Category

Nieuws

Category

Het ondernemerschap is niet altijd makkelijk. Een ondernemer krijgt vaak te maken met bepaalde vraagstukken waar het antwoord niet altijd 1,2,3 te geven is. Uiteraard kan overleg met mede-ondernemers hier bij helpen. Ook het volgen van verschillende leiderschapstrainingen kunnen er voor zorgen dat u beter weet hoe te handelen in bepaalde situaties, maar heeft u er ook al eens aan gedacht om een medium te raadplegen?

Wellicht niet de eerste stap die u zou zetten bij een ogenschijnlijk onoplosbaar probleem, maar het kan u zeker helpen bij het krijgen van nieuwe inzichten en op die manier ook lijden tot het juiste antwoord of oplossing van uw probleem.

En onder het motto baat het niet dan schaad kunt u het eens uitproberen door middel van een gratis medium. U chat de eerste drie minuten gratis en mocht dit naar wens zijn kunt u natuurlijk verdere afspraken maken over vervolgsessies.

Succes op de vastgoedmarkt bereik je niet zomaar. Zeker als nieuweling valt het niet mee om nog naam te maken, zeker nu de tijden op de vastgoedmarkt zo veranderlijk als het weer lijken te zijn. Natuurlijk kennen we wel meer dan voldoende grote spelers uit de vastgoedwereld en de meesten van hen hebben er het volle vertrouwen in dat ook de toekomst nog veel successen op de plank heeft liggen.

Iedereen wil self-made miljonair worden

Tegenwoordig wil iedereen een self-made miljonair worden, ofwel een miljonair die alles zelf heeft opgebouwd van de grond af. Dit lukt over het algemeen niet met een kledingzaak om de hoek en daarom zoeken al die ambitieuze mensen naar een markt waarin wel voldoende verdiend kan worden om binnen een paar jaar een self-made miljonair te zijn. De vastgoedmarkt lijkt hierin de voorkeur te krijgen. De economie trekt aan en dus moeten er wel goede kansen op deze markt liggen, toch? De grootste vastgoedbeleggers geven aan dat er altijd kansen zijn, maar dat je ook veel doorzettingsvermogen moet hebben om het echt te maken in de toch wel complexe wereld van het vastgoed.

De Quote 500 is wel haalbaar voor vastgoedbeleggers

De Quote 500 is natuurlijk hét overzicht van de rijkste mensen en iedere vastgoedbelegger wil in deze lijst worden opgenomen. Dit gebeurt maar zelden, maar er is bewijs dat het zeker wel haalbaar is. Het is vastgoedbelegger Harry Hilders namelijk gelukt. In 2010 moest hij nog diep in de buidel tasten, met maar liefst 40 miljoen euro, om te schikken in een zaak met betrekking tot vastgoedfraude, maar zelfs toen gaf hij niet op en ging hij gewoon door op de vastgoedmarkt. Het resultaat? Opname in de Quote 500 met een geschat vermogen van maar liefst 550 miljoen euro.

Harry Hilders geeft adviezen

Natuurlijk is Harry Hilders de beroerdste niet. Hij heeft het zelf gemaakt en wil anderen best een aantal adviezen geven om ook zo ver te komen. Zo gaf hij het advies dat je je nooit blind moet staren en altijd rekening moet houden met de aanwezigheid van risico’s. Laat grote risico’s liggen. Daarnaast adviseert hij dat je moet verkopen wanneer dit mogelijk is en niet moet vasthouden aan vastgoed omdat je er ‘verliefd’ op bent geworden.

Zelf blijft hij ook door gaan

Harry Hilders blijft vasthouden aan zijn eigen adviezen, want de beste man weet keer op keer nieuwe successen te behalen. In mei 2016 richtte hij met zijn onderneming de pijlen op de Maatschappen Staalbankiers, waaruit hij in een enkele handeling honderden woningen wist te kopen. De vraag is natuurlijk of er nog zo’n grote slag aan zit te komen op de korte termijn, want in maart 2017 werd door Standard Life Investments vastgesteld dat de vastgoedmarkt voorlopig niet meer geschikt is voor het grote verdienen. Wel werd er op dit vlak een uitzondering gemaakt voor de stad Amsterdam.

