Menu
Marketing

De meerwaarde van een magazine voor je bedrijf

Met de digitalisering van onze sociale communicatie zou je denken dat een magazine weinig toegevoegde waarde heeft. Toch is het tegengestelde waar. Magazines drukken geeft namelijk een toegevoegde waarde die een online magazine of iets simpels als een blogpost niet snel zal hebben. Wat de meerwaarde van een magazine voor je bedrijf is, dat lees je hier.

1. De offline beleving

Een offline magazine wordt natuurlijk door een professional opgemaakt. Vervolgens wordt dit magazine gedrukt door aanbieders als Slimdruk. Waarom je het magazine niet gewoon online zou houden in plaats van het daadwerkelijk te laten drukken? Dat is simpel: een ‘echt’ magazine brengt een stukje beleving met zich mee. De geur van papier, het bladeren door de pagina’s. Om dezelfde reden dat veel mensen liever een boek lezen dan een e-book op de reader, zijn veel mensen nog steeds gehecht aan het papieren magazine.

2. Promotionele en amusementswaarde

Een online magazine/brochure zal eerder vlugjes doorgelezen worden (op basis van knallende kopteksten). Een real-life magazine kan daarentegen op het gemakje doorgebladerd worden. Zo kan het magazine in bijvoorbeeld de ontvangstruimte van het kantoor niet alleen een hoge amusementswaarde, maar ook een hoge promotionele waarde hebben. Een must-have op kantoor dus! Niet alleen worden de boodschappen beter opgenomen, de kans is ook groter om daadwerkelijk de interesse van de lezer te prikkelen. Jaarverslagen, productpresentaties en Inflight Magazines blader je nu eenmaal makkelijker door wanneer je het fysiek in handen hebt.

3. Hedendaagse overprikkeling

Consumenten worden iedere dag geprikkelt door reclame uitingen en andere verkoop boodschappen. Flitsende beelden, fel verlichte schermen en continu veranderende kleuren zorgen dat onze hersenen al snel overprikkelt raken. Door juist even de rust te vinden in het lezen van een papieren brochure met daadwerkelijke interessante feiten en gegevens, hebben zowel de hersenen als de consument zelf eindelijk een momentje van ontspanning. Het lezen gaat een stuk aangenamer dan van een lichtgevend computer of telefoon scherm, en er kan even lekker achteruit gezeten worden.

4. Meer natuurlijke verspreiding

Heb je een brochure uitgebracht en wordt dit her en der verspreid? Ga er dan maar vanuit dat dit op natuurlijke wijze verder verspreid wordt dan je eigenlijk dacht. Niet alleen de daadwerkelijke doelgroep zal dit blad lezen, maar ook de mensen in zijn of haar omgeving. Vrienden, familie, maar ook zakelijke partners of collega’s hebben zomaar eens de kans om aan de brochure blootgesteld te worden. Dit is natuurlijk weer goed voor de naamsbekendheid van de organisatie of het merk.