Category

Bedrijfspand

Category

De afgelopen maanden hebben veel bedrijven er noodgedwongen voor moeten kiezen om de medewerkers thuis te laten werken. Dit om het COVID-19 virus tegen te gaan en zoveel mogelijk in te perken. Een bijkomend verschijnsel is dat veel medewerkers het juist als heel prettig hebben ervaren om de werktijd te verdelen over deels op kantoor en deels thuis te werken.

Een ontwikkeling die ook werkgevers veelal toejuichen, maar de faciliteiten moeten dit ook mogelijk maken. Niet iedereen beschikt over een goede werkplek thuis en dit is natuurlijk wel heel belangrijk. Hieronder hebben wij een paar punten op een rijtje gezet die belangrijk zijn voor een goede en functionele thuiswerkplek interieurontwerp assen .

Comfortabel bureau en bureaustoel:
De zitplek is net als op kantoor zeer belangrijk. Om de dag fit en productief door te brengen is het belangrijk dat je de juiste zit- of stahouding hebt. Wanneer dit niet het geval is dan zul je merken dat het energie level en de concentratie afneemt en je ’s middags veel minder productief bent. Soms merk je niet gelijk dat je werkplek niet voldoet, maar er kunnen dan wel klachten op de lange termijn ontstaan. Dus zorg dat je vanaf dag 1 goed zit.

Goede pc of laptop:
Wanneer je thuis gaat werken is het fijn dat je over precies dezelfde bestanden en programma’s beschikt als op kantoor en dat bestanden ook gesynchroniseerd worden, zodat je op iedere plek verder kunt werken. Een laptop is hier ideaal voor, omdat deze ook nog een makkelijk mee te nemen is. Wanneer er niet voldoende budget is om een nieuwe laptop te kopen is het huren van een laptop wellicht de oplossing. Op deze manier beschikt u altijd over up-to-date materiaal tegen een betaalbare prijs.Via Flexitrent.com wordt een groot aanbod aan verschillende laptops aangeboden. Zo kun je gemakkelijk uitzoeken wat bij jou en jouw werkzaamheden past. Ben je een echte Apple fanboy en liever een Macbook huren? Ook dat is mogelijk.

Rustige werkomgeving:
De zitplek is belangrijk, het materiaal is belangrijk, maar het is ook heel belangrijk dat je je kunt afsluiten van andere die ook thuis zijn. Tijdens de Coronatijd hadden veel mensen te maken met partner en kinderen die ook thuis waren. Een moeilijk gegeven als je je moet concentreren op een moeilijk vraagstuk of een belangrijk telefoongesprek. Indien mogelijk is het dan ook fijn om een thuiskantoor in een aparte ruimte die af te sluiten is te creëren. Dit is niet alleen tijdens de werkdag fijn, maar ook wanneer de werkdag erop zit. Je kunt je dan makkelijker afsluiten voor de werkzaamheden en weer genieten van de vrije avond.

Kortom thuiswerken kan voor vele een mooie aanvulling zijn op de kantooruren, maar zorg wel dat uw plek in orde is en dat u het contact met collega’s niet verliest. Het sociale aspect van collega’s kan thuis nog wel eens gemist worden!

Wanneer u een kantoor baan heeft zult u al snel 8 uur per dag zittend door brengen. Niet alleen op het werk maar ook thuis zult u dan ook nog lekker aan tafel eten en gaat u bank hangen om uw favoriete serie te kijken. Dat betekend al gouw dat u per dag meer dan 8 uur zitten doorbrengt. Door te lang en te veel te zitten kunnen er klachten ontstaan en daarvoor is er een zit-sta bureau.

Werkhouding afwisselen

Het is goed om geregeld van houding te wisselen om zo minder rug, nek en schouder klachten te krijgen. Zo wordt aangeraden om maximaal 1 uur achtereen te staan en dit kan afgewisseld worden met zittend werken. Met dit bureau zet u heel makkelijk uw bureau omhoog op elk moment van de dag. U hoeft dus niet uw spullen te verplaatsen maar kunt gewoon op uw eigen plek blijven zitten.

