Category

Marketing

Category

Wil je Pinterest aan de content kalender van jouw bedrijf toevoegen? Dan is het handig om het verschil te weten tussen Pinterest en andere platforms, zoals Facebook of Instagram. Ieder medium vraagt om een andere strategie en in dit artikel leggen we je uit waarom! 

De houdbaarheidsdatum van een post

Het eerste verschil tussen Pinterest en andere platforms is de houdbaarheidsdatum van een post. Want een post op Pinterest is een stuk langer houdbaar. Plaats je een post op Facebook of Instagram? Dan verdwijnt je post al snel tussen de grote massa. Zo is een tweet op Twitter gemiddeld zo’n achttien minuten houdbaar. Terwijl een pin op Pinterest maar liefst zo’n vier maanden houdbaar is. 

Bij Pinterest is het tevens zo dat mensen constant jouw pin weer tegenkomen en deze kunnen (re)pinnen. Daardoor kan het zo zijn dat je na één jaar nog nieuwe websitebezoekers krijgt door die ene pin. Dit kan je veel nieuwe klanten opleveren en dit maakt de return on investment (ROI) op Pinterest erg groot. 

Pinterest is minder sociaal 

Pinterest is minder sociaal

Facebook en Instagram zijn platforms waar je constant in contact staat met andere gebruikers. Daar is het aantal volgers vooral een indicatie van hoe interessant de content of de persoon erachter is. 

Dat is bij Pinterest niet aan de orde. Bij Pinterest staat niet de gebruiker, maar de content centraal. Je kunt wel gebruikers volgen, maar dat is niet het belangrijkste doel van het platform. Op Pinterest zijn gebruikers veel meer anoniem. 

Het belangrijkste doel van Pinterest is om zo veel mogelijk gebruikers te inspireren. Het doel van jou als ondernemer is om die geïnspireerde bezoekers vervolgens naar jouw website te krijgen! 

Engagement op Pinterest

Bij Pinterest is engagement (het pinnen en repinnen van content) heel belangrijk. Om je eigen engagement met de gebruikers te vergroten, moet je weten wat pinners in jouw branche willen zien. Dit kun je doen door veel gebruikers te volgen die passen in jouw plaatje van de ideale klant. Zo weet je direct welke content het goed doet bij jouw doelgroep. 

Bij Pinterest ligt de focus echt op de content. Pinterest marketing is interessant, omdat de content een stuk langer houdbaar is dan de posts op andere platforms. Ben je nieuwsgierig geworden naar voor welke branches Pinterest vooral interessant is en hoe jij een goede Pinterest strategie opzet? Ontdek het dan in dit zeer uitgebreide Pinterest marketing artikel. 

Hoewel veel marketing online plaatsvindt, is adverteren op straat nog steeds een veelgebruikte en effectieve methode voor bedrijven. Posters drukken en op strategische plekken laten plaatsen kan een zeer effectieve methode zijn om mensen te bereiken, maar flyeren heeft bijvoorbeeld ook zijn voordelen. We bespreken een viertal verschillen tussen die twee methodes.

Flyers kunnen kortingscoupon zijn

Het handige van een flyer, is dat je er potentiële klanten extra mee kunt prikkelen om iets af te nemen bij jouw bedrijf door er een kortingscode op te zetten. Tegen inlevering van de flyer kan men dan korting claimen op een product of dienst. Zo heb je ook redelijk goed onder controle dat men er maar eenmalige gebruik van kan maken. Iedereen krijgt immers maar één flyer aangeboden, en tenzij je die van een ander uit de prullenbak vist, blijft het bij die ene. Op posters werkt dit niet, omdat men hier geen fysiek exemplaar van kan meenemen. Een kortingscode die alleen gereproduceerd hoeft te worden kan simpel vaker door dezelfde persoon gebruikt worden.

Hoeveelheid informatie

Wil je je bedrijf of je product op een snelle, pakkende manier onder de aandacht brengen? Dan kan dat uitstekend met een treffende poster. Omdat dit een vorm van marketing is die enkel in het voorbijgaan opgemerkt wordt, moet je er bij een poster altijd voor zorgen dat voorbijgangers in een oogopslag de boodschap kunnen waarnemen. Dat betekent een sterk beeld met een korte passende tekst. Ruimte voor gedetailleerde informatie is, dat wil zeggen: wel op de poster maar niet in de waarneming van de voorbijganger. Wil je juist wel informatie kunnen overbrengen over bijvoorbeeld je assortiment of de verhuizing van je winkel of restaurant, dan kun je beter kiezen voor een flyer. Omdat mensen deze in de hand gedrukt krijgen, kunnen ze ook de tijd nemen om deze aandachtig door te lezen.

