Category

Marketing

Category

Op sommige promotieartikelen die je kunt inzetten voor de marketing van je bedrijf lijken veel mensen uitgekeken te zijn omdat ze er weinig behoefte aan hebben. Daaronder valt ook de sleutelhanger. Althans, als de sleutelhanger die je weggeeft niet meer is dan dat. Als je slim bent, maak je daar echter een handig artikel van dat juist wel heel erg van pas kan komen voor veel mensen. Zo is het promotieartikel waar jij in geïnvesteerd hebt een veel langer leven beschoren en levert het veel meer op voor de naamsbekendheid en bewustzijn van jouw bedrijf. We zetten wat praktische suggesties op een rijtje.

De corona-sleutelhanger

Geloof het of niet, maar je kunt met je sleutelhanger handig inspelen op de huidige situatie rondom het coronavirus. Niet door er een mondkapje aan te hangen, want die moeten na gebruik weggegooid of gewassen worden, maar wel met de safe touch sleutelhanger. Dat is een metalen voorwerp met een haak dat soms wat lijkt op een flesopener, maar bedoeld is om bepaalde zaken niet te hoeven aanraken. Zo kun je er deurklinken mee bedienen, codes mee intoetsen en knoppen mee indrukken. Zoiets hebben nog maar weinig mensen, maar wordt waarschijnlijk wel gewaardeerd wanneer ze het ontvangen. Bestel je sleutelhanger met safe touch haak snel, zodat je niet ingehaald wordt door de actualiteit.

USB-stick

Hoe handig is het om altijd een USB-stick op zak te hebben zonder dat je daaraan hoeft te denken? Dan kun je altijd makkelijk bestanden overzetten of een back-up maken. Het mooie van een USB-stick aan je sleutelhanger is ook nog eens dat de kans veel kleiner is dat je hem kwijtraakt. Dit is zeker een give-away waar je mensen blij mee kunt maken. Dat het logo van jouw bedrijf dan op die USB-stick staat, zal de meesten niets uitmaken. Ondertussen wordt jouw sleutelhanger wel tevoorschijn getoverd in kantoren en op scholen, en wordt er zo aan jouw naamsbekendheid gewerkt.

Sleutelhanger promotieartikel

Mobiele telefoonhouder met screencleaner

Stel, je wilt een video kijken op je telefoon of een videogesprek voeren zonder je telefoon de hele tijd vast te moeten houden. Vaak ga je dan op zoek naar iets waar je je smartphone tegenaan kunt laten leunen. Maar wat nu als je dat object al bij je hebt? Er zijn sleutelhangers verkrijgbaar met een mobiele telefoonhouder. In feite is het een blokje in de vorm van een USB-stick met een schuine zijkant waar je je telefoon tegenaan kunt zetten. Daar zit dan vaak ook nog eens een screencleaner op waar men het scherm van de telefoon mee kunnen schoonmaken. Handig!

Sleuteletui

Het nut van het bij je dragen van een hele portemonnee is aan slinken. Veel mensen maken vooral nog gebruik van pasjes om te betalen en stoppen die in het hoesje van hun smartphone. Toch is handig om ook wat losgeld bij je te hebben, bijvoorbeeld om in een winkelwagentje te doen of als fooi. Om daar een portemonnee voor bij je te moeten dragen is eigenlijk wat veel van het goede. Een sleuteletui biedt daarbij uitkomst. Dat is een klein etuitje voor aan de sleutelhanger waar je bijvoorbeeld wat losgeld in kunt stoppen en altijd bij je hebt omdat je nu eenmaal buitenshuis altijd je huissleutels op zak hebt.

Als bedrijf ben je uiteraard altijd op zoek naar mogelijkheden om je imago en naamsbekendheid te vergroten. In het marketingbeleid is er waarschijnlijk al een bepaald budget gereserveerd voor diverse promotionele activiteiten. Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat deze activiteiten écht iets zeggen over waar jij en je bedrijf staan. Het heeft immers weinig zin om promotionele artikelen te verspreiden die je doelgroep niet aan je doet denken, op een positieve manier. Op dit moment is Europa in de greep van een enorme Covid-19 pandemie. Mondkapjes zie je hierdoor steeds meer in ons straatbeeld. Mondkapjes bedrukken is een opvallende en slimme manier om je naamsbekendheid te vergroten.

Mondkapjes laten bedrukken – wat straalt dit uit?