Voordelen van een zit-sta bureau op een rij

  • Hogere productiviteit
  • Minder rug, nek en schouderklachten
  • Betere doorbloeding
  • Meer calorieën verbranden
  • Reduceert ziekteverzuim

Geen dipje

Wanneer u net met lunch pauze geweest bent of net koffiepauze heeft gehad is er vaak een dipje. Door te zitten zult u dit moment sneller hebben dan wanneer u staat. Als u na de lunch even staand gaat werken zorgt dit voor een betere doorbloeding en zult u minder snel een dipje krijgen. Zo kunt u dus effectief blijven werken.

Goede balans

Het is belangrijk om een goede balans te vinden wanneer u een zit-sta bureau heeft. Het is ook niet goed om de hele dag staand te gaan werken maar hier moet u een goede balans in vinden. Er wordt aangeraden om 75% zittend te werken en 25% staand. Zo kunt u afwisselen en kunt u af en toe even een uurtje staand werken. Staand werken kan beter niet langer dan 1 uur gedaan worden. Anders zult u wellicht wat meer hangen op de tafel en zult u in een verkeerde houding staan. Het zal in het begin dus wat testen zijn met wat voor u prettig werkt en wanneer u staand of zittend gaat werken.

Bewegen op het werk

Heeft u nog geen zit-sta bureau dan kunt u ook op een andere manier meer bewegen op uw werk. Neem bijvoorbeeld vaker de trap in plaatst van de lift. Wanneer iemand aanbied om koffie te halen zal dit altijd wel verleidelijk zijn maar haal zelf uw koffie om zo af en toe in beweging te blijven. Normaal gesproken zouden we ook een parkeerplekje op zoeken zo dicht mogelijk bij de ingang maar het is ook goed om de auto toch iets verder weg te parkeren. Deze kleine dingen zijn gemakkelijk aan te passen en dit kan al voor een groot verschil zorgen.

Het aantal coronabesmettingen en het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten wordt alsmaar lager. De cijfers blijven stabiel laag en dit is natuurlijk goed nieuws. Steeds meer bedrijven en organisaties vragen het personeel om weer terug te komen naar kantoor of hebben hier plannen voor. We moeten ondanks alles 1,5 meter afstand houden en de hygiënemaatregelen moeten zorgvuldig nageleefd worden. Op de werkvloer kunnen nieuwe bestemmingen en verspreiding van het virus voorkomen worden door contactmomenten zoveel mogelijk te verminderen, groepsvorming tegen te gaan en de druk op openbare ruimtes te beperken.

’Terug-naar-kantoor-programma’

Wie had er begin dit jaar gedacht dat Nederland op dit moment bezig is met het opstellen van een ‘terug-naar-kantoor-programma’? Dat kon niemand zich een half jaar geleden voorstellen. Veel thuiswerkers missen het contact met collega’s, voelen zich eenzaam en missen de scheiding tussen werk en privé. Velen willen het liefst zo snel mogelijk weer terug naar hun ‘echte’ werkplek. Met het juiste ‘terug-naar-kantoor-programma’ wordt een terugkeer mogelijk en verantwoord, zo lang afstand, hygiëne en veiligheid vooropstaan.

Een veilige werkplek

Om de terugkeer naar de werkplek zo soepel mogelijk te laten verlopen, zijn er een aantal goede adviezen opgesteld. Het is een verstandige keuze om de medewerkers, wanneer mogelijk, een vaste werkplek toe te wijzen. Zorg dat bureaus op 1,5 meter afstand van elkaar staan. Ook kan er plexiglas geplaatst worden tussen de werkplekken. Zo creëer je een veilige en hygiënische werkplek. Hierdoor is niet alleen veilig contact tussen medewerkers mogelijk, maar ook tussen medewerkers en klanten of bezoekers. Zorg voor een coronaproof kantoor met looproutes, zodat niet iedereen kriskras door kantoor kan lopen. Eén van de belangrijkste adviezen is het schoonmaken en houden van werkplekken. Zorg ervoor dat schoonmakers voor of na werktijd beginnen met schoonmaken, zodat er zo min mogelijk contact wordt gemaakt met elkaar.

