Rubriek

ICT

Rubriek

Elk jaar gooien we in Nederland zo’n vijftig miljoen ton aan elektronisch afval weg. Dat kan beter! Recyclen is beter voor het milieu én uw portemonnee. Dat geldt niet alleen voor computers, maar ook voor printers. Hoe gaat printer recycling precies in zijn werk? En welke voordelen biedt het u? In deze blog leest u alles over printer recycling.

Printers en toners apart recyclen

Bij het recyclen van printers is het belangrijk om eerst te toner te verwijderen. Een laserprinter heeft er minstens één en een kleurenprinter heeft er zelfs vier. Tonercartridges zelf zijn ook goed te recyclen. Een gespecialiseerde recycler knapt ze op en vult ze opnieuw, om ze daarna te verkopen als goedkoper alternatief voor merktoners. Is de toner niet meer te hergebruiken? Dan halen ze het werkzame poeder eruit om voor nieuwe tonercartridges te gebruiken.

Zo werkt printer recycling

Laserprinters bestaan uit kunststof, ijzer, roestvrij staal, messing, aluminium, een voeding en enkele laagwaardige printplaten. Met printer recycling is het mogelijk om bijna al deze grondstoffen weer opnieuw te gebruiken. Bijvoorbeeld om nieuwe hardware mee te produceren. De voordeligste optie is om het recyclen van printers te combineren met het laten ophalen van oude computers. Vanaf een bepaald gewicht nemen bedrijven de printers namelijk gratis mee.

Een milieubewuste keuze

Hardware zoals printers wordt gemaakt van waardevolle grondstoffen. Daarnaast zitten er stoffen in die schadelijk zijn voor het milieu. Het recyclen van uw printers is dan ook een duurzame keuze. Bedrijven die oude printers en ander elektronisch afval recyclen, zijn verplicht om dit op een milieubewuste manier te doen. Let daarom goed op of een bedrijf een WEEELABEX-certificering heeft. Deze is gebaseerd op Europese milieuwetgeving en geeft aan dat het bedrijf met een zo hoog mogelijk recyclingspercentage werkt.

Veilig omgaan met vertrouwelijke gegevens

Daarnaast zijn veel IT-recyclingbedrijven gecertificeerd in datavernietiging. Grotere printers en multifunctionals hebben vaak een harddisk waar printopdrachten en scans staan opgeslagen. Zeker weten dat uw oude printers geen beveiligingsrisico vormen? Dan kiest u voor printer recycling bij een erkend bedrijf, zodat uw vertrouwelijke informatie veilig vernietigd wordt.

Printers laten opkopen

Heeft u afgeschreven printers die jonger zijn dan vier jaar? In bepaalde gevallen kunt u uw printers dan verkopen aan recyclingbedrijven. Bijvoorbeeld als het gaat om een grotere partij printers van een bekend merk, zoals HP, Dell, Canon of Kyocera. Hiermee levert het recyclen van printers u zelfs nog geld op.

 

 

Als je zaken wilt doen, heb je een website nodig waarop potentiële klanten informatie kunnen vinden over je bedrijf én waar je je kennis van zaken tentoon kunt spreiden. Maar dan is het wel zaak dat mensen bij jouw website uitkomen als ze een zoekvraag hebben waarop jij het antwoord hebt. Maar als het stil blijft op de mail, de chat of de telefoon en de statistieken laten zien dat je nauwelijks bezoekers hebt op je website, kun je concluderen dat je website simpelweg veel te weinig gevonden wordt. En dat is een serieus probleem. Waar kan het aan liggen als je website niet gevonden wordt?

Slecht gebruik van zoekwoorden

In de kern is het principe van zoeken en gevonden worden eenvoudig: als je wilt dat je bij een bepaalde zoekvraag gevonden wordt, moet je er ook voor zorgen dat die zoekvraag grondig verwerkt zit in je website in de vorm van zoekwoorden. Dit is een belangrijke factor voor SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie. Je moet echter ook de zoekwoorden die je zelf niet meteen zou bedenken maar een potentiële klant wel óók gebruiken. Ook moet je website er niet meer verzadigd worden. Als je het echt goed wilt hebben kun je daarom beter, je zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan professionals.

Te weinig links van andere websites naar jouw website

Dacht je dat het voldoende was om je alleen te concentreren op de content en indeling van je eigen website? Was het maar zo simpel. Google vindt het namelijk ook nog eens belangrijk dat er genoeg andere websites naar jouw website linken en dat je website vaak genoeg gedeeld wordt op sociale media. De kans op dit soort zogenaamde ‘inbound’ links kun je vergroten door interessante content op je website te plaatsen en hier ook voldoende ruchtbaarheid aan te geven op je eigen sociale mediakanalen. Daarnaast kun je ook door middel van linkuitwisselingen of zelfs betaalde links het aantal inbound links kunstmatig vergroten.

Te weinig links van andere websites naar jouw website

Je website is te statisch

Bovenstaande opdracht om interessante content op je website te plaatsen is niet eenmalig. Je moet van je website een levende entiteit maken, anders verliest Google de interesse in je website. Blijf dus geregeld nieuwe content plaatsen om te voorkomen dat je website te statisch wordt. Hoe meer je nieuwe dingen je plaatst op je website, hoe meer je ook te delen hebt op sociale media en dat komt ook het aantal inbound links weer ten goede.

