Een privévliegtuig trekt de interesse van grotere bedrijven die tijd willen besparen op de nodige zakenreizen. Het besparen van tijd levert immers geld op. Een andere belangrijke reden voor bedrijven om te kiezen voor een privévliegtuig is wel het verbeteren van het bedrijfsimago. Dit kan een heel goede keuze zijn, maar het kan ook zorgen voor het overbrengen van een verkeerde boodschap.

Een bedrijfsimago opbouwen met een privévliegtuig?

Zonder bedrijfsidentiteit kun je geen bedrijfsimago opbouwen. Je hebt eerst een identiteit nodig voor je aan een imago kunt gaan werken. Het is zeker niet het geval dat het hebben van een privévliegtuig per definitie bijdraagt aan een beter bedrijfsimago of ondernemersimago. Dit kan wel het geval zijn, maar dan moet het privévliegtuig wel passen bij de identiteit die aan de basis ligt. Wanneer een privéjet niet binnen het plaatje past, dan is het niet aan te raden om er wel eentje aan te schaffen. Een privévliegtuig kan je onderneming dus goed doen, maar ook schaden.

Je privévliegtuig op social media

Als ondernemer ga je niet elke klant verwelkomen met de mededeling dat je een privévliegtuig bezit. Dit zou arrogant en ongepast overkomen. Hoe kun je dan wél je bedrijfsimago zelf verbeteren met de aanschaf van een privévliegtuig? Heel simpel eigenlijk, zeker nu we leven in de wereld van social media. Je kunt een privévliegtuig van de zaak laten voorzien van een huisstijl interieur, zoals bijvoorbeeld het logo op de kussens en hoofdsteunen. Je kunt de buitenkant van het vliegtuig in huisstijl laten bestickeren. Uiteindelijk is het héél duidelijk dat het jóuw bedrijfsvliegtuig is. Met een paar foto’s op LinkedIn, Instagram, Twitter en Facebook heb je zeker de gewenste aandacht te pakken.

Unieke acties voor je online volgers

Je kunt het privévliegtuig natuurlijk ook inzetten binnen acties. Dit doe je vanzelfsprekend niet te vaak, want uiteindelijk is het toch een investering. Maar, eens per jaar of eens per zes maanden kun je best eens een leuke actie met je privéjet op touw zetten. Je kunt er bijvoorbeeld eens over nadenken om een plekje in je privévliegtuig te verloten onder je klanten en prospects, voor een pleziervlucht. Een dergelijke actie gaat al snel als een lopend vuurtje door alle social media kanalen heen. Als je de dag van de pleziervlucht filmt heb je direct ook een fantastisch bedrijfsfilmpje voor op YouTube. Dergelijke acties zullen je bedrijfsimago een absolute boost geven!

Subtiliteit is belangrijk

Is het hebben van een privévliegtuig van de zaak altijd goed voor je bedrijfsimago? Meestal, zolang dit subtiel wordt ingezet. Het is in feite maar net hoe je ermee omgaat. Zoals we hebben aangegeven kan het goed zijn voor je imago om je privéjet af en toe eens in te zetten voor acties, bijvoorbeeld, maar als je niet subtiel omgaat met het hebben van een privévliegtuig kan het zich tegen je keren. Ondernemers maken snel de fout om de privéjet tot hét ding van de zaak te maken, dé charme van het bedrijf. Dit kan je imago juist verlagen. Het moet altijd blijven gaan om je producten en / of diensten, en de hoge waarde daarvan. Het hebben van een privéjet heeft geen invloed op de kwaliteit die door je bedrijf wordt geleverd, dus zet het vliegtuig nooit centraal. Uiteraard is het belangrijk dat het hebben van een privéjet bij het imago van het bedrijf én de ondernemer past.

Wil je weten wat de opties zijn voor jouw bedrijf? Partijen zoals Dutch Aviation Partner helpen bij het aanschaffen van een privéjet. Zo kan een privéjet ook onderdeel van een deelconstructie zijn en ook de occasion opties zijn vandaag de dag in trek.

Redacteur

Comments are closed.