Category

Eigen Zaak

Category

200-jarig merk viert jubileum met unieke actie voor ondernemers

Peugeot bestaat dit jaar 200 jaar. De gebroeders Peugeot startten hun onderneming in 1810. Het waren bevlogen ondernemers, eerst met zagen, gereedschappen, hoepelrokken en koffiemolens, later met fietsen en daarna met auto’s en bedrijfsauto’s. Ondernemers zijn de motor van de economie, aldus de gebroeders Peugeot. Daarom viert Peugeot Bedrijfsauto’s haar 200-jarig jubileum met meer dan 10% korting voor ondernemers. Voor een droomstart van je nieuwe bedrijf. Of een mooie impuls in je huidige onderneming.

Peugeot Bedrijfsauto’s Profit+
Peugeot biedt tot 31 december meer dan 10% korting op al haar bedrijfsauto’s. Daarnaast biedt ze een Financial Lease actietarief van slechts 2%. Financial Lease is een aantrekkelijke manier om een nieuwe Peugeot bedrijfsauto te financieren. Voor ondernemers is dit vaak interessanter dan koop. Alle ondernemers kunnen profiteren van de Profit+ modellen van Peugeot: een lage prijs + scherpste financieringsaanbod in de markt + Optiway, het uitgebreide onderhoudscontract met verlengde garantie.

Voor iedere ondernemer de ideale bedrijfsauto

Peugeot heeft voor iedere ondernemer de ideale bedrijfsauto. Geheel op maat, naar alle specifieke wensen van zijn of haar bedrijf. Er zijn vier modellen: Bipper, Partner, Expert en Boxer.

Bipper
Bipper heeft een laadvolume tot 2,5m3 en een laadvermogen tot 635kg. Verder is de 75pk HDi motor standaard uitgerust met een roetfilter en Stop & Start. Deze versie heeft een CO2-uitstoot van 113 g/km en voldoet aan de Euro 5-norm.

Profit+-versie: normale prijs 10.590 Euro, nu 9.500 Euro. Voordeel: 1.090 Euro.

Partner
Partner heeft een laadvolume van 3,3 tot 3,7m3 en een laadvermogen van 547 tot 811 kg. Ook leverbaar met een 90pk HDi met roetfilter.

Profit+-versie met 75pk: normale prijs 12.390 Euro, nu 10.495 Euro. Voordeel: 1.895 Euro.

Expert
Expert heeft een laadvolume van 5 tot 7 m3 en een laadvermogen van 1.025 tot 1.225kg. Uitgerust met motoren van 90, 120, 136 of 163pk, waarvan de drie sterkste met roetfilter zijn. Tevens leverbaar als dubbel cabine.

Profit+-versie met 90pk HDi: normale prijs 18.000 Euro, nu 14.995. Voordeel: 3.005 Euro.

Boxer
Boxer heeft een laadvolume van 8 tot 22m3 en een laadvermogen 1.000 tot 1.894kg. De auto is uitgerust met HDi-motoren met 100, 120, 145 of 160pk, de laatste twee met  roetfilter.

Profit+-versie met 100pk HDi: normale prijs 19.810 Euro, nu 17.495 Euro. Voordeel 2.315 Euro.

Optiway-programma

Met Optiway Pro kan de ondernemer kiezen voor een aantrekkelijk onderhoudscontract:

– 3 jaar garantie in plaats van 2 jaar

– Reparatie en onderhoudscontract (100.000km/60mnd)

Bipper                  1,5 cent/km

Partner                2,0 cent/km

Expert                  2,5 cent/km

Boxer                   3,5 cent/km

– Contante korting (bovenop de reeds scherpe Profit+ prijs)

Bipper                  250 Euro

Partner                500 Euro

Expert                  700 Euro

Boxer                   1000 Euro

Optiway Pro Basis is standaard op iedere Peugeot bedrijfsauto. Een uitgebreide selectie van het bedrijfsautogamma is te zien bij Peugeot Experience in Breukelen of bij één van de Peugeot Professional Centers.

