Category

ICT

Category

Het juiste ERP-systeem vinden voor jouw bedrijf is niet eenvoudig. Wat is ERP en wat is het beste ERP-systeem? Dat het iets met productiviteit en planning te maken heeft, wist je waarschijnlijk al. De systemen zijn echter zo divers en steeds gericht op andere bedrijfsnoden en -processen, dat een pasklaar antwoord nu eenmaal onmogelijk is. Toch hoeft dat niet te betekenen dat je geen geschikt ERP-systeem vinden kan, integendeel. Onderstaande vijf tips helpen jou ERP-systemen te vergelijken en het beste ERP-systeem voor jouw organisatie op te sporen.

Vertrek vanaf de eigen noden

Het zou bijna een uitspraak van John F. Kennedy kunnen zijn: vraag niet wat een ERP-systeem voor jou kan betekenen, maar ga na wat jij van een ERP-systeem verlangt. Het lijkt de logica zelve, maar toch zien we het maar al te vaak gebeuren. Een ERP-systeem kies je steeds in functie van de eigen noden, wensen en verlangens. De functionaliteiten van dat systeem dienen daar dan ook optimaal bij aan te sluiten. Zo zal een groothandelaar kiezen voor een ERP-systeem met een focus op voorraadbeheer, terwijl men in de bouw eerder zal gaan voor een ERP-systeem met een focus op materiaalplanning. Logisch, toch?

Ga na welke ondersteuning ieder ERP-systeem biedt

Ongeacht of je kiest voor een branchespecifiek of een algemeen ERP-systeem: de implementatie ervan is lang niet altijd eenvoudig. Het gaat telkens om een ander systeem dat op een andere manier met zich laat werken. Tenzij je over een ervaren partner beschikt die jou een handje kan helpen, zal de support desk van de ERP-leverancier vaker wel dan niet een reddende engel zijn. Ga daarom steeds na of support al dan niet in de prijs begrepen is en welke diensten zij verlenen. In geval van problemen wil je nu eenmaal op een hulplijn kunnen rekenen…

Kies in functie van de bedrijfsgrootte

Als zzp’er is de bedrijfsvoering meestal nog eenvoudig te overzien en heb je geen ERP-systeem nodig. Anderzijds is een ERP-systeem er ook niet alleen voor het grootbedrijf. Ook mkb’ers kunnen tegenwoordig beroep doen op gespecialiseerde ERP-systemen. Het gaat om een gelijkaardige opbouw maar met een focus op andere behoeften. Daarom is het belangrijk om het ERP-systeem te kiezen in functie van de bedrijfsgrootte.

Ga de geschiktheid van de eigen hardware na

Er zijn nog steeds veel bedrijven die voor on-premise ERP-software kiezen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat dat voor de eigen hardware geen belemmering vormt en de IT-afdeling ook het onderhoud kan uitvoeren. Mogelijks zal je de IT-afdeling onder handen moeten nemen om alles vlot te laten verlopen. Gaan daar te grote kosten mee gemoeid? Dan zal het meestal interessanter zijn om te kiezen voor een ERP-systeem in de cloud, zo ontlast je de eigen IT-afdeling. Houd ook hiermee rekening tijdens het keuzeproces.

Vergelijk leveranciers en prijzen

Op het internet zijn er talloze tools beschikbaar om ERP-systemen te zoeken en te vergelijken. Een voorbeeld daarvan is erpoverzicht.nl. Zo kan je zelf aanduiden welke functionaliteiten niet mogen ontbreken, hoeveel budget je per gebruiker wilt vrijmaken en wat het totale budget voor het ERP-systeem is. Vertrouw wel niet blindelings op dergelijke vergelijkingstools maar neem ook zelf even contact op met ERP-leveranciers om een en ander te bespreken. Soms moet die ‘klik’ er nu eenmaal gewoon zijn.

Een recente studie van SPS had het over de hoge kost van ‘keeping the lights on’: de kostprijs om gewoon hetzelfde te blijven doen. Hoewel niemand op IT besparen wil, impliceert het tegenovergestelde dat er minder innovatiebudget overblijft. Besparen op het IT beheer zorgt er dan ook voor dat we net gerichter investeren kunnen. Maar hoe kunnen we nu juist besparen zonder structureel aan het IT beheer te raken? Er zijn voorbeelden legio. Onderstaande vier eenvoudige tips helpen jou alvast verder.

