naar bepaalde informatie is enorm verkort en bovendien hebben alle partijen hetzelfde kennisniveau, zodat fouten worden voorkomen. Als de gegevens ook beschikbaar zijn voor mobiel gebruik, kunnen verkopers eenvoudig gegevens ophalen of zelfs invoeren in de afspraak van de klant tijdens de afspraak van de klant, zodat dit gemeenschappelijke kennisniveau altijd in real-time wordt gegarandeerd.

Digitaal crm systeem

360 ° zicht op de klant

Deze vorm van het samenvoegen van alle informatie creëert een echt 360 ° -beeld van de klant, wat verdere evaluaties van het eigen klantenbestand mogelijk maakt. De topklanten kunnen bijvoorbeeld worden geïdentificeerd of de klantwaarden van de anderen kunnen worden bepaald.

Het CRM-systeem kan echter niet alleen helpen met betrekking tot de eigen focus op specifieke klantgroepen, maar ook met het 360 ° -beeld van het individu. Zo wordt aanzienlijk betere kennis van de behoeften van elk individu gecreëerd en kan deze klant op de lange termijn beter worden verzorgd.

De kennis van het gedrag van individuele klanten helpt dan bij het samenvoegen van klantgroepen, wat van cruciaal belang is voor zowel marketing als verkoop. Gedragspatronen kunnen dus worden geanalyseerd en aanbiedingen meer gericht worden gemaakt. Een overwinning voor alle partijen.

Interne communicatie

Maar niet alleen de communicatie met de klant wordt aanzienlijk verbeterd door het gebruik van een CRM-systeem, ook de interne communicatie wordt enorm versterkt. Het feit dat iedereen nu dezelfde informatie heeft, voorkomt op veel plaatsen misverstanden en dubbelzinnigheden. Met de gemeenschappelijke basis in het CRM-systeem kunnen processen aanzienlijk worden verbeterd en duurzaam efficiënter worden gemaakt. Individuele bedrijfsprocessen kunnen worden gevolgd door alle betrokkenen bij het proces en u kunt direct zien wat de status van een specifiek proces is.

Op deze manier verplaatsen documenten zich veel sneller en kunnen processen sneller worden afgehandeld. Bovendien wordt de samenwerking veel transparanter. Tegenwoordig verwachten klanten op alle digitale kanalen met een bedrijf te kunnen communiceren.

Door de integratie van al deze communicatiekanalen wordt niet alleen een snellere verwerking van klantverzoeken bereikt, maar kan het systeem de betreffende afdelingen op de hoogte brengen met passende meldingen. Als een medewerker dit verwerkt, wordt dit dienovereenkomstig genoteerd, zodat vragen niet twee keer worden beantwoord.

Samenwerken

De verschillende afdelingen in het bedrijf kunnen veel beter samenwerken met een CRM-systeem. Verkoopteams kunnen samenwerken met de productteams om op maat gemaakte aanbiedingen te maken. Evenzo kunnen de door marketing verkregen leads worden gebruikt door verkoop. De service heeft toegang tot de verkoopgegevens en kan bijvoorbeeld de nieuwste bestellingen bekijken om de klant beter van dienst te kunnen zijn. Dit creëert meerdere symbiose binnen het eigen bedrijf die voorheen ondenkbaar waren.

Diverse andere functies

Een CRM-systeem heeft een veelvoud aan extra functies, die allemaal waarde toevoegen aan verschillende delen van het bedrijf. U kunt bijvoorbeeld rapporten over concurrenten automatiseren, automatisch facturen genereren of kennisportals opzetten. Het opnemen van sociale mediakanalen biedt ook voordelen.

Het aanvragen van een zakelijk krediet wordt steeds toegankelijker voor ondernemers. Er komen dan ook steeds meer aanbieders van leningen voor bedrijven en particulieren. Nadeel van dit grote aanbod is dat je door de bomen het bos al snel niet meer ziet. Het afsluiten van een zakelijk krediet is een belangrijke stap en je wilt dan ook een weloverwogen keuze maken. Voordat je een zakelijk krediet aanvraagt kun je jezelf en de aanbieder een aantal belangrijke vragen stellen die het proces een stuk eenvoudiger kunnen maken. Hieronder staan 5 belangrijke vragen die je kunnen helpen bij het afsluiten van een lening. 

Past de aflostermijn bij mijn behoefte?