De ondernemers van Feliz!, Instinct Lighting en Nazava Water Filters kunnen worden gerekend tot de grote kanshebbers van de businessplan competitie Ondernemen Zonder Grenzen. Dit liet NCDO vandaag weten. Tijdens het finale event op 11 november in het Rabobank Duisenberg Auditorium te Utrecht, wordt bekendgemaakt of zij een investering in de wacht slepen. De Investeerdersclub heeft minimaal 100.000 euro gereserveerd voor de meest kansrijke ondernemers. Momenteel zijn negen serieuze investeerders in gesprek met de drie ondernemers. In totaal stuurden 77 ondernemers een plan in. De Rabobank stelt nog eens 10.000 euro aan een van hen beschikbaar voor het plan met de meeste sociale impact.

Ondernemen Zonder Grenzen is een initiatief van Business in Development, het bedrijfslevenprogramma van NCDO in samenwerking met onder andere BiD Network, Droomzaken (De Investeerdersclub) en de Rabobank. De wedstrijd, die in mei van dit jaar startte, daagde Nederlandse ondernemers uit een businessplan te schrijven dat er in slaagt zowel een winstgevend als duurzaam bedrijf te starten in Afrika, Azië of Latijns-Amerika. Hieraan ligt de gedachte ten grondslag dat in ontwikkelingslanden nog volop marktkansen zijn. En bovendien lokale bedrijvigheid de werkgelegenheid en economische vooruitgang stimuleert.

De finalisten
De onderneming Feliz! van Manon de Bruijn opereert in Brazilië en produceert kleden van gebruikte autobinnenbanden en restleer. Guido van Hofwegen van Nazava Water Filters wil verder uitbreiden om schoon drinkwater voor iedereen toegankelijk te maken in Indonesië. Hij levert waterfilters die aangepast kunnen worden op de lokale situatie en beschikbare productiematerialen. Het bedrijf van Anton Brunt, Instinct Lighting zorgt voor straatverlichting op zonne-energie. Op de lantaarnpalen is ruimte voor goed zichtbare reclame die verkocht wordt aan grote bedrijven die hun merkbekendheid willen vergroten.

Event
Op het event zijn investeerders aanwezig met interesse in duurzame en winstgevende businessplannen in Afrika, Azië of Latijns-Amerika. Ook zijn er Nederlandse ondernemers met toekomstige internationale ambities en uiteraard de deelnemers aan de bussinessplan competitie. De dagvoorzitter is Jort Kelder. Kaarten zijn verkrijgbaar via www.ondernemenzondergrenzen.nl.

Stel, je bent eigenaar van een webshop en moet 35 kostbare vazen versturen naar klanten door heel Nederland. Welk vervoersbedrijf bel je op? Ervaring leert dat medewerkers bij veel ondernemingen door de (reclame)bomen het bos niet meer kunnen zien. Er wordt als gevolg hiervan steeds vaker  gekozen voor de bekende multinationale merken die beweren alles te kunnen. Deze ‘alleskunners’ bieden  de klant graag één loket (one-door-shopping) waar alle transporten besteld kunnen worden. Echter, dit is niet altijd de beste keuze. 

Massavervoer heeft weinig tijd per zending.
Vrijwel alle internationale grote merken zijn maar op één gebied specialist: het massavervoer van honderdduizenden pakketten tegen de laagste prijs. De overige diensten worden wel aangeboden maar niet zelf uitgevoerd. Dat vervoer wordt uitbesteed aan gespecialiseerde  onderaannemers die ingehuurd worden tegen de laagste meest uitgeknepen prijs, waarvan het voordeel  lang niet altijd ten goede komt aan de opdrachtgever. Als standaard bij zo’n massa-pakketten-netwerk een ingehuurde bezorger voor de eindaflevering minder dan één euro per pakket betaald krijgt, wat verwacht u dan van kwaliteit van zo’n aflevering?