Het is waar dat de wetenschap nog niet voor 100% overtuigd is van het nut of de werking van niet-medische mondkapjes. Het is immers ook erg lastig om een gedegen onderzoek hiernaar uit te voeren. Er is wel consensus over een aantal details. Een mondmasker beschermt de drager ten dele, maar niet volledig. Het zorgt er zeker voor dat speeksel van een geïnfecteerde persoon een veel minder groot bereik heeft, waardoor de kans op besmetting afneemt. Bovendien hebben mondmaskers een belangrijke signaalwaarde. Ze maken duidelijk dat de drager de coronapandemie serieus neemt en zijn medemensen wil beschermen. Ze maken ook duidelijk dat de drager snapt dat hij, zelfs zonder symptomen, drager van het virus kan zijn en anderen kan besmetten. Kortom, ze stralen respect en zorg voor zijn medemens uit. Is dat een boodschap die in je bedrijfsfilosofie past? Dan is je overweging om mondkapjes te bedrukken een slimme zet.

Mondkapjes bedrukken – welke boodschap breng je over?

Je kunt je mondkapjes bedrukken in je bedrijfskleuren en voorzien van je bedrijfslogo. Ook is het mogelijk om tekst toe te voegen aan een mondkapje, als het tenminste to-the-point is. Het is de bedoeling dat anderen het van een afstandje kunnen lezen. Foto’s van aansprekende producten uit je leverprogramma, bedrukt op een mondkapje, verhogen de attentiewaarde van je assortiment. Wellicht is humor ook een goed idee. Laten we eerlijk zijn: niemand draagt mondmaskers voor zijn lol. Met een humoristische boodschap merken dragers dat de buitenwereld positiever reageert, waardoor de kans groot is dat ze je maskers vaker gaan dragen, vergeleken met andere mondmaskers. Je bedrijf wordt zo geassocieerd met humor en originaliteit en dat kan alleen maar positief uitpakken.

Mondkapjes bedrukken – bij wie laat ik dit doen?

Loopper is een online leverancier van promotionele materialen die we voor onze klanten graag zoveel mogelijk tailor-made maken. Bedrukte pennen en bedrukte USB-sticks zijn handig, maar je kunt ze werkelijk overal bestellen. Wij willen juist meerwaarde leveren. Daarom werken we met dedicated accountmanagers die een langdurige relatie met onze afnemers willen opbouwen. Wat je ook wil laten bedrukken, van bidons, sportartikelen of mondmaskers, onze mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Je mag onze accountmanager zien als sparringpartner met kennis van effectieve marktcommunicatie en met kennis van je bedrijf en de doelgroepen die je wil bereiken.

In de winter wordt het sneller donker. We krijgen te maken met regen, mist, sneeuw en hevige windstoten. Hierdoor neemt het risico op ongevallen toe. Of je nou aan het wandelen, fietsen, sporten of op wintersportvakantie bent; het is belangrijk om gezien te worden. Maar ook als je lekker warm in de auto zit, is het van belang om op te vallen. Bij een auto denk je direct aan de koplampen. Ze spelen een belangrijke rol bij zichtbaarheid. Als we het hebben over ‘gezien worden’, denken we al snel aan verlichting of reflecterende kleding. Niet alleen ’s avonds, maar ook overdag kunnen we ervoor zorgen dat we gezien worden. In dit artikel bespreken we hoe we kunnen opvallen in de winter.  

Hoe word je gezien op straat?

Ook in de winter houden we ervan om in de frisse buitenlucht te zijn. Wandelen, trainingen of een fietstochtje maken; ook in de winter kan dat. We moeten er wel voor zorgen dat we opvallen tijdens de winterse dagen, voornamelijk ’s avonds. Een veiligheidsvest of een reflecterende armband maken je zichtbaar op straat. Wil je dat jouw bedrijfsnaam of logo letterlijk gezien wordt? Laat veiligheidskleding bedrukken en zorg ervoor dat je relaties en medewerkers overdag en ’s avonds veilig over straat kunnen. Daarnaast maken zij opvallende reclame voor jouw bedrijf of organisatie. Dit zorgt voor een win-winsituatie.

