Menu
Bedrijfsvoering / ICT

Online winkelen wordt het ”nieuwe normaal”

Online winkelen wordt het ''nieuwe normaal''

De Covid-19-pandemie heeft de wereld op zijn kop gezet en 2020 was zonder twijfel een jaar van grote veranderingen. Zowel huidige als nieuwe trends veranderen en daardoor is wat we ooit als vanzelfsprekend beschouwden, niet langer aan de orde. Als het op de aandelenmarkten aankomt, waren de dingen de afgelopen 12 maanden onvoorspelbaar en heerste er volatiliteit. Een interessante trend die in 2020 naar voren kwam, was de aanhoudende opkomst van e-commerce websites. Nu thuiswerken de norm wordt en er door pandemieën veroorzaakte lockdown-beperkingen over de hele wereld gelden, is er een cultuur van thuisblijven ontstaan. Dit heeft het idee van online winkelen verder versterkt en e-commercebedrijven hebben nu de aandacht getrokken. Amazon en Wish zijn zelfs nóg populairder geworden en hun prestaties op de aandelenmarkten zijn de afgelopen 12 maanden exponentieel gestegen. Deze nieuw gevormde cultuur is wellicht een blijvertje, en dit zou kunnen betekenen dat websites voor online winkelen zullen blijven stijgen met de meer permanente verandering in de behoeften van de consument. Laten we elk bedrijf eens bekijken en zien hoe de opkomst van e-commerce er op langere termijn uit kan zien.

Amerika’s favoriet

Het o zo populaire Amazon is blijven floreren tijdens de pandemie, omdat online boodschappen doen de nieuwe manier is geworden om in je basisbehoeften te voorzien. Volgens de Dunhumby Retailer Preference Index wordt Amazon zelfs de favoriete supermarkt van Amerika genoemd. De waarde van de e-commercegigant is in 2020 met 15% gestegen tot een totaal van $ 254,2 miljard. “Covid heeft geleid tot recordhoogtes en dieptepunten in economische statistieken, samen met enorme verschuivingen in waar en hoe consumenten in de voedingsdetailhandel winkelen waardoor de concurrentietrajecten van detailhandelaren die aan het winnen waren en degenen die al worstelden voor de pandemie, veranderden. Amazon racede voorbij elke andere detailhandelaar op basis van onze Covid Momentum Metric- en klantveiligheidsclassificaties, vanwege de snelheid waarmee wordt gekocht en het virtuele winkelformaat ”, aldus Grant Steadman, Dunnhumby Noord-Amerikaanse president. Over het algemeen zag Amazon in 2020 een enorme groei, samen met vele andere websites voor online winkelen, volgens analysebedrijf M Science met een stijging van 289% in dollarverkopen tegen het einde van april. Amazon leek klaar voor succes tijdens de pandemie, aangezien miljoenen consumenten die al bekend waren met het online winkelplatform, de overstap maakten om ook voor hun boodschappen afhankelijk te zijn van de gigant.

E-commerce – service

Ook Amazon heeft ups en downs

Hoewel Amazon-aandelen relatief constant presteerden, hebben ze de afgelopen 12 maanden ook een hoge mate van volatiliteit ervaren. Eind vorig jaar kelderden de aandelen met 12,9% tussen 13 oktober en 2 november, van een slotkoers van $ 3449,94 naar $ 3001,91. De prijzen stegen vervolgens weer met 10,6% in de drie dagen daaropvolgend, met een slotkoers van$ 3.322,62 op 5 November. In 2020 stegen de Amazon-aandelen met een aanzienlijke 74%, wat een goed voorteken is voor het ”buitenbeentje” op het gebied van online winkelen, dit versus de S&P 500-index die slechts met 16% steeg. Volgens een analist van de Bank of America zou de cloudservice van Amazon een positieve impact kunnen hebben op de e-commercegigant op de markten in 2021.