Essentiële benodigdheden

Om straks weer veilig te mogen werken op kantoor, kunnen er een aantal benodigdheden aangeschaft worden om alles soepel te laten verlopen. Staat jouw laptop vol met belangrijke documenten en bestanden? Is het de bedoeling dat deze informatie overgezet wordt naar jouw computer op kantoor? Zorg er dan voor dat je beschikt over een USB stick. Zo kan je op een veilige manier bestanden overzetten. Zet USB sticks in als relatiegeschenk, zodat niet alleen de medewerker maar ook jij als werkgever er profijt van hebt. Laat USB sticks bedrukken met naam, logo of tekst.

Op je werkplek aangekomen, zijn er nog een aantal andere coronaproof benodigdheden die je helpen om veilig te kunnen werken. Het is verstandig om bij de hoofdingang een desinfectiezuil te plaatsen. De paal is voorzien van een automatische dispenser zodat medewerkers en bezoekers met gedesinfecteerde handen het bedrijf betreden. Zorg dat er op elk bureau een antibacteriële handreinigingsgel staat en er een antibacteriële pen klaar ligt. De pen kan door meerdere mensen gebruikt worden doordat het materiaal een speciale toevoeging bevat dat bacteriën weert van de oppervlakte. Hygiënesleutels zorgen ervoor dat deuren en drukknoppen niet met de hand aangeraakt hoeven te worden.

Met de juiste voorbereiding en benodigdheden kunnen we (straks) op een veilige en hygiënische manier weer op kantoor gaan werken.

Verhuizen kan spannend zijn en je kunt ernaar uitkijken om een nieuw bedrijfspand te betrekken, maar niemand heeft ooit echt zin in het daadwerkelijk verhuizen zelf. Een verhuizing is uiteindelijk toch een hoop geregel en gesjouw met spullen en er gebeuren altijd wel dingen waardoor het niet zo loopt zoals verwacht of gehoopt. Er zijn dan ook een aantal potentiële valkuilen om in te trappen bij je zakelijke verhuizing. We zetten vijf van deze valkuilen op een rijtje, zodat jij ze kunt proberen te vermijden wanneer jij gaat verhuizen met je bedrijf.

Denken dat het zonder hulpmiddelen kan

Natuurlijk, met menselijke inzet kan er een hoop verplaatst worden. Jouw medewerkers kunnen best wel die ene dag de handen uit de mouwen steken om de inboedel van het bedrijf te sjouwen. Maar dat betekent niet dat je ze het niet makkelijker hoeft te maken. Je kunt bijvoorbeeld een steekwagen (of meerdere) aanschaffen, zodat er meer dozen tegelijkertijd verplaatst kunnen worden zonder dat iemand er rugpijn voor hoeft op te lopen. Je wilt immers ook niet dat jouw bedrijfsverhuizing ervoor zorgt dat er medewerkers in de lappenmand komen te zitten. Zorg dus voor zo’n steekwagentje. Die komt later vaak nog eens van pas bij het verplaatsen van zware spullen.

Niet goed inschatten hoe lang het gaat duren

Al ben je nog zo’n optimist, te krap plannen gaat geheid voor problemen zorgen. Een verhuizing loopt zelden volgens plan of sneller dan verwacht. Onderschat niet hoeveel tijd er voor nodig is om je bedrijfsverhuizing te voltooien. Kijk dus uit met toezeggingen aan klanten. Verras ze liever met een levering die sneller is dan verwacht. Plan je ruim, dan is er ook minder reden om te stressen tijdens de verhuizing.

Verhuizen met je bedrijf

De ruimte verkeerd inschatten

Er zijn verschillende scenario’s waarbij je moet indikken met je bedrijf. Mogelijk lopen de zaken niet zo best en moet je daarom noodgedwongen naar een kleinere kantoorruimte verhuizen. Of je verhuist naar een betere locaties, maar moet vanwege de beperkingen van je budget wel genoegen nemen met een kleinere ruimte. Hoe dan ook, moet je je nieuwe bedrijfsruimte goed uittekenen om te zien wat je er precies in kwijt kunt. Het is immers onpraktisch wanneer je er ter plekke achter komt dat je veel te veel spullen op een te beperkte ruimte kwijt wilt. Een overvol kantoor is voor niemand prettig. Neem daarom bij je verhuizing afscheid van de spullen die niet op het nieuwe adres passen, of sla deze spullen tijdelijk op in een gehuurde opslagruimte.