Val op met bedrukte winterse artikelen

<p>In de zomer is het eenvoudig om als bedrijf op te vallen. Denk aan het inzetten van give-aways tijdens festivals of andere zomerse feesten. Bedrukte strandballen, caps en zonnebrillen zijn slechts een paar voorbeelden van sprekende zomerse promotieartikelen. Ook de winter biedt kansen voor visibiliteit. Denk aan winterse activiteiten zoals winterfestivals en indoor- en outdoor winteractiviteiten. Dit zijn ideale plekken om hier je bedrijf of organisatie te promoten. Een functioneel promotieartikel is een bedrukte ijskrabber, zodat je de ruiten snel ijsvrij kan maken. Of denk aan een warme fleece deken voor thuis op de bank tijdens de gure dagen. Winterkleding is ook een goed idee. Laat handschoenen, sjaals of mutsen bedrukken of borduren. Kies voor een bedrukking met je bedrijfslogo, naam of tekst. Bedrukte winterkleding vergroot jouw naamsbekendheid.

Door de inzet van bedrukte winterse kleding en promotieartikelen val je op tijdens de wintermaanden. Je relatie en bedrijf of organisatie worden goed gezien door voorbijgangers.

Het woord relatiegeschenk kan niet duidelijker. Een geschenk om uw relatie mee te verrassen. Dit betekent niet dat het makkelijk is een goed geschenk uit te zoeken. Er zijn tal van producten die u kunt uitzoeken als relatiegeschenk. Echter wil dit niet zeggen dat iedere keuze ook een juiste keuze is.

Helaas horen we vaak berichten dat relatiegeschenken niet meer van deze tijd zijn. Maar is dit wel zo? Wie vindt het nu niet leuk om een cadeau te krijgen? Iedereen voelt zich toch een beetje speciaal wanneer hij of zij verrast wordt met een relatiegeschenk. En dit is dan ook gelijk het doel waarom wij dit aan onze relaties geven!

Dan volgt nu stap 2. Hoe kiest u het juiste geschenk voor de juiste persoon?

Ten eerste is het belangrijk dat u kijkt welke boodschap u uit wilt dragen met het geschenk. Kies eerst de juiste boodschap en zoek hier vervolgens een passend geschenk bij. Naast het feit dat het geschenk bij de boodschap moet passen is de ontvanger net zo belangrijk. Kies voor een geschenk dat de ontvanger ook gaat gebruiken. Het zou zonde zijn dat het geschenk onderin de kast komt te liggen en er niet meer naar omgekeken wordt.  

Een aantal succes verzekerde relatiegeschenken zijn onder andere een heerlijke koffiemok met daarop het bedrijfslogo, maar bijvoorbeeld ook een boodschap voor de ontvanger. De ontvanger heeft dan echt het gevoel dat het geschenk op hem of haar is uitgezocht. Ook wordt de koffiemok vaak dagelijks gebruikt. Een andere suggestie is om rugtassen te laten bedrukken. Ook dit is natuurlijk weer een gebruiksvoorwerp, maar wordt ook meegenomen op uitjes. Hierdoor komt de rugtas in contact met een grote doelgroep. Dit zorgt voor naamsbekendheid en top of mind op een veel goedkopere manier dan bijvoorbeeld het plaatsen van een advertentie!

Het juiste moment voor het relatiegeschenk

Het is altijd tijd voor een geschenk. Er is dus eigenlijk geen fout moment om dit te geven. Mocht u er toch een speciaal moment van willen maken dan is het natuurlijk altijd goed om te koppelen aan een event of jubileum. Bestaat het bedrijf zoveel jaar, is iemand een jubilaris of staat er een belangrijke overname op de planning? Dan is het goed om het geschenk daar aan te koppelen.

Zorg voor originaliteit, herkenbaarheid en bruikbaarheid en uw cadeau is een schot in de roos!

Je hebt besloten om een webwinkel te starten. Geen gekke gedachte, want de omzet uit webwinkels blijft maar stijgen. De afgelopen tijd heb je veel onderzoek gedaan naar de producten die je wilt gaan verkopen. De vooruitzichten zien er goed uit. De eerste producten zijn ingekocht. Het eerste voorwerk is gedaan. Nu is het tijd om de webshop daadwerkelijk op te richten. Zoals je waarschijnlijk weet zijn er verschillende e-commerce platformen voor een webwinkel bouwen beschikbaar. Het grote aanbod kan daarom aardig wat keuzestress met zich meebrengen. In dit artikel geven we je enkele opties om je beslissing makkelijker te maken.

JouwWeb

JouwWeb.nl is een Nederlandse optie voor een website maken. Bij deze browser based tool kunnen gebruikers een website, blog of winkel opzetten. Je hoeft hier niet voor te leren programmeren of andere moeilijke handelingen uit te voeren. JouwWeb biedt in samenwerking met Mollie alle betalingsmogelijkheden als bijvoorbeeld iDEAL en Creditcard aan. Waardoor het een aantrekkelijk platform voor beginners is.

