Menu
Marketing

Folders: effectiever en efficiënter dan je denkt

Tegenwoordig lijkt het alsof je als bedrijf alleen maar online moet communiceren. Zonder een leuke viral of mooie banner krijg je het idee alsof je er niet meer bij hoort. Maar in hoeverre kun je nog opvallen als iedereen zich helemaal stort op Adwords en SEO? En daarbij: zitten consumenten en zakelijke klanten wel altijd te wachten op online reclame?

Consumenten willen niet altijd online zijn
Recent onderzoek wijst uit dat ruim een kwart van de Nederlanders niet de hele tijd online wil zijn. Zeker het scheiden van werk en privé wordt door veel mensen als belangrijk gezien. Met name de wat oudere mensen hoeven niet steeds online te zijn, maar ook één op de drie mensen onder de 45 geeft aan niet de hele tijd bereikbaar te willen zijn.

Je wilt communiceren op het juiste moment
Als bedrijf wil je aanwezig zijn op het moment dat je klant in de stemming is om beslissingen te maken. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat consumenten en zakelijke klanten het lezen van een gedrukte reclamefolder als een moment van ontspanning beschouwen. Men bepaalt zelf wanneer de folder gelezen wordt en wil daarbij geïnformeerd en vermaakt worden.

Dit is het perfecte moment om de boodschap van jouw onderneming in door te geven. Zonder de kans te lopen dat je niet gezien wordt, doordat de smartphone of tablet van de klant aan de kant geschoven is.

Drukwerk is niet alleen effectief
Gedrukte folders zijn niet alleen een effectieve, maar ook een zeer efficiënte manier van communiceren. Door verregaande efficiencyverbeteringen in de afgelopen jaren zijn de prijzen voor het ontwerpen, drukken en distribueren van folders enorm laag geworden. Zo kun je tegenwoordig ook kleine oplages voor zeer scherpe prijzen folders maken en deze tegen lage kosten laten verspreiden in een beperkt gebied. Stap daarom een af van het denken in alleen online, maar zorg dat je klanten ook offline beïnvloed worden op precies het juiste moment.