Bij feestelijkheden zoals een bedrijfsevenement moet er aan veel aspecten aandacht worden besteed: aankleding, catering, sprekers, entertainment, programma en ontvangst. Uiteraard moeten zaken op orde zijn. Klanten moeten immers met een hoge mate van kwaliteit ontvangen worden. Echter is er een handigheid betreft de toonzetting van het evenement. Deze handigheid is te vinden in de aankleding van de ontvangst, omdat dit het eerste kennismakingsmoment van de klant is met het evenement. Verloopt de ontvangst aangenaam, door middel van bijvoorbeeld een rode loper, dan is de toon gezet voor het verdere verloop van het evenement. Het zorgt voor een prettige binnenkomst voor de klant.

Rode loper

Bij rode lopers denken veel mensen aan Hollywood taferelen of de koning op staatsbezoek. Echter is de rode loper niet meer dan een formeel gebaar. Daarom wordt het vaak ingezet bij officiële aangelegenheden, feesten of herdenkingen. De rode loper is niet langer voorbestemd voor elite of adel, maar verkrijgbaar voor iedereen, van bruiloft tot feestelijke inwijding. Ook zijn rode lopers niet enkel meer rood. De markt gaat slim om met de vraag en zodoende zijn lopers te vinden in bijvoorbeeld de kleuren van de organisatie of het bedrijf. Een museum kan bij een opening van een nieuwe tentoonstelling bijvoorbeeld de specifieke kleuren gebruiken van de betreffende kunstenaars. De afgelopen jaren sierden diverse rode lopers ook veel stadscentra. Het waren vaak ludieke uitingen die te maken hadden met toerisme, cultuur of gemeentelijke projecten.

First impressions matter

Een rode loper zorgt voor een bijzonder gevoel. De rode loper is letterlijk uitgelegd, wat voor de klant of bezoeker een prettige binnenkomer is. Er is namelijk aandacht besteed aan een goede ontvangst. Hiermee voelt de klant of bezoeker zich gewaardeerd. Dit gevoel heeft een consequentie voor hoe dit individu het evenement beleefd. Een rode loper staat voor een eerste indruk en met een rode loper is die eerste indruk altijd gunstig. Met een fantastische entree, door middel van een feestelijke rode loper, wordt de feestelijkheid vergroot. Dit heeft gunstige gevolgen voor jouw bedrijfsevenement.

Miljoenen geven we er jaarlijks aan uit: sekstoys. Ook zo nieuwsgierig wat andere mensen in hun nachtkastje bewaren? EDC Internet vergeleek de cijfers van verkochte seksspeeltjes in Nederland. Met name geografisch zijn de uitkomsten verrassend.

Zo blijken Arnhemmers dol op bondage, terwijl aan de andere kant van het land de masturbators als warme broodjes over de toonbank glijden.

Hoe vaak doen we het? Met wie? Waarmee? Het seksleven van andere mensen prikkelt de nieuwsgierigheid. Maar een antwoord… dat krijgen we waarschijnlijk nooit. Mensen zijn nu eenmaal geneigd om de stoute details achterwege te laten. Gelukkig laten cijfers ons nooit in de steek. EDC Internet met erotische webshops als Easytoys.nl & Easytoys.be, bracht op basis van tienduizenden cijfers in kaart waar onze speelse voorkeuren in 2016 naar uitgingen, en licht daarmee een tipje van de sluier op. Vibrators en glijmiddel waren – net als voorgaande jaren – populaire hulpmiddelen. Dildo’s en masturbators maakten een opvallende opmars in de verkooplijsten.