Waarschijnlijk heb je zelf al wel een idee wat de beste aflostermijn zou kunnen zijn. Het is namelijk belangrijk dat je weet over welke periode je de schuld wilt gaan aflossen. Vraag  bij de aanbieder van de lening na of jouw ideale aflostermijn mogelijk is. Zorg ervoor dat je niet teveel afwijkt van jouw ideale aflostermijn. Met andere woorden, zoek een lening die bij je past.

Wat zijn de bijkomende kosten en het rentetarief?

Voordat je een lening aangaat is het belangrijk om de bijkomende kosten in beeld te krijgen zodat je niet voor onverwachte verassingen komt te staan. Zorg er voor dat je het nadrukkelijk vraagt aan de geldverstrekker zodat je exact weet wat het uiteindelijk gaat betalen.

Zakelijke lening aanvragen

Wat wordt mijn aflosschema?

Het is goed om je voor te bereiden door middel van een aflosschema. Leningen verschillen in het afbetalen tussen dagelijks, wekelijk en maandelijkse termijnen. Als je weet wanneer je moet aflossen kun je je hierop voorbereiden en er voor zorgen dat het geen problemen gaat opleveren.

Wanneer begint het aflossen?

Zorg ervoor dat je weet wanneer de aflossing begint. Het is niet prettig wanneer je onverwachts moet beginnen met aflossen en je mogelijk direct tegen schulden aanloopt.

Wordt mijn lening geregistreerd bij het BKR?

Het BKR is het Bureau Krediet Registratie. Het BKR registreert wie er leningen hebben afgesloten die nog niet zijn afbetaald. Wanneer jij in het BKR staat kan dit invloed hebben op volgende leningen die jij wilt aangaan, zoals een hypotheek of een andere privé lening. Wanneer je privé nog een lening zou willen aanvragen moet je dit voor jezelf bepalen voordat je een zakelijke rekening aanvraagt.

Top 5 uitjes op Wielen

Bent u voor uw team of groep op zoek naar een stoer uitje op wielen? Ga een racen op het circuit van Zandvoort of maak een mooie route met oldtimers. Het is een ultieme belevenis om eens met deze prachtige wagens te rijden en om dit samen met uw team te kunnen mee maken.

Rijd mee met een van deze unieke voertuigen.

  1. Vergaderen en Racen op Zandvoort
  2. Toeren met eenden vanuit Amersfoort of vanaf uw locatie!
  3. Kevers met Kloten – 2 daags Twente arrangement
  4. Klassieke Kever Tour Twente – Bijzondere rally door het Landgoed van Nederland
  5. 2-daags Teamweekend in een paviljoen hotel op de Veluwe

Met vriendelijke groet,

Lisa Betlem
Zakelijk.nl

Het was rond eind maart 2018 toen Trump aan zijn publiek verkondigde een extra belasting op Chinese goederen te onderzoeken. Dit was het startschot van een steeds verder aanwakkerende handelsoorlog tussen de Verenigde Staten en China. Intussen riep de Chinese overheid Chinese bedrijven op om geen Amerikaanse landbouwproducten meer te kopen en werd de Chinese yuan (CNY) gedevalueerd. Trump noemt China op zijn beurt een Currency Manipulator en lachte zich een aap toen hij het over de invoerheffingen had. Het zijn slechts enkele wapenfeiten van het wedstrijdje armworstelen tussen Trump en Xi Jinping. En intussen lijkt de internationale markt zich in een egelstelling te positioneren. Het mag dan ook niet verbazen dat steeds meer beleggers op zoek gaan naar zogenoemde safe havens. Daar lijkt ook Bitcoin van te profiteren.

Van twee naar drie veilige havens

Wanneer we het over economische veilige havens hebben, hadden we het van oudsher over goud en zilver. Tijdens een economische crisis boomt de koers van edelmetalen zoals goud en zilver als geen ander. En ook nu is dat opnieuw de waarheid. Ten tijde van Trumps eerste aankondiging in 2018 schommelde de goudkoers nog rond de grens van €35.000,- per kilo goud. Begin juli 2019, net voor de totale explosie van de handelsoorlog, was de grens van €40.000,- in zicht. En intussen is deze grens al ruimschoots overschreden. Eenzelfde tendens zien we ook bij zilver, waarvan de koers sinds juli 2019 van €428,- naar €487,- klom. Andermaal een winnaar van de opflakkerende handelsoorlog tussen de VS en China.