Andere kosten

Het adverteren met behulp van posters is een vorm die weinig productiekosten oplevert, tenzij je echt op grote schaal door het hele land wilt gaan adverteren op die manier. De kosten zitten hem vooral in de advertentieruimte die je moet huren en in het ontwerp van de poster. In het geval van flyers heb je geen kosten voor advertentieruimte. Je produceert waarschijnlijk aanzienlijk meer flyers dan je zou doen met posters, maar daarbij kun je dan wel weer profiteren van bulkkorting. De kosten zitten verder in het team dat je inhuurt om de flyers uit te delen. Omdat dit vaak door jongeren gedaan wordt die relatief weinig betaald krijgen, kunnen ook deze kosten redelijk meevallen, afhankelijk van op hoeveel locaties en hoe lang en hoe vaak je wilt flyeren.

Doelgroep

Doelgroep

De manier waarop je doelgroepen bereikt, verschilt ook tussen marketing met behulp van posters of flyers. Zet je posters is, dan bereik je een algemene doelgroep die de plekken passeren waar jouw posters te zien zijn. Het is dus zaak om op verschillende plekken die posters te plaatsen, om het bereik zo groot mogelijk te maken. Iedereen die daar passeert en de goede kant op kijkt, valt onder het bereik. Ga je flyeren, dan concentreer je je op een groep die op een bepaalde locatie aanwezig is en de flyer wil aannemen. Passanten die dat niet doen, bereik je niet. Wel kun je je promotieteam met de opdracht op pad sturen om zich op een bepaalde doelgroep te richten, zoals jongeren of juist volwassenen.

Je zou dus kunnen zeggen dat beide methodes ook prima aanvullend op elkaar gebruikt kunnen worden. Beide bieden immers zo hun voordelen die afwijken van die van de ander!

Je hoort er vandaag de dag steeds meer over en lijkt er eigenlijk niet meer omheen te kunnen: de inzet op online aanwezigheid met je bedrijf. Het is dan ook niet gek om hier meer tijd aan te gaan besteden. Maar hoe pak je dit goed aan? Daar hebben we handige tips voor: lees gauw verder!

Bied je product online aan

Als je bijvoorbeeld een winkel hebt, is het belangrijk om je product ook online aan te gaan bieden. Dat is in sommige gevallen met de nodige voorbereiding relatief eenvoudig: je hebt in de basis een goede webshop, een betaalsysteem en goed verpakkingsmateriaal nodig, en je kunt aan de slag gaan. Het is echter ook bij bijvoorbeeld persoonlijkere services mogelijk om online een start te maken. Zo kun je tegenwoordig al online de hulp van een audicien inschakelen: hier hoef je niet meer voor naar de winkel toe te gaan. Dergelijke oplossingen voor online een gehoorapparaat bestellen vragen om creativiteit, maar zijn zeker mogelijk. In dit geval wordt het nieuwe hoortoestel op afstand ingesteld, via een audiogram per post. Met dit soort ideeën kan er in verschillende branches worden ingezet op online bestellingen.

Veilige en betrouwbare website en webshop

Als je online een website of webshop start, is het belangrijk om hier een veilige en betrouwbare omgeving van te maken. Zeker als je klanten ook producten kunnen afrekenen via je website. Controleer daarom of alles in orde is – dit kun je uiteraard ook door een professional laten uitvoeren. Als de bezoekers van je website of webshop het idee hebben dat de inrichting niet goed in elkaar steekt, neemt de kans af dat er iets wordt gekocht. Daarom is het natuurlijk ook belangrijk om hier aandacht in te steken!

Vertel een duidelijk verhaal online

Als nieuwe klanten voor het eerst in jouw winkel komen of met jouw bedrijf in aanraking komen, kun je bij fysieke aanwezigheid natuurlijk zelf het juiste verhaal vertellen. Vaak word je echter ook gevonden via sites als Google: daarom is het de moeite waard om tevens op je website het juiste verhaal te vertellen. Zorg voor duidelijke en heldere informatie, zodat direct duidelijk is wat je voor bedrijf hebt.