Oost naar west

Uit de recente cijfers van Easytoys blijken seksuele voorkeuren in het oosten van het land anders te liggen dan in het westen. Terwijl er in Almere maar weinig mensen voor te porren zijn, verkoopt Enschede verhoudingsgewijs veel dildo’s. Tien keer zoveel zelfs. En waar studentensteden Leiden en Groningen enthousiaste afnemers zijn van buttplugs en masturbators, lijkt in Arnhem en Nijmegen bondage de meest populaire bezigheid tussen de lakens.

Zoveel mensen, zoveel smaken

Het preutse imago van vrouwen kunnen we voorgoed gedag zeggen. Het gat tussen mannelijke en vrouwelijke voorkeuren werd ook in 2016 weer kleiner. Zo werden cadeaus en massagespullen door beide seksen even vaak aangeschaft. Mannen gaven nog vaker dan vrouwen de voorkeur aan masturbators en cockringen, maar vrouwen namen een voorsprong waar het gaat om aanschaf van vibrators. Ook viel op dat vrouwen steeds vaker een masturbator kochten voor hun partner. Qua leeftijd schaften 25- tot 34-jarigen verreweg de meeste sekstoys aan. De 55-plussers toonden meer interesse in sexy lingerie.

Top 5 seksspeeltjes

De eindeloze, kleurrijke collecties in seksshops liegen er niet om: deze markt is serieus.

En nu de verkoop digitaal steeds meer terrein wint, biedt dat ongekende mogelijkheden tot diepgaander onderzoek. Relatiestatussen, sekse, leeftijd, opleiding: met de huidige mogelijkheden is klantgedrag steeds eenvoudiger te achterhalen én te beïnvloeden. Wat doen we en waarmee doen we het? Op dit moment spenderen we de meeste euro’s aan vibrators, glijmiddel, dildo’s, anale speeltjes en masturbators. De komende jaren vertellen cijfers ons, steeds eenvoudiger, de harde waarheid.

Voor meer informatie en/of afbeeldingen kunt u contact opnemen met:

EDC Internet | 0598-690453

Deze zomer opende Het Spoorwegmuseum een geheel vernieuwd museumrestaurant. Een ander gebruik van de ruimte, een nieuw buffet en een ouderwetse automatiek zorgen voor een geheel nieuwe uitstraling. Met de nieuwe inrichting kan Het Spoorwegmuseum zakelijke partners nog meer mogelijkheden bieden. Menno Tielemans van Het Spoorwegmuseum vertelt erover in het filmpje:

De wens om het horecagedeelte van Het Spoorwegmuseum aan te passen speelde al langer. Het lange buffet, eindigend bij de snackuitgifte, zorgde bij drukte voor onnodig lange wachttijden. Het zitgedeelte voelde, vooral in de koude winterse periode, soms wat kil aan. Samen met cateraar Vermaat is Het Spoorwegmuseum na gaan denken hoe het anders kon. De verbouwing van De Remise is daarmee een gezamenlijk project geworden. Het uitgangspunt was dat gasten comfortabeler kunnen zitten en dat de logistiek rond het buffet beter geregeld is. Belangrijkste verandering was de beslissing om het buffet te verplaatsen en deze meer centraal in het restaurant  te plaatsen.

Dit heeft een aantal voordelen. Ten eerste kunnen bezoekers aan twee kanten langs het buffet. Op rustige dagen kan er één kant van het buffet gebruikt worden, bij drukte komt de tweede kassa erbij. Zoals op stations gebruikelijk is er een echte snackautomatiek voor de snelle hap. Door het verplaatsen van het buffet kwam er ruimte vrij voor zitplaatsen in dit gedeelte. Hier zitten de gasten wat meer intiem en beschut. Ook werd er tegen de buitenwand een extra verhoging gebouwd met zitplaatsen. Het buffet, met mogelijkheden voor ‘live-cooking’, is uitermate geschikt als afsluiting van een bijeenkomst. De ruimtes aan weerszijden van het buffet kunnen eventueel erbij worden getrokken.

