Menu
ICT

Extra service voor je klanten

Contact met je klanten is altijd belangrijk geweest. Als bedrijf moet je op verschillende manieren inzetten voor je klanten. Om een stapje voor te hebben op je concurrent is het dan ook een goed idee om je klanten extra service te bieden

Telefonische service

0800 nummer worden al lange tijd gebruikt. Het grote voordeel van deze nummers is dat ze gratis zijn voor de beller. Als bedrijf betaal je wel een vergoeding voor deze service.
Deze service zorgt er niet alleen voor dat een bedrijf professioneel overkomt, maar ook dat het bedrijf toegankelijk is.

Verwen je klant

Als je te maken hebt met terugkerende klanten, is het belangrijk om deze klanten bij je bedrijf te houden. Dit kun je doen door gratis service te bieden, dit kan een bandencheck zijn bij een autobedrijf of gratis wifi in een winkel. Maar ook iets simpels als een presentje bij afname van een bepaalde hoeveelheid.

Maar denk niet alleen aan je huidige klanten, besteed ook een beetje aandacht aan potentiële klanten. Een leuke actie kan ervoor zorgen dat klanten vaker naar een bedrijf terugkomen.

Mogelijkheid voor vragen en opmerkingen

Klanten kunnen niet altijd tevreden zijn en hebben soms een vraag. Door het instellen van een klantenservice, kunnen mensen ergens terecht. Door een adequate afhandeling van klachten, vragen en/of opmerkingen geef je weer net dat beetje extra service aan je klanten.

Door een klein beetje aandacht te besteden aan de kleine dingen komen klanten graag bij je terug.

Bron foto: http://www.nrc.nl