Internetverbinding niet op tijd regelen

Een werkende internetverbinding op je nieuwe bedrijfslocatie is cruciaal. Het is niet voor te stellen hoeveel er opeens niet meer kan als je zonder internet zit; veel bedrijfsprocessen lopen dan vast. Daarom moet je ervan verzekerd zijn dat je op je nieuwe locatie werkend internet hebt op het moment dat je deze locatie betrekt. Dat betekent dat je dit op tijd moet gaan regelen, want er is altijd sprake van een levertijd. Bij voorkeur heb je al werkend internet, getest en al, voor de dag van je verhuizing.

Vergeten je adreswijziging door te geven

Vergeet niet dat verschillende instanties op de hoogte gebracht moeten worden van jouw adreswijziging. Dat regel je niet met één druk op de knop. Je moet je bank op de hoogte stellen, de Kamer van Koophandel, je eventuele verzekeraars en niet te vergeten je leveranciers en klanten. Maak van tevoren een lijst met iedereen die op de hoogte gebracht moeten worden. Laat je medewerkers de lijst aanvullen. Laat je dit na, dan gaat dat in de toekomst problemen opleveren.

Een goede vergaderzaal creëren staat of valt bij de juiste verlichting. Slechte verlichting zorgt ervoor dat vergaderingen stroef verlopen en dat de concentratie laag blijft, terwijl goede verlichting juist kan zorgen dat het allerbeste uit alle medewerkers gehaald wordt. Het beste is om voor led TL verlichting of led panelen te gaan in dit soort ruimtes. Waarom dit zo goed is, leggen wij uit in deze blog.

Motivatie en concentratie

Led TL buizen en andere led lampen zijn perfect voor het verhogen van de motivatie, concentratie en focus van medewerkers. Zeer belangrijk in vergaderruimtes dus. Hoe komt dit? Led verlichting heeft een hoge lichtopbrengst. Met bijvoorbeeld led TL buizen wordt dus een grote hoeveelheid aan krachtige verlichting verspreid. Ouderwetse lampen hebben juist een lage lichtopbrengst. Uit onderzoek blijkt dat lampen met een lage lichtopbrengst zorgen voor de aanmaak van melatonine. Dit slaaphormoon zorgt ervoor dat er een seintje aan de hersenen gestuurd wordt dat het tijd is om te gaan slapen. Met andere woorden, hier worden medewerkers moe van. Bij lampen met een hoge lichtopbrengst is dit niet het geval. Dankzij dit soort lampen worden medewerkers juist gefocust, geconcentreerd en dus meer gemotiveerd. Zo blijft iedereen erbij tijdens een vergadering.

In kantoorruimtes en vergaderzalen is het verder wel belangrijk om te gaan voor koud-witte verlichting. Hoe kouder de verlichting namelijk is, hoe meer dit lijkt op daglicht. Koude verlichting is beter voor de concentratie dan warme verlichting. Ook door warme verlichting (dat meer een gele gloed heeft en lijkt op bijvoorbeeld kaarslicht) wordt de aanmaak van melatonine namelijk gestimuleerd.

Goede zichtbaarheid

Goede zichtbaarheid

Nu kunnen medewerkers zeer gefocust zijn, maar als al het papierwerk op de tafels en de andere onderdelen niet goed zichtbaar zijn wordt het alsnog geen productieve werkdag. Door die hoge lichtopbrengst zijn led TL buizen en led panelen hiervoor ook de beste oplossing. Er wordt een grote hoeveelheid krachtige verlichting mee verspreid, waardoor u hiermee verzekerd bent dat iedereen zijn of haar werk gewoon goed kunt blijven zien.

Weinig schaduwen

De hoge lichtopbrengst van led TL buizen en led panelen is nog ergens goed voor, namelijk dat er hierdoor geen schaduwen ontstaan op het werkblad, maar ook niet op de computerschermen waarmee tijdens vergaderingen eventueel gewerkt wordt. Dit komt ook door gelijkmatige lichtspreiding van dit soort lampen. Ook hiermee wordt gezorgd dat u altijd alles goed kunt blijven zien tijdens vergaderingen.

De beste verlichting voor vergaderzalen vindt u dus in led panelen en led TL verlichting, waarmee gezorgd wordt voor goede zichtbaarheid, weinig hinderlijke schaduwen en gemotiveerde medewerkers. De perfecte keuze voor de beste werkresultaten.