Te trage website

Nog zoiets wat Google belangrijk vindt: snelheid. Als je website te traag is, gaat dat ten koste van je positie in de zoekresultaten. Een aantal zaken kan daaraan ten oorzaak liggen. Bijvoorbeeld dat er bij het bouwen van de website veel te vele code toegevoegd die Google allemaal moet doorspitten op zoekwoorden. Ook te veel geïnstalleerde plugins gaat ten koste van de snelheid van je website, omdat deze allemaal geladen moeten worden. Datzelfde geldt net zo goed voor (te veel) grote afbeeldingen. Verder kan ook trage webhosting je website langzaam maken. Dat probleem kun je oplossen door over te stappen op snellere hosting.

Is je website vers van de pers en pas net in de lucht? Dan is het niet zo gek dat je nog niet vindbaar bent en moet je gewoon even geduld hebben. Het duurt even voordat Google websites heeft geïndexeerd

Organisaties actief in de industrie, utilities, logistiek, gezondheidszorg en infrasector zijn gebaat bij grip op de kostbare assets. Door het realiseren van een hogere uptime, beheersing van de kosten en het creëren van een veilige en gezonde werkomgeving, behalen zij extra rendement. Om dit te realiseren is de Ultimo Enterprise Asset Management (EAM) software de tool bij uitstek. Wereldwijd maken meer dan 2.100 organisaties reeds gebruik van de software. Als bewijs van de mogelijkheden van de Ultimo software werd het bedrijf onlangs door analist ARC Advisory Group in zijn recente studie van de sector benoemd tot ‘Leading Supplier to the EAM Market’ en door Gartner in zijn Market Guide for Enterprise Asset Management Software erkend als leverancier.

EAM software

Met de Ultimo EAM Cloud software weten organisaties zeker dat zij de volledige levenscyclus van hun assets (bedrijfsmiddelen) kunnen benutten. Met een compleet overzicht van de assets die de organisatie in beheer heeft. En welke kosten deze vertegenwoordigen. Hierdoor is het mogelijk om te sturen op performance en kunnen werkprocessen steeds beter ingericht worden. De EAM software kan worden gebruikt voor het optimaal beheren en onderhouden van ’vaste’ assets (bijvoorbeeld machines, productielijnen, gebouwen, medische apparaten), maar ook van ’rijdende’ assets (bijvoorbeeld vloten, vrachtwagens, heftrucks). Extra functionaliteit wordt geboden om IT assets te beheren en diverse Health, Safety & Environment processen te borgen. Voor een veilige werkomgeving voor medewerkers en klanten.

In de volksmond wordt EAM software in één adem genoemd met Maintenance Management software. Met EAM software zet u echter net wat extra stappen, omdat u de gehele levenscyclus van uw assets in ogenschouw neemt. Ook is het eenvoudiger mogelijk om een EAM systeem te integereren met andere bedrijfskritische applicaties, denk daarbij aan SAP of Internet-of-Things-toepassingen.

Erkenning door analisten Gartner® en ARC Advisory Group

Ultimo is onlangs door analist Gartner vermeld als Representative Vendor in de 2021 research Market Guide for Enterprise Asset Management (EAM) software. Gartner stelt: “Voor deze Market Guide hebben we de meest prominente EAM producten voor grootschalige, asset-intensieve sectoren wereldwijd geëvalueerd, op basis van relevantie voor de sector, interesse van klanten en de klantenbestanden.” Bijna tegelijkertijd heeft nieuw onderzoek van een andere prominente analist, ARC Advisory Group, Ultimo ook aangewezen als één van de toonaangevende leveranciers voor de wereldwijde Enterprise Asset Management (EAM)-markt.

“We zijn verheugd dat Ultimo door beide gerenommeerde analisten als toonaangevende aanbieder wordt gezien van EAM software,” zegt Ewout Noordermeer, Chief Marketing Officer, van Ultimo. “EAM software kan een cruciale rol spelen bij het helpen van asset-intensieve organisaties bij het optimaliseren van essentiële onderdelen van de bedrijfsvoering en onderzoeken als deze zijn van vitaal belang bij het helpen verspreiden van het bewustzijn over de mogelijkheden van EAM technologie. Voor Ultimo is het een grote bevestiging om erkend te worden als een toonaangevende leverancier. Naar onze mening helpt opname in wereldwijde rapporten als deze ons om onze prestaties te benchmarken en onze plaats in het EAM landschap verder te verstevigen.”

New features

Ultimo heeft recent extra functies en functionaliteit toegevoegd aan haar Enterprise Asset Management (EAM) software, waardoor gebruikers minder tijd hoeven te besteden aan het beheren en rapporteren van onderhoudstaken. De verbeterde jobplanner is nu beschikbaar en verkort het planningsproces aanzienlijk. Er zijn minder clicks nodig om dagelijks terugkerende acties uit te voeren, zoals het bevestigen en afsluiten van jobs. De vernieuwde app Ultimo GO+ (oplossing voor mobiel werken) brengt hetzelfde werkgemak naar het veld. Voor Ultimo GO+ omvat de verbeterde gebruikerservaring een vereenvoudigde navigatie, een meer toegankelijke zoekfunctie en een uitgebreide functionaliteit voor het scannen van QR-codes.

Ultimo introduceerde eind vorig jaar een gedetailleerde Product Road Map. De nieuwe jobplanner en de verbeterde functionaliteiten van Ultimo GO+ zijn de eerste van de geplande updates. Het bedrijf is voortdurend bezig met de ontwikkeling van haar software en de uitbreiding van haar mogelijkheden en werkt nauw samen met klanten om ervoor te zorgen dat aan hun evoluerende behoeften voldaan blijft worden.

