Category

Eigen Zaak

Category

Wanneer je voor de eerste keer personeel moet werven, is dat het signaal dat het goed gaat met jouw onderneming. Toch gaat zo’n groeifase vaak gepaard met een aantal kopzorgen. Naast ondernemer word je immers ook een werkgever. En als werkgever rust er een grote verantwoordelijkheid op jouw schouders. Die verantwoordelijkheid begint eigenlijk al bij het vinden van personeel dat bij jouw onderneming past. Enkel zo kan je op lange termijn de tevredenheid garanderen. Maar hoe doe je dat, personeel vinden dat bij jouw onderneming past? Van zelf op zoek gaan tot het beroep doen op een executive search bureau: het kan allemaal.

Schets vooraf een profiel

Natuurlijk kan je lukraak aan het werven gaan en wachten tot de ‘klik’ er komt, maar efficiënt is dat zeker niet. Maak daarom vooraf reeds een schets van hoe een ideaal personeelslid er figuurlijk uit hoort te zien. Denk verder dan de opleidingsgraad of de aantoonbare ervaring, maar houd ook rekening met de kwaliteiten en eigenschappen. Moet het personeelslid stressbestendig zijn? Moet hij of zij een gemene opmerking van een klant kunnen slikken? Doe dat ook omgekeerd: maakt het überhaupt iets uit of het personeelslid al dan niet sociaal is of goed is met computers? Kortom: ken de vacature en je kent het gewenst profiel. 

Selecteer geschikte wervingskanalen

Hoewel alles start bij het kennen van de ideale kandidaat, zal die kandidaat zich daarom nog niet vanzelf aanbieden. Het vinden van een geschikt personeelslid kan soms een huzarenwerk lijken. En dat is ook logisch: de arbeidsmarkt is de afgelopen jaren fors gewijzigd en sollicitanten gaan op een totaal andere manier op zoek naar werk.

Wanneer je het gewenste profiel kent, is het echter al een stuk eenvoudiger om de geschikte kandidaat op te sporen. Een jonge twintiger met interesse in softwareontwikkeling zal nu eenmaal andere vakbladen lezen dan een ervaren jurist, dat is de logica zelve. Ga vooraf na welke kanalen je dient te gebruiken om een geschikte kandidaat op te sporen, welke tone of voice je zal hanteren en met welke USP’s je de kandidaat zal overtuigen om voor jouw bedrijf te kiezen.

Misschien toch maar hulp inschakelen?

Het vinden van een geschikte kandidaat is beslist geen eitje. Zeker indien je hoge eisen stelt of ook de kennis van de kandidaat op de proef wenst te stellen, is dat het geval. Hier is het dan ook aangewezen om beroep te doen op een uitzendbureau. Het risico bestaat echter dat het uitzendbureau minder zicht heeft op de onderneming en dus minder gericht op zoek gaat. Daarom geef je al jouw vooronderzoek maar beter concreet door. Voor het vinden van uitvoerend personeel is het beroep doen op zo’n uitzendbureau zelden een probleem. Bij leidinggevend personeel is het echter uitkijken geblazen.

De laatste jaren merken we dan ook dat executive search Nederland weet te veroveren, vooral omdat zij de link tussen de organisatie en de geschikte kandidaat des te beter leggen. Wil je het wervings- en selectieproces niet volledig zelf uitvoeren maar toch de zekerheid hebben dat het juiste talent jouw onderneming bereikt? Dan is een executive search bureau zeker een goed idee.

Voordat je uitgenodigd wordt op een sollicitatiegesprek, dien je een CV op te stellen, die eruit springt. Het maken van een CV is niet moeilijk, maar om je te onderscheiden van de rest kan een lastige opgave zijn. Denk eraan dat er vaak meerdere kandidaten zijn, met dezelfde achtergrond, die solliciteren op een functie. Zorg ervoor dat je niet onderop de stapel terecht komt. Hoe doe je dat? Dat lees je in deze blog.

