Category

ICT

Category

Het visuele aspect heeft de laatste decennia flink aan terrein gewonnen, waardoor we nu bij een presentatie ook gelijk denken aan een scherm waarop ondersteunende informatie geprojecteerd wordt. Met de toevoeging van beeld maken we presentaties immers beter behapbaar en meer memorabel voor de toehoorder. Omdat presentaties inmiddels zo’n beetje aan de orde van de dag zijn, kun je als bedrijf dus eigenlijk niet meer zonder een speciaal voor presentaties ingerichte ruimte. In zo’n ruimte hoort een beamer en een scherm. Maar wat is de juiste beamer voor jou? Wij geven 6 tips voor het kiezen van de juiste beamer.

Lichtopbrengst

De lichtopbrengst van een beamer wordt gemeten in ‘ansi lumen’. Wat de lichtopbrengst is die jij nodig hebt, is afhankelijk van hoeveel licht er verder in de ruimte is tijdens het gebruik van de beamer. In een ruimte met een normaal lichtniveau is een lichtopbrengst van minimaal 2.500 ansi lumen nodig. Kun je de ruimte echter goed verduisteren, dan heb je een lagere lichtopbrengst nodig om het beeld goed zichtbaar te maken.

Resolutie

Uiteraard is de beeldkwaliteit van belang bij de aanschaf van een beamer. De resolutie geeft aan uit hoeveel pixels het beeld kan bestaan. De invoer is hierbij ook van belang. Veelvoorkomende resoluties bij beamers zijn 1024×768 en 1280×800. Dit is echter relatief laag in vergelijking met de resolutie waarop beelden tegenwoordig vaak gemaakt worden. Wil je dus beelden met een hoge definitie weergeven, dan moet je beamer een hogere resolutie aankunnen. Met het oog op de toekomst is dat wellicht een verstandigere investering.

Uitkiezen van beamer

Techniek

Er worden verschillende technieken gebruikt in beamers. De meest gangbare zijn LCD en DLP. Wanneer je overwegend stilstaande beelden vanaf een laptop projecteert, is LCD met zijn accurate kleurweergave de meer voor de hand liggende keuze. Deze is erg geschikt voor het weergeven van bijvoorbeeld diagrammen, foto’s en logo’s. Wil je wel vaak bewegende beelden projecteren, dan is DLP de betere keuze. Benq beamers zijn een goede keuze wanneer je voor DLP gaat.

Contrast

Ook contrast is een factor om in overweging te nemen wanneer je een beamer aanschaft. Dit brengt namelijk diepte in je projectie. Is er sprake van relatief veel omgevingslicht, zoals eerder besproken bij de lichtopbrengst, dan is contrast nauwelijks waarneembaar. Ben je wel in staat om goed te verduisteren en wil je bewegende beelden vertonen, kies dan voor een beamer met DLP-techniek, want die hebben een hoger contrast.

Projectie afstand

Bedenk voor de aanschaf van de beamer waar je hem gaat plaatsen en hoever dit van het scherm is. Dit is namelijk van belang voor wat betreft de lens van de beamer. Heb je niet de mogelijkheid om de beamer ver van het scherm te zetten, maar wil je wel een beeldvullende projectie, dan moet je je beamer daarop selecteren. Lang niet alle beamers kunnen immers van dichtbij een grote projectie produceren.

Connectiviteit

Bedenk je goed waar je jouw beamer op wilt aansluiten als bron voor het beeld. Het moet immers wel mogelijk zijn om beide apparaten met elkaar te verbinden. Voor een hoge beeldkwaliteit is een HDMI-aansluiting de meest gangbare keuze, maar deze moet dan natuurlijk wel op beide apparaten aanwezig zijn. Gelukkig bestaan er tegenwoordig ook al beamers die op de WiFi aangesloten kunnen worden, zodat je draadloos het beeld door kunt geven van de bron naar de beamer.

Je eigen blog starten, maar weet je niet waar je moet beginnen? In dit artikel leggen we uit hoe je direct kunt beginnen met bloggen. Je hebt tegenwoordig weinige technische kennis nodig om een website of blog te starten. Door gebruik te maken van de Open source software WordPress, is een blog zo aangemaakt.