Over Ultimo Software Solutions

Ultimo Software Solutions is leverancier van het nummer 1 flexibele Enterprise Asset Management (EAM) Cloud platform Ultimo. De meer dan 2.100 klanten in Manufacturing, Healthcare, Logistics, Infra en Utilities realiseren met behulp van de software vele voordelen, zoals het verhogen van de uptime, het beheersen van de kosten, het verhogen van de levensduur, het voldoen aan wet- en regelgeving en het zorgdragen voor een veilige werkomgeving. En dat met een ongeëvenaarde ROI door korte implementaties, naadloze integraties en self service applicatiebeheer. De organisatie is sinds 1988 actief en heeft vestigingen in Nederland (hoofdkantoor), België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Meer informatie: www.ultimo.com

Je website is het uithangbord van je bedrijf. De Gouden Gids is verleden tijd, tegenwoordig vinden klanten nieuwe leveranciers door er online naar te zoeken. Die zoekers wil je niet alleen naar je website lokken, maar ze ook geven wat ze nodig hebben om ze te verleiden tot het doen van zaken met jou. We geven vier tips voor het maken van een succesvolle B2B-website.

Gratis software of betaalde software?

Een website heeft een goede fundering nodig, of met andere woorden: er moet degelijke software achter zitten. Daar bestaan verschillende opties voor, zowel gratis als betaald, die veel verschil kijken. Kijk je bijvoorbeeld naar een WordPress website vs Hubspot als onderliggende software, dan moet je concluderen dat je in het tweede geval veel meer opties hebt om je website precies af te stemmen om jouw behoeften en die van je doelgroep. Met de juiste software kun je een website bouwen die je business optimaal ondersteunt.

Less is more

Benader je website niet als een medium om te zenden, maar richt hem in op de behoeften van de klant. Less is more wat dit betreft. Natuurlijk moet alle informatie die echt cruciaal is op de website te vinden zijn, maar het is wel van groot belang dat de website overzichtelijk blijft voor de gebruiker. Die moet in één oogopslag kunnen zien waar alles te vinden is.

Call to action

Call to action

Uiteraard wil je een conversie halen uit bezoeken aan je website. Dit moet je dan optimaal faciliteren. Dat doe je door op elke pagina een call to action button te plaatsen. Dat kan gaan over het aanvragen van een offerte, het downloaden van een brochure, het leggen van direct contact met een medewerker of het doen van een directe aankoop.

CRM integreren

Als je een nieuwe B2B-website gaat bouwen, is het een gemiste kans om hier niet meteen je Custom Relations Management (CRM) systeem bij te integreren. Dit levert namelijk allerlei belangrijke voordelen op. In plaats van twee losse systemen die met elkaar gesynchroniseerd moeten worden, bevindt alle relevante informatie over klanten en verkopen zich dan in één bron die altijd actueel is. Dit maakt het ook beter voor medewerkers die buitenshuis werken om hun werk te doen, omdat ze dan altijd en overal bij relevante gegevens kunnen. Het niet hoeven synchroniseren van twee systemen scheelt bovendien tijd en mankracht, en tijd is geld. Ook kunnen betere klantprofielen op de website tot meer conversies leiden. Een integratie met een voorraadsysteem en ERP software kan ook veel voordelen met zich meebrengen, zeker als je een e-commerce website voert.

Naast deze zaken is het natuurlijk zoals bij iedere andere website cruciaal om je SEO op orde te hebben. Je wilt immers dat je website gevonden wordt wanneer er op relevante zoektermen gezocht wordt. Ook hier moet je je website op inrichten.

VPS hosting staat voor hosting vanuit een Virtual Private Server. Hierbij deel je een server met verschillende gebruikers op een andere manier dan bij shared hosting. Dit omdat een VPS is opgedeeld in onafhankelijke virtuele servers. Hierdoor heb je toch de beschikking over je eigen server. Ook ondervind je geen last van andere gebruikers. 

Met een VPS heb je het alleenrecht over jouw resources van de VPS server. Dit waarborgt de stabiliteit en zorgt voor minder risico’s. Ook deel je de netwerkfaciliteiten, de beheerkosten van de server en de fysieke hardware met andere VPS’en. Dit maakt dat de kosten lager liggen dan bij een fysieke server. 

VPS vet veel voordelen

Een VPS geeft je dezelfde mogelijkheden die je hebt met een eigen fysieke dedicated server. Elke VPS beschikt namelijk over een eigen besturingssysteem dat volledig gescheiden is van andere VPS’en op de server. Dit heeft als voordeel dat je veel flexibiliteit hebt om zelf instellingen te beheren en software te draaien. Zo heb je bijvoorbeeld veel vrijheid op technisch gebied, waardoor je bijvoorbeeld je eigen besturingssysteem kunt kiezen. Ook kun je eigen specificaties bepalen. Daarnaast is een VPS schaalbaar en aanpasbaar aan je eigen wensen. Dit zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld meer ruimte kunt toevoegen aan je eigen omgeving.

