Category

Marketing

Category

Heeft u een eigen bedrijf dan weet u als geen ander hoe belangrijk het is het bedrijf goed in de markt te positioneren, bekend te zijn bij de juiste doelgroep en vooral herkenbaar te zijn. Daar is meer voor nodig dan alleen goed werk of goede producten afleveren bij tevreden klanten. Goede marketing is daarbij onmisbaar en daar weer een belangrijk onderdeel van is branding. Door branding wordt u zichtbaar bij een bredere groep mensen, ook zonder dat zij uw bedrijf verder kennen en ontstaat een grotere bekendheid. Api neon is gespecialiseerd in LED- en Neonreclame.

Passende reclame-uitingen

Bij branding denkt u waarschijnlijk aan gevelverlichting, zuilen langs de kant van de weg, lichtreclames op panden, bewegwijzering en dergelijken, maar branding kan ook subtieler en beschikbaar zijn voor gebruik binnenshuis zoals verschillende soorten displays voor diverse soorten producten, met of zonder verlichting of uithangborden. Api neon levert alle reclame-uitingen die aansluiten op uw communicatie methoden.

Passende reclame-uitingen

Van concept tot montage

Bij Api neon begint branding met het bedenken van een concept. Een sterk concept waardoor uw bedrijf niet alleen jaren vooruit kan maar dat u ook een leidraad geeft voor het te volgen communicatietraject. Api neon heeft alles in eigen huis, van het bedenken van het concept, het ontwikkelen van het daadwerkelijke design, de technische uitvoering van de communicatiemiddelen tot aan de productie en montage toe. Wanneer u voor branding bij Api neon kiest krijgt u alles onder één dak en wordt u volledig ontzorgd.

Sterk grafisch team

Api neon heeft een eigen grafisch team dat zich richt op ontwerp en design. Het team inventariseert uw wensen, benoemt de sterke punten van het bedrijf of het merk en gaat op zoek naar de beste communicatiemogelijkheden die voor u geschikt zijn. Daarbij wordt goed rekening gehouden met praktische en technische uitvoerbaarheid en natuurlijk met uw budget. Api neon zet in op een pakkend design en gebruikt daarvoor technologie en kwalitatief hoogwaardige producten zodat bijna al uw wensen gerealiseerd kunnen worden binnen de reclame-uitingen zoals u die voor ogen heeft.

Nieuwste technologieën

Dankzij de nieuwste ontwikkelingen zijn de mogelijkheden voor branding bijna eindeloos. Door de jarenlange ervaring van Api neon weten ze deze ontwikkelingen goed te integreren. Innoveren is belangrijk, zeker ook voor uw bedrijf en gebruik maken van de nieuwste technologieën hoort daarbij. Reclame-uitingen waarbij gebruik gemaakt wordt van laser engraving, injection moulding, LED-verlichting en 3-D-routing zijn zeker geen uitzondering meer en doordat Api neon de productielijnen in eigen hand heeft is het, ook financieel, interessant.

Opvallen

Vernieuwen of verjongen van het uiterlijk van een merk is minstens zo belangrijk bij branding. Het gaat er tenslotte om uw bedrijf, of het merk dat uw bedrijf vertegenwoordigd, zo pakkend en aantrekkelijk mogelijk te presenteren om extra omzet te genereren. Een meer eigentijdse uitstraling kan dan belangrijk zijn. Opvallen is het sleutelwoord. Het concept daarvoor kan door Api neon helemaal custom made, speciaal voor u, ontworpen en uitgevoerd worden. Het is ook mogelijk reclame-uitingen seriematig te laten vervaardigen.

Api neon heeft als uitgangspunt uw bedrijf, uw merk, door middel van een sterk concept, begeleid door pakkende en aantrekkelijke reclame-uitingen, daarbij gebruik makend van de nieuwste technologieën, dusdanig te positioneren dat een goede aansluiting met de markt als vanzelf volgt.

2021 staat voor deur, waarmee het einde van het bewogen 2020 in zicht komt. Tijd om uit te kijken naar de online marketingtrends voor komend jaar. Welke trends heeft 2021 in petto?

