Menu
Marketing

Zo herken jij een goed Google AdWords Bureau

Google AdWords is een vak apart. Veel ondernemers houden zich ermee bezig, maar lang niet alle ondernemers zijn hier even succesvol mee. Eerder al gaven wij je tips om meer rendement uit AdWords te halen. Dit zal je ongetwijfeld verder geholpen hebben. Dit betekent niet dat je gegarandeerd succesvol bent. Soms is het gewoonweg verstandiger om Google AdWords uit te besteden aan een goed Google AdWords Bureau. Maar hoe vind je deze? Wij geven je enkele tips.

  1. Het delen van kennis

Het is goed om eens te beoordelen in hoeverre een Google AdWords Bureau kennis overbrengt en deelt met jou als klant. Hoor je eigenlijk niets nieuws? Dan kun je beter zoeken naar een andere partij. Een goed Google AdWords Bureau kan jou in begrijpelijke taal veel nieuws vertellen over AdWords campagnes.

  1. Het account op jouw naam

Er zijn bedrijven die voor jou een AdWords campagne op kunnen zetten, maar die dit doen op een eigen account. Vervolgens krijg jij een factuur toegestuurd. Hier kun je beter niet mee akkoord gaan, vooral omdat het je duur kan komen te staan. Een goed bureau zorgt ervoor dat de campagne op een account komt te staan dat eigendom is van de klant. Waar je bovendien zelf altijd inzicht hebt in de resultaten en het advertentiebudget ook daadwerkelijk naar de advertenties gaat.

  1. Realistische verwachtingen

Vraag altijd naar de verwachtingen aan je Google Adwords bureau, krijg je realistische verkeersschattingen, klikken en klikprijzen? Dan weet je vooraf wat je kosten zullen zijn. Garanties op resultaat zullen je echter wel aan het denken moeten zetten. Resultaat is immers niet enkel afhankelijk van de Adwords specialist. Hierin zijn 101 facetten die een rol kunnen spelen, denk aan prijsstelling, marktontwikkeling, conversie percentages van je website. Een goed bureau geeft je realistische verwachtingen, maar kan nooit een garantie geven op resultaat.

  1. Metingen zijn inbegrepen

Metingen van de online winkelwagen (webwinkel) of de conversie (website) horen bij de kosten inbegrepen te zitten. Krijg jij niet standaard inzicht in metingen en ontvang je geen rapportages? Dan klopt er iets niet. Kun je wel een rapportage ontvangen, maar tegen extra betaling? Stap dan direct over naar een ander Google AdWords bureau dat wel goed is. De beste bureaus op het vlak van Google AdWords bieden vaker zelfs een service waarbij de telefonische leads kunnen worden opgenomen in de metingen.

  1. Aantoonbare ervaring

Uiteraard is ervaring heel belangrijk. Een Google AdWords Bureau kan je altijd vertellen dat er veel ervaring aanwezig is, maar kan het bureau dit ook bewijzen? Een goed bureau kan je voorbeelden laten zien van de meest complexe campagnes die een groot succes zijn geworden. Er zijn ondernemingen bij die zelfs een keur aan internationale campagnes met nieuwe klanten kunnen overleggen. Kan een bureau jou niets laten zien? Dan is het niet verstandig om jouw campagnes aan dit bureau uit te besteden.

Lees ook het artikel op de website van DoubleSmart: Een goede SEO consultant vinden?