Redenen om te kiezen voor VPS hosting

Redenen om te kiezen voor VPS hosting

Er zijn meerdere redenen waarom je kunt kiezen voor een VPS. Zo kun je bijvoorbeeld voor VPS kiezen als je website te groot is geworden voor een regulier hostingpakket. Maar ook als er specifieke wensen zijn voor de configuratie van de hosting, kun je voor VPS kiezen. Daarnaast is VPS een slimme keuze wanneer je als bedrijf klanten hosting wilt aanbieden onder je eigen naam. Je kunt met VPS namelijk jouw eigen virtuele server opdelen voor je klanten. 

Wanneer de prestatie van je website een belangrijke factor is – bijvoorbeeld omdat deze veel bezoekers en dataverkeer moet verwerken – is VPS de beste keuze. Dit omdat VPS stabieler en sneller is. Zorg er wel voor dat deze voldoende capaciteit heeft voor het dataverkeer. 

Kiezen voor Managed VPS hosting 

Wanneer je kiest voor managed VPS hosting, heb je als groot voordeel dat je minder technische kennis nodig hebt om gebruik te maken van VPS. Dit omdat de server, inclusief de updates, beveiliging en monitoring, in handen ligt bij een hostingpartij. Hierop kun je beroep doen als je kennis mist, ook als er sprake is van calamiteiten. Wanneer je kiest voor Management VPS, heb je beschikking tot een beheerdersomgeving. Deze kun je zelf eenvoudig instellen. Hierdoor liggen de kosten wel vaak hoger. Heb jij de kennis en wil jij kosten besparen? Kies dan voor Unmanaged VPS hosting. 

De Covid-19-pandemie heeft de wereld op zijn kop gezet en 2020 was zonder twijfel een jaar van grote veranderingen. Zowel huidige als nieuwe trends veranderen en daardoor is wat we ooit als vanzelfsprekend beschouwden, niet langer aan de orde. Als het op de aandelenmarkten aankomt, waren de dingen de afgelopen 12 maanden onvoorspelbaar en heerste er volatiliteit. Een interessante trend die in 2020 naar voren kwam, was de aanhoudende opkomst van e-commerce websites. Nu thuiswerken de norm wordt en er door pandemieën veroorzaakte lockdown-beperkingen over de hele wereld gelden, is er een cultuur van thuisblijven ontstaan. Dit heeft het idee van online winkelen verder versterkt en e-commercebedrijven hebben nu de aandacht getrokken. Amazon en Wish zijn zelfs nóg populairder geworden en hun prestaties op de aandelenmarkten zijn de afgelopen 12 maanden exponentieel gestegen. Deze nieuw gevormde cultuur is wellicht een blijvertje, en dit zou kunnen betekenen dat websites voor online winkelen zullen blijven stijgen met de meer permanente verandering in de behoeften van de consument. Laten we elk bedrijf eens bekijken en zien hoe de opkomst van e-commerce er op langere termijn uit kan zien.

Amerika’s favoriet

Het o zo populaire Amazon is blijven floreren tijdens de pandemie, omdat online boodschappen doen de nieuwe manier is geworden om in je basisbehoeften te voorzien. Volgens de Dunhumby Retailer Preference Index wordt Amazon zelfs de favoriete supermarkt van Amerika genoemd. De waarde van de e-commercegigant is in 2020 met 15% gestegen tot een totaal van $ 254,2 miljard. “Covid heeft geleid tot recordhoogtes en dieptepunten in economische statistieken, samen met enorme verschuivingen in waar en hoe consumenten in de voedingsdetailhandel winkelen waardoor de concurrentietrajecten van detailhandelaren die aan het winnen waren en degenen die al worstelden voor de pandemie, veranderden. Amazon racede voorbij elke andere detailhandelaar op basis van onze Covid Momentum Metric- en klantveiligheidsclassificaties, vanwege de snelheid waarmee wordt gekocht en het virtuele winkelformaat ”, aldus Grant Steadman, Dunnhumby Noord-Amerikaanse president. Over het algemeen zag Amazon in 2020 een enorme groei, samen met vele andere websites voor online winkelen, volgens analysebedrijf M Science met een stijging van 289% in dollarverkopen tegen het einde van april. Amazon leek klaar voor succes tijdens de pandemie, aangezien miljoenen consumenten die al bekend waren met het online winkelplatform, de overstap maakten om ook voor hun boodschappen afhankelijk te zijn van de gigant.

E-commerce – service

Ook Amazon heeft ups en downs

Hoewel Amazon-aandelen relatief constant presteerden, hebben ze de afgelopen 12 maanden ook een hoge mate van volatiliteit ervaren. Eind vorig jaar kelderden de aandelen met 12,9% tussen 13 oktober en 2 november, van een slotkoers van $ 3449,94 naar $ 3001,91. De prijzen stegen vervolgens weer met 10,6% in de drie dagen daaropvolgend, met een slotkoers van$ 3.322,62 op 5 November. In 2020 stegen de Amazon-aandelen met een aanzienlijke 74%, wat een goed voorteken is voor het ”buitenbeentje” op het gebied van online winkelen, dit versus de S&P 500-index die slechts met 16% steeg. Volgens een analist van de Bank of America zou de cloudservice van Amazon een positieve impact kunnen hebben op de e-commercegigant op de markten in 2021.