Nóg meer focus op stories

De verschuiving van ‘normale’, blijvende content naar tijdelijke stories is al even gaande, maar zal dit jaar nog sterker worden. Snapchat begon er ooit mee, Instagram ging er daarna succesvol mee aan de haal en bereikte er de massa mee. Maar ook platforms als WhatsApp, Facebook, Twitter en LinkedIn bieden de functionaliteit tegenwoordig aan. Of gebruikers de behoefte hebben om te delen op al deze kanalen is de vraag, maar met name Instagram blijft razend populair. Wie zelf geen stories maakt, kijkt vaak wel actief naar die van anderen. Hier liggen dus grote kansen voor online marketing specialisten. Instagram stories is zowel geschikt om zelf mee aan de slag te gaan als om te adverteren. Als je je doelgroep wilt bereiken met verhalen op je eigen account, dien je wel eerst enigszins een volgersschare te verzamelen.

Live video’s veelvuldig bekeken 

Het aantal live video’s en livestreams nam het afgelopen jaren een toevlucht. Het fenomeen kreeg daarbij een steuntje in de rug door de coronacrisis. In sommige gevallen was er zelfs nauwelijks een andere keuze. Events konden bijvoorbeeld tenslotte geen doorgang vinden. Toch reikt de live videotrend verder dan dat. Videocontent is al jaren geliefder dan tekst en afbeeldingen en live video’s. Het zou inmiddels 82 procent van het online verkeer opslokken. Live video’s lijken alleen nog maar meer harten te winnen. Daarbij spelen de mogelijkheid tot interactie en de authenticiteit een rol. De video’s worden immers niet achteraf bewerkt. Mocht de coronastorm dit jaar gaan liggen, dan verwachten we dat de liefde voor live video’s niet verdwijnt. Niet alleen voor bekende merken of personen: ook mensen met een minder groot publiek zoeken hun heil bij live video’s.

De alsmaar groeiende populariteit van TikTok

TikTok, een sociaal medium dat in 2017 het levenslicht zag, draait om korte video’s en haakt daarom perfect in op de videotrend. Het platform heeft het afgelopen jaar ontzettend veel terrein gewonnen. Vooral jongeren zijn behoorlijke fan van het jongere sociale medium. Dat is niet zo gek: video geniet juist onder jongeren een duidelijke voorkeur. TikTok heeft nog lang z’n hoogtepunt niet bereikt en zal in 2021 nog bekender worden onder het grote publiek. Richt jij je op een jonge doelgroep? Dan zou het zonde zijn om geen tijd en/of geld te investeren in een sterke TikTok-strategie. Je kunt zelf een account aanmaken en leuke TikTok-video’s delen, maar ook adverteren.

Podcasts in de lift

De dalende populariteit van het lezen van teksten is ook weer te zien in het feit dat podcasts al een aantal jaren stevig in de lift zitten. Het fijne aan podcasts is dat je ze eenvoudig kunt combineren met een andere activiteit, zoals autorijden of schoonmaken. Dat maakt het laagdrempelig om te luisteren. Bovendien is het vaak zowel vermakelijk als leerzaam. Het is wellicht niet voor elk bedrijf geschikt, maar je kunt overwegen om hier als ondernemer mee te beginnen. Het kan de nodige betrokkenheid onder je doelgroep creëren en je kunt goede connecties opdoen. Daarnaast kun je podcasts redelijk makkelijk verspreiden op je social mediakanalen.

Shoppen op een social media kanaal

Instagram voegde onlangs een ‘shopping’-tabblad toe aan het homescherm. Op Facebook vind je onder andere een populaire marktplaats. TikTok heeft een samenwerking met e-commerceplatform Shopify. Het moge duidelijk zijn: e-commerce en social mediakanalen beginnen elkaar steeds meer te vinden. Het genoemde is nog maar een greep uit de voorbeelden. In 2021 wordt het nog gebruikelijker om via je een social mediakanaal te shoppen. Zo zal WhatsApp ook shopfunctionaliteiten uit gaan rollen.

Voice search

De video search-trend zit al jaren in de pijplijn. De definitieve doorbraak liet echter vooralsnog nog op zich wachten. Dat neemt niet weg dat er een stijgende lijn te zien is in het gebruik. Sterker nog: een aanzienlijk deel van de zoekopdrachten is spraak gebaseerd. Omdat dit in de toekomst alleen maar meer zal worden, is het verstandig om daar rekening mee te houden in je SEO-strategie. Lees je content altijd hardop om te zien of het sprekend ook logisch is. Daarnaast kan het goed zijn om vragen in je teksten te verwerken.

