Menu
Bedrijfsvoering

Maak je organisatie future proof

Vraag jij je wel eens af hoe je organisatie er over 10 jaar uitziet? Technologische ontwikkelingen hebben een enorme impact op je business. Simpele taken die vroeger handmatig werden uitgevoerd, worden nu automatisch gedaan door een computer, algoritme of robot. Digitale innovaties worden ontwikkeld om een probleem op te lossen of om bepaalde handelingen te automatiseren. Maak gebruik van de digitale innovaties en maak je organisatie future proof.

Dit kun je doen:

Digitaliseer je dossier. In een digitaal dossier verzamel je alle documenten die te maken hebben met je medewerkers, klanten, leveranciers en andere partijen. Iedereen krijgt zijn eigen digitale dossier waarin je contracten, verslagen, notulen, facturen en identiteitsbewijzen bewaart. Door je dossiers te digitaliseren, kun je administratieve processen ook digitaliseren. Dit vergroot je efficiency en verlaagt de kosten.

Iedereen die toegang heeft, kan er altijd en overal bij. Dat betekent ook dat elk dossier altijd up-to-date is, want elke verandering ligt vast. Daardoor zijn alle medewerkers die met een dossier moeten werken, constant op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Bied je medewerkers de mogelijkheid om uren te registreren met een app

Een urenregistratie app maakt het voor jouw collega’s heel makkelijk om uren te boeken. Wees wel kritisch of deze app het ook makkelijker maakt voor de administratie. Er zijn namelijk ontzettend veel apps om apps om gewerkte uren te registreren. De meeste apps zijn aan de voorkant heel gebruiksvriendelijk en gemakkelijk in gebruik.

Bij het aanschaffen van een urenregistratie app is vooral belangrijk dat de app gekoppeld kan worden met je ERP- of HR-systeem. Je wilt voorkomen dat de geregistreerde uren handmatig moeten worden overgenomen voor de facturatie.

Optimaliseer je marketing

Geloof het of niet, maar er zijn nog steeds organisaties die geen digitale marketingstrategie hebben. De website fungeert als een visitekaartje. Het jaarlijkse marketingbudget wordt besteed aan print (visitekaarten, brochures en flyers) en beurzen.

Waarschijnlijk zijn er nog steeds bedrijven die succesvol zijn met deze manier van marketing. Maar online liggen minstens zo veel kansen. Daarom is het belangrijk om je organisatie klaar te maken voor een digitale marketing strategie.

Je website zou geen visitekaartje moeten zijn, maar een verkoopkanaal. Investeer in een sterke basis: een goede website, kwaliteits-content en SEO.