Make a ”Wish”

Op het hoogtepunt van de e-commerce-golf is Wish een ander bedrijf dat op de voorgrond treedt in de markt. ContextLogic, het moederbedrijf van Wish, een online winkelplatform gericht op betaalbaarheid, opende onlangs hun eerste beursgang. De aandelen werden verhandeld tegen $ 20,50 per aandeel. Dit lag vooralsnog onder de oorspronkelijke prijs van $ 24, die het bedrijf had genoteerd. Dat gezegd hebbende, zijn Wish-aandelen sindsdien gestegen boven de aanvankelijke voorspellingen, met een koers van $ 27,10 tegen eind januari . Met ongeveer 100 miljoen actieve gebruikers op hun site was Wish  volgens rapporten van Sensor Tower de meest gedownloade app in 2017, 2018 en 2019. De doelmarkt van Wish is in de huidige tijd in hun voordeel gebleken, aangezien het bieden van online toegang tot goederen met een meer betaalbare prijs rechtstreeks aansluit op de huidige behoeften van de consument. Wish is in staat om deze prijsbewuste alternatieven te bieden door merkloze producten te gebruiken, en ze hebben hun inspanningen geconcentreerd op hun mobiele ervaring die inspeelt op de huidige consumententrends rond mobiel (online) winkelen. Aangezien hun inkomsten in de eerste drie kwartalen van 2020 met maar liefst 32% zijn gestegen heeft het bedrijf een veelbelovende groei laten zien. ContextLogic heeft voorspeld dat hun marktomvang tegen de tijd dat we 2024 bereiken een flinke $ 4,5 biljoen zal bedragen.

E-commerce aandelen

Het lijkt erop dat e-commercebedrijven zoals Wish en Amazon hun weg naar populariteit in de branche zullen voortzetten, waardoor potentiële marktvolatiliteit in beide richtingen ontstaat. Een dergelijke volatiliteit kan zowel kansen als risico’s met zich meebrengen voor beleggers die bij Vestle handelen in aandelen in de vorm van CFD’s of Contracts for Difference. Met CFD’s kunt u profiteren van prijsveranderingen in beide richtingen (zowel stijgingen als dalingen) van aandelen in e-commercebedrijven zoals Amazon, evenals vele andere soorten instrumenten, zonder dat u de onderliggende activa hoeft te kopen (in dit geval werkelijke aandelen). Hier is een snel voorbeeld van hoe CFD aandelenhandel bij Vestle werkt: als u denkt dat de aandelenkoersen van Amazon gaan stijgen, kunt u een ‘koop’-deal openen of’ long gaan ‘, en als u denkt dat de aandelenkoersen van Amazon gaan dalen, kunt u een ‘verkoop’-deal openen of’ short gaan ‘.

Vestle biedt meer dan 900 financiële instrumenten, waaronder bekende aandelen van bedrijven zoals Amazon, Apple, Tesla en McDonald’s, evenals grondstoffen zoals (ruwe) olie, goud en koffie, toonaangevende wereldwijde indexen zoals de US 500 (die de S&P 500 volgt), ETF’s , Valuta’s en Cryptocurrencies.

Voordat u bij Vestle gaat beleggen in aandelen in de vorm van CFD’s, kunt u profiteren van ons enorme educatieve aanbod, inclusief videolessen, informatieve pdf-handleidingen en 1-op-1 training met een live trading coach. Open vandaag nog een account bij Vestle en begin uw handelsreis met een broker waarbij de focus op u ligt!

Vestle (voorheen handelend onder de naam iFOREX) is een handelsnaam van iCFD Limited, die door de Cyprus Securities Exchange Commission (CySEC) is gelicenseerd en gereguleerd onder vergunningnummer 143/11. Het materiaal in dit document zijn gecreëerd in samenwerking met Vestle en mag op geen enkele wijze worden uitgelegd, expliciet noch impliciet, direct noch indirect, als beleggingsadvies of als aanbeveling of suggestie voor een beleggingsstrategie met betrekking tot een financieel instrument, op welke manier dan ook. CFD’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico met zich mee van snel oplopende verliezen. 78.16 % van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD’s met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe CFD’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren. De in dit document vermelde resultaten uit het verleden of gesimuleerde resultaten uit het verleden vormen geen betrouwbare indicator voor toekomstige resultaten. Let op: berekeningen van in het verleden behaalde resultaten kunnen de futures vertegenwoordigen en niet de onderliggende waarde. Volledige disclaimer: https://www.vestle.nl/legal/analysis-disclaimer.html

20 oktober 2020 – Het Europees Instituut voor innovatie en technologie (EIT) zet 28 ondernemers uit heel Europa – waaronder twee Nederlanders – in het zonnetje door hen te nomineren voor de EIT Awards 2020. Deze uitstekende vernieuwers zijn genomineerd om hun uithoudingsvermogen en creativiteit en krijgen zo erkenning voor hun baanbrekende producten en diensten die een versnelling betekenen voor de overgang van Europa naar een groenere, gezondere en meer digitale toekomst.

De Nederlandse genomineerden zijn te vinden in de categorie ‘EIT Innovators’ en ‘EIT Woman’. In de categorie ‘EIT Innovators’ is de robot ‘SARA’ genomineerd omdat hij professionals in de gezondheidszorg en klanten in zorginstellingen, verzorgingstehuizen en ziekenhuizen een hogere levenskwaliteit geeft. In de categorie ‘EIT Woman’ is CityFlowsgenomineerd voor zijn dashboards waarmee gemeenten, exploitanten en evenementenorganisatoren het beheer van mensenmassa’s kunnen objectiveren. Zo wordt het serviceniveau en de veiligheid van drukke voetgangerszones verbeterd en het gebruik van duurzamere vervoersmiddelen vergroot.