1. Kies een domeinnaam

Zonder domeinnaam kun je geen blog maken. Kies dus eerst de domeinnaam waar je blog op komt te staan. Dit is de url die de bezoeker invoert in de browser. Vaak is deze gelijk aan de naam van je blog. Een domeinnaam kun je bijvoorbeeld registreren via mijn.host.

2. Kies hosting

Naast de domeinnaam heb je hosting nodig. Het beste kun je de hosting en de domeinnaam bij dezelfde hostingprovider afnemen, omdat dit het eenvoudigst is en je hier geen technische handelingen voor hoeft te verrichten. Kies vervolgens specifiek voor WordPress hosting Nederland voor je blog. Waarom? Omdat hosting specifiek voor WordPress sneller is, vooral als het in Nederland is gehost. Vaak wordt er ook gebruik gemaakt van caching, waarmee de website sneller laadt.

3. Kies een WordPress thema

Blog starten

Zodra je WordPress hebt geïnstalleerd kies je een mooi thema dat past bij jouw blog. Deze thema’s zijn gratis beschikbaar, maar je hebt ook professionele betaalde thema’s:

  • Gratis thema’s kun je opzoeken in het WordPress theme directory
  • Een premium WordPress thema kun je kopen van een online thema verkoper met daarbij support
  • Je kunt er ook voor kiezen iemand een uniek WordPress thema voor je blog te laten maken

Zorg er bij alle opties in ieder geval voor dat je een responsive thema kiest, dat betekent dat jouw blog ook op een smartphone of tablet goed te benaderen is.

4. Maak gebruik van plug-ins

Er zijn meer dan 35.000 WordPress plug-ins beschikbaar voor jouw blog. Maak gebruik van plug-ins om goede features toe te voegen aan je website. Enkele goede plug-ins zijn:

  • WordPress SEO by Yoast
  • Askimet
  • Contact form 7
  • Limit Login Attempts
  • WP Super Cache

Vergeet niet regelmatig de plug-ins te updaten, voor veiligheid en nieuwe features.

5. Start met bloggen

Met enkele klikken plaats je eenvoudig een nieuw artikel op jouw blog. Zorg voor aantrekkelijke content met goede styling en afbeeldingen. Bepaal van tevoren hoe vaak je een nieuw artikel wilt plaatsen en probeer je ook eraan te houden. Wanneer je bijvoorbeeld besluit om dagelijks of 3 keer per week een bericht te plaatsen, doe het dan ook.

Bij colocatie worden één of meerdere servers in een serverkast van een datacenter geplaatst. Die serverkast noemen we ook wel een rack en de ruimte die je inneemt rackspace. Bedrijven die ervoor kiezen om hun eigen server(s) voor dataopslag in een datacenter te plaatsen, doen dat veelal vanwege het uitsparen van investeringen en de faciliteiten en kennis van een datacenter.

Er zijn verschillende redenen waarom bedrijven voor colocatie kiezen:

  • Beschikking over een snelle internetverbinding. Ook bij een piek in het bezoek profiteren de bezoekers van je server van een ruime bandbreedte en is er voldoende capaciteit om de extra hoeveelheid data te verwerken.
  • Er kan snel geschakeld worden wanneer je (tijdelijk) extra bandbreedte nodig hebt.
  • Je bepaalt zelf de configuratie van je apparatuur en de applicaties die je nodig hebt en je behoudt het beheer en de toegang tot je server(s).
  • Je bedrijfskritische gegevens zijn goed beschermd en beveiligd. Een datacenter wordt dag en nacht bewaakt.
  • De druk ligt niet langer bij je eigen IT-afdeling, waardoor die tijd overhoudt voor andere werkzaamheden.
  • Je bespaart geld op de aanleg van een serverruimte en voldoende bandbreedte. In plaats daarvan betaal je een vast bedrag per maand.
  • Alle faciliteiten zijn aanwezig, zoals een helpdesk, netwerkapparatuur en bekabeling, evenals de beste stroomvoorzieningen, netwerk uptime, redundantie, noodstroom en koeling.