Tot slot is er nog een andere lachende derde: Bitcoin. Het is al langer bekend dat Bitcoin het vooral goed doet wanneer het vertrouwen in het monetair systeem verderft. Wanneer we Ethereum betrouwbaar vinden, wagen we de sprong. En wanneer we Bitcoin Evolution betrouwbaar vinden, zullen we er al even snel in investeren. Onlogisch is dat niet. Maar net zoals bij goud en zilver hoeft het vertrouwen in de cryptomarkt niet toe te nemen om een opwaartse tendens te merken. Ook voor hen volstaat het dat het vertrouwen in de klassieke financiële markt afneemt, zoals dat nu het geval is. Het gaat nu eenmaal om veilige havens. Ook Bitcoin lijkt zich die rol toe te eigenen.

Bitcoin beleggers

Bitcoin als veilige haven

Dat Bitcoin als een veilige haven wordt beschouwd, mag dan wel contradictorisch klinken maar dat het voor een grote groep beleggers de waarheid is, is intussen toch al meermaals bewezen. En ook nu lijkt dat het geval te zijn, want Bitcoin lijkt zich analoog aan de goud- en zilverkoers te gedragen.

Ten opzichte van maart 2018, toen 1 Bitcoin nog ongeveer €6.500,- waard was, klokken we nu af rond de grens van €10.000,-. Het valt vooral op dat de koers van Bitcoin, net zoals deze van goud en zilver, vanaf het tweede kwartaal van 2019 begon te klimmen.

Toch zou Bitcoin zichzelf niet zijn indien er niet een aantal subtiele verschillen zijn. Terwijl goud en zilver nog steeds een opwaartse tendens kennen, lijkt Bitcoin immers rond de grens van €10.000,- te consolideren. Maar volgens analisten gaat het om niets meer of minder dan een correctie waar vooral altcoins en dus de bredere cryptomarkt van profiteren.

Hoe dan ook mag het duidelijk zijn dat de handelsoorlog tussen VS en China beleggers niet alleen richting goud en zilver stuurt, maar ook in de richting van Bitcoin en de ruimere cryptomarkt. En laat de handelsoorlog er nu net een zijn tussen twee landen die al langer de strijd met de cryptomarkt aangaan.

Als je een horecaonderneming hebt wil je, zeker in de zomermaanden, een goed geventileerde werkplek hebben. Niet alleen is het lekker als je een frisse neus kan halen, ook voorkom je gezondheidsproblemen bij je personeel en jijzelf! Waar moet je op letten bij het kiezen van buisventilatoren? In dit artikel staan tips hoe je jouw bedrijf goed ventileert.

Wat zijn buisventilatoren eigenlijk?

Buisventilatoren zijn ronde grote kanalen die het terrein ventileren. Het is een ventilator in de vorm van een buis, wat tegen het plafond vaak wordt gemonteerd. Met hulp van buisventilatoren wordt lucht verplaatst. Niet alleen voor je horecaonderneming kan je een buisventilator gebruiken, ook voor vochtige plekken als de keuken zijn deze afzuigingen zeer handig.

Wat gebeurt er als je niet ventileert?

Zeker als je druk bezig bent met je gasten vergeet je al gauw het pand te ventileren. Het is wel degelijk belangrijk! Ventilatie zorgt namelijk voor het vervoer van vervuilde lucht en de aanvoer van verse lucht. Bij een slecht geventileerde gebouw blijft bijvoorbeeld het vocht hangen. De dampen condenseren tegen de wanden. De kans wordt aanzienlijk vergroot op schimmelplekken. Dit is niet alleen slecht voor de staat van het gebouw, maar ook voor de gezondheid van iedere medewerker!

Buisventilatoren
Buisventilatoren

Waar moet je op letten bij het kiezen van buisventilatoren?