Jouwweb Webwereld

Magento

Magento is vooral ontwikkeld voor e-commerce bedrijven die op hoog niveau omzetten. Een open-source e-commerce platform als Magento vereist web developers, waardoor er een hogere toegangsdrempel ontstaat dan bij plug-and-play-platforms zoals JouwWeb. Dat gezegd hebbende, Magento biedt een grote hoeveelheid functies aan, waaronder de mogelijkheid om kortingen aan te bieden, terugkerende betalingen te ondersteunen, onbeperkte productvermeldingen en nog veel meer. De basisversie van Magento is gratis, maar de enterprise versie kan jaarlijks tienduizenden euro’s kosten. Voor grote online winkels kan Magento een goede keuze zijn, maar het is af te raden voor kleine of middelgrote bedrijven met slechts een beperkt aantal producten.

Oscommerce

Oscommerce software is een open source e-commerce oplossing voor online winkels die gratis beschikbaar is. Je hebt alleen wel eerst hosting en en een domeinnaam nodig. Het wordt geleverd met een uitgebreide set functies voor winkelwagentjes waarmee winkeleigenaren online winkels kunnen instellen, uitvoeren en onderhouden. OScommerce biedt alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan met het verkopen van producten en diensten via internet. Maar, let op de laatste update was alweer een tijdje geleden.

Big cartel

Big Cartel is een e-commerce platform dat gericht is op artiesten en kunstenaars die hun kunstwerken internationaal willen verkopen. Verkopers kunnen gratis de thema’s van Big Cartel gebruiken of hun eigen unieke ontwerpen coderen. Andere functies zijn de mogelijkheid om een aangepast domein te gebruiken, voorraadbeheer, real-time verkoopstatistieken en de optie om kortingen toe te voegen aan bepaalde producten.

Als u dit artikel leest, heeft u al een eerste verstandige stap genomen. Indien u online meer zakelijk succes wilt behalen, is het een must om te investeren in een goede website én de vindbaarheid daarvan. Zowel bestaande als potentiële klanten moeten uw website probleemloos kunnen vinden. Dus als u en uw medewerkers heerlijk ontspannen thuis zitten dan gaat uw website door met het generen van omzet genereren en het vergroten van uw naamsbekendheid. Dus als eerste stap moet u ervoor zorgen dat uw website er aantrekkelijk uitziet en de bezoeker er makkelijk kan zoeken en bestellen. Als de website eenmaal gebouwd is, gaat u over naar stap twee: de juiste SEO, zodat u ook daadwerkelijk gevonden wordt.

SEO is meer dan keywords

Waarschijnlijk heeft u al diverse verhalen gehoord en gelezen over het belang van een goede SEO voor een bedrijf. SEO, ofwel Search Engine Optimalization, is een samenspel aan technieken die ervoor zorgen dat uw website en dus uw dienst of producten, beter worden gevonden in de verschillende zoekmachines zoals Google en Bing. Daarbij moet u onder andere gebruikmaken van slimme keywords (zoekwoorden) in een bepaald percentage per tekst. Deze zoekwoorden kunt u bepalen aan de hand van zoekvolumes. Hoe nauwkeuriger hoe beter. Dus met een breed zoekwoord als ‘restaurant’ zult u minder bereiken en meer waste hebben dan met specifieke zoekwoorden zoals ‘biologisch restaurant Den Bosch’. Maar SEO is meer dan alleen maar de juiste zoekwoorden gebruiken. Het is een onderdeel van de onlinemarketingstrategie en behelst nog veel meer.

Kenmerken van goede SEO-strategie

Als u zich wilt onderscheiden ten opzichte van uw concurrentie en ook beter door uw doelgroepen gevonden wilt worden die u nog niet kennen dan is het van belang dat u belandt in de top van de zoekresultaten van Google. Wat moet u daarvoor doen? Belangrijk is dat u relevante teksten laat schrijven die de lezer en uw potentiële klanten ook daadwerkelijk zullen boeien. Besteed aandacht aan uw content. Gebruik in de tekst de juiste keywords waar ook op gezocht wordt en dus voorkomen in zoekopdrachten maar vertel ook interessante nieuwtjes en wetenswaardigheden. Zorg daarbij dat alle teksten uniek geschreven zijn en vul uw website regelmatig aan zodat de content up-to-date is. Verder is het van belang dat uw bedrijf genoemd wordt op relevante websites. Zorg dat interessante content terechtkomt op websites die autoriteit hebben en naar u verwijzen. En er zijn nog meer mogelijkheden op te zorgen voor een toppositie. Met het juiste advies kan SEO veel voor uw omzet betekenen.

