Category

ICT

Category

We kennen allemaal inmiddels wel het concept van bellen via het internet. We doen het met apps als Skype en WhatsApp om belkosten uit te sparen, ook al levert het regelmatig een moeizaam gesprek op door de wisselende kwaliteit van de verbinding. De kwaliteit van het internetsignaal bij de deelnemers aan het gesprek is immers bepalend hiervoor. Dat klinkt niet als een geschikte oplossing voor zakelijk bellen. Toch kan zakelijk bellen via het internet wel degelijk op een professionele manier: met behulp van VoIP. We leggen uit wat dat is en wat je eraan hebt.

Wat is VoIP?

VoIP is een afkorting die staat voor Voice over Internet Protocol, met andere woorden: bellen via internet. Je belt met VoIP dus niet via een analoge of digitale (ISDN) lijn, maar via je internetverbinding. Dat betekent dat het ook niet hetzelfde is als digitaal bellen, waarbij je aangesloten bent op het openbare telefoonnetwerk en belt naar telefoonnummer, zoals ook het geval is bij een analoge lijn. Bij internetbellen werkt het anders, want daarbij bel je naar IP adressen. Dat heeft mede tot gevolg dat je bij VoIP telefonie een betere geluidskwaliteit hebt tijdens je oproep dan bij analoog of digitaal bellen.

Toch bereikbaar bij een internetstoring

Maar hoe zit het als je te maken krijgt met een internetstoring? Ook met een zakelijk internetabonnement is het niet uitgesloten dat je op enig moment zonder internet komt te zitten. Bellen via internet is dan ook niet meer mogelijk, en dat levert een serieus probleem op voor je bereikbaarheid en bedrijfsprocessen. Met Hosted VoIP kun je dit probleem omzeilen. Je kunt dan instellen dat binnenkomende oproepen wanneer er geen internet is automatisch worden doorgezet naar een mobiele telefoon. Zo blijf je als bedrijf toch bereikbaar. Dit is een oplossing die ook werkt in het geval van een stroomstoring, als je internetverbinding en vaste telefoontoestellen niet meer werken.

Integratie met andere systemen

Vooral wanneer je te maken hebt met een groot klantenbestand waar geregeld telefonisch verkeer meer is, is het praktisch als je telefonie geïntegreerd kan worden met je CRM- of ERP-applicatie. Omdat VoIP volledig via het internet werkt, is integratie met andere bedrijfssystemen goed mogelijk. Dit betekent dat oproepen gekoppeld kunnen worden aan een klantdossier, waardoor alle benodigde informatie van een klant altijd direct bij de hand is en informatie uit het telefoongesprek eenvoudig op de juiste plek geregistreerd kan worden. Ook kun je door systemen te integreren bijvoorbeeld je telefonische marketingactiviteiten doormeten.

Wat heb je aan voip

Meerdere gesprekken tegelijkertijd op één nummer

Maak je nog geen gebruik van een telefooncentrale, dan biedt zakelijke VoIP telefonie het voordeel dat je op hetzelfde nummer evenveel gesprekken tegelijkertijd kunt voeren als er aangesloten toestellen zijn. Je hebt dus niet te maken met een bezette lijn wanneer er één medewerker aan het telefoneren is. Het uitbreiden van je capaciteit is niet ingewikkeld. Hiervoor sluit je nieuwe VoIP toestellen aan op het internet en stel je simpelweg in je online telefooncentrale in wat er moet gebeuren wanneer jouw telefoonnummer gebeld wordt. Een nieuwe medewerker kan dus gemakkelijk en snel een eigen telefoon krijgen, ook met een eigen telefoonnummer.

Kosten van VoIP

vAfhankelijk van de infrastructuur die je gebruikt en de hoeveelheid telefoons of medewerkers die van de dienst gebruik maken, kan VoIP een flinke besparing opleveren. In het gunstigste geval bespaar je tot 70 procent op kosten van bellen op de ouderwetse manier door via internet te bellen. De gesprekken zelf zijn doorgaans goedkoper en onderling bellen zelfs vaak gratis. Omdat er doorgaans altijd een server van een telecomprovidertussen zit, is bellen via internet nooit helemaal gratis. Dit is onder andere omdat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) strenge eisen heeft opgelegd aan de telecommarkt en dienstverleners aan eisen moeten voldoen. De kosten die zij hiervoor maken worden aan jou als gebruiker doorberekend. Daar tegenover staan wel weer interne kosten die je zelf uitspaart, zoals de afhandeling van telefoondeclaraties van medewerkers en een eenvoudigere administratie. Bovendien kun je uit IP telefonie rapportages halen die je meer inzicht geven in kostenstructuur en belgedrag. Met dit in de hand kun je medewerkers bewuster maken van de belkosten die ze maken. Wel moet je bij een overstap naar IP-telefonie speciale IP toestellen aanschaffen. Hiervoor kun je op zoek gaan naar een gunstige aanbieding.

