Je website is het uithangbord van je bedrijf. De Gouden Gids is verleden tijd, tegenwoordig vinden klanten nieuwe leveranciers door er online naar te zoeken. Die zoekers wil je niet alleen naar je website lokken, maar ze ook geven wat ze nodig hebben om ze te verleiden tot het doen van zaken met jou. We geven vier tips voor het maken van een succesvolle B2B-website.

Gratis software of betaalde software?

Een website heeft een goede fundering nodig, of met andere woorden: er moet degelijke software achter zitten. Daar bestaan verschillende opties voor, zowel gratis als betaald, die veel verschil kijken. Kijk je bijvoorbeeld naar een WordPress website vs Hubspot als onderliggende software, dan moet je concluderen dat je in het tweede geval veel meer opties hebt om je website precies af te stemmen om jouw behoeften en die van je doelgroep. Met de juiste software kun je een website bouwen die je business optimaal ondersteunt.

Less is more

Benader je website niet als een medium om te zenden, maar richt hem in op de behoeften van de klant. Less is more wat dit betreft. Natuurlijk moet alle informatie die echt cruciaal is op de website te vinden zijn, maar het is wel van groot belang dat de website overzichtelijk blijft voor de gebruiker. Die moet in één oogopslag kunnen zien waar alles te vinden is.

Call to action

Call to action

Uiteraard wil je een conversie halen uit bezoeken aan je website. Dit moet je dan optimaal faciliteren. Dat doe je door op elke pagina een call to action button te plaatsen. Dat kan gaan over het aanvragen van een offerte, het downloaden van een brochure, het leggen van direct contact met een medewerker of het doen van een directe aankoop.

CRM integreren

Als je een nieuwe B2B-website gaat bouwen, is het een gemiste kans om hier niet meteen je Custom Relations Management (CRM) systeem bij te integreren. Dit levert namelijk allerlei belangrijke voordelen op. In plaats van twee losse systemen die met elkaar gesynchroniseerd moeten worden, bevindt alle relevante informatie over klanten en verkopen zich dan in één bron die altijd actueel is. Dit maakt het ook beter voor medewerkers die buitenshuis werken om hun werk te doen, omdat ze dan altijd en overal bij relevante gegevens kunnen. Het niet hoeven synchroniseren van twee systemen scheelt bovendien tijd en mankracht, en tijd is geld. Ook kunnen betere klantprofielen op de website tot meer conversies leiden. Een integratie met een voorraadsysteem en ERP software kan ook veel voordelen met zich meebrengen, zeker als je een e-commerce website voert.

Naast deze zaken is het natuurlijk zoals bij iedere andere website cruciaal om je SEO op orde te hebben. Je wilt immers dat je website gevonden wordt wanneer er op relevante zoektermen gezocht wordt. Ook hier moet je je website op inrichten.

Redacteur

Comments are closed.