Category

Promotie materiaal

Category

Een goede presentatie kan je potentiële doelgroep omtoveren tot trouwe klanten. Of je nu op een beurs staat of een presentatie binnen de muren van je kantoor geeft: het is belangrijk om je zaken goed op orde te hebben. Met deze tips heb jij de juiste presentatie en de nodige middelen om aan nieuwe klanten te komen.

1. Zorg voor de juiste basis

Nu je dit nieuwe project op gaat pakken is het belangrijk om het vanaf het begin goed aan te pakken. Zorg voor de juiste basis en zorg ervoor dat alles tot in de puntjes verzorgd is. Kijk goed naar de details: gebruik je presentatiematerialen zoals folders en ringbanden? Je ringbanden bedrukken geeft een nóg betere en ontzettend professionele indruk. Zeker wanneer de ringbanden of presentatiematerialen mee naar huis genomen mogen worden. Je kunt deze bijvoorbeeld vullen met de presentaties en documenten zodat de potentiële klanten alles in een duidelijk pakketje hebben. Door alles tot in de details te op orde te hebben (van de soort koffie tot bedrukte presentatiemiddelen) zorg je ervoor dat je van begin tot eind een goede indruk achterlaat.

2. Kies de juiste locatie

Wat is de perfecte locatie om de presentatie te houden? Houdt de presentatie bijvoorbeeld op een plek waar de doelgroep komt (netwerkborrels, beurzen) of, wanneer je al concrete afspraken heb staan, zorg voor een goede ruimte binnen kantoor of huur een mooie, gepaste zaal. De eerste optie is om jezelf dus onder je doelgroep te begeven, terwijl je ze met de tweede optie al direct binnen de muren van je kantoor hebt.

Presentatie geven

3. Waar ga je het over hebben?

Kies het juiste onderwerp. Een goede presentatie gaat namelijk in op alle vragen en dilemma’s die de potentiële klanten zouden kunnen hebben. Laat zien dat jij de expert ben, en maak het jezelf makkelijker door zelf een onderwerp of richting te kiezen waar jij veel van weet. Doe natuurlijk ook voldoende onderzoek: jouw potentiële klanten hebben een probleem, en jij bent degene met de oplossing. Laat zien dat jij als expert precies begrijpt waar het probleem zit, en waarom jij de juiste oplossing biedt.

4. Laat het verkooppraatje achterwege

Richt jezelf op wat jij te bieden hebt, niet op wat jij in de verkoop hebt. Praat niet alleen over jezelf, je bedrijf en hoe goed jullie oplossing is. Voorzie de mensen liever van waardevolle informatie en laat ze zien dat jij het probleem waar zij een oplossing voor zoeken echt begrijpt.

5. Voeg bewijsmateriaal toe

Laat ook voldoende bewijsmateriaal in je presentatie terugkomen. Deel je ervaringen met andere klanten, hun problemen en de oplossing die jij ze hebt kunnen bieden.

25.000 m2 grond aangekocht naast het huidige pand

Simian, het moederbedrijf van de drie drukwerksites Reclameland, Drukland.nl en Flyerzone, breidt fors uit. De drukkerij in Groningen wordt aan de zijkant vergroot met een nieuwe hal. Daarvoor is zo’n 25.000 vierkante meter grond gekocht, laat eigenaar Wouter Haan weten. Begin 2020 is de nieuwe bedrijfshal operationeel. Simian gaat de extra ruimte inzetten voor het opzetten van nieuwe afdelingen en gaat zich meer focussen op grootformaat print- en drukwerk. Met deze uitbreiding wordt Simian één van de grootste drukkerijen van Nederland.

Simian groeide de afgelopen jaren flink door. Als gevolg van die enorme groei vergroot Simian ruim twee jaar na de opening het pand in Westerbroek. De drukkerij heeft 25.000 m2 grond aangekocht dat naast het huidige pand ligt. Hiermee beslaat Simian straks een drie keer zo groot pand op een grondoppervlakte van maar liefst 35.000 m2. Haan: “Met deze extra ruimte kunnen we ons blijven innoveren, ons assortiment uitbreiden en zorgen dat we de beste én snelste drukkerij van Nederland blijven.”   

Met alle investeringen van afgelopen jaren in pre- en postpress machines, de verhuizing naar een groter pand en in 2 jaar tijd van 60 naar 125 medewerkers gaan, heeft Simian een belangrijke voorsprong in de grafische industrie opgebouwd. “We zijn de enige online drukkerij met een volledig eigen productie, ‘s avonds en op zondag bereikbaar voor klanten en uniek in onze prijzen en levertijden”, zegt Haan. 

Het nieuwe gedeelte wordt gebruikt voor de afwerking van digitaal en offset drukwerk en de afdeling grootformaat. Haan: “Omdat we het pand van de grond af opbouwen, kunnen we alles zo slim mogelijk inrichten. Natuurlijk betrekken we ook de medewerkers bij dit proces, zodat we straks een prettige en efficiënte werkomgeving creëren met de beste en nieuwste machines.”

Voor de toekomst ziet Haan voldoende uitdagingen om de drie drukwerksites verder te ontwikkelen. “We zijn in Nederland en België de enige online drukkerij die écht innoveert en een eigen productiefaciliteit heeft. Onze service, ons uitgebreid productassortiment en onze bereikbaarheid maken ons sterk. Als we zo doorgroeien hebben we in 2020 zo’n 200 collega’s en verwerken we 2500 á 3000 orders per dag.”