Zoekmachine optimalisatie, beter bekend als Search Engine Optimization of SEO, is kort gezegd de kunst om zo hoog mogelijk in de online zoekresultaten te komen. En dat wil je natuurlijk, want hoe hoger je staat tussen de zoekresultaten, hoe meer bezoekers er naar je website komen. In dit blog lees je waar het allemaal om draait bij SEO.

Google bepaalt jouw vindbaarheid

Google bepaalt jouw vindbaarheid

Uiteindelijk bepaalt Google hoe hoog jij in de zoekresultaten terechtkomt. Hiervoor hebben ze een geavanceerd algoritme gebouwd dat rekening houdt met meer dan 200 factoren. Het algoritme kijkt onder andere of je website goed leesbaar is, snel genoeg is en of de juiste woorden genoemd worden. Om je autoriteit nog verder te bepalen kijken ze daarnaast naar het aantal links vanaf andere websites naar de jouwe. Als Google merkt dat je op alle factoren goed scoort en ze erkennen je autoriteit, dan kom je hoog in de zoekresultaten terecht. En dat levert jou meer websitebezoeken op, die weer zullen leiden tot meer verkopen en een hogere omzet.

Dus bij zoekmachine optimalisatie let je op de volgende punten:

  • De juiste zoekwoorden
  • Linkbuilding (links vanaf andere websites naar de jouwe)
  • Snelheid van je website
  • Logische structuur in je website (zit er een logische opbouw in en kun je makkelijk vinden wat je zoekt?)

Local SEO

De hierboven genoemde informatie richt zich voornamelijk op de algemene vindbaarheid van je website. Maar het is natuurlijk ook belangrijk dat je gevonden wordt door mensen die zich op de juiste plek bevinden. Als iemand bijvoorbeeld vanuit Deventer op Google ‘Indiaas restaurant’ intikt, dan wil jij ervoor zorgen dat jij met je Indiase restaurant in Deventer bovenaan komt in de zoekresultaten. Dat is natuurlijk minder relevant wanneer iemand in Groningen op Indiaas restaurant zoekt. SEO is een continu proces

De algoritmes die bepalen hoe hoog jij in de zoekresultaten komt staan niet stil, de eisen veranderen regelmatig. Bovendien ben jij niet de enige die er gebruik van maakt, dus om de concurrentie voor te blijven zul je moeten blijven verbeteren in je vindbaarheid. Het is dus verstandig de zoekmachine optimalisatie uit te besteden. Maak daarvoor bijvoorbeeld eens een afspraak met de SEO-specialisten van Traffic Today.

Op sommige promotieartikelen die je kunt inzetten voor de marketing van je bedrijf lijken veel mensen uitgekeken te zijn omdat ze er weinig behoefte aan hebben. Daaronder valt ook de sleutelhanger. Althans, als de sleutelhanger die je weggeeft niet meer is dan dat. Als je slim bent, maak je daar echter een handig artikel van dat juist wel heel erg van pas kan komen voor veel mensen. Zo is het promotieartikel waar jij in geïnvesteerd hebt een veel langer leven beschoren en levert het veel meer op voor de naamsbekendheid en bewustzijn van jouw bedrijf. We zetten wat praktische suggesties op een rijtje.

De corona-sleutelhanger

Geloof het of niet, maar je kunt met je sleutelhanger handig inspelen op de huidige situatie rondom het coronavirus. Niet door er een mondkapje aan te hangen, want die moeten na gebruik weggegooid of gewassen worden, maar wel met de safe touch sleutelhanger. Dat is een metalen voorwerp met een haak dat soms wat lijkt op een flesopener, maar bedoeld is om bepaalde zaken niet te hoeven aanraken. Zo kun je er deurklinken mee bedienen, codes mee intoetsen en knoppen mee indrukken. Zoiets hebben nog maar weinig mensen, maar wordt waarschijnlijk wel gewaardeerd wanneer ze het ontvangen. Bestel je sleutelhanger met safe touch haak snel, zodat je niet ingehaald wordt door de actualiteit.