#1 Zorg dat alles erin staat

Allereerst is het belangrijk dat alle algemene punten in je CV staan. Zo dienen: je voor- en achternaam, geboortedatum, woonplaats en telefoonnummer erin te staan. Daarna stel je jezelf voor d.m.v. een persoonlijk stukje. Vervolgens dienen je werkervaring en opleidingen naar voren te komen. Vergeet ook vooral relevante cursussen niet die je hebt opgedaan bij je vorige baan of op jouw opleiding.

#2 Begin met een quote

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” – Thomas Edison. Zodra je je persoonlijke stukje begint met een quote, heb je de aandacht van de lezer. Kies een quote uit die jou typeert en het ijs is gebroken. Op die manier leert het bedrijf je beter kennen en het is eens iets anders dan een standaard stukje. De quote kan ook humor bevatten, zolang je maar dicht bij jezelf blijft.

#3 Creativiteit doet overwinnen

Zoals we inmiddels weten; zullen er hoogstwaarschijnlijk meerdere kandidaten zijn die solliciteren op de functie. Daardoor moet de lezer zien dat jij veel tijd hebt gestoken in het maken van je CV. Het oog wil ook wat, dus laat je creativiteit de vrije loop. Ga er eens een dag voor zitten en maak er wat moois van. Let er wel op dat alle basiselementen erin staan en dat het duidelijk leesbaar blijft. Zo kun je met CV-templates spelen en je CV laten opvallen.

#4 Speel in op de vacaturetekst

Zodra je goed inspeelt op de vacature, zul je sneller uitgenodigd worden op een sollicitatiegesprek. Solliciteer je voor een online marketing-functie? Dan is het relevanter om een bijbaan als blogger te benoemen dan een baantje in de bediening. Voor een sales-functie zal het baantje in de bediening relevanter zijn, je kunt namelijk goed werken onder druk. Hetzelfde geldt voor opleidingen en cursussen. Zet alleen relevante opleidingen op je CV. Heb je een relevante minor gevolgd die relevant is aan de vacature? Vergeet die er vooral niet op te zetten.

#5 Video-CV

Wil jij het anders aanpakken dan anderen? Maak dan een video-CV van maximaal twee minuten. Indien je een video-CV maakt, laat je zien dat geen dertien-in-een-dozijn bent. Je kunt ook direct laten zien wie je bent. Zodra het bedrijf je ziet, hebben ze een duidelijker beeld van jou dan wanneer je een tekst-CV maakt. Je kunt zelfs je sollicitatiebrief maken d.m.v. een video.

Dankzij de bovenstaande tips is de kans een stuk groter dat jouw CV niet onderaan de stapel terecht komt. Een creatief CV zal het namelijk beter doen dan een standaard CV.

Deze blog is aangeleverd door YoungCapital.

De zakelijke sim only markt trekt sinds afgelopen jaar enorm aan. Sowieso is de sim only markt in zijn geheel keihard groeiende en focussen alle mobiele providers zich maximaal op sim only abonnementen. Vergelijkingswebsite Simonlycheck.nl verwacht een stijging van maar liefst 35% van de zakelijke contracten met alleen een simkaart, sim only. Hoe heeft simonlyhcheck.nl als relatief nieuwe speler hier strategisch gezien zo snel op kunnen inspelen? Het antwoord: Groeien in 1 Niche →  Uitbreiding van jouw netwerk →  connecties tot Primeurs!

De zakelijke markt was altijd een ondergeschoven kindje binnen de “sim only markt”, maar dit is nu veranderd. Providers als Vodafone, KPN en T-mobile zetten vol in op de uniek vormgegeven zakelijke sim only contracten.

Eigenaar van de website simonlycheck.nl, Wesley Kelder, is tevens eigenaar van de grootste prepaid telecomwebsite van Nederland www.prepaidsimkaart.net. Kelder en zijn bedrijf vertellen ons hoe je verschillende sales en marketing strategieën met elkaar kan combineren tot kleine en grote successen.