Colocatie

Er zijn verschillende mogelijkheden voor colocatie:

  • Private colocatie cage / serverpark: bij een private cage heb je je eigen serverinfrastructuur en afgesloten ruimte die je niet hoeft te delen. De private cage wordt helemaal op maat gemaakt op basis van jouw wensen en benodigdheden op het gebied van ruimte, data en stroom. De controle hierover heb je zelf in handen. Ook kun je zelfstandig patches tussen je racks aanleggen. Ideaal wanneer je een grote hoeveelheid apparatuur hebt of verscherpte eisen voor de beveiliging!
  • Rack unit / gedeelde colocatie: bij een klein aantal servers volstaat een rack unit. Dit is een goedkope colocatie oplossing die je deelt met andere gebruikers. Andere bedrijven hebben dan ook toegang tot dezelfde ruimte, maar vaak wel alleen onder begeleiding. Je krijgt echter je eigen netwerkverbinding, zodat je onafhankelijk van de anderen kunt werken.
  • Private rack / dedicated rack: wanneer je een groter aantal servers hebt of speciale wensen hebt op het gebied van schaalbaarheid, stroom, beveiliging of capaciteit kun je een groter aantal units huren.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van colocatie? Informeer dan eens bij een specialist als Data Comfort en ga ook voor een optimale performance.

Of we het nu willen horen of niet, we kunnen niet meer zonder internetverbinding. Dat geldt voor de nieuwsgierige consument, maar wellicht nog veel meer voor het zakenleven. Zonder werkende internetverbinding kunnen veel processen simpelweg geen doorgang vinden. Het is dan ook een drama te noemen wanneer je als bedrijf te maken krijgt met een internetverbinding die traag is of zelfs helemaal stopt met werken. Dat wil je natuurlijk het liefst koste wat kost voorkomen. Daarom geven we je nog eens vier redenen om te investeren in perfect zakelijk internet, waarbij snelheid en flexibiliteit de belangrijkste thema’s zijn.

Snellere service

Er kan altijd iets gebeuren waardoor je internetverbinding problemen gaat vertonen. Dat wil je zo snel mogelijk opgelost zien. Het voordeel van een zakelijke internetverbinding is het recht op snellere klantenservice. Er staat een professionele helpdesk voor je klaar om je zo snel mogelijk uit de brand te helpen. Dit kan, als je daarvoor kiest, 24 uur per dag en 7 dagen per week. Maar je kunt er ook voor kiezen om te besparen op te kosten en enkel voor doordeweeks aanspraak te maken op extra snelle klantenservice.

Niet te veel gebonden zitten aan je abonnement

Je kent het wel van je privéabonnement voor je internetverbinding: zolang je eerste overeenkomst loopt zit je er aan vast. Zakelijke abonnementen voor internet zijn bij veel providers die ze aanbieden flexibeler dan dat. En dat is fijn, want in een bedrijf kan er van alles veranderen of fluctueren. Kom je erachter dat je voor meer capaciteit betaalt dan je in de praktijk nodig hebt, dan kun je dit bijstellen. Besluit je alsnog ook in het weekend snelle klantenservice te willen, dan kun je dit nog toevoegen aan je abonnement.

zakelijk internet

Zelf je website hosten

Jouw website is een belangrijk visitekaartje voor je bedrijf. Niet alleen moet deze de juiste content bevatten, overzichtelijk zijn en er aantrekkelijk uitzien; hij moet vooral ook te allen tijde toegankelijk zijn. Je kunt je website elders laten hosten, maar dan ben je afhankelijk van de grillen van de aanbieder en diens server. Bij een zakelijk abonnement kun je als extra optie kiezen voor een vast IP-adres. Hiermee kun je zelf een FTP-server hosten, en dus ook je eigen website in de lucht houden. Heb je een medewerker met gedegen IT-kennis, of heb je dit zelf, dan is dit wellicht een aantrekkelijke keuze om te maken.

Met glasvezel loopt je internet als een trein

Je kunt ervoor kiezen om te investeren in glasvezelinternet voor je bedrijf. Glasvezel is immers met afstand de snelste vorm van internetverbinding die er op het moment is: het is zo’n vijf keer sneller dan kabelinternet en maar liefst veertig keer sneller dan ADSL. Bij glasvezelinternet is het ook nog eens zo dat uploaden even snel kan als downloaden, wat de snelheid van processen binnen jouw bedrijf alleen maar meer vergroot. Ook wordt de capaciteit van de verbinding niet gedeeld met andere gebruikers, waardoor jij op ieder moment van de dag kunt rekenen op die supersnelle internetverbinding. Nu vraag je je misschien af of glasvezelinternet wel mogelijk is op jouw locatie. Dat is het zeker. Overal kan zakelijk glasvezel worden aangelegd, ook in het buitengebied. Wel is het zo dat hoe dichter je bij bestaande glasvezelinfrastructuur bent gevestigd, hoe lager de kosten uitvallen en hoe verder, hoe hoger.

