Menu
Marketing

Folders drukken nog steeds de moeite waard

Drukwerk dat uit één blad of meerdere bladen bestaat en één of meerdere keren gevouwen is… Folders, wie kent ze niet? De folder is al eeuwenoud, maar nog altijd in trek. Zo vallen er wekelijks ruim dertig folders in de brievenbus en dit aantal stijgt nog steeds licht blijkt uit een klein onderzoek van drukkerij Reclameland. Het op zoek gaan naar mooie aanbiedingen en het bekijken van het assortiment is een heuse sport voor (vooral vrouwelijk) Nederland.

Onderscheidend stukje drukwerk
De meeste folders worden gevouwen tot een boekje dat niet groter is dan A5 formaat (148,5 x 210 mm). Maar naast de standaard kiest men ook voor verschillende vouwwijzes. Bijvoorbeeld folders met een zigzagvouw, wikkelvouw of een twee-breuk luikvouw. Genoeg manieren dus om een folder extra opvallend te maken. Sowieso is een folder onderscheidend van ander drukwerk in boekvorm. Het bevat namelijk meerdere pagina’s, maar is niet gebonden.

Toenemende waardering voor folders
Folders worden vaak gebruikt voor reclame of interessante informatie. Deze gratis folders zijn meestal voor algemeen publiek en vind je regelmatig op de deurmat of in openbare gelegenheden. Folders die geadresseerd zijn, richten zich juist wel op een specifieke doelgroep. Vaak is het doel van het verspreiden van folders de naamsbekendheid vergroten, de lezer te enthousiasmeren voor het productassortiment of uit te nodigen voor een bepaald event. Omdat de kwaliteit van folders steeds hoger wordt, is de waardering voor folders volgens de lezer toegenomen. Folders drukken en verspreiden loont dus zeker!