USB-stick

Hoe handig is het om altijd een USB-stick op zak te hebben zonder dat je daaraan hoeft te denken? Dan kun je altijd makkelijk bestanden overzetten of een back-up maken. Het mooie van een USB-stick aan je sleutelhanger is ook nog eens dat de kans veel kleiner is dat je hem kwijtraakt. Dit is zeker een give-away waar je mensen blij mee kunt maken. Dat het logo van jouw bedrijf dan op die USB-stick staat, zal de meesten niets uitmaken. Ondertussen wordt jouw sleutelhanger wel tevoorschijn getoverd in kantoren en op scholen, en wordt er zo aan jouw naamsbekendheid gewerkt.

Sleutelhanger promotieartikel

Mobiele telefoonhouder met screencleaner

Stel, je wilt een video kijken op je telefoon of een videogesprek voeren zonder je telefoon de hele tijd vast te moeten houden. Vaak ga je dan op zoek naar iets waar je je smartphone tegenaan kunt laten leunen. Maar wat nu als je dat object al bij je hebt? Er zijn sleutelhangers verkrijgbaar met een mobiele telefoonhouder. In feite is het een blokje in de vorm van een USB-stick met een schuine zijkant waar je je telefoon tegenaan kunt zetten. Daar zit dan vaak ook nog eens een screencleaner op waar men het scherm van de telefoon mee kunnen schoonmaken. Handig!

Sleuteletui

Het nut van het bij je dragen van een hele portemonnee is aan slinken. Veel mensen maken vooral nog gebruik van pasjes om te betalen en stoppen die in het hoesje van hun smartphone. Toch is handig om ook wat losgeld bij je te hebben, bijvoorbeeld om in een winkelwagentje te doen of als fooi. Om daar een portemonnee voor bij je te moeten dragen is eigenlijk wat veel van het goede. Een sleuteletui biedt daarbij uitkomst. Dat is een klein etuitje voor aan de sleutelhanger waar je bijvoorbeeld wat losgeld in kunt stoppen en altijd bij je hebt omdat je nu eenmaal buitenshuis altijd je huissleutels op zak hebt.

Als bedrijf ben je uiteraard altijd op zoek naar mogelijkheden om je imago en naamsbekendheid te vergroten. In het marketingbeleid is er waarschijnlijk al een bepaald budget gereserveerd voor diverse promotionele activiteiten. Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat deze activiteiten écht iets zeggen over waar jij en je bedrijf staan. Het heeft immers weinig zin om promotionele artikelen te verspreiden die je doelgroep niet aan je doet denken, op een positieve manier. Op dit moment is Europa in de greep van een enorme Covid-19 pandemie. Mondkapjes zie je hierdoor steeds meer in ons straatbeeld. Mondkapjes bedrukken is een opvallende en slimme manier om je naamsbekendheid te vergroten.

Mondkapjes laten bedrukken – wat straalt dit uit?

Het is waar dat de wetenschap nog niet voor 100% overtuigd is van het nut of de werking van niet-medische mondkapjes. Het is immers ook erg lastig om een gedegen onderzoek hiernaar uit te voeren. Er is wel consensus over een aantal details. Een mondmasker beschermt de drager ten dele, maar niet volledig. Het zorgt er zeker voor dat speeksel van een geïnfecteerde persoon een veel minder groot bereik heeft, waardoor de kans op besmetting afneemt. Bovendien hebben mondmaskers een belangrijke signaalwaarde. Ze maken duidelijk dat de drager de coronapandemie serieus neemt en zijn medemensen wil beschermen. Ze maken ook duidelijk dat de drager snapt dat hij, zelfs zonder symptomen, drager van het virus kan zijn en anderen kan besmetten. Kortom, ze stralen respect en zorg voor zijn medemens uit. Is dat een boodschap die in je bedrijfsfilosofie past? Dan is je overweging om mondkapjes te bedrukken een slimme zet.

Mondkapjes bedrukken – welke boodschap breng je over?