Dat de techniek voor niets staat in deze tijden, is inmiddels meer dan duidelijk. Je hoeft alleen maar te kijken naar de snelheid waarmee smartphones en tablets zich ontwikkeld hebben en hoe dat ons leven makkelijker gemaakt heeft. Eén van de spannendste uitvindingen van de afgelopen decennia is de 3D printer, die een hele nieuwe wereld aan ons lijkt te openbaren: een wereld waarin je zelf kunt maken wat je wilt. Dat is leuk voor de consument die graag wil experimenten, maar voor ondernemers is het nog veel interessanter. Met een eenmalige investering haal je een hoop nieuwe mogelijkheden in huis. Denk jij als ondernemer na over een 3D printer kopen? Wij hebben een aantal dingen op een rijtje gezet over het zakelijk gebruiken van een 3D printer en de bijkomende kosten.

Hoe werkt het?

Wat we gewend zijn van onze gewone printers, is dat ze een laagje inkt aanbrengen op papier of textiel. Een 3D printer gebruikt kunststof, waarvan het basismateriaal uit granulaat bestaat. Dit wordt door het apparaat verwarmd, waardoor het vloeibaar wordt. Op de computer voer je een 3D model in, waaruit de software een programma maakt om de printer aan te sturen. De vloeibare kunststof wordt vervolgens door de printkop gedoseerd in meerdere laagjes aangebracht. Wanneer de printer zijn programma afgewerkt heeft en het materiaal is gestold, is je product klaar.

Wat kun je ermee?

Heb je een prototype nodig van een product, of wil je een bijzonder relatiegeschenk produceren? Wanneer je dit ergens voor je laat maken, kost dit vaak een hoop geld omdat het maar om één of enkele exemplaren gaat, waardoor de opstartkosten zwaar wegen op de gemiddelde productiekosten. Met een 3D printer kun je dit zelf doen, en dus flink besparen. Ook is het met dit apparaat makkelijker en goedkoper om rekening te houden met individuele wensen. Individuele producten kunnen ook sneller geproduceerd worden met een 3D printer dan met een klassieke productiemethode. Dit geldt niet in het geval van massaproductie. Bedienen is niet moeilijk: de computerprogramma’s die de printer aansturen zijn vaak erg toegankelijk voor gebruikers. Ook voor de milieubewuste ondernemer is een 3D printer een aangename investering, omdat je er een deel van de productie- en leveringsketen mee  wegneemt. Bovendien wordt er met deze productiemethode minder materiaal verspild.

De aanschafkosten

3D printen is natuurlijk niet gratis, net zoals het printen met een gewone printer ook kosten met zich meebrengt. Zo zijn er natuurlijk de aanschafkosten. Er zijn instapmodellen vanaf 350 euro te verkrijgen, maar deze hebben beperkte mogelijkheden. Als je professioneel gebruik gaat maken van een 3D printer kun je beter investeren in een apparaat met veel mogelijkheden en een hoge productiesnelheid, dat zichzelf in de loop van tijd gaat terugbetalen. Hierbij moet je dan denken aan prijzen tussen de 2000 en 8000 euro. Het is overigens ook mogelijk om geld te besparen door een bouwpakket aan te schaffen in plaats van een geassembleerde professionele 3D printer, maar hiervoor moet je wel goed zoeken wanneer je gaat voor een apparaat met veel mogelijkheden. Voor het in elkaar zetten is het fijn als je een beetje handig bent, maar je hoeft niet over veel technische kennis te beschikken.

Materiaalkosten

Naast de aanschafkosten heb je natuurlijk de materiaalkosten voor de producten die je wilt maken met je 3D printer. In de meeste gevallen werken 3D printers met kunststof, maar de kosten hiervan zijn afhankelijk van welk type kunststof wordt gebruikt. Dit kan per apparaat verschillen. Dit is wel iets waar je op moet letten bij de aanschaf. Het invoermateriaal voor een 3D printer wordt ‘filament’ genoemd. Je kunt hier met een enkele tientallen euro’s vaak al aardig veel mee produceren, tenzij je natuurlijk grote objecten gaat printen.

