Menu
Marketing

Marketingtips voor het gebruik Zakelijk LinkedIn

LinkedIn is een netwerksite dat in de loop van de jaren steeds populairder wordt. Momenteel zijn er alleen in Nederland al 2 miljoen mensen actief op LinkedIn. Deze marketingkans moet u al ondernemer dan ook niet laten liggen.

Voordelen van LinkedIn
LinkedIn geeft u de mogelijkheid om op een plek duidelijk en overzichtelijk in beeld te brengen wie er met uw merk/product verbonden zijn. U kunt zo achter demografische, geografisch en sociale informatie komen van de mensen die u interessant vinden. Ook kunnen mensen gemakkelijk hun tevredenheid laten blijken door u of uw bedrijf een review te geven/vaardigheid te omschrijven.

De 3 gouden tips voor een goede, zakelijke linkedIn omgeving

Tip 1: Maak een LinkedIn bedrijfspagina
Vul op deze pagina duidelijk al uw bedrijfsinformatie in, zoals bedrijfslogo, omschrijving van de activiteiten, specialisaties, branche, aantal medewerkers en een omschrijving van uw producten en/of diensten. Zorg dat alle 5 de P’s goed goed ingevuld zijn: product, prijs, plaats, promotie en personeel.

Door een goede bedrijfspagina in te vullen zorgt u dat uw bedrijf zowel via LinkedIn als via Google beter vindbaar is. Daarnaast kunnen klanten een referentie invullen (hoor: mond-tot-mond reclame).

Tip 2: Ingebouwde applicaties
Met de inbouwde applicaties van LinkedIn kunt u uw LinkedIn profiel verrijken. Zo kunt u via polls de meningen pijlen, documenten en/of presentaties delen, laten weten welke congressen of andere bijeenkomsten u bezoekt, portfolio toevoegen en een blog toevoegen die u schrijft op uw website. Kortom, veel mogelijkheden die uw pagina zullen verrijken.

Tip 3: Interactie met de doelgroep
Alles draait om interactie. Klanten willen gehoord en begrepen worden. Zorg dat er een mogelijkheid is waar interactie plaats kan vinden. Dit kunt doen door een discussie te starten met de mensen die aangesloten zijn bij uw LinkedIn pagina. Doe dit door leuke updates, nieuwtjes, trends en andere interessante informatie te delen. De mensen in de groep kunnen hier dan weer op reageren. Het belangrijkste deel is dan dat u de reacties van klanten en afnemers in de gaten houd en hier regelmatig op reageert.

Kortom, een aantal handige tips die niet al te moeilijk uitvoerbaar zijn waarmee u uw vindbaarheid en interactieniveau kunt verhogen.