Online aanwezigheid via social media

Online aanwezigheid via social media

Naast je eigen website of webshop, is het ook slim om aan social media te denken. Tegenwoordig kan er via Instagram bijvoorbeeld zelfs een directe link met je webshop worden gemaakt, om het winkelen nog eenvoudiger te maken. Verder kun je social media goed inzetten om je bereik te vergroten, met leuke content. Je kunt immers de hele wereld bereiken, wat met alleen een fysieke winkel toch wel een ander verhaal is.

Heeft u een eigen bedrijf dan weet u als geen ander hoe belangrijk het is het bedrijf goed in de markt te positioneren, bekend te zijn bij de juiste doelgroep en vooral herkenbaar te zijn. Daar is meer voor nodig dan alleen goed werk of goede producten afleveren bij tevreden klanten. Goede marketing is daarbij onmisbaar en daar weer een belangrijk onderdeel van is branding. Door branding wordt u zichtbaar bij een bredere groep mensen, ook zonder dat zij uw bedrijf verder kennen en ontstaat een grotere bekendheid. Api neon is gespecialiseerd in LED- en Neonreclame.

Passende reclame-uitingen

Bij branding denkt u waarschijnlijk aan gevelverlichting, zuilen langs de kant van de weg, lichtreclames op panden, bewegwijzering en dergelijken, maar branding kan ook subtieler en beschikbaar zijn voor gebruik binnenshuis zoals verschillende soorten displays voor diverse soorten producten, met of zonder verlichting of uithangborden. Api neon levert alle reclame-uitingen die aansluiten op uw communicatie methoden.

Passende reclame-uitingen

Van concept tot montage

Bij Api neon begint branding met het bedenken van een concept. Een sterk concept waardoor uw bedrijf niet alleen jaren vooruit kan maar dat u ook een leidraad geeft voor het te volgen communicatietraject. Api neon heeft alles in eigen huis, van het bedenken van het concept, het ontwikkelen van het daadwerkelijke design, de technische uitvoering van de communicatiemiddelen tot aan de productie en montage toe. Wanneer u voor branding bij Api neon kiest krijgt u alles onder één dak en wordt u volledig ontzorgd.

Sterk grafisch team

Api neon heeft een eigen grafisch team dat zich richt op ontwerp en design. Het team inventariseert uw wensen, benoemt de sterke punten van het bedrijf of het merk en gaat op zoek naar de beste communicatiemogelijkheden die voor u geschikt zijn. Daarbij wordt goed rekening gehouden met praktische en technische uitvoerbaarheid en natuurlijk met uw budget. Api neon zet in op een pakkend design en gebruikt daarvoor technologie en kwalitatief hoogwaardige producten zodat bijna al uw wensen gerealiseerd kunnen worden binnen de reclame-uitingen zoals u die voor ogen heeft.

Nieuwste technologieën

Dankzij de nieuwste ontwikkelingen zijn de mogelijkheden voor branding bijna eindeloos. Door de jarenlange ervaring van Api neon weten ze deze ontwikkelingen goed te integreren. Innoveren is belangrijk, zeker ook voor uw bedrijf en gebruik maken van de nieuwste technologieën hoort daarbij. Reclame-uitingen waarbij gebruik gemaakt wordt van laser engraving, injection moulding, LED-verlichting en 3-D-routing zijn zeker geen uitzondering meer en doordat Api neon de productielijnen in eigen hand heeft is het, ook financieel, interessant.

Opvallen

Vernieuwen of verjongen van het uiterlijk van een merk is minstens zo belangrijk bij branding. Het gaat er tenslotte om uw bedrijf, of het merk dat uw bedrijf vertegenwoordigd, zo pakkend en aantrekkelijk mogelijk te presenteren om extra omzet te genereren. Een meer eigentijdse uitstraling kan dan belangrijk zijn. Opvallen is het sleutelwoord. Het concept daarvoor kan door Api neon helemaal custom made, speciaal voor u, ontworpen en uitgevoerd worden. Het is ook mogelijk reclame-uitingen seriematig te laten vervaardigen.