Onderhoudskosten

Een dure investering als een 3D printer moet natuurlijk ook goed onderhouden worden. Ook daarbij komen kosten kijken. 3D printers staan niet bekend om het hebben van regelmatige defecten, maar er kunnen natuurlijk kunnen onderdelen defect raken. Deze onderdelen zijn vaak prijzig, van enkele tientallen tot honderden euro’s. Nu kan het wel zo zijn dat jouw 3D printer in potentie zijn eigen onderdelen kan namaken, maar dit moet je dan wel doen voordat er iets kapot gaat. Uiteraard geldt er bij de aanschaf van een nieuwe 3D printer een garantieperiode.

Stroomkosten

Vaak wordt het stroomverbruik vergeten in het berekenen van de kosten die komen kijken bij het aanschaffen en gebruiken van een apparaat. In vergelijking met andere productiemethoden verbruikt een 3D printer relatief weinig stroom. Per product zou dit neerkomen op ongeveer anderhalve euro aan stroomkosten. Ook zijn de opstartkosten een stuk lager. Dat maakt het zelf produceren van producten met een 3D printer al snel een stuk voordeliger dan het inkopen van dezelfde producten. Hij zou zichzelf al kunnen terugverdienen na het produceren van enkele tientallen producten.

De zakelijke sim only markt trekt sinds afgelopen jaar enorm aan. Sowieso is de sim only markt in zijn geheel keihard groeiende en focussen alle mobiele providers zich maximaal op sim only abonnementen. Vergelijkingswebsite Simonlycheck.nl verwacht een stijging van maar liefst 35% van de zakelijke contracten met alleen een simkaart, sim only. Hoe heeft simonlyhcheck.nl als relatief nieuwe speler hier strategisch gezien zo snel op kunnen inspelen? Het antwoord: Groeien in 1 Niche →  Uitbreiding van jouw netwerk →  connecties tot Primeurs!

De zakelijke markt was altijd een ondergeschoven kindje binnen de “sim only markt”, maar dit is nu veranderd. Providers als Vodafone, KPN en T-mobile zetten vol in op de uniek vormgegeven zakelijke sim only contracten.

Eigenaar van de website simonlycheck.nl, Wesley Kelder, is tevens eigenaar van de grootste prepaid telecomwebsite van Nederland www.prepaidsimkaart.net. Kelder en zijn bedrijf vertellen ons hoe je verschillende sales en marketing strategieën met elkaar kan combineren tot kleine en grote successen.

Kelder zit al 9 jaar in de telecombranche en krijgt regelmatig primeurs als informatie. Dit heeft niet te maken met het feit dat hun zo groot zijn binnen de sim only markt, maar er zijn erg sterke banden en connecties opgedaan binnen de niche “prepaid”. Door de grote aanvoer van prepaid sales is Kelder een bekende naam geworden in de wandelgangen van providers. Dit is de hoofdreden van succes: doe de juiste connecties op, zelfs binnen een niche om later omhoog te klimmen naar een bredere markt.

Voordat de zakelijke sim only markt losbarstte heeft Kelder van een tweetal mobiele providers op voorhand informatie gekregen over toekomstige ontwikkelingen. Hier heeft zijn bedrijf dus mooi op weten in te spelen met de redelijk nieuwe website simonlycheck.nl wat per direct zijn “tropische vruchten” afwerpt. Een half jaar voordat de zakelijke sim only markt aantrok konden bedrijven op voorhand al informatie inlezen over een zakelijke sim only op simonlycheck.nl.

Het grote voordeel die hiermee wordt opgedaan is vanuit het perspectief: Zoekmachine Optimalisatie. Binnen iets langer dan een half jaar tijd heeft de website Simonlycheck het voor elkaar weten te krijgen om als kleine speler hoog in Google te komen tussen de gevestigde orde.

De learning hierin is: Gebruik je netwerk voor informatie, maar wanneer deze informatie ontvangen, gebruik je platformen als Google om hier potentiële klanten mee op te vangen via zoekmachine optimalisatie.