Handeldrijven, ondernemen, zakendoen is heel anders dan een aantal jaren geleden. Vroeger had men veel oponthoud door lange wachttijden, bijna alles werd handmatig gedaan. De administratie, de verkoop, de hele business. Prijzen werden handmatig berekend, orders werden handmatig vastgesteld, voorraadbeheer werd handmatig bijgehouden en communicatie was een heel ander ding. Er werd gebruik gemaakt van brieven, telegrammen, dan fax en ga zo maar door. Alles wat al deze punten gemeen hebben is oponthoud.

En toen, voordat we het wisten werd de wereld overgenomen door het fenomeen internet, alles leek veel sneller en makkelijker te worden. Het enigste wat je nodig had was een computer, de software en internetservices en je had de wereld vlak naast je. Men hoeft niet meer dagen te wachten op antwoorden, business is sinds de aanvang van internet ook drastisch veranderd, grenzen zijn als het ware verdwenen. Men hoeft niet meer te reizen naar een andere bestemming om zaken te doen, dat kan gewoon vanaf je kantoor. Het enige wat je nodig hebt is een goede internetservice en de tool (computer, smartphone, tablet etc.).

Een internetabonnement is vandaag de dag ondenkbaar uit de ondernemerswereld, maar natuurlijk wil je het beste halen uit je abonnement. Internet abonnement vergelijken is daarom een pre, alvorens je de diensten aanschaft. Als onderneming is het belangrijk dat je het optimale haalt uit elk middel die tot jou beschikking is. Op Vergelijk-gratis.nl kun je makkelijk een vergelijking maken tussen internetproviders in Nederland. Je kunt eenvoudig nagaan wat hun aanbod is en op basis van je behoefte bepalen met welke provider je in zee gaat. Hier kun je ook zien welke provider een voordeel pakketheeft, ga de voorwaarden echter goed na.

Internet geeft je verschillende opties voor je onderneming. Je kunt door middel van internet makkelijk communiceren. Denk hierbij aan email, social media en uiteraard bellen. Als je internet tot je beschikking hebt kun je je diensten en producten aanbieden aan bijna de hele wereld. Denk hierbij aan webshops, online winkelen. Je kunt met deze optie je deuren openen voor de hele wereld. Je hoeft je niet te beperken tot 1 locatie alleen.

Door de corona-maatregelen, werkt bijna heel Nederland thuis. Voor de een is dit ideaal, voor de ander is dit iets lastiger. Niet iedereen heeft namelijk een fijne werkplek in huis. Toch is het bijna altijd mogelijk om met de juiste materialen, een thuiskantoor te creëren. Eén van die materialen is een beamer. Niet alleen voor het thuiswerken komt een beamer van pas. De rest van de familie kan hier ook nog plezier van hebben. Wil jij weten waarom? Lees dan hieronder de vier redenen waarom je een beamer in huis moet halen! 

Reden 1: je kan de kinderen even zoet houden

Niet alleen jij, maar ook je kinderen zijn meer thuis dan normaal. Om de kinderen stil te krijgen terwijl jij aan het werk bent, is een beamer ideaal. Je zet een film op en ze zijn de hele middag zoet! Ook is de beamer te gebruiken met online lesprogramma’s. Dankzij de beamer maak je van je woonkamer een klaslokaal. Zo hebben je kinderen geen kans op een achterstand wanneer ze weer naar school kunnen. 

Reden 2: werken op een groot scherm

Presentaties en meetings worden een stuk indrukwekkender wanneer je deze kan doen met een beamer. Dankzij de beamer hoef je je niet de hele dag alleen maar te concentreren op een klein computer- of laptopschermpje. Ook het lezen van teksten en e-mails bijhouden, gaat een stuk leuker worden wanneer je dit kan doen met een grote beamer. Hierdoor is alles een stuk beter leesbaar. De presentatie beamers van TheNextShop zijn speciaal ontwikkeld voor presentaties, vergaderingen of educatie. Dus ook handig om te gebruiken bij het lesgeven van je kids! Op die manier heeft het hele gezin er iets aan, waardoor het een nog betere investering wordt. 

