Menu
Marketing

Trends 2015 voor online marketing

2015 komt dichterbij. Wij hebben voor u de nieuwe marketingtrends voor 2015 op een rijtje gezet.

Marketingtechnologen
Innovatie gaat tegenwoordig ontzettend snel. Techniek en informatie is voor iedereen beschikbaar. Marketing en technologie zijn aan het versmelten met elkaar. Een marketeer wordt nu een marketingtechnoloog. Tenminste, dat zal hij moeten zijn om iedereen een stapje voor te blijven.

Transparantie
Dit is de belangrijkste tool voor de marketeer. Geef veel informatie, dan kan uw klant beter beoordelen of ze aan u loyaal willen zijn. Als u geen antwoord geeft op de (on)zichtbare vragen van uw klant, zullen zij zich minder snel verbinden met uw bedrijf. Laat eens wat achter de schermen zien. Hiermee wint u vertrouwen.

Interne communicatie
Dit was al heel belangrijk, maar het wordt nog belangrijker. Het is als het ware de voedingsbodem voor merkambassadeurs. Werknemers zijn de mensen die de visie en de strategie van het bedrijf uitdragen; werk hieraan! Dit is vooral sterk in combinatie met transparantie. Als u uw (potentiële) klanten een kijkje achter de schermen geeft, moeten uw werknemers wel goed op elkaar zijn ingespeeld.

Lokale marketing
Als bedrijf is het belangrijk om 24/7 alert te zijn. Flexibiliteit is belangrijk om snel in te kunnen spelen op actuele gebeurtenissen. Er komen steeds meer tools en apparaten die realtime marketing lokaal gaan maken. Zo gaan we pro-actief meedenken met onze klanten!

Socialmediamarketing
De bestaande netwerken blijven bestaan, maar worden verbreed. Denk maar eens aan Facebook at Work. Steeds meer van zulk soort verbredingen worden bedacht. Het vertrouwde netwerk, maar toch even iets anders. Belangrijk is om alle nieuwe mogelijkheden in de gaten te houden.

Trendwatching is belangrijk. Zo blijft u uw concurrenten steeds weer een stapje voor.