Nieuwsgierig naar de zakelijke mogelijkheden van Het Spoorwegmuseum? Neem dan contact op met Menno Tielemans, sales@spoorwegmuseum.nl of 030-2306289.

buffet_dsc8590

Ondernemen in het midden- en kleinbedrijf (MKB) krijgt in 2017 een andere betekenis. Dat blijkt uit de drie MKB Trends 2017, die vandaag gepresenteerd worden tijdens het vijfde jaarlijkse MKB Trends-event in Utrecht.

De MKB Trends zijn opgesteld door Dutch Network Group (DNG), autoriteit op het gebied van ondernemerssupport en gelieerd aan MKB-Nederland, op basis van gesprekken met experts, eigen observaties en de MKB Monitor*.

De drie MKB Trends voor 2017 zijn:

  1. van oude naar nieuwe structuren
  2. van vaste segmenten naar vloeibaar gedrag
  3. van straks naar nu, gewoon omdat het kan

De presentatie van de MKB Trends 2017, door een vijftal experts en trendwatchers onder leiding van Willem Overbosch, CEO van Dutch Network Group, is live te bekijken op dinsdag 27 september vanaf 15:00 uur en als video terug te kijken vanaf woensdag 28 september 2016 via http://www.mkbservicedesk.nl/mkbtrends

1. Van oude naar nieuwe structuren
Er is sprake van een nieuwe, meer duurzame werkelijkheid, waar platformen als Facebook, Uber en Airbnb ons leven bepalen. Alles wordt een platform of gaat gebruik maken van een platform. Platforms verschaffen toegang tot capaciteit, materialen en goederen. Ofwel bedrijven gaan zelf als platform (ook voor anderen) opereren, ofwel sluiten zich bewust aan bij een of meerdere platforms en fungeren als brandbutler. Ondernemers zullen daar handig op in moeten spelen om hier hun voordeel uit te halen. Maatschappelijk verantwoord ondernemerschap is een vast gegeven geworden binnen elke organisatie.

Ronald van den Hoff, Oprichter van Seats2meet en auteur van het boek ‘Society 3.0’: “Ik geloof er niet in dat de wereld straks wordt geregeerd door grote bedrijven. Het zijn juist de kansen die je als ondernemer kunt pakken door gebruik te maken van die grote platformen door lokaal te verbinden op gemeenschappelijke kenmerken.”

2. Van vaste segmenten naar vloeibaar gedrag
Alle hokjes, grenzen en houvast die we tot nu toe hanteerden in doelgroepbenadering en klantfocus vallen weg. Seizoenen bestaan niet meer, omdat we gestuurd worden door de verkoopseizoenen van de retailers. Er bestaan geen gemiddelde mensen meer want door Facebook en Pinterest heeft iedereen het idee bovengemiddeld en uniek te zijn. Benader je de wereld nog in doelgroepen van aantal werknemers, omzet of branche, dan kun je beter stoppen. Ondernemers van nu zijn niet meer te vangen in traditionele segmenten met vaste kenmerken.

Mede uit de MKB Monitor blijkt dat ondernemers worden gedreven vanuit passie (51%), vernieuwingsdrift (28%) of zakelijke ambities (22%). Ze voelen zich aangesproken door echte verhalen van echte mensen en echte merken. Alles wat ze doen is vindbaar en meetbaar, of ze nu willen of niet.

Esther Jacobs, ondernemer en auteur van het boek ‘Digital Nomads’: “Een ondernemer zonder vaste woon- of verblijfplaats kan niet volgens de belastingdienst, maar het is toch echt mijn realiteit. Wen er maar aan!”