Reden 3: creëer een thuisbioscoop in een handomdraai 

Beamer

Na een dag hard werken, kan je lekker tot rust komen dankzij je thuisbioscoop. Je kunt films en series gemakkelijk bekijken via je de beamer. Omdat de beamer groter is dan je televisie of computer/ laptopscherm, krijg je al snel een bioscoop gevoel. Nu alle restaurants, kroegen en andere uitgaansgelegenheden dicht zijn, heb je genoeg tijd om je favoriete serie opnieuw te bingewatchen. Bekijk bijvoorbeeld onze Home Cinema beamers. Deze beamers zijn speciaal ontwikkeld om films en series af te spelen op hoge kwaliteit. 

Reden 4: je eigen game-room in huis

Een beamer is ook heel goed te gebruiken in combinatie met een PlayStation of Nintendo Switch. Want wat is er nou beter dan het spelen van je favoriete spel op een enorm groot scherm?! Hoe groter het beeld tijdens het gamen is, hoe meer je geniet tijdens het spelen!

Twijfelde jij over het aanschaffen van een beamer? Dan zijn die twijfels nu vast zo goed als weg. Zoals je hierboven kan lezen, kan je een beamer voor meerdere doelen gebruiken. Zeer functioneel dus! 

Een stabiele, snelle en veilige internetverbinding is van levensbelang voor bedrijven. Ontstaat er een kink in de kabel op wat voor manier dan ook, dan kost dit je simpelweg geld omdat bedrijfsprocessen niet meer allemaal uitgevoerd kunnen worden. Daarom investeren bedrijven vaak in de relatieve veiligheid van zakelijk internet, waarbij de garantie wordt geboden dat problemen snel opgelost worden. Maar wat als we zouden zeggen dat je ook een zeer veilige, stabiele en snelle verbinding kunt hebben met de mogelijkheid om een netwerk naar eigen behoefte in te richten, op te schalen en te beveiligen en een eigen verbinding te creëren met verschillende bedrijfslocaties? Dit kan met onbelicht glasvezel, oftewel Dark Fiber.

Wat is onbelicht glasvezel?

We hebben allemaal wel van glasvezel gehoor, een flinterdunne vezel van zeer helder glas waarbij met laserlicht data op hoge snelheid door de vezel gestuurd wordt. Nederland en Duitsland beschikken over een uitstekende glasvezelinfrastructuur die alsmaar verder uitgerold wordt. Deze glasvezelnetwerken zijn aangelegd door verschillende partijen, zoals grotere organisaties, gemeenten en stichtingen en infrastructuurbeheerders als ProRail die met hun eigen glasvezelnetwerk alle wissels in het spoornetwerk aansturen. Toch wordt van een groot gedeelte van de bestaande glasvezelnetwerken niet de volledige capaciteit gebruikt. Dark Fiber is letterlijk onbelicht glasvezel: glasvezel waar nog geen actieve apparatuur die nodig is voor het verzenden en ontvangen van data op aangesloten is, waar de glasvezel onbelicht blijft.

Voordelen voor bedrijven

Onbelicht glasvezel biedt een goede basis voor een eigen netwerk. Omdat glasvezelnetwerken in ons land en in Duitsland ruimschoots aanwezig zijn, is het niet meer nodig om zelf een netwerk aan te leggen. Vaak hoeft enkel het laatste deel naar de locatie wordt aangegraven. Aan de hand van zelfgekozen apparatuur kun je dan met bestaande glasvezel een eigen netwerk opbouwen, geheel naar je eigen behoefte. De bandbreedte daarbij is eigenlijk ongelimiteerd, omdat je het volledige netwerk zelf kunt benutten. Daarnaast is opschalen op basis van je eigen behoeften mogelijk. Wil je extra bandbreedte toewijzen aan een dienst of extra diensten toevoegen aan het netwerk, dan is dat snel geregeld zonder dat je extra bandbreedte hoeft in te kopen. Je hebt als bedrijf volledige controle over het netwerk, wat ruimte biedt voor het maken van strategische keuzes rondom het inrichten, beheren en beveiligen van het netwerk. Ook heb je meer controle over de veiligheid van je verbinding, om de benodigde belichtingsapparatuur in eigen beheer is. Je kunt ook extra encryptie implementeren. Inbreken op jouw netwerk wordt daarmee een stuk lastiger.