Het coronavirus heeft een grote impact op uw dagelijkse leven. Voorheen ging u naar uw werk om daar aan het werk te gaan maar helaas is dat op dit moment even niet mogelijk en moet u thuis toch een goede werkplek creëren. Misschien heeft u dat nog niet helemaal op de rit en bent u nog een beetje zoekende. Waar moet een goede thuiswerkplek eigenlijk aan voldoen?

Eisen aan een thuiswerkplek

  1. Goede bureaustoel: het inrichten van een thuiswerkplek start met het kiezen van een goede bureaustoel. Een goede bureaustoel is een stoel waarbij aan de zitpositie en het comfort niks ontbreekt. U moet de stoel in zithoogte in ieder geval kunnen verstellen. Het liefst ook in de hoek van de zitting en de hoogte en hoek van de rugleuning. De armen dienen te rusten op armleuningen.
  2. Bureau: de tweede stap is het kiezen van een bureau. De afmetingen van het bureaublad dienen minimaal 120 centimeter breed en 80 centimeter diep te zijn. De diepte is van belang om voldoende afstand te bewaren tot het beeldscherm van een computer of laptop.
  3. Computer of laptop met internet: het gebruik van een computer of laptop met internet is niet meer weg te denken tijdens het werken. Een device dient u bijna de gehele dag te gebruiken. Dus hoe beter het apparaat des te effectiever u kunt werken.
  4. Veilig internet: u moet veilig online kunnen werken. Dit kan door de internetverbinding te laten verlopen via VPN (Virtual Private Network). Log thuis in op het bedrijfsnetwerk en u zult worden gezien als een onderdeel van dit netwerk.
  5. Verlichting: als u de mogelijkheid heeft, kies dan voor een ruimte met voldoende daglicht. Hierdoor hoeft u geen gebruik te maken van kunstlicht. Mocht u gebruik moeten maken van kunstlicht, kies dan voor indirecte verlichting. Deze verlichting wordt naar boven uitgestraald en via het plafond gereflecteerd.
  6. Communicatietools: u ziet uw collega’s in deze periode minder dan voorheen, maar dit betekent echter niet dat er geen communicatie kan plaatsvinden. Maak gebruik van de diverse communicatietools, zoals: Google Drive, Microsoft Teams of Skype. Via deze tools kunt u met collega’s bestanden uitwisselen, chatten en videobellen.
  7. Duidelijke communicatie: juist in deze periode is het belangrijk om goed te blijven communiceren, zodat er geen onduidelijkheid kan ontstaan. U kunt daar zelf u steentje aan bijdragen door uw agenda goed up to date te houden.
  8. Opgeruimde werkplek: misschien heeft u nooit eerder thuisgewerkt en bent u nu aangewezen op een thuiswerkplek. Zorg ervoor dat de ruimte waar u gaat werken is opgeruimd. Een opgeruimde ruimte zorgt er immers voor dat u niet wordt afgeleid. Daarnaast kunt u met uw gezinsleden afspraken maken over thuiswerken. Bijvoorbeeld als de deur dicht is, mag ik niet storen.

We moeten nog wel even verder in deze situatie dus probeer er het beste van te maken.

Nieuw kantoor dat nog helemaal ingericht moet worden of is je huidige kantoorinrichting aan vervanging toe? Misschien kan je wel wat hulp gebruiken bij het inrichten van je kantoor, daarom schrijven wij dit artikel met 3 goede tips voor een goede kantoorinrichting.

Een sfeervol en representatief kantoor is natuurlijk altijd gewenst, maar ook goede werkplekken voor je werknemers is van groot belang. Voor dee in onze ogen belangrijkste punten geven we handige tips. Lees dus snel verder.

Tip 1: Ergonomie op kantoor

Ergonomisch werken is vast en zeker een term bij jou bekend in de oren klinkt. Er wordt steeds meer rekening gehouden met ergonomische werkplekken. Dit zijn “gezonde” werkplekken die helemaal op het lichaam van de werknemer worden afgesteld. Bij kantoorbanen ontkom je er niet aan dat je het grootste deel van de dag zittend aan het werk bent. Een zithouding voor het grootste deel van de dag is erg ongezond en zorgt voor lichamelijke klachten aan bijvoorbeeld je schouders, rug of nek. Gelukkig investeren veel kantoren tegenwoordig in ergonomisch werken.