3. Van straks naar nu, gewoon omdat het kan
Waarom wachten tot morgen als het nu al kan? Of het nu gaat om het versturen van een kaartje met Greetz.nl, dat nog dezelfde dag geleverd wordt, of een levering van Bol.com of Coolblue. We willen het nu! We willen nu weten hoe hard we lopen en hoe fit we zijn. We willen nu weten wat we bijdragen aan een betere duurzame wereld. Consumenten verwachten dat ze op hun wenken bediend worden en wel direct. Van data, naar analytics en insights. Google biedt zelfs al een realtime Assistent die je helpt om de data te interpreteren. Waarom? Gewoon omdat het kan..

Leen Zevenbergen, CEO van Solarus en auteur van ‘‘t Is groen en groener wordt het niet’: ”In plaats van helemaal uit te denken wat de gevolgen zijn van stappen die je zet op basis van een visie, kun je beter aan de slag gaan en het gewoon doen.”

Motor van economische groei in 2017
Trendstrateeg Richard Lamb van Bureau TrendWatcher.com over de MKB Trends 2017: “Deze drie MKB Trends laten zien dat het Midden- en Kleinbedrijf in 2017 de motor van de economische groei zal zijn. Middelgrote ondernemingen en zzp’ers kunnen goed anticiperen op veranderende omstandigheden. Dat is wat Nederland nodig heeft!”

Trendtoepasser Chantal Verweij over de MKB Trends 2017: “Hoe groot of klein je bedrijf ook is, deze trends bieden iedere ondernemer praktische kansen om het werk makkelijker, effectiever en winstgevender te maken.”

De MKB Trends zijn mede gebaseerd op de MKB Monitor, een onderzoek dat elk kwartaal door DVJ insights wordt uitgevoerd onder 800 respondenten van MKB Servicedesk, De Zaak en ZZP Servicedesk. Het meest opvallende is de conclusie dat er sprake is van drie nieuwe typologieën of clusters van ondernemers in het MKB. De resultaten van de MKB Monitor zijn terug te vinden via http://www.dutchnetworkgroup.com/mkbmonitor2016q2

23 Juni 2016 zal vanaf nu een historische dag zijn voor zowel de Europese als Britse geschiedenis. Op deze dag heeft de meerderheid van de Britten gestemd voor een ‘Brexit’: het vertrek van Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie. Europa staat al een aantal jaar onder druk door de vluchtelingen, terreuraanslagen en onderlinge verdeeldheid. Deze beslissing van Verenigd Koninkrijk is dan ook een extra klap voor de Europese Unie. Brexit heeft veel consequenties voor zowel het Verenigd Koninkrijk als Europa. Maar wat zijn nu precies de consequenties van de Brexit? 

Werken wordt lastiger

Europeanen konden, voordat de Brexit plaatsvond, eenvoudig werken in het Verenigd Koninkrijk. Nu kan het Verenigd Koninkrijk zelf bepalen wie er in hun land kan komen werken, waardoor het dus zomaar kan zijn dat er veel minder Europeanen in het Verenigd Koninkrijk mogen werken. Andersom geldt dit probleem ook: Britten die in Europa werken kunnen hun baan verliezen, omdat ze niet meer officieel in Europa mogen werken.

Banen op de tocht

Het Verenigd Koninkrijk is voor veel Europese landen een belangrijke handelspartner. Doordat het Verenigd Koninkrijk uit de EU stapt, wordt de markttoegang tot de EU vermindert. Dit kan leiden tot het een kleinere import naar het Verenigd Koninkrijk. Banen in de chemische sector en voedselverwerkende industrie kunnen hierdoor hard geraakt worden.

Rechtsgebied verandert

In Europa gelden op dit moment veel dezelfde wetten en regels. Zo is er bijvoorbeeld in Europa een ‘eurotarief voor roaming’. Dit is het maximale tarief voor mobiele diensten, zodat mobiele telefoongebruikers geen torenhoge rekeningen krijgen. Bellen kan bijvoorbeeld duurder worden, omdat er geen maximaal tarief meer is. Ditzelfde geldt bijvoorbeeld voor Europese wetten. Bij een Brexit kan Verenigd Koninkrijk ervoor kiezen om deze wetten en regels niet meer te laten gelden. oor gokken zijn er speciale Europese wetten die mogelijk niet meer geldig zijn. De gokwereld moet hierdoor heroverwogen wordenDit is helemaal interessant met de lopende discussies rondom een nieuwe gokwet. Hoe ver zal de Brexit een nieuwe gokwet terug zetten? 

