Wanneer je kiest om een eigen bedrijf te starten moet je rekening houden met een aantal zaken. Natuurlijk is stap 1 je inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Daarnaast is het belangrijk om ook uit te zoeken welke verzekeringen belangrijk zijn om af te sluiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een Arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Mocht je deze zaken allemaal op een rijtje hebben dan is het tijd om van start te gaan en dan is het goed om te kijken welke kantoorartikelen je allemaal nodig hebt.

Zo is het goed om visitekaartjes te laten maken. Indien je dan interessante klanten / relaties tegenkomt kun je gemakkelijk je gegevens achterlaten. Maar ook andere zaken zijn handig om bij de hand te hebben. Denk hierbij aan notitieblokken, briefpapier, printer, laptop of PC.

Het lijkt misschien vanzelfsprekend dat je deze zaken nodig hebt, maar vaak wordt hier in eerste instantie niet gelijk aan gedacht en worden eerst andere zaken geregeld. Wat wel verstandig is, is om te wachten met het aanschaffen van deze spullen tot er ergens een aanbieding is. Zo kan het veel schelen waar en wanneer je de kantoorartikelen koopt. Kijk bijvoorbeeld eens naar goedkope cartridges.

 

 

Redacteur

Comments are closed.