De zakelijke sim only markt trekt sinds afgelopen jaar enorm aan. Sowieso is de sim only markt in zijn geheel keihard groeiende en focussen alle mobiele providers zich maximaal op sim only abonnementen. Vergelijkingswebsite Simonlycheck.nl verwacht een stijging van maar liefst 35% van de zakelijke contracten met alleen een simkaart, sim only. Hoe heeft simonlyhcheck.nl als relatief nieuwe speler hier strategisch gezien zo snel op kunnen inspelen? Het antwoord: Groeien in 1 Niche →  Uitbreiding van jouw netwerk →  connecties tot Primeurs!

De zakelijke markt was altijd een ondergeschoven kindje binnen de “sim only markt”, maar dit is nu veranderd. Providers als Vodafone, KPN en T-mobile zetten vol in op de uniek vormgegeven zakelijke sim only contracten.

Eigenaar van de website simonlycheck.nl, Wesley Kelder, is tevens eigenaar van de grootste prepaid telecomwebsite van Nederland www.prepaidsimkaart.net. Kelder en zijn bedrijf vertellen ons hoe je verschillende sales en marketing strategieën met elkaar kan combineren tot kleine en grote successen.

Kelder zit al 9 jaar in de telecombranche en krijgt regelmatig primeurs als informatie. Dit heeft niet te maken met het feit dat hun zo groot zijn binnen de sim only markt, maar er zijn erg sterke banden en connecties opgedaan binnen de niche “prepaid”. Door de grote aanvoer van prepaid sales is Kelder een bekende naam geworden in de wandelgangen van providers. Dit is de hoofdreden van succes: doe de juiste connecties op, zelfs binnen een niche om later omhoog te klimmen naar een bredere markt.

Voordat de zakelijke sim only markt losbarstte heeft Kelder van een tweetal mobiele providers op voorhand informatie gekregen over toekomstige ontwikkelingen. Hier heeft zijn bedrijf dus mooi op weten in te spelen met de redelijk nieuwe website simonlycheck.nl wat per direct zijn “tropische vruchten” afwerpt. Een half jaar voordat de zakelijke sim only markt aantrok konden bedrijven op voorhand al informatie inlezen over een zakelijke sim only op simonlycheck.nl.

Het grote voordeel die hiermee wordt opgedaan is vanuit het perspectief: Zoekmachine Optimalisatie. Binnen iets langer dan een half jaar tijd heeft de website Simonlycheck het voor elkaar weten te krijgen om als kleine speler hoog in Google te komen tussen de gevestigde orde.

De learning hierin is: Gebruik je netwerk voor informatie, maar wanneer deze informatie ontvangen, gebruik je platformen als Google om hier potentiële klanten mee op te vangen via zoekmachine optimalisatie.

Wat kunnen wij leren van dit verhaal? Kortom, “wordt goed in een specifieke niche binnen een grote markt, groei hierin en betrek vervolgens de grotere markt. De learnings en connecties die je opdoet in het proces van groei binnen de eerst gekozen niche, zijn de waardevolle wapens om de grote markt met de “big boys” concurrerend te betreden!” – Aldus Wesley Kelder

Redacteur

Comments are closed.