MKB vervoerder vaak onderschat!
Zodra u goederen heeft die qua gevoeligheid, omvang,  gewicht of waarde niet in die ‘main stream’ van pakketten passen, dan is een onderzoek naar de mogelijkheden van andere transporteurs heel zinvol. Veel  MKB bedrijven in het vervoer zijn uitstekend  in staat zich heel flexibel aan de servicevraag van elke opdrachtgever aan te passen. Daar waar er niet honderdduizenden, maar tientallen of honderdtallen zendingen worden gecombineerd  is er per definitie meer aandacht [lees: tijd]voor uw zending. Natuurlijk is dat vervoer met veel minder afleverstops op de kilometer wel iets duurder, maar u kunt ook  preciezere afspraken maken over hoe er bij het afleveradres gehandeld moet worden. Dit vaak onderschatte aflevermoment is wel het tweede commerciële contactmoment tussen afnemer en leverancier. Daar kan u op beoordeeld worden en dat biedt dan ook mogelijkheden.

Aflevermoment is uw visitekaartje!
Een aantal MKB transportbedrijven, zoals ACE Courier te IJsselstein, Kuppens Koeriersdiensten uit Eindhoven en Alfa Courier uit onder andere Zwolle, Nijmegen en Rotterdam bieden  een alternatief. Voor opdrachtgevers met dagelijks minimaal 10 zendingen die wat meer aandacht nodig hebben, wat gevoeliger zijn, wat groter of wat waardevoller, vervoeren zij vanaf € 35 naar elk adres in Nederland precies op tijd (just-in-time) met alle noodzakelijke aandacht.

Q-Groupage: vervoer met wat extra’s!
Als er bij aflevering even een schroefje moet worden aangedraaid of bijvoorbeeld een zending uit de verpakking moet worden gehaald is de nieuwe expressedienst ‘Q-groupage’ dé oplossing. ‘Groupage-Expresse Q biedt in tegenstelling tot de meeste pakketvervoerders een laat afhaalmoment en een 100% aflevergarantie de volgende werkdag tegen een ‘vlak’ eenheidstarief. Ook grotere, breekbare, meer zorgvragende zendingen, die buiten het spectrum van de standaard pakketservice liggen worden meegenomen’,  legt Martijn Spijkers van Alfa Koerier uit.

Zwolle, 3 november – Het Financieele Dagblad heeft gisteravond in Zwolle de Gouden FD Gazellen Awards 2010 uitgereikt aan de zes snelst groeiende ondernemingen van Gelderland en Overijssel. Het is het zevende jaar dat het Financieele Dagblad deze verkiezing organiseert. De winnaars in Gelderland zijn Max Ernst B.V., Kleertjes.com B.V. en ForFarmers Group B.V. De winnaars in Overijssel zijn Stichting Buurtzorg Nederland, Rood Wit Blauw Holding B.V. en Rollecate B.V.

De zes bekroonde bedrijven komen voor op de landelijke FD Gazellen-ranglijst 2010, die Het Financieele Dagblad op 24 november a.s. publiceert. Deze lijst komt tot stand op basis van de gedeponeerde omzetcijfers gemeten over de laatste drie jaar (2007 t/m 2009). Dit jaar kwamen 267 bedrijven in aanmerking voor vermelding op de landelijke FD Gazellen-ranglijst.

Tijdens de bijeenkomst in Zwolle kregen de zes winnaars uit handen van Louis Hoeks, Chef FD Entrepreneur, de Gouden FD Gazellen Award 2010 overhandigd. “Er zijn dit jaar door het zware weer van 2009 beduidend minder FD Gazellen. Toch is er volop reden voor optimisme. De ondernemers die wel snel wisten te groeien zijn ware uitblinkers. Bovendien is een flinke meerderheid van hen positief over komend jaar. Daarmee lijken weer zonniger tijden aan te breken”, aldus Louis Hoeks van Het Financieele Dagblad.