Api neon heeft als uitgangspunt uw bedrijf, uw merk, door middel van een sterk concept, begeleid door pakkende en aantrekkelijke reclame-uitingen, daarbij gebruik makend van de nieuwste technologieën, dusdanig te positioneren dat een goede aansluiting met de markt als vanzelf volgt.

2021 staat voor deur, waarmee het einde van het bewogen 2020 in zicht komt. Tijd om uit te kijken naar de online marketingtrends voor komend jaar. Welke trends heeft 2021 in petto?

Nóg meer focus op stories

De verschuiving van ‘normale’, blijvende content naar tijdelijke stories is al even gaande, maar zal dit jaar nog sterker worden. Snapchat begon er ooit mee, Instagram ging er daarna succesvol mee aan de haal en bereikte er de massa mee. Maar ook platforms als WhatsApp, Facebook, Twitter en LinkedIn bieden de functionaliteit tegenwoordig aan. Of gebruikers de behoefte hebben om te delen op al deze kanalen is de vraag, maar met name Instagram blijft razend populair. Wie zelf geen stories maakt, kijkt vaak wel actief naar die van anderen. Hier liggen dus grote kansen voor online marketing specialisten. Instagram stories is zowel geschikt om zelf mee aan de slag te gaan als om te adverteren. Als je je doelgroep wilt bereiken met verhalen op je eigen account, dien je wel eerst enigszins een volgersschare te verzamelen.

Live video’s veelvuldig bekeken 

Het aantal live video’s en livestreams nam het afgelopen jaren een toevlucht. Het fenomeen kreeg daarbij een steuntje in de rug door de coronacrisis. In sommige gevallen was er zelfs nauwelijks een andere keuze. Events konden bijvoorbeeld tenslotte geen doorgang vinden. Toch reikt de live videotrend verder dan dat. Videocontent is al jaren geliefder dan tekst en afbeeldingen en live video’s. Het zou inmiddels 82 procent van het online verkeer opslokken. Live video’s lijken alleen nog maar meer harten te winnen. Daarbij spelen de mogelijkheid tot interactie en de authenticiteit een rol. De video’s worden immers niet achteraf bewerkt. Mocht de coronastorm dit jaar gaan liggen, dan verwachten we dat de liefde voor live video’s niet verdwijnt. Niet alleen voor bekende merken of personen: ook mensen met een minder groot publiek zoeken hun heil bij live video’s.

De alsmaar groeiende populariteit van TikTok

TikTok, een sociaal medium dat in 2017 het levenslicht zag, draait om korte video’s en haakt daarom perfect in op de videotrend. Het platform heeft het afgelopen jaar ontzettend veel terrein gewonnen. Vooral jongeren zijn behoorlijke fan van het jongere sociale medium. Dat is niet zo gek: video geniet juist onder jongeren een duidelijke voorkeur. TikTok heeft nog lang z’n hoogtepunt niet bereikt en zal in 2021 nog bekender worden onder het grote publiek. Richt jij je op een jonge doelgroep? Dan zou het zonde zijn om geen tijd en/of geld te investeren in een sterke TikTok-strategie. Je kunt zelf een account aanmaken en leuke TikTok-video’s delen, maar ook adverteren.

Podcasts in de lift

De dalende populariteit van het lezen van teksten is ook weer te zien in het feit dat podcasts al een aantal jaren stevig in de lift zitten. Het fijne aan podcasts is dat je ze eenvoudig kunt combineren met een andere activiteit, zoals autorijden of schoonmaken. Dat maakt het laagdrempelig om te luisteren. Bovendien is het vaak zowel vermakelijk als leerzaam. Het is wellicht niet voor elk bedrijf geschikt, maar je kunt overwegen om hier als ondernemer mee te beginnen. Het kan de nodige betrokkenheid onder je doelgroep creëren en je kunt goede connecties opdoen. Daarnaast kun je podcasts redelijk makkelijk verspreiden op je social mediakanalen.

Shoppen op een social media kanaal

Instagram voegde onlangs een ‘shopping’-tabblad toe aan het homescherm. Op Facebook vind je onder andere een populaire marktplaats. TikTok heeft een samenwerking met e-commerceplatform Shopify. Het moge duidelijk zijn: e-commerce en social mediakanalen beginnen elkaar steeds meer te vinden. Het genoemde is nog maar een greep uit de voorbeelden. In 2021 wordt het nog gebruikelijker om via je een social mediakanaal te shoppen. Zo zal WhatsApp ook shopfunctionaliteiten uit gaan rollen.