SEO uitbesteden

Natuurlijk kunt u een heel eind komen als u begint met SEO, maar als u echt door wilt stoten naar de eerste of tweede pagina in uw vakgebied is het verstandig het SEO-traject uit te besteden aan een professional.
Laat u eerst een goed adviseren en vraag een gratis SEO-analyse van uw bedrijf aan. 

Van het ontwikkelen van een goede social media strategie tot het plaatsen van de juiste filmpjes op YouTube: er zijn online maar genoeg manieren om je doelgroep te bereiken. Dit bereik lijkt af en toe zo makkelijk te behalen te zijn, dat de offline marketing in veel gevallen vergeten wordt. Maar ondanks de groei van de online aandacht blijft het ongelooflijk om ook de offline marketing op de juiste manier in te blijven zetten. Dit is namelijk dé manier om specifieke doelgroepen te bereiken die je online mis zou kunnen lopen. Zet de traditionele media naast het internet in om het ultieme bereik te behalen.

Maar wat voor voordelen brengt de offline marketing eigenlijk met zich mee?

1. Het vertrouwen in je merk neemt toe

Je komt online tegenwoordig zoveel advertenties en berichten tegen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Daarnaast kunnen ook onbetrouwbare afzenders zonder problemen een Facebook advertentie campagne opzetten. Hoe kan de ontvanger weten dat jouw campagne en/of website betrouwbaar is? Het is pas op het moment dat ze de naam van jouw merk ook op de radio, op tv of in de bushokjes voorbij zien komen dat het herkenbaarheid en hierdoor vertrouwen opwekt.

2. Je naamsbekendheid stijgt enorm

Wanneer jij jouw online uitingen ondersteund met offline marketingmateriaal van hoge kwaliteit stijgt de naamsbekendheid van je merk. Hoe vaker ontvangers jouw merknaam of uiting voorbij zien komen, hoe hoger jouw merk in de ‘top of mind’ awareness komt. Herhaling is goud waard en zorgt bij iedere uiting weer voor een stijgende naamsbekendheid.

3. Je weet je doelgroep te vinden

Waar je op het internet redelijk selectief kan zijn op het vinden van een bepaalde doelgroep, is dit met de offline marketing nog makkelijker. Is jouw doelgroep bijvoorbeeld thuisblijvende moeders? Dan adverteer jij natuurlijk in de lokale supermarkten: niet alleen via Google Adwords. Is jouw doelgroep reizigers met het OV? Dan adverteer jij natuurlijk in de bussen, metro’s, de bushokjes en op de stations. Zo bereik jij de doelgroep niet alleen wanneer ze online zijn, maar ook wanneer ze hun ‘offline’ leven leiden.

Voordelen offline marketing

4. Je zorgt voor een beleving

Misschien wel een van de grootste voordelen van offline marketing is het feit dat je een beleving aan jouw marketing toe kunt voegen: een manier om de doelgroep echt kennis te laten maken met jouw bedrijf. Een kok kan jouw keukenproducten tentoonstellen in de supermarkt, of de ontwikkelaar kan je app direct aan de doelgroep uitleggen. Dit zijn contactmomenten die je online minder makkelijk te pakken krijgt.

Een goede presentatie kan je potentiële doelgroep omtoveren tot trouwe klanten. Of je nu op een beurs staat of een presentatie binnen de muren van je kantoor geeft: het is belangrijk om je zaken goed op orde te hebben. Met deze tips heb jij de juiste presentatie en de nodige middelen om aan nieuwe klanten te komen.

1. Zorg voor de juiste basis

Nu je dit nieuwe project op gaat pakken is het belangrijk om het vanaf het begin goed aan te pakken. Zorg voor de juiste basis en zorg ervoor dat alles tot in de puntjes verzorgd is. Kijk goed naar de details: gebruik je presentatiematerialen zoals folders en ringbanden? Je ringbanden bedrukken geeft een nóg betere en ontzettend professionele indruk. Zeker wanneer de ringbanden of presentatiematerialen mee naar huis genomen mogen worden. Je kunt deze bijvoorbeeld vullen met de presentaties en documenten zodat de potentiële klanten alles in een duidelijk pakketje hebben. Door alles tot in de details te op orde te hebben (van de soort koffie tot bedrukte presentatiemiddelen) zorg je ervoor dat je van begin tot eind een goede indruk achterlaat.