Zakenreizen naar Verenigd Koninkrijk goedkoper

Al jaren is de Britse pond stabiel ten opzichte van de euro, maar door de Brexit daalde deze flink in waarde. Hierdoor zou een zakenreis in het Verenigd Koninkrijk voor Europeanen goedkoper worden. Wel verwachten luchtvaartorganisaties dat de prijzen om de Noordzee over te zullen steken gaan stijgen. De topman van prijsvechter Ryanair denkt daar alleen anders over: zij zullen voordelige vliegtickets naar het Verenigd Koninkrijk blijven aanbieden.

Studeren wordt moeilijker

Veel studenten gaan tijdens hun studie in het buitenland studeren. Uit onderzoek blijkt dat er per jaar gemiddeld 8000 Nederlandse studenten in het Verenigd Koninkrijk gaan studeren. Veel studenten doen dit met een Europese Erasmusbeurs. Na de Brexit wordt studeren in het Verenigd Koninkrijk lastiger, want het is niet meer mogelijk om met een Europese Erasmusbeurs aan een Britse Universiteit te gaan studeren.

Wat is jouw mening over een eventuele Brexit? Zou jij voor een Brexit zijn en wat is jouw argument daarvoor?

Enkele jaren geleden werd Lean management geïmplementeerd binnen Werkse!, een bedrijf dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar een plaats op de reguliere arbeidsmarkt begeleidt. Dat Lean ook buiten productieomgevingen succesvol kan zijn, bewijzen de ervaringen in deze case.

Doorstroom
De doorstroom van kandidaat-werknemers naar de arbeidsmarkt kun je vergelijken met de productielijn in een fabriek. Dus heb je ook binnen dit proces te maken met waarde toevoegende – en niet waarde toevoegende activiteiten. Of om in Lean termen te blijven: Value Added (VA) en Non Value Added (NVA). Om het proces soepel te laten verlopen werd onderzocht hoe consulenten van Werkse! hun werk inrichtten.

Focus op de klant
De weekstart bleek hiervoor een handig hulpmiddel. Hierbij werd focus gelegd op de belangrijkste doelstelling: doorstroom naar werk. Daarbij bleek dat consulenten nog veel zaken zelf regelden, terwijl er instanties bestaan die dat prima (en misschien wel veel beter) konden doen. Pure verspilling! Nu worden in bijzondere situaties veel vaker dergelijke bedrijven ingeschakeld, waardoor de klant (de kandidaat-werknemer) hier direct de vruchten van plukt.

Binnen Werkse! is men ervan overtuigd dat de noodzaak om het werk slimmer te organiseren nog steeds aanwezig is. Een teamleider zegt hierover: “De mensen van UNC Plus Delta hebben ons prima geholpen bij het helder krijgen van het verbeterpotentieel. Wij gaan nog wel even door met Lean!”

Zowel grootzakelijke bedrijven als MKB en ZZP’ers laten vaak geld liggen als het aankomt op de energienota. Veel bedrijven vergelijken de energiemarkt niet goed. Vergelijken is dan ook een tijdrovende klus. Dit komt met name door het grote aantal leveranciers en de diversiteit in terminologie die wordt gehanteerd. Veel bedrijven besteden energie uit aan een adviseur of collectief. Er is dan een risico dat je alsnog teveel betaalt. Dit is onnodig. Zakelijk energie vergelijken en afsluiten is sinds enkele maanden eenvoudig en zelf te regelen, voor de gehele zakelijke markt.