Voice search

De video search-trend zit al jaren in de pijplijn. De definitieve doorbraak liet echter vooralsnog nog op zich wachten. Dat neemt niet weg dat er een stijgende lijn te zien is in het gebruik. Sterker nog: een aanzienlijk deel van de zoekopdrachten is spraak gebaseerd. Omdat dit in de toekomst alleen maar meer zal worden, is het verstandig om daar rekening mee te houden in je SEO-strategie. Lees je content altijd hardop om te zien of het sprekend ook logisch is. Daarnaast kan het goed zijn om vragen in je teksten te verwerken.

Zoekmachine optimalisatie, beter bekend als Search Engine Optimization of SEO, is kort gezegd de kunst om zo hoog mogelijk in de online zoekresultaten te komen. En dat wil je natuurlijk, want hoe hoger je staat tussen de zoekresultaten, hoe meer bezoekers er naar je website komen. In dit blog lees je waar het allemaal om draait bij SEO.

Google bepaalt jouw vindbaarheid

Google bepaalt jouw vindbaarheid

Uiteindelijk bepaalt Google hoe hoog jij in de zoekresultaten terechtkomt. Hiervoor hebben ze een geavanceerd algoritme gebouwd dat rekening houdt met meer dan 200 factoren. Het algoritme kijkt onder andere of je website goed leesbaar is, snel genoeg is en of de juiste woorden genoemd worden. Om je autoriteit nog verder te bepalen kijken ze daarnaast naar het aantal links vanaf andere websites naar de jouwe. Als Google merkt dat je op alle factoren goed scoort en ze erkennen je autoriteit, dan kom je hoog in de zoekresultaten terecht. En dat levert jou meer websitebezoeken op, die weer zullen leiden tot meer verkopen en een hogere omzet.

Dus bij zoekmachine optimalisatie let je op de volgende punten:

  • De juiste zoekwoorden
  • Linkbuilding (links vanaf andere websites naar de jouwe)
  • Snelheid van je website
  • Logische structuur in je website (zit er een logische opbouw in en kun je makkelijk vinden wat je zoekt?)

Local SEO

De hierboven genoemde informatie richt zich voornamelijk op de algemene vindbaarheid van je website. Maar het is natuurlijk ook belangrijk dat je gevonden wordt door mensen die zich op de juiste plek bevinden. Als iemand bijvoorbeeld vanuit Deventer op Google ‘Indiaas restaurant’ intikt, dan wil jij ervoor zorgen dat jij met je Indiase restaurant in Deventer bovenaan komt in de zoekresultaten. Dat is natuurlijk minder relevant wanneer iemand in Groningen op Indiaas restaurant zoekt. SEO is een continu proces

De algoritmes die bepalen hoe hoog jij in de zoekresultaten komt staan niet stil, de eisen veranderen regelmatig. Bovendien ben jij niet de enige die er gebruik van maakt, dus om de concurrentie voor te blijven zul je moeten blijven verbeteren in je vindbaarheid. Het is dus verstandig de zoekmachine optimalisatie uit te besteden. Maak daarvoor bijvoorbeeld eens een afspraak met de SEO-specialisten van Traffic Today.

Op sommige promotieartikelen die je kunt inzetten voor de marketing van je bedrijf lijken veel mensen uitgekeken te zijn omdat ze er weinig behoefte aan hebben. Daaronder valt ook de sleutelhanger. Althans, als de sleutelhanger die je weggeeft niet meer is dan dat. Als je slim bent, maak je daar echter een handig artikel van dat juist wel heel erg van pas kan komen voor veel mensen. Zo is het promotieartikel waar jij in geïnvesteerd hebt een veel langer leven beschoren en levert het veel meer op voor de naamsbekendheid en bewustzijn van jouw bedrijf. We zetten wat praktische suggesties op een rijtje.

De corona-sleutelhanger

Geloof het of niet, maar je kunt met je sleutelhanger handig inspelen op de huidige situatie rondom het coronavirus. Niet door er een mondkapje aan te hangen, want die moeten na gebruik weggegooid of gewassen worden, maar wel met de safe touch sleutelhanger. Dat is een metalen voorwerp met een haak dat soms wat lijkt op een flesopener, maar bedoeld is om bepaalde zaken niet te hoeven aanraken. Zo kun je er deurklinken mee bedienen, codes mee intoetsen en knoppen mee indrukken. Zoiets hebben nog maar weinig mensen, maar wordt waarschijnlijk wel gewaardeerd wanneer ze het ontvangen. Bestel je sleutelhanger met safe touch haak snel, zodat je niet ingehaald wordt door de actualiteit.