Dark Fiber

In bedrijf blijven als een onderdeel uitvalt

Dark Fiber maakt een directe verbinding tussen bijvoorbeeld twee bedrijfslocaties mogelijk, of tussen datacenters en jouw kantoorpand. Zo’n directe verbinding tussen twee locaties noemt men een linkverbinding. Omdat je daarbij niets te maken hebt externe glasvezelaanbieders, heb je in feite een eigen stuk glasvezel dat je naar eigen wens inrichten. Dit kan ook als een zogenaamde redundante verbinding met een ringstructuur gedaan worden. Het voordeel van zo’n constructie is dat jouw data verzonden kan worden via verschillende routes, waardoor het geheel ook goed blijft functioneren als een van de onderdelen om welke reden dan ook uitvalt.

Thuiswerken is het nieuwe werken. Althans, voor nu en de komende maanden. Elk bedrijf probeert zich zoveel mogelijk aan te passen aan de situatie, maar slimme ondernemers kijken ook alvast vooruit en hoe ze de situatie zoveel mogelijk in hun voordeel kunnen gebruiken. Dat geldt ook voor het doen van investeringen en het aangaan van nieuwe overeenkomsten. In dit artikel wordt uitgelegd waarom het slim is om juist nu te investeren in kantoormachines, zoals kopieermachines en zakelijke printers.

Kosten besparen

In deze onzekere periode is het niet onverstandig om zoveel mogelijk kosten te besparen. Is er reeds sprake van een leaseovereenkomst of overweegt u de kantoormachines te vervangen? Dan is dit de kans om voordeel te behalen.

Houd het huidige leasecontract van uw kantoormachines eens opnieuw tegen het licht aan en benader enkele printbedrijven. In deze wat rustigere periode denken printbedrijven graag mee hoe dit voor beide partijen zo interessant mogelijk gemaakt kan worden. Zo worden lopende contracten veelal overgenomen. Ook zijn er veelal mogelijkheden voor gespreide betalingen. Dit alles uiteraard met als doel een langdurige, prettige samenwerking.

Timing

De rustigere periode op kantoor biedt kansen voor innovaties. Ten eerste omdat er minder werknemers last hebben van aanpassingen in de werkomgeving. Wanneer er bijvoorbeeld tijdelijk niet geprint kan worden, is dit veelal geen probleem. Ten tweede is de kans vrij groot dat uw altijd drukke it beheerder juist nu tijd heeft om dergelijke klussen mee op te pakken.

Een derde argument is dat de oorspronkelijke bedrijfsvoering spoedig weer zal herstellen en dan moet alles 100% geregeld zijn. Zeker wanneer printwerk een belangrijk onderdeel is!

Kopieermachine leasen, de voordelen

Veelal wordt er gekozen voor lease en dat is natuurlijk niet voor niets. Nog even kort de voordelen:

  • Altijd de nieuwste kopieermachine met up-to-date software
  • Vaste maandlasten met veelal all-in bedrag voor printer en onderhoud
  • Geen startinvestering of slotsom nodig

Kortom, juist nu is het een goed moment om te investeren in kantoormachines of in elk geval te onderzoeken hoeveel u mogelijk kunt besparen.

Zonder de juiste ICT services en een gerichte aanpak is het tegenwoordig erg lastig om als bedrijf succesvol te opereren. Net als een marketingstrategie of een HR strategie, heb je een ICT strategie nodig, waarin is vastgelegd hoe de technologie en digitalisering binnen het bedrijf benaderd worden. Met een gedegen ICT strategie schep je duidelijkheid, bespaar je kosten en stippel je de digitale koers voor de onderneming uit.

In dit artikel leggen we uit wat een ICT strategie precies inhoud, waarom deze zo belangrijk is voor elke ondernemer en hoe je het opstellen van een ICT strategie aanpakt.

Wat is een ICT strategie?

Een ICT strategie is, net als elke andere bedrijfsstrategie, een plan van aanpak. Waarbij je vaststelt welke doelen je wilt bereiken, en op welke manier je deze gaat verwerkelijken. Een goede strategie geeft een beeld van de huidige situatie, schetst een visie voor de toekomst en spelt vervolgens zo gedetailleerd mogelijk uit hoe de weg daartussen eruit ziet.