Kelder zit al 9 jaar in de telecombranche en krijgt regelmatig primeurs als informatie. Dit heeft niet te maken met het feit dat hun zo groot zijn binnen de sim only markt, maar er zijn erg sterke banden en connecties opgedaan binnen de niche “prepaid”. Door de grote aanvoer van prepaid sales is Kelder een bekende naam geworden in de wandelgangen van providers. Dit is de hoofdreden van succes: doe de juiste connecties op, zelfs binnen een niche om later omhoog te klimmen naar een bredere markt.

Voordat de zakelijke sim only markt losbarstte heeft Kelder van een tweetal mobiele providers op voorhand informatie gekregen over toekomstige ontwikkelingen. Hier heeft zijn bedrijf dus mooi op weten in te spelen met de redelijk nieuwe website simonlycheck.nl wat per direct zijn “tropische vruchten” afwerpt. Een half jaar voordat de zakelijke sim only markt aantrok konden bedrijven op voorhand al informatie inlezen over een zakelijke sim only op simonlycheck.nl.

Het grote voordeel die hiermee wordt opgedaan is vanuit het perspectief: Zoekmachine Optimalisatie. Binnen iets langer dan een half jaar tijd heeft de website Simonlycheck het voor elkaar weten te krijgen om als kleine speler hoog in Google te komen tussen de gevestigde orde.

De learning hierin is: Gebruik je netwerk voor informatie, maar wanneer deze informatie ontvangen, gebruik je platformen als Google om hier potentiële klanten mee op te vangen via zoekmachine optimalisatie.

Wat kunnen wij leren van dit verhaal? Kortom, “wordt goed in een specifieke niche binnen een grote markt, groei hierin en betrek vervolgens de grotere markt. De learnings en connecties die je opdoet in het proces van groei binnen de eerst gekozen niche, zijn de waardevolle wapens om de grote markt met de “big boys” concurrerend te betreden!” – Aldus Wesley Kelder

Kenmerkend voor veel ondernemers is dat ze het liefst zoveel mogelijk zelf doen. Maar begint bij jou ook een gezonde privé-werkbalans zoek te raken? Ben je teveel tijd kwijt met zaken die je net zo goed door een of meerdere medewerkers uit zou kunnen laten voeren? Personeel in dienst nemen is voor veel ondernemers een grote stap. Niet alleen omdat je niet alleen meer voor je eigen inkomen hoeft te zorgen, maar er ook bij iemand anders weer iedere maand brood op de plank moet komen. En dan hebben we het nog niet eens over de extra administratie die er bij komt kijken en het risico dat je loopt als de medewerker ziek wordt. De oplossing? Payroll.

Wat is payroll precies?

Bij payroll besteed je niet alleen je salarisadministratie uit, maar neemt het payrollbedrijf de medewerker(s) in dienst. Zij zijn de juridische werkgever, en nemen op die manier de arbeidsrechtelijke risico’s over. Je blijft echter wel zelf verantwoordelijk voor het zoeken naar en aannemen van nieuw personeel (handig: Vijf tips voor het afnemen van een sollicitatiegesprek), salarisonderhandelingen en het voeren van beoordelings- en functioneringsgesprekken. Ook houd je je bij payroll natuurlijk wel zelf bezig met het regelen van de interne dagelijkse gang van zaken op de werkvloer binnen je onderneming.

Loop minder risico als ondernemer

Het eerst voordeel van payrolling hebben we hierboven eigenlijk al genoemd. Doordat jij niet de directe werkgever bent van personeel, loop je minder risico. Zo hoef je je bijvoorbeeld geen zorgen te maken over verzekeringen en loondoorbetalingen in geval van ziekte of arbeidsongeschiktheid. Ook ben je geen tijd en geld kwijt aan eventuele ontslagprocedures.