2. Kies de juiste locatie

Wat is de perfecte locatie om de presentatie te houden? Houdt de presentatie bijvoorbeeld op een plek waar de doelgroep komt (netwerkborrels, beurzen) of, wanneer je al concrete afspraken heb staan, zorg voor een goede ruimte binnen kantoor of huur een mooie, gepaste zaal. De eerste optie is om jezelf dus onder je doelgroep te begeven, terwijl je ze met de tweede optie al direct binnen de muren van je kantoor hebt.

Presentatie geven

3. Waar ga je het over hebben?

Kies het juiste onderwerp. Een goede presentatie gaat namelijk in op alle vragen en dilemma’s die de potentiële klanten zouden kunnen hebben. Laat zien dat jij de expert ben, en maak het jezelf makkelijker door zelf een onderwerp of richting te kiezen waar jij veel van weet. Doe natuurlijk ook voldoende onderzoek: jouw potentiële klanten hebben een probleem, en jij bent degene met de oplossing. Laat zien dat jij als expert precies begrijpt waar het probleem zit, en waarom jij de juiste oplossing biedt.

4. Laat het verkooppraatje achterwege

Richt jezelf op wat jij te bieden hebt, niet op wat jij in de verkoop hebt. Praat niet alleen over jezelf, je bedrijf en hoe goed jullie oplossing is. Voorzie de mensen liever van waardevolle informatie en laat ze zien dat jij het probleem waar zij een oplossing voor zoeken echt begrijpt.

5. Voeg bewijsmateriaal toe

Laat ook voldoende bewijsmateriaal in je presentatie terugkomen. Deel je ervaringen met andere klanten, hun problemen en de oplossing die jij ze hebt kunnen bieden.

25.000 m2 grond aangekocht naast het huidige pand

Simian, het moederbedrijf van de drie drukwerksites Reclameland, Drukland.nl en Flyerzone, breidt fors uit. De drukkerij in Groningen wordt aan de zijkant vergroot met een nieuwe hal. Daarvoor is zo’n 25.000 vierkante meter grond gekocht, laat eigenaar Wouter Haan weten. Begin 2020 is de nieuwe bedrijfshal operationeel. Simian gaat de extra ruimte inzetten voor het opzetten van nieuwe afdelingen en gaat zich meer focussen op grootformaat print- en drukwerk. Met deze uitbreiding wordt Simian één van de grootste drukkerijen van Nederland.

Simian groeide de afgelopen jaren flink door. Als gevolg van die enorme groei vergroot Simian ruim twee jaar na de opening het pand in Westerbroek. De drukkerij heeft 25.000 m2 grond aangekocht dat naast het huidige pand ligt. Hiermee beslaat Simian straks een drie keer zo groot pand op een grondoppervlakte van maar liefst 35.000 m2. Haan: “Met deze extra ruimte kunnen we ons blijven innoveren, ons assortiment uitbreiden en zorgen dat we de beste én snelste drukkerij van Nederland blijven.”   

Met alle investeringen van afgelopen jaren in pre- en postpress machines, de verhuizing naar een groter pand en in 2 jaar tijd van 60 naar 125 medewerkers gaan, heeft Simian een belangrijke voorsprong in de grafische industrie opgebouwd. “We zijn de enige online drukkerij met een volledig eigen productie, ‘s avonds en op zondag bereikbaar voor klanten en uniek in onze prijzen en levertijden”, zegt Haan. 

Het nieuwe gedeelte wordt gebruikt voor de afwerking van digitaal en offset drukwerk en de afdeling grootformaat. Haan: “Omdat we het pand van de grond af opbouwen, kunnen we alles zo slim mogelijk inrichten. Natuurlijk betrekken we ook de medewerkers bij dit proces, zodat we straks een prettige en efficiënte werkomgeving creëren met de beste en nieuwste machines.”

Voor de toekomst ziet Haan voldoende uitdagingen om de drie drukwerksites verder te ontwikkelen. “We zijn in Nederland en België de enige online drukkerij die écht innoveert en een eigen productiefaciliteit heeft. Onze service, ons uitgebreid productassortiment en onze bereikbaarheid maken ons sterk. Als we zo doorgroeien hebben we in 2020 zo’n 200 collega’s en verwerken we 2500 á 3000 orders per dag.”