Wanneer het op een ICT strategie aankomt, bepaal je hoe je technologie en digitale toepassingen inzet in de onderneming, nu en in de toekomst. Het geeft aan welk budget er voor ICT wordt uitgetrokken en hoe dit budget wordt ingezet in de verschillende ICT aspecten, zoals infrastructuur, integratie, services en innovatie.

Hiermee wil je echter geen ijzeren wet neerleggen, maar ruimte laten voor nieuwe ontwikkelingen en kansen die zich kunnen voordoen. De wereld van ICT verandert continue en een flexibele houding is nodig om in te kunnen springen wanneer een bepaalde innovatie duidelijke voordelen voor het bedrijf kan bieden. De ICT strategie zal dan ook, net als bijvoorbeeld de marketingstrategie, steeds weer moeten worden herzien, om mee te gaan met de tijd en als bedrijf altijd zoveel mogelijk voorop te lopen.

Waarom is een ICT strategie belangrijk?

In feite heeft elke organisatie een impliciete ICT strategie, of deze aanpak nu bewust is vastgelegd of niet. Het fysiek uitwerken van een ICT strategische document brengt echter overtuigende voordelen met zich mee.

Het is een kans om ten eerste eens bewust naar de status quo te kijken, een inventarisering van kansen en uitdagingen te maken en veel meer vooruit gaan denken, in plaats van ad hoc proberen bij te blijven. In een markt van constante ontwikkeling en digitalisering, is het belangrijk om bewust met de ICT behoeften, capaciteiten en mogelijkheden van de onderneming bezig te zijn. Zo zul je minder snel voor verrassingen te komen staan en ook minder het risico lopen opeens door ICT limitaties in de groei te worden tegengehouden.

Een doordachte ICT strategie zal ook voor flinke besparingen kunnen zorgen, door de balans op te maken tussen verschillende mogelijkheden. Het kan bijvoorbeeld een stuk voordeliger zijn wanneer bepaalde hardware wordt uitbesteed via een DaaS (Devices as a Service) opstelling, met het huren in plaats van zelf aanschaffen van servers, desktops of modems.

Door de applicaties die in het bedrijf worden ingezet onder de loep te nemen, kan worden bepaald of hier meer integratie mogelijk is. Wellicht bestaat er een applicatie die meerdere behoeftes voor de organisatie vervuld en hiermee sommige (vaak dure) software abonnement overbodig maakt. Met goed werkende applicaties zul je ook bedrijfsprocessen beter kunnen stroomlijnen, wat de efficiëntie en productiviteit van de werknemers alleen maar ten goede komt.

Tot slot schep je met een ICT strategie duidelijkheid. Hierdoor zullen ICT overwegingen ook beter integreren met de rest van de bedrijfsplannen, zal voor iedereen in de organisatie inzichtelijk zijn wat de ICT aanpak is en ook een goede inschatting en vervolgens vrijmaking van het ICT budget mogelijk maken. Met een heldere ICT strategie krijg je iedereen aan boord en met de neuzen dezelfde richting op.

Een ICT strategie opstellen

Tenzij je zelf goed technologisch aangelegd bent, kan het voor het opstellen van een gedegen ICT strategie raadzaam zijn hier experts voor in de arm te nemen. Een ICT bedrijf kan helpen bij het aanwijzen van de pijnpunten en vooral ook de potentie en mogelijkheden die er bestaan qua ICT toepassingen binnen het bedrijf.

Je wilt met de ICT strategie overkoepelend alle aspecten binnen de organisatie bestrijken. ICT bevindt zich namelijk overal en raakt vrijwel alle dimensies van een gemiddeld bedrijf, van leadgeneratie en sales, tot klantencontact en ervaring, tot de uiteindelijke levering en alles er tussen in. Creëer een formeel, maar levend document, waarin alles vastgelegd gaat worden, op een plek waar het door iedereen in te zien is.

Begin met het opstellen van de missie en visie van het bedrijf, aanhakend bij de algemene bedrijfsstrategie. Zet vervolgens de structuur van het document op, met een duidelijke introductie over het hoe en wat, een verklaring van de bedrijfsdoelstellingen en hoe ICT hierbij een rol speelt en een schets van het huidige ICT plaatje binnen de organisatie.

Vervolgens vul je de details in. Welke processen en systemen worden er benut, waar liggen de gaten en behoeftes, waar liggen de kansen en mogelijkheden, de verantwoordelijkheden, de financiële elementen? Werk hierbij nauw samen met het ICT bedrijf en betrek zoveel mogelijk afdelingshoofden bij het proces, voor optimaal draagvlak binnen de organisatie.