USB-stick

Hoe handig is het om altijd een USB-stick op zak te hebben zonder dat je daaraan hoeft te denken? Dan kun je altijd makkelijk bestanden overzetten of een back-up maken. Het mooie van een USB-stick aan je sleutelhanger is ook nog eens dat de kans veel kleiner is dat je hem kwijtraakt. Dit is zeker een give-away waar je mensen blij mee kunt maken. Dat het logo van jouw bedrijf dan op die USB-stick staat, zal de meesten niets uitmaken. Ondertussen wordt jouw sleutelhanger wel tevoorschijn getoverd in kantoren en op scholen, en wordt er zo aan jouw naamsbekendheid gewerkt.

Sleutelhanger promotieartikel

Mobiele telefoonhouder met screencleaner

Stel, je wilt een video kijken op je telefoon of een videogesprek voeren zonder je telefoon de hele tijd vast te moeten houden. Vaak ga je dan op zoek naar iets waar je je smartphone tegenaan kunt laten leunen. Maar wat nu als je dat object al bij je hebt? Er zijn sleutelhangers verkrijgbaar met een mobiele telefoonhouder. In feite is het een blokje in de vorm van een USB-stick met een schuine zijkant waar je je telefoon tegenaan kunt zetten. Daar zit dan vaak ook nog eens een screencleaner op waar men het scherm van de telefoon mee kunnen schoonmaken. Handig!

Sleuteletui

Het nut van het bij je dragen van een hele portemonnee is aan slinken. Veel mensen maken vooral nog gebruik van pasjes om te betalen en stoppen die in het hoesje van hun smartphone. Toch is handig om ook wat losgeld bij je te hebben, bijvoorbeeld om in een winkelwagentje te doen of als fooi. Om daar een portemonnee voor bij je te moeten dragen is eigenlijk wat veel van het goede. Een sleuteletui biedt daarbij uitkomst. Dat is een klein etuitje voor aan de sleutelhanger waar je bijvoorbeeld wat losgeld in kunt stoppen en altijd bij je hebt omdat je nu eenmaal buitenshuis altijd je huissleutels op zak hebt.

Als bedrijf ben je uiteraard altijd op zoek naar mogelijkheden om je imago en naamsbekendheid te vergroten. In het marketingbeleid is er waarschijnlijk al een bepaald budget gereserveerd voor diverse promotionele activiteiten. Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat deze activiteiten écht iets zeggen over waar jij en je bedrijf staan. Het heeft immers weinig zin om promotionele artikelen te verspreiden die je doelgroep niet aan je doet denken, op een positieve manier. Op dit moment is Europa in de greep van een enorme Covid-19 pandemie. Mondkapjes zie je hierdoor steeds meer in ons straatbeeld. Mondkapjes bedrukken is een opvallende en slimme manier om je naamsbekendheid te vergroten.

Mondkapjes laten bedrukken – wat straalt dit uit?

Het is waar dat de wetenschap nog niet voor 100% overtuigd is van het nut of de werking van niet-medische mondkapjes. Het is immers ook erg lastig om een gedegen onderzoek hiernaar uit te voeren. Er is wel consensus over een aantal details. Een mondmasker beschermt de drager ten dele, maar niet volledig. Het zorgt er zeker voor dat speeksel van een geïnfecteerde persoon een veel minder groot bereik heeft, waardoor de kans op besmetting afneemt. Bovendien hebben mondmaskers een belangrijke signaalwaarde. Ze maken duidelijk dat de drager de coronapandemie serieus neemt en zijn medemensen wil beschermen. Ze maken ook duidelijk dat de drager snapt dat hij, zelfs zonder symptomen, drager van het virus kan zijn en anderen kan besmetten. Kortom, ze stralen respect en zorg voor zijn medemens uit. Is dat een boodschap die in je bedrijfsfilosofie past? Dan is je overweging om mondkapjes te bedrukken een slimme zet.