Je kunt je mondkapjes bedrukken in je bedrijfskleuren en voorzien van je bedrijfslogo. Ook is het mogelijk om tekst toe te voegen aan een mondkapje, als het tenminste to-the-point is. Het is de bedoeling dat anderen het van een afstandje kunnen lezen. Foto’s van aansprekende producten uit je leverprogramma, bedrukt op een mondkapje, verhogen de attentiewaarde van je assortiment. Wellicht is humor ook een goed idee. Laten we eerlijk zijn: niemand draagt mondmaskers voor zijn lol. Met een humoristische boodschap merken dragers dat de buitenwereld positiever reageert, waardoor de kans groot is dat ze je maskers vaker gaan dragen, vergeleken met andere mondmaskers. Je bedrijf wordt zo geassocieerd met humor en originaliteit en dat kan alleen maar positief uitpakken.

Mondkapjes bedrukken – bij wie laat ik dit doen?

Loopper is een online leverancier van promotionele materialen die we voor onze klanten graag zoveel mogelijk tailor-made maken. Bedrukte pennen en bedrukte USB-sticks zijn handig, maar je kunt ze werkelijk overal bestellen. Wij willen juist meerwaarde leveren. Daarom werken we met dedicated accountmanagers die een langdurige relatie met onze afnemers willen opbouwen. Wat je ook wil laten bedrukken, van bidons, sportartikelen of mondmaskers, onze mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. Je mag onze accountmanager zien als sparringpartner met kennis van effectieve marktcommunicatie en met kennis van je bedrijf en de doelgroepen die je wil bereiken.

In de winter wordt het sneller donker. We krijgen te maken met regen, mist, sneeuw en hevige windstoten. Hierdoor neemt het risico op ongevallen toe. Of je nou aan het wandelen, fietsen, sporten of op wintersportvakantie bent; het is belangrijk om gezien te worden. Maar ook als je lekker warm in de auto zit, is het van belang om op te vallen. Bij een auto denk je direct aan de koplampen. Ze spelen een belangrijke rol bij zichtbaarheid. Als we het hebben over ‘gezien worden’, denken we al snel aan verlichting of reflecterende kleding. Niet alleen ’s avonds, maar ook overdag kunnen we ervoor zorgen dat we gezien worden. In dit artikel bespreken we hoe we kunnen opvallen in de winter.  

Hoe word je gezien op straat?

Ook in de winter houden we ervan om in de frisse buitenlucht te zijn. Wandelen, trainingen of een fietstochtje maken; ook in de winter kan dat. We moeten er wel voor zorgen dat we opvallen tijdens de winterse dagen, voornamelijk ’s avonds. Een veiligheidsvest of een reflecterende armband maken je zichtbaar op straat. Wil je dat jouw bedrijfsnaam of logo letterlijk gezien wordt? Laat veiligheidskleding bedrukken en zorg ervoor dat je relaties en medewerkers overdag en ’s avonds veilig over straat kunnen. Daarnaast maken zij opvallende reclame voor jouw bedrijf of organisatie. Dit zorgt voor een win-winsituatie.

Val op met bedrukte winterse artikelen

<p>In de zomer is het eenvoudig om als bedrijf op te vallen. Denk aan het inzetten van give-aways tijdens festivals of andere zomerse feesten. Bedrukte strandballen, caps en zonnebrillen zijn slechts een paar voorbeelden van sprekende zomerse promotieartikelen. Ook de winter biedt kansen voor visibiliteit. Denk aan winterse activiteiten zoals winterfestivals en indoor- en outdoor winteractiviteiten. Dit zijn ideale plekken om hier je bedrijf of organisatie te promoten. Een functioneel promotieartikel is een bedrukte ijskrabber, zodat je de ruiten snel ijsvrij kan maken. Of denk aan een warme fleece deken voor thuis op de bank tijdens de gure dagen. Winterkleding is ook een goed idee. Laat handschoenen, sjaals of mutsen bedrukken of borduren. Kies voor een bedrukking met je bedrijfslogo, naam of tekst. Bedrukte winterkleding vergroot jouw naamsbekendheid.

Door de inzet van bedrukte winterse kleding en promotieartikelen val je op tijdens de wintermaanden. Je relatie en bedrijf of organisatie worden goed gezien door voorbijgangers.

Het woord relatiegeschenk kan niet duidelijker. Een geschenk om uw relatie mee te verrassen. Dit betekent niet dat het makkelijk is een goed geschenk uit te zoeken. Er zijn tal van producten die u kunt uitzoeken als relatiegeschenk. Echter wil dit niet zeggen dat iedere keuze ook een juiste keuze is.