# 1. Zet in op SAM

In vele organisaties is er geen sprake van softwarebeheersing. Zo merken we bijvoorbeeld dat programma’s op alle computers geïnstalleerd worden, terwijl sommigen zelfs geen flauw benul hebben van welk nut ze dienen. Anderzijds zijn er bedrijven die maar al te graag besparen op (officiële) software, terwijl dat dan weer in hogere IT-uitgaven (én juridische kosten) kan resulteren. Via een goed licentiebeheer gaat men na welke medewerkers welke licenties nodig hebben en wat de levensduur van een programma is. Op basis van die gegevens worden dan licenties aangekocht die het best passen bij de noden van de onderneming. Ook het verlagen van de supportkosten is een belangrijk onderdeel van software asset management.

# 2.  Houd rekening met de toekomst

Bij de noodzaak van SAM haalden we het reeds aan: we houden best rekening met de levensduur van software. Ook voor hardware is dat het geval. Wees dan ook kritisch bij het vergelijken van verschillende offertes: lang niet alle hardware zal de tand des tijds immers even goed doorstaan. Verder houd je best ook rekening met zowel interne als externe ontwikkelingen opdat jouw IT-systemen altijd up-to-date zijn. Bij een adequaat SAP beheer zal je bijvoorbeeld de laatste trends op de voet moeten volgen en de IT-systemen steeds tijdig moeten actualiseren. Uiteraard geldt dat ook gewoon voor de andere domeinen van IT beheer.

# 3. Stel efficiëntie voorop

Een goed IT-systeem is één. Uiteraard moeten we het ook efficiënt inzetten. Of: het IT beheer moet misschien beter aansluiten bij de bedrijfsprocessen, afhankelijk van de gehanteerde zienswijze. Hoe dan ook kunnen we zelf een en ander doen om de efficiëntie te verhogen.

Zo heeft onderzoek uitgewezen dat een goede spamfilter in een toegenomen efficiëntie en concentratie resulteert, wat jaarlijks in een kostenreductie van duizend tot vijftienhonderd euro uitmonden kan. Ook andere eenvoudige ingrepen zijn mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan het aanbrengen van structuur in bestaande mappen of de keuze voor een Cloud First strategie om de verschillende omgevingen eenvoudiger samen te laten werken.

# 4. Bespaar op de energiekosten

Een IT-omgeving is vaak een energieverslinder en dat terwijl de energieprijzen steeds verder oplopen. Bij het opvragen van verschillende offertes zal ook het nagaan van de energiekost een interessante oefening zijn. Zo kan de gerichte vervanging van een oude monitor een jaarlijkse besparing opleveren van maar liefst 80(!) %. Volgens een gelijkaardige visie kan ook een centrale remote desktop interessant zijn om minder energie te verbruiken en de levensduur van lokale computers te verlengen.

Denk overigens ook aan structurele aanpassingen. Zo kan de in de serverruimte opgewekte warmte vaak eenvoudig hergebruikt worden voor de verwarming van het kantoorgebouw. Ook hier is een fikse energiebesparing mogelijk.

Meer bespaartips? Lees dan zeker ook deze vier tips om te besparen op ICT kosten!

Een goed business continuity plan en disaster recovery plan zijn essentieel voor organisaties. Dat business continuity en disaster recovery niet hetzelfde zijn, wil niet zeggen dat ze niets met elkaar te maken hebben. Integendeel zelfs. Omdat het verschil voor veel mensen echter onduidelijk is, leggen we het je hieronder graag uit.

Het belangrijkste verschil tussen business continuity en disaster recovery is dat business continuity naar het gehele bedrijf kijkt, terwijl disaster recovery zich op de infrastructuur en data van een bedrijf richt. Daarnaast is business continuity meer proactief, terwijl disaster recovery meer reactief is, als het incident zich al heeft voorgedaan. De overeenkomst tussen beiden is dat ze allebei proberen het bedrijf zo goed mogelijk op incidenten voor te bereiden. Disaster recovery kan een onderdeel zijn van een business continuity plan. We gaan hieronder nog iets dieper op beiden in.