In de regio’s Gelderland en Overijssel hebben ondernemers het afgelopen jaar moeilijk gehad. Het aantal FD Gazellen is deze twee regio’s fors teruggelopen van 123 in 2009 naar 46 dit jaar, blijkt uit onderzoek van de krant. Met name in Overijssel was de terugval groot. De bouw- en transportsector kampen nog met zware marktomstandigheden, terwijl de food-agro-industrie weinig hinder hebben ondervonden. Hoewel de bedrijvigheid dit jaar licht is aangetrokken, zijn ondernemers gematigd positief over de toekomst. Zij denken dat het ergste achter de rug is, maar rekenen niet op snel economisch herstel.

Criteria FD Gazellen
Om in aanmerking te komen voor de eervolle FD Gazellen Award, moeten bedrijven aan specifieke criteria voldoen. Alleen bedrijven die van 2007 tot en met 2009 een omzetgroei van 20% of meer hebben laten zien en in 2009 een positief bedrijfsresultaat hebben geboekt, kunnen een Award winnen.

FD Gazellen zijn er in drie categorieën: klein (omzet 100.000 tot 2 mln euro), middelgroot (omzet 2 mln tot 30 mln euro) en groot (30 mln euro of meer).

De bedrijven met het hoogste groeicijfer in hun categorie worden onderscheiden met de eervolle Gouden FD Gazellen Award.

Gelderland
Categorie klein:
Gouden FD Gazelle 2010: Max Ernst B.V. (Arnhem), verlenen van psychische hulp, 204% omzetgroei (2007 t/m 2009).

Categorie middelgroot:
Gouden FD Gazelle 2010: Kleertjes.com B.V. (Doetinchem), online verkoop van baby- en kinderkleding, 240% omzetgroei (2007 t/m 2009).

Categorie groot:
Gouden FD Gazelle 2010: ForFarmers Group B.V. (Lochem), productie en handel in (meng)voeders, 225% omzetgroei (2007 t/m 2009).

Overijssel
Categorie klein:
Gouden FD Gazelle 2010: Stichting Buurtzorg Nederland (Almelo), aanbieden van buurtzorg, 3683% omzetgroei (2007 t/m 2009).

Categorie middelgroot:
Gouden FD Gazelle 2010: Rood Wit Blauw Holding B.V. (Almelo), leveren van waterzuiveringsystemen, 99% omzetgroei (2007 t/m 2009).

Categorie groot:
Gouden FD Gazelle 2010: Rollecate B.V. (Staphorst), productie van ramen, deuren en gevels, 31% omzetgroei (2007 t/m 2009).

Over FD Gazellen Awards
Met de FD Gazellen Awards wil Het Financieele Dagblad ondernemerschap stimuleren en de aandacht vestigen op bedrijven die in Nederland snel in omzet groeien. Daarnaast brengt Het Financieele Dagblad met het onderzoek het Nederlandse ondernemerschap in de verschillende provincies in kaart. Gedurende de hele maand november berichten Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio na iedere bijeenkomst over de FD Gazellen 2010. Het Financieele Dagblad sluit op 24 november af met een bijlage ‘Ondernemen in Nederland’. Hierin staat ook de landelijke FD Gazellen-ranglijst 2010.

De FD Gazellen Awards 2010 is een initiatief van Het Financieele Dagblad, in samenwerking met Graydon Nederland, en wordt mede mogelijk gemaakt door ABN Amro, KPMG en SAP Nederland.

