Menu
Bedrijfsvoering

Goede koffie op het werk is belangrijk

De meeste bedrijven investeren een flink bedrag in een goede koffiemachine en in goede koffiebonen voor op het werk en dit is niet voor niets. Goede koffie is namelijk niet alleen lekker, maar heeft een veel groter belang dan het strelen van de smaakpapillen. Waarom het zo belangrijk is om goede koffie te schenken op de werkvloer door deze te bestellen bij bijvoorbeeld koffiecentrale.nl, lees je in dit artikel.

Koffie brengt mensen samen en zorgt voor verbinding
Goede koffie is niet alleen lekker: het brengt mensen samen. De gesprekken die werknemers voeren bij de koffiemachine zijn goed voor de verbinding en worden minder of zelfs helemaal niet meer gevoerd als de koffie niet lekker is. Je verwacht het misschien niet, maar koffie versterkt de banden onderling. Wordt er slechte koffie geschonken, dan heeft dit zeker invloed op de sfeer op kantoor.

Koffie heeft een psychologisch effect
Voel je je wel eens moe, lusteloos en alles behalve productief op het werk? Dan kan het nemen van een kopje koffie al een hoop veranderen. Na het drinken van koffie voel je vaak nieuwe motivatie om er tegenaan te gaan en dit komt simpelweg door het psychologische effect van koffie. Drink je geen koffie omdat de koffie niet lekker is, dan blijf je in de middagdip zitten. Dit betekent dat je minder productief bent als werknemer en als alle medewerkers op kantoor dit hebben, is dit natuurlijk niet bepaald goed voor het bedrijf.

Koffie heeft invloed op het imago van jouw organisatie
Nodig je mensen uit op de werkvloer, zoals een potentiële klant, een investeerder of een mogelijke partner? Dan is het niet alleen belangrijk dat het kantoor er netjes en professioneel uit ziet, maar is het ook van groot belang dat je goede koffie schenkt. De koffie die je schenkt, zegt namelijk veel over jouw organisatie. Krijgen de bezoekers van jouw bedrijfspand vieze koffie, dan laat dit niet bepaald een goede indruk achter. Krijgen je gasten goede koffie, dan heeft dit een veel betere invloed op hun eerste indruk die ze krijgen van jouw bedrijf.