Menu
Marketing

De juiste visitekaartjes

Wanneer je goede reclame wilt maken voor je bedrijf, zijn visitekaartjes eigenlijk onmisbaar. Ze bieden een goede manier om contactgegevens uit te wisselen en vergroten de bekendheid van het bedrijf. Tegenwoordig is het gemakkelijk om zelf ontwerp te maken. Een valkuil hierbij is echter om te kiezen voor een standaard ontwerp dat al veel bedrijven gebruiken. Het is beter om te kiezen voor een uniek ontwerp om de aandacht van de ontvanger vast te houden. Ook is het belangrijk om de juiste informatie op het kaartje te laten zetten.

Origineel ontwerp
Een goed visitekaartje heeft een opvallend ontwerp. Je wilt graag dat de ontvanger jou en je bedrijf onthoudt. Een creatief ontwerp helpt hierbij. Let hierbij op de boodschap die je over wilt brengen. Kies je voor vrolijk en uitbundig of juist ingetogen en klassiek? De stijl die je kiest moet overeenkomen met de uitstraling van je bedrijf. Vaak wordt het logo op het kaartje afgedrukt. Let er dan op dat de stijl die je kiest ook past bij je bedrijfslogo.

De juiste informatie
Goede visitekaartjes beschikken over voldoende informatie. Het moet in één oogopslag duidelijk zijn om wat voor bedrijf het gaat. Je kunt het bedrijfslogo op het kaartje laten zetten of kiezen voor een slogan die weergeeft waar het bedrijf voor staat. Allebei kan natuurlijk ook. Ook is het belangrijk om de contactgegevens op het kaartje te zetten. Het eerste doel van een visitekaartje is immers om de ontvanger de contactinformatie van het bedrijf te geven.

Overdaad schaadt
Het is belangrijk dat het visitekaartje overzichtelijk blijft en dat er niet te veel informatie op komt te staan. Een overdaad aan tekst en afbeeldingen haalt de aandacht weg van de belangrijkste informatie, namelijk de contactgegevens en bedrijfsnaam. Bovendien heeft het als gevolg een kleiner lettertype en dus een moeilijker leesbaar kaartje.

Creativiteit loont
Door te kiezen voor een creatief en overzichtelijk ontwerp creëer je een uniek visitekaartje dat de ontvanger niet zomaar aan de kant zal leggen. Alleen dan kun je het doel bereiken om meer bekendheid van het bedrijf te genereren.