Business continuity

Bij problemen of incidenten moet business continuity ervoor zorgen dat een bedrijf zo goed mogelijk kan blijven functioneren, terwijl het verlies aan omzet en productiviteit tot een minimum beperkt worden. Er moet werkruimte beschikbaar zijn, je moet bij de benodigde gegevens kunnen en communicatiemiddelen, netwerken, servers, systemen en applicaties moeten tijdens de downtime gewoon kunnen blijven werken.

Disaster recovery

Bij problemen of incidenten moet disaster recovery ervoor zorgen dat systemen zo snel mogelijk weer online zijn en zo min mogelijk data verloren gaan om de continuïteit te waarborgen. Elementen als RTO (Recovery Time Objective, de maximale duur van downtime) en RPO (Recovery Point Objective, hoe vaak je voor een herstelpunt moet kiezen) zijn daarbij erg belangrijk. Wil je maximaal 3 uur aan informatie kwijt zijn, dan moet je om de 3 uur een veilige back-up maken.

Als bedrijf is het dus verstandig zowel een business continuity plan als een distaster recovery plan te hebben. Hiermee kun je zelf aan de slag gaan maar je kunt er ook een gespecialiseerde externe partij voor inschakelen, zoals BizzCon.nl. Bij disaster recovery van BizzCon weet je zeker dat, mocht het fout gaan, alles binnen enkele minuten weer volledig op de rit is. Hoeveel tijd heeft jouw bedrijf nodig om weer volledig operationeel te zijn?

Staat uw kantoorpand of bedrijfshal vol met waardevolle apparatuur? Dan zit u niet te wachten op ongenode gasten in uw pand. Goed om te kijken of de locatie waar uw bedrijf gevestigd is ook voldoende beveiligd is.

Hieronder een aantal tips om uwbedrijf optimaal te beveiligen:

  1. Zorg dat alle ramen en deuren die open kunnen goed beveiligd zijn met erkende sloten. Vaak vereisen verzekeringsmaatschappijen dit ook. U kunt zich hierin ook laten adviseren door een gerenommeerd bedrijf. Zij kunnen een advies uitbrengen over wat de zwakke punten zijn aan uw pand en welke sloten
    waar het beste passen. U kunt kijken op deur-cilindersloten.nl om een afspraak te maken om uw pand te laten checken.
  2. Zorg voor voldoende bewakingscamera’s in en rondom het pand. Dit zorgt er vaak al voor dat inbrekers worden afgeschrikt en uw pand maar overslaan. Een tweede voordeel is dat wanneer er toch iets gebeurd wat niet klopt u beelden heeft van de inbraak en dit vergroot uiteindelijk weer de pakkans van de inbrekers.
  3. Mocht een pand gedurende lange tijd onbemand zijn is het ook verstandig om bepaalde apparatuur in een kluis te leggen. Vaak hebben inbrekers ook informatie van binnen uit een organisatie. Wanneer ze weten dat het niet zo makkelijk is om de duurdere spullen zoals pc’s, schermen, of andere zaken mee te nemen dan bedenken ze zich wellicht ook weer en slaan ze uw bedrijf over.
  4. U kunt de beveiligingscamera’s ook uitbreiden met bijvoorbeeld een alarmsysteem en deze kun je ook weer koppelen aan een beveiligingsbedrijf of politie. Zij worden dan direct gealarmeerd wanneer er onraad is bij uw pand.

Er zijn tal van mogelijkheden om uw bedrijf te beveiligen. Goed om eens over na te denken want voorkomen is altijd beter dan genezen!

Onze wereld bevindt zich steeds meer in een online omgeving. Om die reden wordt de veiligheid en beveiliging van online systeem steeds belangrijker. Als jouw business zich grotendeels online bevindt is het van groot belang om je beveiliging onder controle te hebben. Wanneer je de beveiliging van je website op orde hebt ben je beter beschermd tegen hackers. Zo kun jij veilig je dienst verlenen en kunnen je klanten of bezoekers veilig op jouw online platform terecht. Met deze handige tips voor je website zorg jij ervoor dat je te allen tijde beveiligd bent.