Helaas horen we vaak berichten dat relatiegeschenken niet meer van deze tijd zijn. Maar is dit wel zo? Wie vindt het nu niet leuk om een cadeau te krijgen? Iedereen voelt zich toch een beetje speciaal wanneer hij of zij verrast wordt met een relatiegeschenk. En dit is dan ook gelijk het doel waarom wij dit aan onze relaties geven!

Dan volgt nu stap 2. Hoe kiest u het juiste geschenk voor de juiste persoon?

Ten eerste is het belangrijk dat u kijkt welke boodschap u uit wilt dragen met het geschenk. Kies eerst de juiste boodschap en zoek hier vervolgens een passend geschenk bij. Naast het feit dat het geschenk bij de boodschap moet passen is de ontvanger net zo belangrijk. Kies voor een geschenk dat de ontvanger ook gaat gebruiken. Het zou zonde zijn dat het geschenk onderin de kast komt te liggen en er niet meer naar omgekeken wordt.  

Een aantal succes verzekerde relatiegeschenken zijn onder andere een heerlijke koffiemok met daarop het bedrijfslogo, maar bijvoorbeeld ook een boodschap voor de ontvanger. De ontvanger heeft dan echt het gevoel dat het geschenk op hem of haar is uitgezocht. Ook wordt de koffiemok vaak dagelijks gebruikt. Een andere suggestie is om rugtassen te laten bedrukken. Ook dit is natuurlijk weer een gebruiksvoorwerp, maar wordt ook meegenomen op uitjes. Hierdoor komt de rugtas in contact met een grote doelgroep. Dit zorgt voor naamsbekendheid en top of mind op een veel goedkopere manier dan bijvoorbeeld het plaatsen van een advertentie!

Het juiste moment voor het relatiegeschenk

Het is altijd tijd voor een geschenk. Er is dus eigenlijk geen fout moment om dit te geven. Mocht u er toch een speciaal moment van willen maken dan is het natuurlijk altijd goed om te koppelen aan een event of jubileum. Bestaat het bedrijf zoveel jaar, is iemand een jubilaris of staat er een belangrijke overname op de planning? Dan is het goed om het geschenk daar aan te koppelen.

Zorg voor originaliteit, herkenbaarheid en bruikbaarheid en uw cadeau is een schot in de roos!

Je hebt besloten om een webwinkel te starten. Geen gekke gedachte, want de omzet uit webwinkels blijft maar stijgen. De afgelopen tijd heb je veel onderzoek gedaan naar de producten die je wilt gaan verkopen. De vooruitzichten zien er goed uit. De eerste producten zijn ingekocht. Het eerste voorwerk is gedaan. Nu is het tijd om de webshop daadwerkelijk op te richten. Zoals je waarschijnlijk weet zijn er verschillende e-commerce platformen voor een webwinkel bouwen beschikbaar. Het grote aanbod kan daarom aardig wat keuzestress met zich meebrengen. In dit artikel geven we je enkele opties om je beslissing makkelijker te maken.

JouwWeb

JouwWeb.nl is een Nederlandse optie voor een website maken. Bij deze browser based tool kunnen gebruikers een website, blog of winkel opzetten. Je hoeft hier niet voor te leren programmeren of andere moeilijke handelingen uit te voeren. JouwWeb biedt in samenwerking met Mollie alle betalingsmogelijkheden als bijvoorbeeld iDEAL en Creditcard aan. Waardoor het een aantrekkelijk platform voor beginners is.

Jouwweb Webwereld

Magento

Magento is vooral ontwikkeld voor e-commerce bedrijven die op hoog niveau omzetten. Een open-source e-commerce platform als Magento vereist web developers, waardoor er een hogere toegangsdrempel ontstaat dan bij plug-and-play-platforms zoals JouwWeb. Dat gezegd hebbende, Magento biedt een grote hoeveelheid functies aan, waaronder de mogelijkheid om kortingen aan te bieden, terugkerende betalingen te ondersteunen, onbeperkte productvermeldingen en nog veel meer. De basisversie van Magento is gratis, maar de enterprise versie kan jaarlijks tienduizenden euro’s kosten. Voor grote online winkels kan Magento een goede keuze zijn, maar het is af te raden voor kleine of middelgrote bedrijven met slechts een beperkt aantal producten.