Minder administratie, meer ondernemen

Een payrollbedrijf neemt je een hoop administratie uit handen. Zo hoef je je niet meer bezig te houden met het verzorgen van arbeidsovereenkomsten, de verwerking van CAO- en wetswijzigingen en het bijhouden van de salarisadministratie dus. Zo krijg je niet meer te maken met de aangiftes of facturen van de Belastingdienst, het UWV, de Arbodienst en diverse pensioenafdrachten en verzekeringen. Zo ben jij minder tijd kwijt met je administratie, waardoor je meer tijd hebt om echt te ondernemen.

Flexibel personeel voor je onderneming

Zeker bij een groeiend bedrijf hebben veel ondernemers behoefte aan flexibel inzetbaar personeel. Maar als ze medewerkers zelf in dienst nemen, mist deze flexibiliteit. Een werkgever mag een medewerker namelijk maar drie tijdelijke contracten binnen twee jaar tijd aanbieden. Payroll biedt een hoop meer flexibiliteit. Je mag dan medewerkers namelijk zes contracten binnen vier jaar tijd aanbieden.

Tip: wist je trouwens al dat payrolling niet alleen mogelijk is bij tijdelijke contracten, maar ook bij contracten voor onbepaalde tijd? Ook als je onderneming zo gegroeid is dat er constant genoeg werk is voor medewerkers kun je deze voor onbepaalde tijd inzetten, maar heb je nog steeds minder administratie en minder risico.

Het ondernemerschap is iets wat veel mensen aanspreekt. Het starten van een eigen bedrijf, eigen baas zijn. In 2017 groeide het aantal ondernemingen met 3% en steeg daarmee naar een recordaantal van 1.832.812.

Redenen waarom mensen er voor kiezen om een eigen onderneming te starten zijn onder andere:

  1. Je bent eigen baas en je bepaalt zelf welke keuze je maakt
  2. Verwachting van een grotere vergoeding voor de werkzaamheden, maar er zijn ook meer (financiële) risico’s voor een eigen ondernemer dan voor iemand in loondienst
  3. Sneller en flexibeler zijn dan bij een baan in een grote organisatie
  4. Het opbouwen van iets voor later. Een spaarpotje voor de oude dag!

Wel zijn er als zelfstandig ondernemer ook wat aandachtspunten waar je natuurlijk ook rekening mee moet houd. Zo is bijvoorbeeld het afsluiten van een lening wat lastiger, maar gelukkig vandaag de dag al veel makkelijker dan een aantal jaar geleden. Het makkelijkst is het wanneer je als ondernemer beschikt over jaarcijfers van de afgelopen 3 jaar. Hier kijkt een geldverstrekker namelijk naar om te zien hoe stabiel het inkomen is en hoe groot de kans dus is dat je de verstrekte lening ook terug kunt betalen. Naast de jaarcijfers wordt er ook gekeken naar de persoonlijke situatie van de ondernemer zelf.

Lenen voor zelfstandige ondernemers is dus zeker mogelijk. Er kan gekozen worden voor een persoonlijke lening, maar bijvoorbeeld ook voor een doorlopend krediet.

Wat voor jouw een verstandige keuze ligt heel erg aan het doel waar je de lening voor wilt gebruiken. Is het bijvoorbeeld voor de aanschaf van een auto dan is een persoonlijke lening met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar verstandig. Zo voorkom je dat de lening doorloopt terwijl de economische levensduur van het aangeschafte product al voorbij is.

Daarnaast is het goed om verschillende leningen met elkaar te vergelijken  er kan namelijk nog al wat verschil zitten in de voorwaarden die een krediet verstrekker stelt aan het verstrekken van lening. Zo kunnen rentepercentages verschillen, maar ook of u wel of niet in aanmerking komt voor de lening.

Maar mogelijkheden zijn er zeker!