Een juiste ventilator moet wel goed aansluiten op je bedrijf. Daarom staan hieronder tips voor een goede buisventilator:

  • Ten eerste moet je voor je aankoop goed kijken naar het vermogen van de buisventilator. De capaciteit van een buisventilator wordt aangegeven in kubieke meters per uur (m3/h). Ook zie je op productbeschrijvingen vaak de term ‘luchtvolume’ terugkomen. De luchtinhoud van de ventilator moet goed aansluiten op het gebouw. Dit is afhankelijk van het gebouw.
  • Let verder goed op de diameter. Hoe groter de diameter, hoe meer lucht getransporteerd kan worden. Alle buisventilatoren hebben twee ronde aansluitingen: Een voor de instroom en een voor de uitblaas.
  • Alle buisventilatoren produceren geluid. Je kan het geluid wel tot een minimum beperken. Hoe? Door bijvoorbeeld een geluidsdemper te plaatsen bij het uitblaaszijde van de afzuiging.
  • Vind je duurzaamheid belangrijk? Door te kijken naar het energieverbruik bepaal jij welke buisventilator je wilt hebben. Dit bespaart tevens een hoop geld! Op het model staat ook vaak wat voor energielabel het product heeft. De beste ventilatoren hebben energielabel B.

Welke merken zijn betrouwbaar?

Merken van Cata, Can-fan en S-vent hebben een goede reputatie. Op internet is hier een compleet aanbod van vindbaar.

De Cata-modellen zijn in vergelijking met de concurrenten vrij stil. Cata heeft een groot aanbod, namelijk voor de woonkamer, badkamer, kantoor en overige bedrijfspanden. Buisventilatoren van Cata gaan over het algemeen lang mee en zijn van een hoge kwaliteit.

Can-fan buisventilatoren staan mondiaal bekend om zijn goede kwaliteit. Deze fabrikant focust zich op de tuinbouw en industriële sector. De ventilatoren zijn geschikt om 24 uur lang aan te laten staan.

S-vent biedt een breed scala aan ventilatiemogelijkheden aan. De ventilatoren van deze fabrikant zijn over het algemeen scherp geprijsd. Zo variëren de luchtvolumes van S-vent behoorlijk!

Leren te ventileren

Een geventileerde werkplek is, zeker als het druk is, behoorlijk belangrijk. Niet alleen krijg je schade aan je inboedel, ook het personeel krijgt onzichtbare gezondheidsklachten. Buisventilatoren helpen jou vervuilde lucht te transporteren. Dat lucht zeker op!

Wanneer je voor jezelf begint, dan denk je misschien niet als eerste aan goede verzekeringen. Toch is het juist dan belangrijk om dit soort zaken goed te regelen. Het geeft je ook een rustig gevoel. Zo weet je dat alles goed geregeld is. Als ondernemer loop je natuurlijk risico’s. Wat deze risico’s precies inhouden, hangt heel erg af van het soort werk dat je doet. Wanneer je als aannemer een constructiefout maakt in een huis, dan kan dit grote gevolgen hebben. In dit artikel zetten we de belangrijkste risico’s voor je op een rij inclusief wat handige tips. Zo kun je zelf bekijken wat je nodig hebt.

Bedrijfsaansprakelijkheid

Net zoals privé wil je graag als eerste je aansprakelijkheid goed gedekt hebben als ZZP-er. We maken daarbij onderscheid tussen beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheid. Maak altijd algemene voorwaarden voor je bedrijf. Deze verminderen de kans op aansprakelijkstelling aanzienlijk. Vaak heeft je branchevereniging een voorbeelddocument. Dit kun je aanpassen volgens jouw situatie.

Met een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering dek je je in tegen schade die jouw bedrijf, producten of medewerkers kunnen aanrichten bij derden. Als ZZP-er vergoedt je persoonlijke WA deze schade namelijk niet.

Overweeg ook een extra rechtsbijstandsverzekering. Zo heb je ook recht op zakelijke juridische hulp. Win eventueel persoonlijk advies in. Bij van der Horn financieel advies vertellen ze u alles over zakelijke risico’s. Zo kun je een een goede afweging maken tegen welke risico’s je je graag wilt indekken.

Beroepsaansprakelijkheid

Beroepsaansprakelijkheid is iets anders dan bedrijfsaansprakelijkheid. Dit moet je dus ook apart verzekeren. Deze verzekering is belangrijk wanneer je een adviserend beroep hebt zoals ingenieur, architect of marketingadviseur. Wanneer jij een fout maakt, dan kan dit soms flinke financiële consequenties hebben voor je opdrachtgever. De beroepsaansprakelijkheids-verzekering beschermt je hiervoor. 

Arbeidsongeschiktheidsverzekering

Wanneer je als ondernemer ziek wordt, dan heb je geen recht op WAO of WIA. Dit risico moet je zelf verzekeren. Dit kan via een AOV en de premie hangt af van leeftijd, beroep en eigen risico. De overheid overweegt dit jaar ook om de AOV verplicht te maken voor ZZP-ers.