  1. VPS Hosting
    Waar je bij een web hosting pakket vanaf een gedeelde server werkt, heb je met Argeweb VPS hosting jouw privé server helemaal in eigen hand. Ideaal voor de website bouwers met een technische achtergrond. Zo kun je zelf kiezen of je het op Linux of Argeweb Windows VPS laat draaien en kun je ook zelf het besturingssysteem bepalen. Met VPS hosting heb je altijd grip op de beveiliging van jouw website en weet je precies wat er gaande is.
  2. SSL certificaat
    Iedere webwinkel is wettelijk verplicht een SSL certificaat te gebruiken. Dit zorgt ervoor dat persoonsgegevens zorgvuldig worden gebruikt en beveiligd onder toezien van het CPB. Verkoop je dus iets op je website? Verzeker jezelf van een SSL certificaat.
  3. Beveilig je database
    Een van de meest voorkomende aanvallen zijn de zogenaamde SQL injection Hackers vallen met SQL verzoeken de web applicatie aan om op die manier informatie uit je database te verkrijgen. Zorg dus voor extra beveiligingsmaatregelen of schakel de hulp in van een specialist om problemen in de toekomst te voorkomen.
  4. Gebruik de two-factor authentication
    Je ziet het op steeds meer websites terug: de two-factor authentication. Met deze techniek wordt er naast de standaard inloggegevens een andere code gegenereerd via een app of sms. De gebruiker wordt vervolgens verzocht om ook deze code in te vullen om in te kunnen loggen. Op deze manier kun je voorkomen dat gestolen inloggegevens worden gebruikt om in te breken op systemen.
  5. Zorg voor een regelmatige update
    Zorg ervoor dat je de versie van jouw platform (WordPress, Wix etc) regelmatig update. Op deze manier voorkom je zwakke punten in jouw online beveiliging. Hetzelfde gaat voor plug-ins of andere toegevoegde opties op de website. Door altijd met de nieuwste variant te werken weet je dat je ook altijd de nieuwste beveiligingsupdates te pakken hebt.

Mocht je zelf geen tijd hebben om regelmatig je site te updaten of je weet niet precies hoe dit moet dan kun je hiervoor vaak ook contact opnemen met je webbouwer en / of hostingpartij. Met Argeweb VPS hosting zou dit bijvoorbeeld prima kunnen.

Smartphones en tablets worden steeds veelzijdiger. Het is geen verrassing dat ze dus ook steeds meer mogelijkheden bieden voor zakelijk gebruik. Waar je eerst standaard met laptop en uitrusting op locatie kwam, kan nu veel werk gewoon opgevangen worden met smartphone of tablet. Zeker wanneer je gebruik maakt van een SIM-only abonnement kun je hiermee niet alleen veel tijd, maar ook veel geld besparen. Zit je abonnement periode er bijna op en betaal je liever wat minder? Vergelijk dan eens de SIM-only aanbieders op de website van Belwinkel. Hiermee heb je dezelfde mogelijkheden voor minder geld! Onderstaande zakelijke apps werken dan ook niet alleen op de nieuwste smartphones. Ze doen het net zo goed op een ouder model.

  1. Microsoft Office Mobile
    Onmisbaar op iedere telefoon is het standaard office document. Niet alleen kun je op deze manier toegezonden bestanden openen, maar je kan ook gemakkelijk en snel documenten maken of bewerken. Zo hoef je niet langer op kantoor te blijven maar kun je gemakkelijk onderweg de puntjes op de I zetten. Of je nu met Word, Powerpoint of Excel werkt, alle Word bestanden zijn te bewerken.
  2. iAnnotate
    Met iAnnotate kun je niet alleen PDF bestanden openen en lezen, je kan er ook direct je opmerkingen in achterlaten. Je kan tekst markeren en voorzien van aantekeningen. De app is gespecialiseerd voor smartphones maar werkt natuurlijk het gemakkelijkste op een groot scherm.
  3. Google Drive
    Je vindt de Google Drive app binnenkort niet meer op je computerscherm, maar wel standaard op bijna iedere telefoon of tablet. Het is dan ook een gemakkelijke manier om altijd en overal toegang tot je bestanden te hebben. Je kan via Google Drive ook gemakkelijk bestanden bekijken, bewerken en delen.
  4. CamScanner
    Met de CamScanner kun je uiteenlopende documenten gemakkelijk scannen. De app verbeterd de kwaliteit van zowel tekst en beeld en geeft je de mogelijkheid om scans bij te snijden. Je kan er zelfs watermerken mee toevoegen.
  5. Kayak
    De ideale app voor de zakenreis. De app bundelt alle informatie die je nodig hebt. Je vlucht, hotel, transfer en vervoer worden allemaal samengebracht en direct zichtbaar in kalendervorm.
  6. Google Analytics
    Deze handige app is niet alleen voor laptop-gebruik. Met de mobiele app kun je ook onderweg gemakkelijk je statistieken
  7. WorldCard Mobile
    Met de handige WorldCard Mobile app kun je visitekaartjes direct inscannen en alle gegevens toevoegen aan je telefoonboek. Deze betaalde app ondersteunt 20 talen en werkt samen met apps als LinkedIn, Twitter en Facebook.