Binnen enkele maanden zal de Inspectie SZW opnieuw met het bericht komen dat er nog te veel arbeidsongevallen gebeuren. De cijfers zijn dan ook niet rooskleurig. Inspectie SZW roept al langer op om actie te ondernemen. Maar wat kun je nu zoal doen om de veiligheid in jouw onderneming te verhogen? Hieronder vind je vijf tips voor het verhogen van de veiligheid in jouw onderneming.

# 1. Zet in op preventie

Voorkomen is nog steeds beter dan genezen. Een helm biedt bijvoorbeeld wel bescherming, maar het is toch belangrijker om het vallen van materialen te voorkomen of medewerkers op pakweg de gevaren van het lopen onder een ladder te wijzen. Dit doe je onder andere door preventieve opleidingen te organiseren, een degelijk onthaal van nieuwe werknemers te voorzien, veiligheidsstickers te gebruiken, veiligheidsvoorschriften op te leggen en een sluitend controlesysteem te ontwikkelen. Natuurlijk voorzie je daarbovenop ook gewoon de nodige persoonlijke beschermingsmiddelen.

# 2. Voorkom schade als het toch misloopt

Verkeerd moment, verkeerde plaats? Als het toch misloopt, beperk je maar beter de gevolgen van het ongeval. Dit kan je doen door veiligheidsnetten op te hangen of andere curatieve middelen zoals EHBO-kisten en beschermingsmiddelen te voorzien. Onderzoek overigens alle ongevallen opdat je in de toekomst gerichte maatregelen kan treffen. Door van ongevallen te leren, verhoog je op lange termijn de veiligheid in jouw onderneming.

# 3. Optimaliseer de machinebeveiliging

Vooral bij een ouder machinepark is deze tip niet onbelangrijk. Ga na welke beveiligingsmechanismen aanwezig zijn en bestudeer uiteraard ook de wetgeving en de toepasselijke richtlijnen. Denk hiernaast ook zelf aan potentiële gevaren en hoe je hierop kan inspelen. Zo vervang je het klassieke relais van jouw machines maar beter door een veiligheidsrelais. Bij een gewone relais kunnen de mechanische contacten immers verkleven, waardoor de noodstop niet meer functioneert. Dit kan dramatische gevolgen hebben. Bij een veiligheidsrelais heb je dat risico niet. Analyseer op een gelijkaardige manier de andere aanwezige beveiligingsmiddelen.

# 4. Investeer in brandveiligheid

Te veel bedrijven negeren nog de risico’s van een brand. Dit terwijl er jaarlijks toch wel zo’n zes- tot achtduizend bedrijfsbranden plaatsvinden. Gelukkig kan je zelf een en ander doen om branden te voorkomen. Breng bijvoorbeeld de brandbare materialen in kaart en grijp in waar nodig. Klassieke gordijnen vervang je maar beter door brandwerende gordijnen. Hiernaast check je ook de elektriciteitsbedrading en voorzie je rookmelders, brandblussers en andere middelen om de gevolgen van zo’n brand te beperken.

Loopt het toch grondig mis? Dan kan je uiteraard rekenen op jouw brandplan dat bovendien minstens jaarlijks werd ingeoefend door de personeelsleden. Zo hoeft niemand in een brand achter te blijven.

# 5. Denk ook aan nieuwe dreigingen

Nieuwe technologieën en gewijzigde maatschappelijke omstandigheden kunnen ook vernieuwde dreigingen inluiden. Wanneer er in jouw onderneming bijvoorbeeld toxische of explosieve chemicaliën aanwezig zijn, is er een verhoogd risico op terrorisme. Maar denk bijvoorbeeld ook aan bedrijven die proefdieren gebruiken. Zij zijn een populair doelwit voor dierenrechtenactivisten.

Als bedrijf moet je jouw personeel ook beschermen tegen dergelijke externe dreigingen. Laat bezoekers en leveranciers zich bijvoorbeeld aanmelden en beperk het aantal sleutels die in omloop zijn. Ook structurele maatregelen zoals veiligheidsscans, consortiumbewaking, veiligheidssystemen en specifieke opleidingen kunnen de veiligheid in jouw onderneming verhogen.