Wat kunnen wij leren van dit verhaal? Kortom, “wordt goed in een specifieke niche binnen een grote markt, groei hierin en betrek vervolgens de grotere markt. De learnings en connecties die je opdoet in het proces van groei binnen de eerst gekozen niche, zijn de waardevolle wapens om de grote markt met de “big boys” concurrerend te betreden!” – Aldus Wesley Kelder

Online leads genereren is helemaal van nu. Hoewel ook de traditionele marketing niet achter blijft, wordt er steeds meer gebruik gemaakt van online marketing modellen om op deze manier meer leads te genereren. Maar dat is nog niet zo makkelijk om te doen. Het is niet voor niets dat veel ondernemingen een professioneel bureau inschakelen om hen hierbij te ondersteunen. Ieder zijn vak natuurlijk! Zo is er een online marketing bureau Nijmegen dat zichzelf bijvoorbeeld gespecialiseerd heeft in verschillende aspecten van online marketing. Maar wat kun je, buiten het inschakelen van een professioneel online marketing bureau, nu zelf doen om meer online leads te genereren? We hebben een aantal handige tips voor je verzameld die je vast op weg zullen helpen.

1. Werk met landing pages

Landing pages zijn helemaal hot; zeker wanneer deze aan handige acties gekoppeld zijn. Met een landingpage kun je jouw doelgroep (wanneer je het goed aanpakt) voldoende triggeren om vervolgens je website te bezoeken en tot aankoop over te gaan.

2. Varieer met verschillende acties

Welke betere manier om nieuwe klanten naar je website te trekken dan met een slimme actie. Of dit nu een kortingsactie is of een toffe giveaway. Zolang het bij jouw onderneming past en het de potentiële klanten ook daadwerkelijk voordeel oplevert kun je alle kanten mee uit en op deze manier wellicht nieuwe online leads genereren.

3. Vergeet ook Google AdWords niet

Google AdWords is de ultieme tool om inzicht te krijgen in je online bereik, doelgroep en andere zaken. Het geeft je alle mogelijkheden om gericht te adverteren en hierdoor nieuwe leads te genereren.

4. Onderzoek je online doelgroep

Naast Google AdWords zijn er natuurlijk meerdere manieren om inzicht te krijgen in je online doelgroep. Dit is dan ook ontzettend belangrijk: zonder duidelijk inzicht in je doelgroep is het onmogelijk om voldoende nieuwe leads te genereren. Weet wie je doelgroep is, hoe oud ze zijn, welke interesses ze hebben en vooral hoe hun surfgedrag eruit ziet. Op deze manier weet je precies waar en wanneer jij met je communicatieve uitingen aanwezig moet zijn.

5. Maak gebruik van e-mail marketing

Zowel de huidige klanten als nieuwe potentiële leads kunnen gekoppeld worden aan een slimme e-mail marketing campagne. Via e-mail marketing kun je op laagdrempelige wijze in contact blijven met je doelgroep, en op gerichte manier adverteren en nieuwe mogelijkheden creëren. Van meer inschrijvingen op je evenement tot meer aankopen: e-mail marketing helpt je erbij.

Met de ‘medic’ updates van 2018 en de publicatie van de ‘Quality Rating Guidelines werd het ons nog eens duidelijk gemaakt, je reputatie heeft invloed op je organische ranking. Het is daarom erg belangrijk dat je actief werkt aan SEO. Je wilt natuurlijk behoren tot de top, maar met een slechte reputatie ga je hiervoor niet zorgen. Hoe staat het met de bruikbaarheid en kwaliteit van de inhoud van je website? We zijn bekend met de kwaliteitsscores in Google Ads, maar het is zeer belangrijk om je ook bezig te houden met de kwaliteitsscore van je website voor je organische rankings.

Toepassen van de kwaliteitsscore

Het algoritme van Google bevat verschillende factoren. Deze factoren oftewel signalen kan je onderverdelen in de ranking van de pagina, de lay-out, een goede inhoud, goede CTR en gebruikersrecensies.  Dan kan Google een kwaliteitsscore toepassen aan de pagina, zonder dat iemand het handmatig heeft beoordeeld. We krijgen de indruk dat Google dergelijke algoritmes ontwikkeld heeft voor verschillende soorten pagina’s. Zodra de modellen worden toegepast, laat Google de zoekresultaten opnieuw beoordelen. Stel: mensen zoeken een bepaald zoekwoord en ze klikken 9 van de 10 keer op positie 2 en niet op positie 1, dan zal Google positie 2 op een gegeven moment wisselen naar positie 1. Waarom? Omdat de website op positie 2 als relevanter wordt ervaren.