Oscommerce

Oscommerce software is een open source e-commerce oplossing voor online winkels die gratis beschikbaar is. Je hebt alleen wel eerst hosting en en een domeinnaam nodig. Het wordt geleverd met een uitgebreide set functies voor winkelwagentjes waarmee winkeleigenaren online winkels kunnen instellen, uitvoeren en onderhouden. OScommerce biedt alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan met het verkopen van producten en diensten via internet. Maar, let op de laatste update was alweer een tijdje geleden.

Big cartel

Big Cartel is een e-commerce platform dat gericht is op artiesten en kunstenaars die hun kunstwerken internationaal willen verkopen. Verkopers kunnen gratis de thema’s van Big Cartel gebruiken of hun eigen unieke ontwerpen coderen. Andere functies zijn de mogelijkheid om een aangepast domein te gebruiken, voorraadbeheer, real-time verkoopstatistieken en de optie om kortingen toe te voegen aan bepaalde producten.

Als u dit artikel leest, heeft u al een eerste verstandige stap genomen. Indien u online meer zakelijk succes wilt behalen, is het een must om te investeren in een goede website én de vindbaarheid daarvan. Zowel bestaande als potentiële klanten moeten uw website probleemloos kunnen vinden. Dus als u en uw medewerkers heerlijk ontspannen thuis zitten dan gaat uw website door met het generen van omzet genereren en het vergroten van uw naamsbekendheid. Dus als eerste stap moet u ervoor zorgen dat uw website er aantrekkelijk uitziet en de bezoeker er makkelijk kan zoeken en bestellen. Als de website eenmaal gebouwd is, gaat u over naar stap twee: de juiste SEO, zodat u ook daadwerkelijk gevonden wordt.

SEO is meer dan keywords

Waarschijnlijk heeft u al diverse verhalen gehoord en gelezen over het belang van een goede SEO voor een bedrijf. SEO, ofwel Search Engine Optimalization, is een samenspel aan technieken die ervoor zorgen dat uw website en dus uw dienst of producten, beter worden gevonden in de verschillende zoekmachines zoals Google en Bing. Daarbij moet u onder andere gebruikmaken van slimme keywords (zoekwoorden) in een bepaald percentage per tekst. Deze zoekwoorden kunt u bepalen aan de hand van zoekvolumes. Hoe nauwkeuriger hoe beter. Dus met een breed zoekwoord als ‘restaurant’ zult u minder bereiken en meer waste hebben dan met specifieke zoekwoorden zoals ‘biologisch restaurant Den Bosch’. Maar SEO is meer dan alleen maar de juiste zoekwoorden gebruiken. Het is een onderdeel van de onlinemarketingstrategie en behelst nog veel meer.

Kenmerken van goede SEO-strategie

Als u zich wilt onderscheiden ten opzichte van uw concurrentie en ook beter door uw doelgroepen gevonden wilt worden die u nog niet kennen dan is het van belang dat u belandt in de top van de zoekresultaten van Google. Wat moet u daarvoor doen? Belangrijk is dat u relevante teksten laat schrijven die de lezer en uw potentiële klanten ook daadwerkelijk zullen boeien. Besteed aandacht aan uw content. Gebruik in de tekst de juiste keywords waar ook op gezocht wordt en dus voorkomen in zoekopdrachten maar vertel ook interessante nieuwtjes en wetenswaardigheden. Zorg daarbij dat alle teksten uniek geschreven zijn en vul uw website regelmatig aan zodat de content up-to-date is. Verder is het van belang dat uw bedrijf genoemd wordt op relevante websites. Zorg dat interessante content terechtkomt op websites die autoriteit hebben en naar u verwijzen. En er zijn nog meer mogelijkheden op te zorgen voor een toppositie. Met het juiste advies kan SEO veel voor uw omzet betekenen.

SEO uitbesteden

Natuurlijk kunt u een heel eind komen als u begint met SEO, maar als u echt door wilt stoten naar de eerste of tweede pagina in uw vakgebied is het verstandig het SEO-traject uit te besteden aan een professional.
Laat u eerst een goed adviseren en vraag een gratis SEO-analyse van uw bedrijf aan.