Een aansprakelijkheidsverzekering zal de schade verzekeren die jij of medewerkers per ongeluk aan een ander hebben toegebracht. Hierbij gaat het om zowel materiële schade als om lichamelijk letsel. Denk bijvoorbeeld eraan als je hond een buurvrouw bijt of per ongeluk de dure vaas van de buren om zal stoten. Je wilt natuurlijk niet plotseling een groot geldbedrag uitgeven om dit te kunnen dekken. Er zijn twee vormen van aansprakelijkheidsverzekering: een aansprakelijkheidsverzekering voor alleenstaanden of een gezinsdekking.

Ook de mensen die met jou mee wonen zijn dus verzekerd. Mochten zij dus schade toebrengen aan een ander,  dan komen de kosten uit jou zak. Een aansprakelijkheidsverzekering kan dus van groot belang zijn. Maar niet alleen particulieren zijn verzekerd, ook ondernemers kunnen een verzekering aansluiten, hierbij spreekt men van bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.

Wat is een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering?

Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering beschermt je tegen claims wanneer jij als ondernemer schade veroorzaakt bij een ander, of als iemand door jouw toedoen een letsel oploopt. De bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering vergoedt dan de kosten. Ook als de schade is veroorzaakt door jouw medewerkers of uitzendkrachten.

Met de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering kun je dus voorkomen dat je voor zware financiële lasten komt te staan. De bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering biedt dekkingen voor het bedrijf zelf, de werkgevers, de producten die er worden gemaakt en ook milieuaansprakelijkheid.

Deze bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering dekt schade die jij of je werknemers hebben veroorzaakt aan andere  personen of producten. Het gaat hierbij om schade tijdens activiteiten binnen het bedrijf. Denk maar aan een werknemer die tijdens werk uren een ongeluk krijgt.

 Wat vergoedt een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering?

De bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering beschermt je als je aansprakelijk gesteld wordt voor onder andere:

  • verwonding van personen
  • schade aan iemand anders zijn spullen
  • schade door een gebrek in een product
  • schade die werknemers elkaar toebrengen of oplopen

Voordelen van het hebben van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering

Zo zie je dat ook op de werkvloer er ongelukken kunnen ontstaan. Naast een veilige werkomgeving is het dus ook handig om een verzekering af te sluiten. Wees voorbereid om onvoorziene gebeurtenissen of dat iemand een schadeclaim indient. Enkele voordelen van de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering zijn:

  • geen onvoorziene kosten
  • een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afgestemd op het bedrijf
  • een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afgestemd op de individuele wensen en eisen van de verzekerde
  • uitgebreide risicoanalyse en preventieadvies op maat mogelijk
  • werelddekking ook mogelijk, denk hierbij aan werknemers die op zakenreis moeten voor een bedrijfstraining

Een veilige werkplek alleen is niet voldoende, zo zie je dat ook een verzekering aansluiten zijn voordeel heeft. Een verzekering kan er dus voor zorgen dat de schade van ongevallen gedekt wordt.

Per dag brengen we gemiddeld zo’n 8 uur per dag door op ons werk. Bij een zittend beroep betekend dit dat we zo’n 7 uur per dag op onze bureaustoel zitten. Belangrijk dus dat deze u goede ondersteuning biedt tijdens de werkdag.

Een goede bureaustoel kan er enerzijds voor zorgen dat we fit blijven tijdens onze werkdag en anderzijds zorgt een goede zithouding er ook voor dat de kans op overbelasting en bijvoorbeeld rugpijn tot een minimum beperkt wordt.

Mochten de bureaustoelen op uw kantoor niet voldoen dan is het zeker aan te raden nieuwe bureaustoelen aan te schaffen. U zult merken dat medewerkers productiever zijn gedurende de dag en ze ook minder snel afwezig zijn door ziekte gerelateerd aan spieren of gewrichten.