Ergonomische kantoormeubelen

Een van de beste investeringen die je als werkgever kan doen is het kopen van ergonomisch kantoormeubilair. Bijvoorbeeld deze van OfficeCity. Deze kantoormeubelen zorgen ervoor dat werknemers in een gezonde houding kunnen werken en minder lichamelijke klachten ervaren.

Een ergonomische bureaustoel is een van de belangrijkste meubelen voor een gezonde werkplek. Zo’n bureaustoel is op vele verschillende manieren verstelbaar, waardoor je deze op de juiste hoogte kunt afstellen voor een gezonde zithouding. Aanrader dus. Tegenwoordig is ook een zit-sta bureau enorm populair. Dit is een bureau waaraan je zowel zittend als staand kan werken. Het afwisselen van zitten en staan zorgt ervoor dat je gezond kunt werken.

Tip 2: Groen in kantoor

Groen in kantoor

Een “groen” ingericht kantoor wordt steeds populairder. Er wordt niet alleen gekozen voor kantoorplanten voor een groene uitstraling, maar ook zelfs voor complete groene wanden. Planten op kantoor zorgt voor meer zuurstof, waardoor medewerkers zich beter kunnen concentreren. Ook geeft het je kantoor een duurzame uitstraling.

Tip 3: Kantoor inspiratie

Voordat je gaat shoppen voor kantoorinrichting is het verstandig om eerst duidelijk te weten wat je wilt. Ga dus opzoek naar kantoor inspiratie en bepaal welke stijl je wilt hanteren. Welke kleuren en materialen vind je mooi? Zoek op internet naar mooi ingerichte kantoren en laat je inspireren. Let er ook op dat je moet bepalen hoe je de werkplekken wilt inrichten.

Zitten wordt het nieuwe roken genoemd; en dat is niet voor niets. Medewerkers die de hele dag op kantoor zitten komen steeds vaker met klachten. Nekpijn, rugpijn en zelfs een gewichtstoename komen meer dan regelmatig voor. Zittend verbrand je nu eenmaal weinig calorieën. Zou je daarentegen staand werken, dan pompt het hart zo’n tien keer zoveel bloed rond door het lichaam dan wanneer je zit. En dat betekent dat je zo’n 50 calorieën per uur extra zou verbranden; enkel en alleen door staand te werken.

Staand werken is gezonder

Besluit een medewerker dus om zo’n drie tot vier uur staand te werken, dan verbrandt deze gemiddeld zo’n 200 calorieën extra. Maar dat is niet het enige: de stofwisseling gaat een stuk sneller wanneer je staat, en dit zorgt ervoor dat het lichaam glucose en vetten sneller omzet en er hierdoor meer energie vrijkomt. Het staand werken zorgt dus niet alleen voor een gezonder lichaam, maar zorgt er ook voor dat er meer energie is en dat de productiviteit dus omhoog gaat.

Het zit-sta-bureau

Staand werken

Het is dan ook niet voor niets dat steeds meer medewerkers een verzoek maken tot een staand werkstation. Deze speciale zit-sta-bureaus zijn verkrijgbaar met een handige elektrische aandrijving, of met een handmatige slingerbediening. Hartstikke gebruiksvriendelijk en betrouwbaar. Er zijn zelfs zit-sta-bureaus met een geheugenfunctie beschikbaar waardoor de medewerker direct van het favoriete zit niveau naar de favoriete stahoogte om kan schakelen. Met een handige monitorbeugel kan ook de monitor in no-time verzet worden naar de ideale hoogte.

De draagkracht

In het geval van een elektrisch zit-sta-bureau wordt de draagkracht vaak door de motor bepaalt. Over het algemeen varieert dit van de 40 tot 100 kilo: meer dan genoeg voor meerdere monitoren en andere accessoires die op het bureau aanwezig moeten zijn. Houd natuurlijk ook rekening met het feit dat medewerkers soms op het bureau zullen leunen, wat de hoeveelheid gewicht wat verhoogd. Het is dus altijd verstandig om voor een slim bureau met groot vermogen te kiezen.

