Menu
ICT / Marketing

Meer online leads genereren in 2019: 5 tips

Online leads genereren is helemaal van nu. Hoewel ook de traditionele marketing niet achter blijft, wordt er steeds meer gebruik gemaakt van online marketing modellen om op deze manier meer leads te genereren. Maar dat is nog niet zo makkelijk om te doen. Het is niet voor niets dat veel ondernemingen een professioneel bureau inschakelen om hen hierbij te ondersteunen. Ieder zijn vak natuurlijk! Zo is er een online marketing bureau Nijmegen dat zichzelf bijvoorbeeld gespecialiseerd heeft in verschillende aspecten van online marketing. Maar wat kun je, buiten het inschakelen van een professioneel online marketing bureau, nu zelf doen om meer online leads te genereren? We hebben een aantal handige tips voor je verzameld die je vast op weg zullen helpen.

1. Werk met landing pages

Landing pages zijn helemaal hot; zeker wanneer deze aan handige acties gekoppeld zijn. Met een landingpage kun je jouw doelgroep (wanneer je het goed aanpakt) voldoende triggeren om vervolgens je website te bezoeken en tot aankoop over te gaan.

2. Varieer met verschillende acties

Welke betere manier om nieuwe klanten naar je website te trekken dan met een slimme actie. Of dit nu een kortingsactie is of een toffe giveaway. Zolang het bij jouw onderneming past en het de potentiële klanten ook daadwerkelijk voordeel oplevert kun je alle kanten mee uit en op deze manier wellicht nieuwe online leads genereren.

3. Vergeet ook Google AdWords niet

Google AdWords is de ultieme tool om inzicht te krijgen in je online bereik, doelgroep en andere zaken. Het geeft je alle mogelijkheden om gericht te adverteren en hierdoor nieuwe leads te genereren.

4. Onderzoek je online doelgroep

Naast Google AdWords zijn er natuurlijk meerdere manieren om inzicht te krijgen in je online doelgroep. Dit is dan ook ontzettend belangrijk: zonder duidelijk inzicht in je doelgroep is het onmogelijk om voldoende nieuwe leads te genereren. Weet wie je doelgroep is, hoe oud ze zijn, welke interesses ze hebben en vooral hoe hun surfgedrag eruit ziet. Op deze manier weet je precies waar en wanneer jij met je communicatieve uitingen aanwezig moet zijn.

5. Maak gebruik van e-mail marketing

Zowel de huidige klanten als nieuwe potentiële leads kunnen gekoppeld worden aan een slimme e-mail marketing campagne. Via e-mail marketing kun je op laagdrempelige wijze in contact blijven met je doelgroep, en op gerichte manier adverteren en nieuwe mogelijkheden creëren. Van meer inschrijvingen op je evenement tot meer aankopen: e-mail marketing helpt je erbij.