 

 

Nederland dreigt weg te zakken op het gebied van (internet)connectiviteit in vergelijking met andere landen. Nederland heeft de reputatie één van de best geconnecteerde landen ter wereld te zijn, maar te weinig huishoudens en bedrijven beschikken over toekomstbestendige verbindingen. Dat kan binnen enkele jaren regionale economische groei gaan remmen en negatieve invloed hebben op het verdienvermogen van Nederland omdat de economie steeds afhankelijker is van digitale diensten. Tot die conclusie komen de IT-brancheverenigingen DHPA, Dutch Data Center Association, ISPConnect, Fiber Carrier Association en connectiviteitspecialisten Eurofiber en Juniper Networks in het rapport ‘Belang van connectiviteit voor digitale transformatie’ dat vandaag is gepubliceerd.

Een belangrijke reden dat de brancheverenigingen en hun partners aan de bel trekken, is de constatering dat er nauwelijks nog nieuwe glasvezelnetwerken worden aangelegd. Dat is in zowel verstedelijkte als minder dicht bevolkte gebieden een probleem. Met de komst van nieuwe digitale toepassingen en in de nabije toekomst vijfde generatie mobiele telefonie (5G), neemt de vraag naar hoogwaardige connectiviteit explosief toe. De brancheverenigingen en de sector willen daarom in gesprek met de overheid om te komen tot een plan van aanpak. De overheid moet een faciliterende rol op zich nemen en barrières wegnemen die de uitrol van toekomstbestendige netwerken in de weg staan, vinden de auteurs van het rapport.

Ruud Alaerds, directeur van DHPA, schetst de stand van zaken in Nederland. “Nederland staat bovenaan in allerlei internationale ranglijsten, van ‘digital readiness’ tot de kwaliteit van de digitale infrastructuur of gebruik van cloud diensten. Maar er is één vlak waar we steeds slechter op presteren, en dat is de beschikbaarheid van goede connectiviteit voor huishoudens en met name het MKB. Gezien het toenemende belang van digitalisering en digitale transformatie voor de economie is dat een zorgelijke ontwikkeling”.

“We maken allemaal dagelijks gebruik van internet en digitale diensten, maar het is maar bij weinigen bekend hoe data van A naar B komt” zegt Andrew van der Haar van de Fiber Carrier Association. “Connectiviteit is een verzamelterm voor alles wat bij transport van data komt kijken. Het gaat niet alleen om kabels en netwerken, maar ook de technieken en apparatuur die het mogelijk maken dat bijvoorbeeld een smartphone via het internet data kan verzenden naar een laptop. Met dit rapport bieden we een toegankelijk, rijk geïllustreerd overzicht van soorten netwerken en de manier waarop zij werken en hoe zij gezamenlijk het internet vormen.”

Het rapport is te downloaden op de websites van DHPA, DDA, ISPConnect, FCA en Eurofiber: https://we.tl/osStLvSSBm

Bron: ANP

Er is weinig zo vervelend als dat persoonlijke, vertrouwelijke gegevens op straat komen te liggen. Of erger nog, dat er misbruik van gemaakt wordt. Het is daarom ontzettend belangrijk uw computer(s) goed te beveiligen. We geven u graag een aantal tips om de grootste risico’s in te perken.

Antivirussoftware

Het begint uiteraard met goede antivirussoftware. Daar ontkomt u niet aan. Hier zijn verschillende kwalitatief goede programma’s voor. Dat is een goede eerste stap, maar het is slechts de basis van de beveiliging van uw pc.