RA’ genomineerd omdat hij professionals in de gezondheidszorg en klanten in zorginstellingen, verzorgingstehuizen en ziekenhuizen een hogere levenskwaliteit geeft. In de categorie ‘EIT Woman’ is CityFlowsgenomineerd voor zijn dashboards waarmee gemeenten, exploitanten en evenementenorganisatoren het beheer van mensenmassa’s kunnen objectiveren. Zo wordt het serviceniveau en de veiligheid van drukke voetgangerszones verbeterd en het gebruik van duurzamere vervoersmiddelen vergroot.

Mariya Gabriel, Europees commissaris voor Innovatie, Onderzoek, Cultuur, Onderwijs en Jeugd, zegt hierover: ‘Met het EIT investeert de EU in de allerbeste vernieuwers, want zij helpen een groenere, gezondere en duurzamere maatschappij te creëren voor de burgers van Europa. De genomineerden voor de Awards van dit jaar komen uit 13 landen en laten zien dat het EIT in staat is de meest veelbelovende innovatieprojecten te identificeren en stimuleren. Ik feliciteer hen allen dat zij zo ver zijn gekomen en kijk uit naar de ceremonie van de EIT Awards 2020 in december.’

Gioia Ghezzi, voorzitter van de raad van bestuur van het EIT, vertelt: “De EIT Awards van dit jaar erkennen niet alleen de indrukwekkende prestaties van de vernieuwers die wij steunen, maar ook hun veerkracht in deze moeilijke tijden. De innovaties van dit jaar variëren van nieuwe, duurzamere technologieën tot gezondheidszorgdiagnostiek en intelligente gegevensanalyse in verschillende sectoren. De genomineerden voor de EIT Awards belichamen wat Europa nodig heeft om de huidige uitdagingen het hoofd te bieden:  vernieuwers die snel in actie kunnen komen om ideeën om te zetten in pragmatische oplossingen.”

De Awards-ceremonie van dit jaar vindt virtueel plaats op 8 en 9 december. Daar zullen de prestaties worden gepresenteerd van succesvolle afgestudeerden, ondernemers en vernieuwers die worden ondersteund door de EIT-gemeenschap. Als we kijken naar de genomineerden voor de EIT Awards 2020, wordt duidelijk hoe divers de EIT-gemeenschap is, want ze komen uit veel verschillende landen: België (1), Denemarken (2), Frankrijk (1), Duitsland (5), Hongarije (2), Italië (1), Nederland (2), Polen (1), Portugal (2), Spanje (4), Zweden (2), Zwitserland (3) en het Verenigd Koninkrijk (2). De volledige lijst met genomineerden en hun innovaties vindt u hier.

De EIT Awards geven een beeld van de hele innovatiepijplijn die mogelijk wordt gemaakt door het EIT, van student tot ondernemer, van laboratorium tot markt en van idee tot oplossing voor Europa. Deze dynamische innovatie-aanpak creëert een unieke omgeving waarin genomineerden vernieuwende oplossingen ontwikkelen en verbeteren om dringende mondiale problemen aan te pakken op het gebied van klimaat, energie, digitalisering, voeding, gezondheid, productie, mobiliteit en grondstoffen. De 28 genomineerden dingen mee naar een prijs in de volgende vier categorieën die de stuwende dynamiek van het ondernemerschap in Europa vertegenwoordigen:

  • EIT CHANGE Award voor de beste afgestudeerden uit de onderwijsprogramma’s voor ondernemerschap van het EIT
  • EIT Innovators Award voor teams en mensen die producten en diensten met een grote impact hebben ontwikkeld
  • EIT Venture Award voor startende en opschalende bedrijven die hebben geprofiteerd van de incubatiebegeleiding van de EIT-gemeenschap
  • EIT Woman Award voor inspirerende vrouwelijke ondernemers en leiders

De geldbedragen voor de verschillende prijzen zijn 50 000 EUR (eerste plaats), 20 000 EUR (tweede plaats) en 10 000 EUR (derde plaats). Met de vijfde categorie, de EIT Public Award, kan ook het publiek zijn mening geven. Zo krijgt iedereen de kans om te stemmen voor wat volgens hem of haar de beste innovatie is. Het online stemmen gaat van start op 16 november op eitawards.eu

Degenen die uiteindelijk worden genomineerd zullen hun innovatie op 8 december mogen verdedigen. De winnaars in de vijf categorieën worden bekendgemaakt in een live prijsuitreiking op 9 december.

ACHTERGROND EIT – MAAKT INNOVATIE MOGELIJK! 

Wat is het Europees Instituut voor innovatie en technologie (EIT)? 
Het EIT versterkt de innovatiecapaciteit van Europa door het stimuleren van oplossingen voor dringende mondiale problemen en het koesteren van ondernemingstalent. Op die manier creëert het duurzame groei en gekwalificeerde banen in Europa. Het EIT is een EU-instantie die deel uitmaakt van Horizon 2020, het kaderprogramma voor onderzoek en innovatie van de EU. Het instituut ondersteunt de ontwikkeling van dynamische pan-Europese partnerschappen (EIT-kennis- en innovatiegemeenschappen) tussen toonaangevende bedrijven, onderzoekslaboratoria en universiteiten.  