In plaats van een AOV kun je ook kiezen voor een broodfonds. Dit is een initiatief gestart door ondernemers, waarbij je salaris de eerste twee jaar van je ziekteperiode wordt doorbetaald. De kosten hiervoor zijn relatief laag.

Bekijk ook even de pakketverzekeringen voor ZZP-ers. In zo’n pakket zitten de basisverzekeringen die je nodig hebt en krijg je een aantrekkelijke korting.

ZZP'er verzekeringen

Overige verzekeringen

Naast deze verzekeringen is er nog een aantal andere verzekeringen die afhankelijk zijn van je beroep en soort bedrijf:

  • Construction All Risk verzekering: deze is voor bouw- en klusbedrijven. Je verzekert je tegen schade aan bouwwerken, materialen, steigers, gereedschap en eigendommen van de opdrachtgever
  • Zakelijke autoverzekering: staat je auto op naam van de zaak, dan moet je een zakelijke autoverzekering afsluiten
  • Inventaris- en voorraadverzekering. Je zakelijke inventaris is niet altijd verzekerd via de inboedelverzekering. Check dit dus even. Heb je voorraad? Sluit dan ook een voorraadverzekering af.
  • Bedrijfsstagnatieverzekering: soms kun je niet werken door storm-, brand- of waterschade. Dan draai je ook geen omzet. Dit kun je verzekeren met een bedrijfsstagnatieverzekering.

Wanneer je huidige kantoorruimte te klein is, dan kun je ervoor kiezen om een nieuw kantoor te laten bouwen. Zo kun je een bedrijfsruimte bouwen die helemaal voldoet aan jouw wensen. En dat hoeft niet per se een groot gebouw te zijn. Ook als kleine ondernemer kun je thuis een praktijk- of werkruimte laten bouwen. Bijvoorbeeld in de tuin of door een schuur te verbouwen. Maar wat komt er allemaal kijken bij het bouwen van een kantoorruimte en hoe ziet het proces eruit? Vandaag geven we je even een kort en praktisch overzicht.

De locatie & grond

De juiste locatie is natuurlijk essentieel. Belangrijk daarbij zijn voldoende ruimte, daglicht, bereikbaarheid, planologische regels en de voorzieningen in de buurt. Voor een bedrijfsruimte thuis is ook voldoende rust en stilte belangrijk om ongestoord te kunnen werken.

Wanneer je iets wilt laten bouwen, dan heb je ook grond nodig. Op de gronddatabank.nl vind je een overzicht met stukken grond die te koop zijn. Denk bij de locatie ook na over zaken als sfeer en uitstraling en bereikbaarheid voor klanten en leveranciers. Is de locatie dichtbij de snelweg en ov? Check ook altijd even het bestemmingsplan en of er vergunningen nodig zijn. En bekijk of er later nog uitbreidingsmogelijkheden zijn. Kijk voor een bedrijfsruimte thuis of je een eigen ingang kunt maken zodat de ruimte fiscaal aftrekbaar wordt. 

Het ontwerp

Voor het ontwerp van een kantoor wordt vrijwel altijd een architect ingeschakeld. Deze maakt een voorlopig design op basis van de wensen en eisen. Daarna wordt een definitief ontwerp gemaakt waarbij ook een Arbo coördinator wordt ingeschakeld. Daarbij hoort ook een bestek waar in beschreven staat hoe het werk wordt uitgevoerd en welke materialen worden gebruikt. Denk daarbij aan zaken als bijvoorbeeld steigers, Teka kranen of een betonmolen. 

Bouw bedrijfspand

Het oppervlak

Een basisregel is dat je per medewerker 20m2 nodig hebt. En misschien heb je naast kantoorruimte nog andere specifieke ruimtes nodig (sportruimte, vergaderruimte, trainingsruimte et cetera)? Maak altijd even een plattegrond of tekening van alle ruimtes om te zien of de totale ruimte voldoet aan je wensen.

Bouweisen

Tegenwoordig moet een kantoorruimte met energielabel A gebouwd worden. Dat betekent dat je strakd minder kwijt bent aan energiekosten, maar de kosten van de bouw zijn wel hoger. Gelukkig zijn er allerlei subsidies die je kunt aanvragen. Zo blijven de totale extra kosten toch vrij laag. In het Bouwbesluit zijn alle eisen vastgelegd ten aanzien van isolatie, muren en daken.