Make a ”Wish”

Op het hoogtepunt van de e-commerce-golf is Wish een ander bedrijf dat op de voorgrond treedt in de markt. ContextLogic, het moederbedrijf van Wish, een online winkelplatform gericht op betaalbaarheid, opende onlangs hun eerste beursgang. De aandelen werden verhandeld tegen $ 20,50 per aandeel. Dit lag vooralsnog onder de oorspronkelijke prijs van $ 24, die het bedrijf had genoteerd. Dat gezegd hebbende, zijn Wish-aandelen sindsdien gestegen boven de aanvankelijke voorspellingen, met een koers van $ 27,10 tegen eind januari . Met ongeveer 100 miljoen actieve gebruikers op hun site was Wish  volgens rapporten van Sensor Tower de meest gedownloade app in 2017, 2018 en 2019. De doelmarkt van Wish is in de huidige tijd in hun voordeel gebleken, aangezien het bieden van online toegang tot goederen met een meer betaalbare prijs rechtstreeks aansluit op de huidige behoeften van de consument. Wish is in staat om deze prijsbewuste alternatieven te bieden door merkloze producten te gebruiken, en ze hebben hun inspanningen geconcentreerd op hun mobiele ervaring die inspeelt op de huidige consumententrends rond mobiel (online) winkelen. Aangezien hun inkomsten in de eerste drie kwartalen van 2020 met maar liefst 32% zijn gestegen heeft het bedrijf een veelbelovende groei laten zien. ContextLogic heeft voorspeld dat hun marktomvang tegen de tijd dat we 2024 bereiken een flinke $ 4,5 biljoen zal bedragen.

E-commerce aandelen

Het lijkt erop dat e-commercebedrijven zoals Wish en Amazon hun weg naar populariteit in de branche zullen voortzetten, waardoor potentiële marktvolatiliteit in beide richtingen ontstaat. Een dergelijke volatiliteit kan zowel kansen als risico’s met zich meebrengen voor beleggers die bij Vestle handelen in aandelen in de vorm van CFD’s of Contracts for Difference. Met CFD’s kunt u profiteren van prijsveranderingen in beide richtingen (zowel stijgingen als dalingen) van aandelen in e-commercebedrijven zoals Amazon, evenals vele andere soorten instrumenten, zonder dat u de onderliggende activa hoeft te kopen (in dit geval werkelijke aandelen). Hier is een snel voorbeeld van hoe CFD aandelenhandel bij Vestle werkt: als u denkt dat de aandelenkoersen van Amazon gaan stijgen, kunt u een ‘koop’-deal openen of’ long gaan ‘, en als u denkt dat de aandelenkoersen van Amazon gaan dalen, kunt u een ‘verkoop’-deal openen of’ short gaan ‘.

Vestle biedt meer dan 900 financiële instrumenten, waaronder bekende aandelen van bedrijven zoals Amazon, Apple, Tesla en McDonald’s, evenals grondstoffen zoals (ruwe) olie, goud en koffie, toonaangevende wereldwijde indexen zoals de US 500 (die de S&P 500 volgt), ETF’s , Valuta’s en Cryptocurrencies.

Voordat u bij Vestle gaat beleggen in aandelen in de vorm van CFD’s, kunt u profiteren van ons enorme educatieve aanbod, inclusief videolessen, informatieve pdf-handleidingen en 1-op-1 training met een live trading coach. Open vandaag nog een account bij Vestle en begin uw handelsreis met een broker waarbij de focus op u ligt!

Vestle (voorheen handelend onder de naam iFOREX) is een handelsnaam van iCFD Limited, die door de Cyprus Securities Exchange Commission (CySEC) is gelicenseerd en gereguleerd onder vergunningnummer 143/11. Het materiaal in dit document zijn gecreëerd in samenwerking met Vestle en mag op geen enkele wijze worden uitgelegd, expliciet noch impliciet, direct noch indirect, als beleggingsadvies of als aanbeveling of suggestie voor een beleggingsstrategie met betrekking tot een financieel instrument, op welke manier dan ook. CFD’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico met zich mee van snel oplopende verliezen. 78.16 % van de retailbeleggers lijdt verlies op de handel in CFD’s met deze aanbieder. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe CFD’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren. De in dit document vermelde resultaten uit het verleden of gesimuleerde resultaten uit het verleden vormen geen betrouwbare indicator voor toekomstige resultaten. Let op: berekeningen van in het verleden behaalde resultaten kunnen de futures vertegenwoordigen en niet de onderliggende waarde. Volledige disclaimer: https://www.vestle.nl/legal/analysis-disclaimer.html