EIT is de motor achter vernieuwende oplossingen voor mondiale problemen 
De 8 kennis- en innovatiegemeenschappen van het EIT zetten zich ervoor in om de overgang naar een koolstofvrije economie te versnellen (EIT Climate-KIC), de digitale transformatie van Europa te stimuleren (EIT Digital), de wereldwijde revolutie in de voedingsmiddeleninnovatie en -productie te leiden (EIT Food), EU-burgers betere kansen te geven voor een gezond leven (EIT Health), een toekomst met duurzame energie te bereiken voor Europa (EIT InnoEnergy), het concurrentievermogen van de Europese productiesector te versterken (EIT Manufacturing), van grondstoffen een belangrijke kracht te maken voor Europa (EIT RawMaterials) en de mobiliteitsproblemen van onze grote steden op te lossen (EIT Urban Mobility). Samen met hun vooraanstaande partners in Europa biedt de EIT-gemeenschap veel verschillende innovatie- en ondernemerschapsactiviteiten aan in heel Europa: trainingen over ondernemerschap, bedrijfsincubatoren en onderzoeksprojecten die door innovatie worden gestuurd.  

In lijn met de plannen van de Europese Commissie voor het EIT van 2021 tot 2027 zal er binnenkort een oproep worden gedaan voor een nieuwe kennis- en innovatiegemeenschap: EIT Culture and Creativity.

Feiten en cijfers over het EIT 

  • Het grootste innovatienetwerk van Europa: meer dan 2000 partners uit bedrijfs-, onderzoeks- en onderwijsorganisaties in heel Europa, in meer dan 60 innovatiehubs verspreid over Europa 
  • Europa’s beproefde innovatiemotor: de motor achter meer dan 3100 startende en opschalende bedrijven en verantwoordelijk voor meer dan 1170 nieuwe producten en diensten die samen meer dan EUR 3,3 miljard extern kapitaal hebben aangetrokken. Meer dan 3100 studenten hebben een master- en doctoraatsprogramma van het EIT afgerond en meer dan 10 000 studenten hebben deelgenomen aan een training over ondernemerschap van de EIT-gemeenschap.

Meer informatie: EIT in een notendop – Infographic
Bron: EIT Europe

Een kwalitatief goede IT infrastructuur is voor bedrijven van levensbelang. Computers, het internet en technische apparatuur moet perfect werken, goed beveiligd en gemakkelijk op elkaar aan te sluiten zijn. Maar wat is een infrastructuur voor IT precies? Welke voordelen hebben betrouwbare IT-infrastructuren voor bedrijven? En aan welke kwaliteitseisen moet de bedrijfsmatige IT-infrastructuur minimaal voldoen?

Wat wordt er verstaan onder IT-infrastructuur?

Onder IT infrastructuur wordt het onderliggende facilitaire systeem verstaan die het mogelijk maakt om op computers en apparaten applicaties te gebruiken, die op elkaar af te stemmen (denk bijvoorbeeld aan de connectie tussen laptops en printers), goed te beveiligen, te updaten en backups te maken. IT-infrastructuur in bedrijven vormt de basis van digitaal kunnen werken, goed en snel contact met elkaar kunnen opnemen via internet, smartphones en allerlei andere soorten devices.

De voordelen van een goede IT-infrastructuur

Wanneer jouw onderneming over een goede IT-infrastructuur beschikt, levert dat uiteenlopend voordelen op voor de bedrijfsvoering. Een van de belangrijkste voordelen is dat er altijd en overal via internet, met een laptop of via mobiele devices als tablets en smartphones gewerkt kan worden. Over en altijd kunnen bestanden bewerkt, opgeslagen en geprint of via de cloud gedeeld worden met collega’s en/of klanten. Bedrijven die over een strakke en professionele IT-infrastructuur beschikken, lopen hierdoor geen risico op uitval van bedrijfsprocessen.

Maar dit is niet het enige pluspunt van een gedegen IT-infrastructuur. In de tweede plaats is een goed verzorgde en onderhouden IT-infrastructuur ook cruciaal vanuit veiligheidsoogpunt. Zeker bedrijven, winkels en ondernemingen met webshops lopen het risico om door hackers of internetcriminelen aangevallen te worden. Soms met dramatisch gevolgen, bijvoorbeeld als er geheime bedrijfsgegevens, zoals klantgegevens of financiële gegevens, uitlekken naar derden. Als bedrijf kan dit soort ellende je de kop kosten.

Ten slotte is een goede IT-infrastructuur van belang voor de sfeer binnen en rond een bedrijf. Als de IT niet goed is georganiseerd, levert dat bij medewerkers, maar zeker ook bij klanten en zakenreacties, een hoop frustraties op. En dat is natuurlijk is dat je kunt voorkomen door een betrouwbare partner de IT-infrastructuur te laten aanleggen, beveiligen en onderhouden.

De kenmerken van kwaliteit op het gebied van IT

Een goede en gedegen IT-infrastructuur heeft enkele kenmerken, die aangeven dat het systeem veilig is en goed werkt. Zo biedt een betrouwbare IT-infrastructuur voldoende capaciteit en vermogen om alle bedrijfsprocessen goed te faciliteren. Praktische voorbeelden zijn onder meer een snelle en goed werkende internetverbinding, applicaties die altijd bereikbaar zijn en vlekkeloos werken, het op tijd uitvoeren van updates en backups en soortgelijke zaken.