Waar moet je allemaal op letten om de kwaliteitsscore van je website te verbeteren? We sommen hieronder enkele punten op.

Pagina’s

De pagina’s op je website moeten goede content bevatten. Vind je het moeilijk om content te schrijven voor je pagina’s die ook nog eens SEO proof zijn? Schakel dan de hulp in van Online Klik: online marketing bureau. Zij helpen je ook met de controle van 404 pagina’s en pagina’s zonder content. Deze pagina’s moeten beperkt worden tot een minimum. Onnodige pagina’s met weinig content kunnen indien nodig zelfs verwijderd of niet geïndexeerd worden. Zorg voor up-to-date content. Ben je onlangs verhuisd? Zorg er dan voor dat je contactgegevens overal worden aangepast

Wat staat er op je website?

Even een korte en snelle check. Heb jij een:

  • ‘Over ons’ en ‘contact’ pagina
  • Privacy- en cookiebeleid
  • Algemene voorwaarden pagina
  • Copyright pagina: auteursrechtelijke verklaring

Wie is het bedrijf? Plaats foto’s van je team en zoveel mogelijk contactinformatie inclusief adres, telefoonnummer en een contactformulier. Link per teamlid naar de LinkedIn pagina van dit teamlid en vice versa. Als mensen je website bezoeken, willen ze weten wie het gezicht achter het bedrijf is. Dit is ook een stukje ‘personal branding’. Je kunt een gelikte website hebben, maar mensen willen ook graag het ‘gezicht’ achter de website zien.

Gebruikservaring en gebruiksvriendelijkheid

Gebruikservaring wordt ook wel ‘user experience’ genoemd. Als een bezoeker op je website terecht komt, vindt diegene dan wat hij zocht en voldoet het aan zijn/haar verwachtingen? Hier vallen meerdere factoren onder, zoals de structuur, vormgeving en informatie die op de website staan. Wat wil je doelgroep zien? Laat de bezoekers niet verdwalen op je website. Hoe zorg je daarvoor? Door middel van een gebruiksvriendelijke website! Als je in de huid kruipt van je doelgroep, dan is het belangrijk om doelgericht te schrijven. Gebruik een logische navigatiestructuur en zorg voor een interne zoekfunctie.

Offline en online engagement

Zorg voor continue engagement met je bezoekers, zowel offline als online. Hoe engage je dan online? Door gebruik te maken van je social media kanalen. Laat daar je aanwezigheid zien en geef online goed advies. Dat is goed voor het opbouwen van je reputatie! Reageer niet enkel op klanten, maar maak ook deel uit van professionele groepen en reageer professioneel, laat je online niet provoceren. Het is ook belangrijk om te reageren op negatieve comments. Heeft iemand een negatieve review geplaatst op je Facebook pagina? Reageer hier dan vriendelijk en oplossingsgericht op. Zo zien andere bezoekers dat er ook op negatieve reacties wordt gereageerd en dat het bedrijf welwillend is en zoekt naar een oplossing.

Deze bovenstaande punten geven een signaal af aan Google dat je goed bezig bent en dit komt uiteindelijk ten goede voor een goede kwaliteitsscores. Uiteindelijk zal je hier de vruchten van kunt plukken!

Een server helemaal alleen van jou, hoe geweldig klinkt dat? Een VPS, oftewel een Virtual Private Server, levert je veel voordelen op. VPS geeft je alle vrijheid op technisch gebied. Daarnaast ervaar je met VPS maximale snelheid, gebruiksgemak en kwaliteit. Maar wat is VPS hosting precies en wat kun je ermee? Je leest het in dit blogartikel.

Websitehosting & servers
Wil je een website opzetten met een eigen domeinnaam? Dan heb je hosting nodig. Hosting is in feite het huren van een stukje opslag, rekenkracht en geheugen van een server. De webhost zorgt ervoor dat je website en e-mail blijven werken, door updates uit te voeren, de server te beveiligen en de server zo te configureren dat elke website snel draait. Goede hosting is heel belangrijk voor de optimale bereikbaarheid, gebruiksgemak en snelheid van jouw website.

