Menu
Nieuws

Je huisstijl compleet met briefpapier

Een unieke huisstijl is een absolute must voor bedrijven. Je onderscheidend vermogen begint bij de huisstijl en uitstraling van de organisatie. Het zogeheten visitekaartje van de organisatie. De 3 basisproducten waarmee je je huisstijl uit zijn visitekaartjes, briefpapier en enveloppen.

Kenmerken van de huisstijl
Behalve bedrukt briefpapier, enveloppen en visitekaartjes hebben veel bedrijven offertemappen, notitieblokjes en pennen bedrukt volgens eigen huisstijl. Zo draagt de organisatie duidelijk uit waar het voor staat. Vanzelfsprekend is het erg belangrijk dat je huisstijl goed ontwikkeld is. Een sterke huisstijl bestaat uit 5 elementen, namelijk het woordmerk, beeldmerk, typografie, kleur en kenmerkende vormen. Deze 5 samen zorgen voor herkenning bij de klant of consument.

Digitale huisstijl
Vanaf de opkomst van het internet, kregen ontwerpers een nieuwe taak: digital branding. Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf ook online uitdraagt waar het voor staat? Naast het traditionele briefpapiertje en visitekaartje moest men zich bezighouden met webdesign. Een hele andere tak van sport. Bij webshops ziet de consument de ‘digital branding’ eerder dan de ‘papieren huisstijl’.

Briefpapier en visitekaartjes
Terwijl we in het digitale tijdperk zitten blijft papier belangrijk. Visitekaartjes worden nog dagelijks uitgedeeld en briefpapier in een envelop nog regelmatig op de post gedaan. Je huisstijldrukwerk bestel je tegenwoordig makkelijk en snel online. Bestanden aanleveren, betalen en afwachten maar. Binnen een paar dagen krijg je het pakket thuisbezorgd. Online drukkerijen als Reclameland hebben het hele proces eenvoudig en snel gemaakt. Het ontwikkelen en uiten van een huisstijl is nog nooit zo makkelijk geweest!