Besturingssysteem updaten

Update uw besturingssysteem regelmatig, zodat u over de laatste veiligheidsmaatregelen beschikt, zoals een strengere controle van drivers. Door het systeem steeds bij te werken, houdt u malware buiten de deur. Installeer altijd alle updates, zowel de belangrijke als de minder belangrijke.

Bestanden controleren

Zet uw bestanden van bijvoorbeeld een usb-stick over naar uw computer, controleer deze dan eerst op eventuele virussen. Dat doet u door uw beveiligingssoftware een scan te laten uitvoeren. Zo neemt u geen virussen van bestanden mee naar uw computer.

Beperken van rechten

Wanneer verschillende gebruikers van dezelfde computer gebruikmaken, kunnen onveilige situaties ontstaan. Onbewust kunnen fouten gemaakt worden door onveilige software of bestanden te installeren. Door de rechten van gebruikers te beperken, bijvoorbeeld van administratorrechten naar gastgebruiker, kan niet iedereen zomaar alles installeren.

Back-up

Dit is niet zozeer een tip om uw computer beter te beveiligen, maar om te zorgen dat u goed voorbereid bent, mocht het onverhoopt toch mis gaan. Maak regelmatig een back-up van uw bestanden om te voorkomen dat u iets definitief kwijtraakt.

De juiste vernietiging en recycling

Wanneer uw computer echt afgeschreven is, wilt u die natuurlijk niet zomaar bij het straatvuil neerzetten. Het is belangrijk afgeschreven hardware vakkundig te laten recyclen. Door de data van computers en datadragers, zoals een harde schijf te vernietigen, kan er niks in verkeerde handen terechtkomen. Fijn voor u, maar ook fijn voor het milieu! Er zijn verschillende bedrijven die dat voor u kunnen doen, waaronder It-recycling.nl.

Door bovenstaande tips allemaal uit te voeren, hoeft u niet bang te zijn dat er zomaar iets met uw computer of uw gegevens gebeurt. Zo kunt u veilig en zorgeloos computeren!

Sociaal Verantwoord Ondernemen; de maatschappelijke verantwoordelijkheid die wij dragen om op een duurzame manier met onze maatschappij om te gaan… het maakt tegenwoordig onderdeel uit van het beleid in vele organisaties. We weten allemaal dat het belangrijk is om hieraan ons steentje als organisatie bij te dragen. Het moet geen opgave zijn dit te bewerkstelligen, maar als een rode draad door de bedrijfsprocessen lopen.

Paperless Office
Is hoeverre is de maatschappij gebaat bij een papierloze werkomgeving? Een gevolg van papierloos werken is, uiteraard, een reductie in het papierverbruik. Dat houdt in dat er minder bomen gekapt worden aangezien het papierverbruik daalt of zelfs eindig is.

Het feit dat we in de papierloze organisatie de printers en multifunctionals veel minder zullen belasten wordt door onze moeder aarde ook weer gewaardeerd. Het eindeloze kopiëren is tevens niet meer aan de orde, we kunnen zaken immers digitaal met elkaar delen.

De aanleiding, of een interessant gevolg?
Een papierloze- of papierarme organisatie wordt normaliter omarmt omdat hiermee efficiencyslagen gemaakt kunnen worden. Efficiënter en effectiever werken kan gerealiseerd worden door een digitale werkomgeving. Steeds vaker werken organisaties flexibel en is het van belang dat informatie te allen tijde geraadpleegd kan worden. Of u nu op kantoor werkt, bij een klant of vanuit huis bijvoorbeeld. Informatie moet steeds vaker gedeeld worden en dat gaat in digitale vorm nu eenmaal veel efficiënter. Dat dit op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen voordelen met zich meebrengt is een waardevol gevolg.

Wat nu?
Hoe creëer je die papierloze omgeving als de lades en archieven nog vol liggen met papier? I-FourC is specialist in digitalisering en externe archivering en kan u hierbij ondersteunen. Het dynamische gedeelte van het papieren archief dat u vaak nodig heeft laat u digitaliseren en op een veilige manier digitaal toegankelijk maken. Het archief dat u niet meer veelvuldig nodig heeft laat u extern opslaan in het zwaarbeveiligde pand van I-FourC. Iets nodig? Vraag het eenvoudig aan via Scanning on Demand. Zo digitaliseert u alleen datgene wat u daadwerkelijk nodig heeft.

Betrouwbaar. Eenvoudig. Veilig.