Het eigen eilandje dat VPS heet
VPS staat dus voor Virtual Private Server. Wat dat inhoudt? Het betekent dat je nog steeds één server met anderen deelt, maar dat die is opgedeeld in meerdere (op zichzelf staande) virtuele servers die onafhankelijk van elkaar werken. Wanneer je gebruik maakt van VPS, zit je als het ware op je eigen eilandje. Billen bloot, melk uit een kokosnoot enzo. Door dit eigen eilandje heb je geen last van andere gebruikers – en dus ook niet van andermans problemen. Met VPS hosting heb je dus het minste risico op storingen. Ook krijg je met VPS veel meer bandbreedte en schijfruimte voor je eigen website.

Waarom VPS hosting interessant is voor jou
Wat kun je precies met VPS en voor wie is VPS interessant? VPS kan erg aantrekkelijk zijn voor jouw website. Voornamelijk omdat VPS schaalbaar en aanpasbaar is naar je eigen wensen.  VPS is vooral populair bij mensen die zelf veel aan ontwikkeling van websites doen. Denk hierbij aan middelgrote bedrijven, blogs met veel traffic (minimaal 10.000 bezoekers per maand) of sites die veel data zoals plaatjes en video’s bevatten. Het kiezen voor een VPS is verstandig wanneer je website te groot is geworden voor een gewoon hostingpakket of als je specifieke wensen hebt voor de configuratie van de hosting. VPS kent veel vrijheid op technisch gebied. Een VPS is ook een goede keuze als je webdesigner bent en je klanten hosting wilt aanbieden onder je eigen naam.

Overstappen van “gewone” hosting naar VPS
Gaat het aantal bezoekers van jouw website richting de duizenden? Dan is het handig om over te stappen naar VPS. Met een VPS laat je je server eenvoudig mee groeien met de benodigde capaciteit, zonder dat herinstallatie op een grotere server nodig is. Handig, want je hebt snel extra capaciteit beschikbaar bij onverwachte groei. Daarnaast kun je met VPS de maximale prestatiekracht aanpassen. Je hebt de volledige vrijheid in het installeren van software en het beheren van andere technische instellingen. Denk aan het besturingssysteem van de server, het werkgeheugen, de opslag en het control panel.

De voordelen van Managed en Unmanaged VPS hosting
Ga je voor VPS hosting? Dan kies je voor de hoogste kwaliteit met optimale prestaties, stabiliteit en snelheid. Let er wel op dat je bij het afnemen van VPS hosting kunt kiezen uit Managed of Unmanaged. Kies je voor Unmanaged? Dan heb je echt technische kennis nodig. Het betekent dat je de server in eigen beheer krijgt, inclusief updates, back-ups, beveiliging en 24/7 monitoring.

Beschik je niet over technische kennis? Dan raden we je aan om voor VPS Managed te kiezen. Neem maar eens een kijkje op Yourhosting.nl. Yourhosting Managed VPS neemt al het onderhoud, de updates en de monitoring compleet uit handen. Zij onderhouden je VPS en lossen technische storingen op. Op verzoek installeren, onderhouden en monitoren ze maatwerk-applicaties voor je.

Benieuwd naar alle verschillen tussen Unmanaged VPS hosting en Managed VPS hosting? Hier staan ze overzichtelijk voor jou op een rijtje:

Unmanaged VPS

  • Iets hogere kosten dan shared hosting
  • VPS in eigen beheer
  • Technische kennis is noodzakelijk
  • Onafhankelijk en maximale stabiliteit
  • Volledige vrijheid op technisch gebied

Managed VPS

  • Hogere kosten
  • Het beheer wordt volledig uitbesteed
  • Geen technische kennis vereist
  • Onafhankelijk en maximale stabiliteit
  • Meer technische mogelijkheden
  • 24/7 monitoring en back-ups
  • Verhoogde SLA mogelijk

Snelle en betrouwbare VPS hosting voor iedereen
Wil jij de vrijheid alles te doen met je website wanneer je maar wilt? Het kan met VPS Hosting. Al je hiervoor kiest, krijgt je een zelfgekozen capaciteit aan CPU-kracht, geheugen en opslag tot je beschikking. Yourhosting biedt snelle en betrouwbare VPS hosting voor iedereen. Je krijgt de complete vrijheid om je eigen instellingen, software en services te kiezen vanaf slechts 4 euro per maand.