Het kabelmanagement

Maar waar gaan al die kabels dan naar toe wanneer het bureau omhoog gezet wordt? Veel zit-sta-bureaus hebben een blokkeerbeveiliging zodat het blad niet met al te grote snelheid naar beneden gaat. Zorg dat er minimaal 25 millimeter aan ruimte overgelaten wordt tussen zowel het zit-sta-bureau als andere meubels of muren om beknelling van de kabels te voorkomen. Een horizontale kabelgoot met een verticale kabel ketting kan ervoor zorgen dat de kabels zowel in de hoge als de lage stand netjes weggewerkt blijven en het kantoor er fris en overzichtelijk uit blijft zien.

Heb jij al zit-sta-bureaus in je kantoorruimte staan?

Een zakelijke verhuizing kan nogal wat verhuisstress opleveren. Er moeten namelijk en hoop waardevolle spullen verhuisd worden en er moet zo min mogelijk werktijd verloren gaan. Dat is een hele klus en daar komt veel voorbereiding bij kijken. Om die voorbereiding vlekkeloos te laten verlopen, hebben wij een checklist voor u opgesteld. Op die manier vergeet u geen enkele stap in de voorbereiding van uw zakelijke verhuizing.

Checkpunt 1: Opruimen

Het eerste punt op onze checklist verhuizen is opruimen. Begin hier ruim van te voren mee aangezien dit nog een hele klus kan zijn. Door de jaren heen wordt er meestal niet opgeruimd en belanden veel spullen in een berging of opberghok waar vervolgens niemand meer naar omkijkt. Dat zorgt ervoor dat er enorm veel spullen opstapelen waarvan het niet duidelijk is wat ermee moet gebeuren. Dat sorteren kost dus nogal wat tijd. Om op te ruimen bepaalt u een paar dingen:

  • Is het kapot
  • Is het langer dan een jaar niet gebruikt
  • Is het nuttig

Kapotte spullen kunt u bijvoorbeeld op een stapel leggen, net als de spullen die langer dan een jaar niet zijn gebruikt en artikelen die niet nuttig zijn zoals decoraties. Laat wanneer niet alle spullen van u zijn, aan uw collega’s weten dat deze drie stapels er een week liggen en dat na die week alles weggaat waar geen opmerking over is geplaatst. Op die manier bent u meteen van alle rotzooi af en start u fris in een nieuw kantoor.

Checkpunt 2: Inventariseren

Door al uw spullen te inventariseren weet u in een oogopslag wat er allemaal meegaat met de verhuizing. Dan weet u het meteen wanneer er iets mist na de verhuizing. Daarnaast kunt u hierdoor een inschatting maken van de benodigde verhuisdozen en grote van de verhuiswagen. Een verhuislijst is een handig hulpmiddel voor wanneer u zakelijk gaat verhuizen. Daardoor kunt u ook alvast een verdeling van de spullen maken voor in uw nieuwe kantoorpand.

Checkpunt 3: Zoek een verhuisbedrijf

Voor een zakelijke verhuizing heeft u eigenlijk altijd een verhuisbedrijf nodig omdat er veel kostbare spullen mee moeten. Daarnaast helpt een verhuisbedrijf u wanneer u twijfels heeft over het formaat verhuiswagen en de hoeveelheid verhuizers. Vaak kunt u vrijblijvend adviezen vragen en daarnaast kunt u door de ervaring van opgeleide verhuizers, uw spullen gerust overhandigen. Op die manier weet u zeker dat al uw kostbare spullen veilig naar het nieuwe kantoorpand gebracht worden.

Dubbel check?

Zakelijk verhuizen

Door al deze aspecten uit te voeren bent u ervan verzekerd dat uw bedrijfsverhuizing zonder stress verloopt. Verhuisstress is verleden tijd en u heeft genoeg verhuismaterialen zoals verhuisdozen en verhuizers. Zeker het in de arm nemen van een verhuisbedrijf zorgt ervoor dat u gerust de verhuizing ingaat. Zij hebben veel ervaring met bedrijfsverhuizingen en helpen u met bijvoorbeeld zware objecten. Ook al uw kostbare apparatuur zoals computers zijn veilig. Door op tijd te beginnen met opruimen en het inschakelen van een verhuisbedrijf weet u zeker dat uw werknemers zo snel mogelijk aan de slag kunnen op hun nieuwe werkplek.