Belangrijk is wel om de bureaustoel per medewerker uit te zoeken. Iedereen heeft namelijk een eigen zithouding en dit zorgt er weer voor dat een stoel op andere plekken  moet ondersteunen.

Dus laat de persoon waar de bureaustoel voor bedoeld is ook zelf testen.

Onderstaande punten zijn van belang wanneer u zit:

  1. Zorg dat de positie ten opzichte van het beeldscherm klopt. Uw ogen moeten op dezelfde hoogte zijn als de bovenkant van uw scherm. op deze manier hoeft u uw nek niet te buigen bij het kijken naar het scherm. Ook de afstand tot het scherm is belangrijk. De ideale afstand van het scherm is 45-70 cm.
  2. De bovenrug moet voldoende steun krijgen van de stoel en zorg dat schouders ontspannen zijn.
  3. Ook armen en polsen moeten voldoende ondersteuning krijgen en moeten in een hoek van 90 graden zijn ten opzichte van het lichaam. Op deze manier heeft u een ontspannen zithouding
  4. Onderrug: zit volledig tegen de rugleuning om ook de onderrug te ondersteunen.
  5. Heupen en onderlichaam: ‘plak’ jezelf als het ware volledig tegen de rugleuning aan voor een rechte houding.
  6. Knieën en onderbenen: knieën mogen het zitvlak van de stoel niet raken en moeten in een hoek van 90 tot 110 graden gebogen zijn.
  7. Zithoogte en voeten: voeten moeten plat op de grond kunnen rusten.

Het beste is dus om de diverse stoelen te testen om te kijken welke stoel het best passend is. Kijk voor mogelijkheden bij de bureaustoelen van Albeka.nl heeft u een passende stoel gevonden probeer deze dan gedurende twee weken uit. Dan kunt u zelf ervaren of uw houding hiermee verbeterd wordt en u dus fitter en gezonder uw werkdag doorbrengt.

In een steeds drukker wordende markt met nieuwe startups en gevestigde merken is het lastig om top of mind te blijven bij uw bestaande klanten en om meer naamsbekendheid te creëren bij potentiëlen nieuwe klanten. Een goed doordacht marketingplan is dan ook onmisbaar om er voor te zorgen dat een klant bij een bepaald type product gelijk aan uw onderneming denkt in plaats van aan die van de concurrent.

Kernwoorden bij een goed marketingplan zijn herhaling en herkenbaarheid. De potentiële of bestaande klant moet regelmatig in contact komen met uw producten en mogelijkheden. Graag ook op onverwachte momenten. Dit zorgt er voor dat de klant een bepaalde gebeurtenis koppelt aan uw product en dit zo beter kan onthouden.

Buiten de bekende reclame mogelijkheden, zoals het plaatsen van een online campagne of een advertentie in een blad kunt u er ook voor kiezen om merchandise te laten ontwikkelen dat u op verschillende moment kunt uitdelen op plekken waar u doelgroep komt. Denk bijvoorbeeld aan festivals of een drukke winkelstraat waar u leuke gadgets passend bij u product uitdeelt.

Let hierbij wel op of het op de plek die u voor ogen heeft wel is toegestaan om zaken uit te delen. Soms is het namelijk noodzakelijk een vergunning aan te vragen. Doe dit dan ook. U wilt natuurlijk niet dat een positieve actie een negatieve lading krijgt, omdat u de zaken niet op orde heeft.

Op welke plek u welke vergunning nodig heeft verschilt per gemeente. Informeer dus bij de gemeente waar u de actie wilt uitzetten wat er wel en niet is toegestaan.

Hieronder een aantal items die mensen graag ontvangen:

Laat de gadgets bedrukken met uw logo en NAW gegevens, zodat het altijd duidelijk voor de ontvanger van wie het afkomstig is en het op deze manier ook een reclamefunctie heeft.

Cadeautjes weggeven zal zeker bijdragen aan een grotere naamsbekendheid en een positief gevoel bij uw onderneming of product.