Je hebt je eigen restaurant, misschien al jaren, misschien begin je net. Je hebt een vaste clientèle opgebouwd en weet ook voldoende hongerige en dorstige voorbijgangers te trekken. De tent zit niet altijd stampvol, maar je mag zeker niet klagen, ook niet gezien de huidige financiële tijden. Je bent tevreden met je inrichting en je bedrijfslogo. Toch speel je soms met het idee om je restaurant wat verder te personaliseren. Maar hoe pak je dat aan?

Je bedrijfslogo uitbuiten
Jouw tent is inderdaad top, maar helaas zijn de restaurants om je heen ook niet slecht. Het eten uit jouw keuken is van prima kwaliteit, maar de buren hebben ook een goede kok. Hoe zorg je er dan toch voor dat klanten jouw restaurant en duurbetaalde logo nooit meer vergeten? En dan natuurlijk het liefst zonder al te fors te moeten investeren?

Het antwoord is simpel. Laat je logo drukken op servies en menukaart. Serveer de thee op het terras en bij de lunch in stijlvol bedrukte mokken. Met iedere slok thee wordt de naam van je restaurant steviger in het geheugen van je klant verankerd.

De menukaart
Je menukaart verandert met de seizoenen. Het is een goed idee om de menumappen te vervangen zodra de kaart wijzigt. De vaste klanten zullen geprikkeld worden om het menu weer eens goed door te nemen. Ze worden verleid om eens wat nieuws te proberen, ze bestellen iets van het nieuwe aanbod, of herontdekken oude favorieten. Zo blijf je met een kleine investering interessant voor je vaste klanten en zullen ze ook in de toekomst graag bij je te gast zijn.

Redacteur

Comments are closed.