Een tweede hoofdkenmerk van een professionele IT-infrastructuur is dat deze toekomstbestendig moet zijn. Goede structuren voor de ICT bieden de mogelijkheid om snel over te schakelen op nieuwe technieken, zoals het gebruik van cloud computing, videobellen met collega’s of het gebruik van nieuwe grafische technieken.

Ten slotte is een kenmerk van een goede IT-infrastructuur het feit dat het systeem volledig beveiligd is en er niet door derden ingebroken kan worden. Een ervaren ICT bedrijf zal dan ook zorgen voor regelmatige beveiligingsupdates en proactieve actie om de veiligheid ook in de toekomst te garanderen.

We kennen allemaal inmiddels wel het concept van bellen via het internet. We doen het met apps als Skype en WhatsApp om belkosten uit te sparen, ook al levert het regelmatig een moeizaam gesprek op door de wisselende kwaliteit van de verbinding. De kwaliteit van het internetsignaal bij de deelnemers aan het gesprek is immers bepalend hiervoor. Dat klinkt niet als een geschikte oplossing voor zakelijk bellen. Toch kan zakelijk bellen via het internet wel degelijk op een professionele manier: met behulp van VoIP. We leggen uit wat dat is en wat je eraan hebt.

Wat is VoIP?

VoIP is een afkorting die staat voor Voice over Internet Protocol, met andere woorden: bellen via internet. Je belt met VoIP dus niet via een analoge of digitale (ISDN) lijn, maar via je internetverbinding. Dat betekent dat het ook niet hetzelfde is als digitaal bellen, waarbij je aangesloten bent op het openbare telefoonnetwerk en belt naar telefoonnummer, zoals ook het geval is bij een analoge lijn. Bij internetbellen werkt het anders, want daarbij bel je naar IP adressen. Dat heeft mede tot gevolg dat je bij VoIP telefonie een betere geluidskwaliteit hebt tijdens je oproep dan bij analoog of digitaal bellen.

Toch bereikbaar bij een internetstoring

Maar hoe zit het als je te maken krijgt met een internetstoring? Ook met een zakelijk internetabonnement is het niet uitgesloten dat je op enig moment zonder internet komt te zitten. Bellen via internet is dan ook niet meer mogelijk, en dat levert een serieus probleem op voor je bereikbaarheid en bedrijfsprocessen. Met Hosted VoIP kun je dit probleem omzeilen. Je kunt dan instellen dat binnenkomende oproepen wanneer er geen internet is automatisch worden doorgezet naar een mobiele telefoon. Zo blijf je als bedrijf toch bereikbaar. Dit is een oplossing die ook werkt in het geval van een stroomstoring, als je internetverbinding en vaste telefoontoestellen niet meer werken.

Integratie met andere systemen

Vooral wanneer je te maken hebt met een groot klantenbestand waar geregeld telefonisch verkeer meer is, is het praktisch als je telefonie geïntegreerd kan worden met je CRM- of ERP-applicatie. Omdat VoIP volledig via het internet werkt, is integratie met andere bedrijfssystemen goed mogelijk. Dit betekent dat oproepen gekoppeld kunnen worden aan een klantdossier, waardoor alle benodigde informatie van een klant altijd direct bij de hand is en informatie uit het telefoongesprek eenvoudig op de juiste plek geregistreerd kan worden. Ook kun je door systemen te integreren bijvoorbeeld je telefonische marketingactiviteiten doormeten.

Wat heb je aan voip

Meerdere gesprekken tegelijkertijd op één nummer

Maak je nog geen gebruik van een telefooncentrale, dan biedt zakelijke VoIP telefonie het voordeel dat je op hetzelfde nummer evenveel gesprekken tegelijkertijd kunt voeren als er aangesloten toestellen zijn. Je hebt dus niet te maken met een bezette lijn wanneer er één medewerker aan het telefoneren is. Het uitbreiden van je capaciteit is niet ingewikkeld. Hiervoor sluit je nieuwe VoIP toestellen aan op het internet en stel je simpelweg in je online telefooncentrale in wat er moet gebeuren wanneer jouw telefoonnummer gebeld wordt. Een nieuwe medewerker kan dus gemakkelijk en snel een eigen telefoon krijgen, ook met een eigen telefoonnummer.

Kosten van VoIP

vAfhankelijk van de infrastructuur die je gebruikt en de hoeveelheid telefoons of medewerkers die van de dienst gebruik maken, kan VoIP een flinke besparing opleveren. In het gunstigste geval bespaar je tot 70 procent op kosten van bellen op de ouderwetse manier door via internet te bellen. De gesprekken zelf zijn doorgaans goedkoper en onderling bellen zelfs vaak gratis. Omdat er doorgaans altijd een server van een telecomprovidertussen zit, is bellen via internet nooit helemaal gratis. Dit is onder andere omdat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) strenge eisen heeft opgelegd aan de telecommarkt en dienstverleners aan eisen moeten voldoen. De kosten die zij hiervoor maken worden aan jou als gebruiker doorberekend. Daar tegenover staan wel weer interne kosten die je zelf uitspaart, zoals de afhandeling van telefoondeclaraties van medewerkers en een eenvoudigere administratie. Bovendien kun je uit IP telefonie rapportages halen die je meer inzicht geven in kostenstructuur en belgedrag. Met dit in de hand kun je medewerkers bewuster maken van de belkosten die ze maken. Wel moet je bij een overstap naar IP-telefonie speciale IP toestellen aanschaffen. Hiervoor kun je op zoek gaan naar een gunstige aanbieding.