Uit recent onderzoek zijn acht problemen naar voren gekomen waar gebruikers van CRM pakketten veel mee te maken hebben tegenwoordig. Lees snel verder en kijk of u één of meerdere problemen herkent en doe uw voordeel met de oplossing.

1. De rotte appels kunnen niet worden herkend; bijvoorbeeld omdat koop- en betaalgedrag niet op een plek inzichtelijk zijn in het CRM pakket. Zo bestaat het gevaar dat producten / diensten worden aangeboden die de klant niet kan betalen, waardevolle tijd verloren gaat aan contactmomenten met klanten die geen omzet / winst opleveren en u inkomsten verliest aan klanten

2. Data wordt (wellicht) onwettig gebruikt; omdat er bijvoorbeeld geen mogelijkheid is of niet wordt vastgelegd dat mensen zelf hebben aangegeven informatie te willen ontvangen (opt-in) of juist niet (opt-out)

3. Wensen, behoeften  en eigenschappen zijn niet duidelijk; waardoor mensen geen relevante informatie krijgen, ze niet of moeilijk te bereiken zijn en / of met bijvoorbeeld de verkeerde aanhef worden aangeschreven. Hierdoor maakt u ook meer (marketing)kosten

4. Het vertrouwen in de data is laag; omdat oude, ongecontroleerde bestanden zijn geïmporteerd in het CRM pakket of er geen koppelingen zijn om bijvoorbeeld op een uniforme manier actuele adressen aan te vullen

5. De conversies op mailingen zijn laag en de bounces hoog of u kunt het niet meten; bijvoorbeeld omdat bounces uit vorige mailingen niet zijn verwerkt of het CRM systeem geen conversiemogelijkheden biedt, laat staan op te volgen en te meten

6. Het is niet duidelijk wanneer welke data is toegevoegd of juist niet; zoals in het geval van duplicaten of (adres)wijzigingen. Als niet duidelijk is wat als laatste door wie is toegevoegd, kunt u niet beoordelen wat correct is

7. Cross- en upsellingmogelijkheden worden niet inzichtelijk gemaakt; hierdoor loopt u extra omzet / winst mis en wellicht raakt u klanten kwijt die uw product door onwetendheid bij een andere organisatie zoeken en kopen

8. De oplossing; Als dit ook uw probleem is of problemen zijn, koop of vervang dan uw CRM pakket door CRM van een leverancier die de mogelijkheid biedt van duidelijke rapportages, heldere dashboards, goede (klant)profielen, uitgebreide selectiemogelijkheden en koppelingen naast standaard functionaliteiten voor relatiebeheer, sales en marketing. Bijvoorbeeld door één van de dutch public cloud computing providers: PerfectView crm, Archie of Spinoffice (bron: theMETISfiles).

Redacteur

Comments are closed.