De kosten & vergunning

Voor het bouwen van een kantoor moet je rekenen op tussen de 875 en 1.700 euro per m2. Wanneer je thuis een kantoorruimte bouwt, dan liggen die kosten vaak veel lager. Daarnaast zijn er nog kosten voor de grond, vergunningen, ontwerp inrichting en financiering.

Nadat het ontwerp van de architect definitief is compleet met bestek, dan wordt de bouwvergunning aangevraagd. De gemeente bekijkt daarbij of het ontwerp voldoet aan de lokale regels en wetten. Wanneer dit niet zo is, dan moet de architect het ontwerp aanpassen.

De bouw

Bedrijfspand bouw proces

Zodra de bouwvergunning rond is, wordt er een aannemer gezocht die het gebouw kan bouwen. Meestal gaat dit via een aanbesteding. Wanneer de aannemer eenmaal gekozen is, dan wordt er gestart met het bouwproces. De opzichter houdt daarbij het bouwproces nauwlettend in de gaten. Soms schakelt de aannemer ook onderaannemers in. Na de bouw volgt de oplevering. Daarbij loopt de aannemer met de opdrachtgever het gebouw na op eventuele gebreken.

Veel ondernemers zijn begonnen als ZZP’er. Als startende ondernemer heb je waarschijnlijk alles zelf gedaan: het produceren of leveren van producten of diensten, zoeken van nieuwe klanten en je boekhouding. Heb jij een hoop tevreden klanten die je steeds grotere of meer opdrachten geven of steeds meer producten afnemen? Of komen er in hoog tempo nieuwe klanten bij? Veel ondernemers stellen het aannemen van personeel zo lang mogelijk uit. Je moet er immers zeker van zijn dat er voldoende inkomsten zijn om nog een salaris van te betalen, en je administratie wordt er ook ingewikkelder door. Maar wist jij ook dat er nog andere dienstverbanden mogelijk zijn? Een ervan is payrolling. Hieronder lees je er meer over hoe payrolling interessant kan zijn wanneer je onderneming groeit.

Hulp inroepen om verder te kunnen groeien

Een succesvolle ondernemer zal zijn bedrijf snel zien groeien. Maar op een gegeven moment loop je toch tegen je eigen grenzen aan. Dan is het tijd om extra hulp in te roepen. Een medewerker die gedeeltelijk jouw werk kan overnemen of je kan ondersteunen, zodat je onderneming meer omzet kan draaien. Maar het werkgeverschap mag je niet licht opnemen. Er komen een hoop financiële risico’s en wettelijk vastgelegde verplichtingen bij kijken. Weet jij hoe een arbeidscontract en salarisstrook eruit moeten zien? Hoe het zit met pensioenafdracht? En wat er moet gebeuren als je medewerker ziek wordt? Waarschijnlijk heb je geen tijd en zin om je hierin te gaan verdiepen.

Gelukkig zijn er bedrijven die je hierin kunnen ontlasten. Een payrollorganisatie zoals Mettom.nl verzorgt niet alleen de loonadministratie van je medewerker(s), maar blijft ook goed op de hoogte van wijzigende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsrecht, neemt de verplichtingen en risico’s van verzuim en ziekte over en regelt het pensioen.

Payroll

Niet je core business: besteed het dan uit

Veel ondernemers houden de touwtjes graag strak in handen. Maar als je onderneming snel groeit zul je op den duur vanzelf merken dat je niet meer alles zelf kunt regelen. Het vergt een nieuwe manier van denken en organiseren om je onderneming zo in te richten dat verdere groei toch mogelijk is. Zo voorkom je dat je takenlijst op een gegeven moment zo lang wordt dat je eigenlijk alleen maar constant achter de feiten aan rent. En dat terwijl je je toch vooral met je core business bezig zou moeten houden: het leveren van producten of diensten, en het onderhouden van contacten met je klanten. Door werk uit te besteden door middel van payroll heb je toch het gemak van extra hulp door medewerkers, maar niet de lasten van een ingewikkeldere boekhouding en HRM.

Door bijvoorbeeld werk door middel van payroll uit te besteden heb jij meer tijd voor je core business. Focus je op de groei van je onderneming en hoe je deze in goede banen kunt leiden, en maak je onderneming nog succesvoller!