Menu
Startende ondernemer

Startende ondernemer: waar begin je?

Je hebt je bedrijf ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, je hebt een website ontwikkeld en je bent helemaal klaar om aan de slag te gaan met jouw bedrijf. Het liefst heb je het meteen ontzettend druk, maar voor veel startende ondernemers is dit helaas niet de werkelijkheid als ze net begonnen zijn met hun bedrijf. Wat je moet doen om het meteen lekker druk te krijgen met jouw nieuwe business, lees je in dit artikel.

Het drukken van visitekaartjes

Iedere ondernemer heeft professionele en aantrekkelijke visitekaartjes nodig. Een visitekaartje is niet alleen professioneel, maar kan je ook echt klanten opleveren. Kom je bijvoorbeeld op een evenement en raak je hier in gesprek met een mogelijke klant, dan wil je wel een visitekaartje kunnen geven. Het ontwerpen en drukken van visitekaartjes lijkt misschien veel werk, maar dit kun je gelukkig helemaal uit handen geven aan een drukkerij als Drukland. Je kiest zelf het ontwerp, je geeft dit ontwerp door aan de drukkerij en de drukkerij print de kaartjes zoals jij jouw visitekaartjes voor ogen had.

Reclame maken voor jouw bedrijf

Als je jouw bedrijf hebt ingeschreven, is het belangrijk om de naam van jouw nieuwe organisatie zo groot mogelijk te maken. Dit gebeurt niet zomaar, maar hier moet je je echt actief voor inzetten. Door reclame te maken voor jouw bedrijf, kun je veel naamsbekendheid genereren. Je kunt bijvoorbeeld een advertentie zetten in de krant, maar je kunt ook folders, flyers of brochures verspreiden in de buurt of posters ophangen. Net zoals bij de visitekaartjes het geval is, kun je dit drukwerk ook laten drukken door een online drukkerij als Drukland. Je kiest zelf het ontwerp of laat dit ontwerp door een professionele designer maken, je geeft aan hoeveel reclamemiddelen je wil laten drukken en de online drukkerij gaat voor jou aan de slag.

Eventueel kun je er ook voor kiezen om andere promotiemiddelen te laten drukken voor jouw bedrijf, zoals stickers. Stickers zijn voordelig om te produceren, maar hebben wel een groot bereik en zijn dus erg effectief.