Mondkapjes bedrukken – welke boodschap breng je over?

Je kunt je mondkapjes bedrukken in je bedrijfskleuren en voorzien van je bedrijfslogo. Ook is het mogelijk om tekst toe te voegen aan een mondkapje, als het tenminste to-the-point is. Het is de bedoeling dat anderen het van een afstandje kunnen lezen. Foto’s van aansprekende producten uit je leverprogramma, bedrukt op een mondkapje, verhogen de attentiewaarde van je assortiment. Wellicht is humor ook een goed idee. Laten we eerlijk zijn: niemand draagt mondmaskers voor zijn lol. Met een humoristische boodschap merken dragers dat de buitenwereld positiever reageert, waardoor de kans groot is dat ze je maskers vaker gaan dragen, vergeleken met andere mondmaskers. Je bedrijf wordt zo geassocieerd met humor en originaliteit en dat kan alleen maar positief uitpakken.

Mondkapjes bedrukken – bij wie laat ik dit doen?

Loopper is een online leverancier van promotionele materialen die we voor onze klanten graag zoveel mogelijk tailor-made maken. Bedrukte pennen en bedrukte USB-sticks zijn handig, maar je kunt ze werkelijk overal bestellen. Wij willen juist meerwaarde leveren. Daarom werken we met dedicated accountmanagers die een langdurige relatie met onze afnemers willen opbouwen. Wat je ook wil laten bedrukken, van bidons, sportartikelen of mondmaskers, onze mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Je mag onze accountmanager zien als sparringpartner met kennis van effectieve marktcommunicatie en met kennis van je bedrijf en de doelgroepen die je wil bereiken.

In de winter wordt het sneller donker. We krijgen te maken met regen, mist, sneeuw en hevige windstoten. Hierdoor neemt het risico op ongevallen toe. Of je nou aan het wandelen, fietsen, sporten of op wintersportvakantie bent; het is belangrijk om gezien te worden. Maar ook als je lekker warm in de auto zit, is het van belang om op te vallen. Bij een auto denk je direct aan de koplampen. Ze spelen een belangrijke rol bij zichtbaarheid. Als we het hebben over ‘gezien worden’, denken we al snel aan verlichting of reflecterende kleding. Niet alleen ’s avonds, maar ook overdag kunnen we ervoor zorgen dat we gezien worden. In dit artikel bespreken we hoe we kunnen opvallen in de winter.  

Hoe word je gezien op straat?

Ook in de winter houden we ervan om in de frisse buitenlucht te zijn. Wandelen, trainingen of een fietstochtje maken; ook in de winter kan dat. We moeten er wel voor zorgen dat we opvallen tijdens de winterse dagen, voornamelijk ’s avonds. Een veiligheidsvest of een reflecterende armband maken je zichtbaar op straat. Wil je dat jouw bedrijfsnaam of logo letterlijk gezien wordt? Laat veiligheidskleding bedrukken en zorg ervoor dat je relaties en medewerkers overdag en ’s avonds veilig over straat kunnen. Daarnaast maken zij opvallende reclame voor jouw bedrijf of organisatie. Dit zorgt voor een win-winsituatie.

Val op met bedrukte winterse artikelen

<p>In de zomer is het eenvoudig om als bedrijf op te vallen. Denk aan het inzetten van give-aways tijdens festivals of andere zomerse feesten. Bedrukte strandballen, caps en zonnebrillen zijn slechts een paar voorbeelden van sprekende zomerse promotieartikelen. Ook de winter biedt kansen voor visibiliteit. Denk aan winterse activiteiten zoals winterfestivals en indoor- en outdoor winteractiviteiten. Dit zijn ideale plekken om hier je bedrijf of organisatie te promoten. Een functioneel promotieartikel is een bedrukte ijskrabber, zodat je de ruiten snel ijsvrij kan maken. Of denk aan een warme fleece deken voor thuis op de bank tijdens de gure dagen. Winterkleding is ook een goed idee. Laat handschoenen, sjaals of mutsen bedrukken of borduren. Kies voor een bedrukking met je bedrijfslogo, naam of tekst. Bedrukte winterkleding vergroot jouw naamsbekendheid.

Door de inzet van bedrukte winterse kleding en promotieartikelen val je op tijdens de wintermaanden. Je relatie en bedrijf of organisatie worden goed gezien door voorbijgangers.