Minder.nl is een zakelijke energievergelijker. Binnen 2 minuten wordt duidelijk welke energieleverancier de beste deal heeft voor uw specifieke situatie. Zowel grootzakelijke als kleinzakelijke bedrijven kunnen hier terecht om zakelijke energie te vergelijken.

Collectieven nog niet scherp genoeg

Collectieven, die bedrijven veelal telefonisch benaderen met een aanbod, lijken aantrekkelijk en zijn dat vaak ook ten opzichte van het traditionele energiecontract. Echter, onderzoek wijst uit dat er meer kosten bespaard kunnen worden door gebruik te maken van het aanbod op een online vergelijkingswebsite. Rob Leek van Minder.nl: “We hebben een benchmark gedaan tussen ons aanbod en die van een aantal MKB-collectieven. Wat we zagen is dat ons aanbod minimaal 10% en in veel gevallen zelfs 20 tot 30% voordeliger is dan die van een MKB-collectief.”

Voor een compleet aanbod wordt er gewerkt met de bekende, maar ook met nieuwe en internationale energieleveranciers. Niet alleen prijzen, maar ook voorwaarden worden met elkaar vergeleken. Het is een transparant overzicht van alle kosten, zoals levering, netbeheer en belasting. Dus geen vervelende verrassingen achteraf. Bovendien is Minder.nl onafhankelijk. “Ons belang ligt niet bij een contract met een bepaalde leverancier, maar bij een tevreden klant die minder gaat betalen voor energie.”

Huidige contract openbreken en overstappen?

Een energiecontract is bindend en contractbreuk kan een forse boete tot gevolg hebben. Het openbreken van een contract is daarom vaak onverstandig. Echter, in een markt met zeer lage tarieven kan het wel degelijk interessant zijn om het contract open te breken. Op dit moment staat de markt historisch gezien op een zeer laag niveau, waardoor er toch vaak een voordeel te behalen is. Een nieuw energiecontract kan voor een dusdanige besparing zorgen, dat de boete snel terug is verdiend. Minder.nl heeft onderzoek gedaan of het openbreken van een energiecontract kan lonen: veel meerjarige contracten, die zijn afgesloten voor juli 2015, hebben ruimte voor besparing. Een boete zou binnen één jaar moet worden terugverdiend. Voor veel ondernemers is het anders niet interessant.

Een willekeurig voorbeeld van een bedrijf met een 2-jarige contract:
Gesloten eind 2014 voor de contractperiode 2015-2016.
Een verbruik van 50000 kwh electricteit en 10000 m3 gas.
Rekening houdend met verrekening van de boete levert het openbreken en overstappen, in het lopende contractjaar, alsnog een financieel voordeel op van 12% van de jaarkosten!

Het advies is om, alvorens een contract open te breken, de voordeelberekening goed te laten testen. Dit om rompslomp te voorkomen. Er zijn zeer goede tools beschikbaar om dit voordeel voor u te berekenen. Minder.nl helpt u hier graag bij.

Zelf grip hebben en houden

Energie zakelijk vergelijken en het afsluiten van het contract voor uw MKB energie of grootzakelijke energie is nu iets dat u als bedrijf eenvoudig zelf in de hand hebt. Dit geldt eveneens voor ZZP’ers. Stilzwijgende verlengingen bestaan niet langer meer, als u uw contract afsluit via Minder.nl. “U krijgt ruimschoots voor contractafloop informatie over eventuele beëindiging en de beste energieaanbiedingen voor dat moment, voor uw situatie.”

Kies nu ook voor de beste energiedeal en vergelijk in slechts enkele minuten vele leveranciers. Wilt u graag dat we met u meekijken? Neem contact met ons op en wij zoeken het voor u uit. Ons doel is de marktwerking in de energie een handje te helpen, door de zakelijke gebruiker bewuster te maken van de mogelijkheden te besparen op de energietarieven en de beste aanbiedingen uit de markt te tonen. Ons motto: minder moeite en minder kosten voor een zakelijk energiecontract