Je wilt voor jouw bedrijf niets liever dan IT-systemen die goed werken, zonder dat je het risico loopt slachtoffer te worden van cybercriminelen. Je wilt een IT-omgeving die snel, veilig en optimaal is. Want een falend IT-systeem kan ervoor zorgen dat er minder efficiënt wordt gewerkt en er dus hogere kosten gemaakt worden. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de risico’s die je met een falend IT-systeem loopt ….

Je kunt ervoor kiezen de IT-omgeving van jouw bedrijf zelf te managen, maar als je geen kennis hebt van dit soort zaken, is dat geen goed idee. Een inhouse IT-expert kan de oplossing bieden, maar soms is er extra hulp nodig bij het beheer, zodat de expert zich kan focussen op optimalisatie. Als je behoefte hebt aan deze alomvattende support, is DaaS de oplossing. DaaS is een IT-oplossing van HO die wordt aangeboden door managed service provider H&R.

Wat is DaaS?

DaaS is een afkorting en staat voor Device as a Service. Kortgezegd is DaaS een alomvattende IT-oplossing waarmee jouw bedrijf van de juiste hardware en ondersteuning wordt voorzien. Dat betekent dat je je nooit meer zorgen hoeft te maken over de IT-omgeving van jouw bedrijf, want je krijgt alle support die je nodig hebt. De IT-systemen worden gedurende de hele lifecycle door H&R gemanaged. Zo wordt er geïnventariseerd welke IT-systemen bij jouw bedrijf passen en welke hard- en software daarbij aansluit. Zodra er beslissingen zijn genomen, worden de juiste IT-apparaten waar nodig geassembleerd, geconfigureerd, getest en geleverd. Maar dat is zeker niet het einde van DaaS, want de support is misschien wel het belangrijkste onderdeel van dit servicemodel. 

De voordelen van DaaS

DaaS it

Als alle IT-apparatuur goed is geïnstalleerd (of dit al zo was), kan het beheer starten. H&R zal de IT-systemen beheren en updaten en natuurlijk wordt alles met jouw bedrijf gecommuniceerd via voorspellende analyses en rapporten. Wel zo fijn; je kunt de zorgen uit handen geven, maar weet wel wat er speelt!

Met DaaS heb je geen diepte-investering nodig, want je betaalt een vast bedrag per maand. Daarnaast zul je zien dat deze kosten zich snel terugbetalen, omdat er een hogere productiviteit is en de IT-expert zich kan focussen op optimalisatie. Ook zal er nooit meer sprake zijn van een IT-achterstand door uitstel van investering en zijn de IT-systemen heel goed schaalbaar. Wat dat betekent? Geen onnodige IT-apparatuur meer in jouw bedrijf.

DaaS voor jouw bedrijf

Kan jouw bedrijf wel wat ondersteuning gebruiken bij de IT-omgeving? Dan is DaaS een ideaal IT-servicemodel. DaaS zorgt voor meer tijd en flexibiliteit binnen jouw bedrijf, een hogere productiviteit, meer effectiviteit en lagere kosten. Zo kunnen jij en je collega’s focussen op waar jullie écht goed in zijn en zijn de zorgen over IT verleden tijd.

Als u dit artikel leest, heeft u al een eerste verstandige stap genomen. Indien u online meer zakelijk succes wilt behalen, is het een must om te investeren in een goede website én de vindbaarheid daarvan. Zowel bestaande als potentiële klanten moeten uw website probleemloos kunnen vinden. Dus als u en uw medewerkers heerlijk ontspannen thuis zitten dan gaat uw website door met het generen van omzet genereren en het vergroten van uw naamsbekendheid. Dus als eerste stap moet u ervoor zorgen dat uw website er aantrekkelijk uitziet en de bezoeker er makkelijk kan zoeken en bestellen. Als de website eenmaal gebouwd is, gaat u over naar stap twee: de juiste SEO, zodat u ook daadwerkelijk gevonden wordt.

SEO is meer dan keywords

Waarschijnlijk heeft u al diverse verhalen gehoord en gelezen over het belang van een goede SEO voor een bedrijf. SEO, ofwel Search Engine Optimalization, is een samenspel aan technieken die ervoor zorgen dat uw website en dus uw dienst of producten, beter worden gevonden in de verschillende zoekmachines zoals Google en Bing. Daarbij moet u onder andere gebruikmaken van slimme keywords (zoekwoorden) in een bepaald percentage per tekst. Deze zoekwoorden kunt u bepalen aan de hand van zoekvolumes. Hoe nauwkeuriger hoe beter. Dus met een breed zoekwoord als ‘restaurant’ zult u minder bereiken en meer waste hebben dan met specifieke zoekwoorden zoals ‘biologisch restaurant Den Bosch’. Maar SEO is meer dan alleen maar de juiste zoekwoorden gebruiken. Het is een onderdeel van de onlinemarketingstrategie en behelst nog veel meer.

Kenmerken van goede SEO-strategie

Als u zich wilt onderscheiden ten opzichte van uw concurrentie en ook beter door uw doelgroepen gevonden wilt worden die u nog niet kennen dan is het van belang dat u belandt in de top van de zoekresultaten van Google. Wat moet u daarvoor doen? Belangrijk is dat u relevante teksten laat schrijven die de lezer en uw potentiële klanten ook daadwerkelijk zullen boeien. Besteed aandacht aan uw content. Gebruik in de tekst de juiste keywords waar ook op gezocht wordt en dus voorkomen in zoekopdrachten maar vertel ook interessante nieuwtjes en wetenswaardigheden. Zorg daarbij dat alle teksten uniek geschreven zijn en vul uw website regelmatig aan zodat de content up-to-date is. Verder is het van belang dat uw bedrijf genoemd wordt op relevante websites. Zorg dat interessante content terechtkomt op websites die autoriteit hebben en naar u verwijzen. En er zijn nog meer mogelijkheden op te zorgen voor een toppositie. Met het juiste advies kan SEO veel voor uw omzet betekenen.

SEO uitbesteden

Natuurlijk kunt u een heel eind komen als u begint met SEO, maar als u echt door wilt stoten naar de eerste of tweede pagina in uw vakgebied is het verstandig het SEO-traject uit te besteden aan een professional.
Laat u eerst een goed adviseren en vraag een gratis SEO-analyse van uw bedrijf aan. 

Financiële diensten verschilt van de traditionele banken en verzekeringsmaatschappijen tot leasemaatschappijen. De sector is vrij complex en hun bedrijfsprocessen verschillen in sommige gevallen enorm. Wat ze echter gemeen hebben, is het aanbod van financiële diensten waarin financiële deposito’s een rol spelen. Als het om geld gaat, gaat het altijd om vertrouwen. Een CRM-systeem helpt bij het duurzaam verbeteren van klantrelaties en het opbouwen van vertrouwen.

Als u bijvoorbeeld gebruik maakt van de diensten van een beleggingsadviesdienst en dan niet langer het relevante servicecontact kunt bereiken of een verlaat antwoord op dringende vragen ontvangt, verliest u snel vertrouwen in het bedrijf. De financiële sector leeft als geen ander van zijn reputatie en de onderliggende mond-tot-mond reclame. Een vlekkeloos en volledig klantrelatiebeheer is daarom van groot belang voor financiële dienstverleners.

Waarom een ​​CRM-systeem?

Om dit klantrelatiebeheer te kunnen bieden, worden zogenaamde klantrelatiebeheersystemen (CRM) gebruikt. Met deze softwaretoepassingen kunnen bedrijven klanten altijd in de gaten houden en persoonlijk contact onderhouden en uitbreiden. Alle relevante informatie wordt op een centrale locatie voor de werknemers gepresenteerd, zodat een holistisch overleg kan worden gegarandeerd.

Uiteindelijk maakt een modern CRM-systeem verbeterd contactbeheer, samenwerking tussen teams, verhoogde productiviteit en versterkt verkoopbeheer mogelijk. Betrouwbare rapportagemogelijkheden kunnen ook worden gebruikt om nauwkeurige verkoopprognoses te maken, wat uiteindelijk leidt tot verbeterde verkoopstatistieken.

CRM-systemen hebben verschillende functies die van verschillende waarde zijn voor verschillende bedrijfsgebieden. Laten we in het volgende enkele van de meest essentiële functies van een CRM-systeem bekijken en het gebruik ervan voor bedrijven in de financiële dienstverlening aanwijzen.

Digitaal klantenbestand

Voor elke klant wordt een individueel digitaal klantenbestand aangemaakt in een CRM-systeem. Dit omvat onder andere de contacthistorie, e-mails, voorkeurscommunicatiekanalen, bestel- en aanbiedingsgeschiedenis bij de klant, adviesdocumenten enzovoort. Door alle contactgegevens te combineren, kan elke medewerker snel en gemakkelijk aan een specifieke kwestie van de klant werken, zonder eerst door te hoeven gaan naar de volgende baan.

Als een klantadviseur ziek is of het bedrijf verlaat, kan niettemin worden gegarandeerd dat de klant de best mogelijke zorg blijft ontvangen en dat er geen informatie ontbreekt voor het volgende consult. Indien nodig is het mogelijk om te filteren op de overeenkomstige informatie en klantgroepen kunnen logisch worden gecombineerd.

Het grote voordeel van het samenvoegen van alle gegevens van alle afdelingen in één centrale locatie ligt in het ding zelf. Het zoeken naar bepaalde informatie is enorm verkort en bovendien hebben alle partijen hetzelfde kennisniveau, zodat fouten worden voorkomen. Als de gegevens ook beschikbaar zijn voor mobiel gebruik, kunnen verkopers eenvoudig gegevens ophalen of zelfs invoeren in de afspraak van de klant tijdens de afspraak van de klant, zodat dit gemeenschappelijke kennisniveau altijd in real-time wordt gegarandeerd.

Digitaal crm systeem

360 ° zicht op de klant

Deze vorm van het samenvoegen van alle informatie creëert een echt 360 ° -beeld van de klant, wat verdere evaluaties van het eigen klantenbestand mogelijk maakt. De topklanten kunnen bijvoorbeeld worden geïdentificeerd of de klantwaarden van de anderen kunnen worden bepaald.

Het CRM-systeem kan echter niet alleen helpen met betrekking tot de eigen focus op specifieke klantgroepen, maar ook met het 360 ° -beeld van het individu. Zo wordt aanzienlijk betere kennis van de behoeften van elk individu gecreëerd en kan deze klant op de lange termijn beter worden verzorgd.

De kennis van het gedrag van individuele klanten helpt dan bij het samenvoegen van klantgroepen, wat van cruciaal belang is voor zowel marketing als verkoop. Gedragspatronen kunnen dus worden geanalyseerd en aanbiedingen meer gericht worden gemaakt. Een overwinning voor alle partijen.

Interne communicatie

Maar niet alleen de communicatie met de klant wordt aanzienlijk verbeterd door het gebruik van een CRM-systeem, ook de interne communicatie wordt enorm versterkt. Het feit dat iedereen nu dezelfde informatie heeft, voorkomt op veel plaatsen misverstanden en dubbelzinnigheden. Met de gemeenschappelijke basis in het CRM-systeem kunnen processen aanzienlijk worden verbeterd en duurzaam efficiënter worden gemaakt. Individuele bedrijfsprocessen kunnen worden gevolgd door alle betrokkenen bij het proces en u kunt direct zien wat de status van een specifiek proces is.

Op deze manier verplaatsen documenten zich veel sneller en kunnen processen sneller worden afgehandeld. Bovendien wordt de samenwerking veel transparanter. Tegenwoordig verwachten klanten op alle digitale kanalen met een bedrijf te kunnen communiceren.

Door de integratie van al deze communicatiekanalen wordt niet alleen een snellere verwerking van klantverzoeken bereikt, maar kan het systeem de betreffende afdelingen op de hoogte brengen met passende meldingen. Als een medewerker dit verwerkt, wordt dit dienovereenkomstig genoteerd, zodat vragen niet twee keer worden beantwoord.

Samenwerken

De verschillende afdelingen in het bedrijf kunnen veel beter samenwerken met een CRM-systeem. Verkoopteams kunnen samenwerken met de productteams om op maat gemaakte aanbiedingen te maken. Evenzo kunnen de door marketing verkregen leads worden gebruikt door verkoop. De service heeft toegang tot de verkoopgegevens en kan bijvoorbeeld de nieuwste bestellingen bekijken om de klant beter van dienst te kunnen zijn. Dit creëert meerdere symbiose binnen het eigen bedrijf die voorheen ondenkbaar waren.

Diverse andere functies

Een CRM-systeem heeft een veelvoud aan extra functies, die allemaal waarde toevoegen aan verschillende delen van het bedrijf. U kunt bijvoorbeeld rapporten over concurrenten automatiseren, automatisch facturen genereren of kennisportals opzetten. Het opnemen van sociale mediakanalen biedt ook voordelen.