Accounts- en administratiekantoren laten voordeel liggen in het efficiënt delen van betrouwbare informatie. Slechts een klein percentage van de accountants maakt gebruik van nieuwe elektronische mogelijkheden om bijvoorbeeld vanuit de boekhouding direct aangiftes van de belasting voor hun relaties te verzorgen, ondervindt Twinfield, marktleider in online boekhouding. Om dit te verhogen en maximaal efficiencyvoordeel voor ondernemers te behalen lanceert Twinfield een XBRL-ready certificatie. XBRL is een rapportagestandaard die het elektronisch uitwisselen van betrouwbare gegevens via het internet vergemakkelijkt.

‘Slechts een klein percentage van de accountants doet op een efficiënte manier belastingaangifte en dit moet verhoogd worden’, aldus André Kwakernaat, oprichter en CTO van Twinfield.  ‘Bij dit lage aantal is niemand gebaat, de overheid en de ondernemers niet.’

Steven Luitjens, directeur Logius, dienst digitale overheid van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, ondersteunt het belang van E-aangifte met behulp van de standaardisatie. ‘XBRL is  internationaal de weg die landen gaan, om die reden hebben wij ervoor gekozen en hiermee wordt de uitvoering stellig eenvoudiger en efficiënter.’
 
Kwakernaat vult aan: ‘Niet alleen op het gebied van belastingaangifte is voordeel te behalen maar ook op het gebied van het verwerken van jaarcijfers of het doorgeven van de financiële rapportage naar de bank. Met behulp van onze XBRL-ready certificatie, waarmee we klanten optimaal begeleiden in de voorbereiding, verwachten wij dat binnen drie jaar 88 procent van al onze klanten de XBRL standaard zal adopteren. Deze verandering leidt zoals gezegd tot meer efficiency bij het verwerken van administraties waardoor ruimte wordt gecreëerd voor adviesuren voor de ondernemer.’ 

Overheidsprogramma
XBRL, eXtensible Business Reporting Language, wordt geïmplementeerd door de overheid middels het Standaard Business Reporting (SBR) programma en is een open standaard voor het samenstellen en elektronisch uitwisselen van business rapportages en gegevens via het internet. Wil een kantoor optimaal profiteren van een standaard als deze dan dient zij de gehele verwerkingsketen efficiënt  te hebben ingericht en hier zijn vaak nog veel verbeteringen te behalen. Een goede voorbereiding is doorslaggevend en daarom biedt Twinfield kantoren een programma aan waarbij zij zich XBRL-ready kunnen laten certificeren. Kantoren kunnen online een XBRL scan uitvoeren waaruit blijkt in hoeverre een kantoor al gereed is om het certificatieprogramma in te gaan.

 Over Twinfield
Twinfield International N.V. is marktleider op het gebied van online boekhouden in Europa. Op dit moment worden er meer dan 80.000 administraties via Twinfield gevoerd in 22 landen. Online boekhouden via Twinfield richt zich op flexibel boekhouden voor zowel kleine- als grote organisaties. Hierbij wordt op een efficiënte, veilige en directe manier informatie gedeeld met een administratie- of accountantskantoor. Voor meer informatie zie http://www.twinfield.nl.

Een wetsvoorstel om het aantal koopzondagen te verruimen wordt mogelijk nog voor het eind van het jaar door de Tweede Kamer geloodst.

De Raad van State heeft geen opmerkingen over het voorstel van D66 en GroenLinks. Hierdoor kan de wet al direct na het zomerreces in de Tweede Kamer worden behandeld.

Het wetsvoorstel komt er op neer dat niet de rijksoverheid bepaalt hoeveel koopzondagen er in een gemeente zijn, maar de gemeenten zelf. Zij moeten zelf afwegen of koopzondagen wel in het belang zijn van de lokale middenstand en of de lokale bevolking er op zit te wachten. Momenteel ligt een voorstel van het demissionaire kabinet om de koopzondagen juist te beperken nog bij de Eerste Kamer.

D66-Kamerllid Boris van der Ham vindt het niet meer dan logisch dat de Raad van State geen aanpassingen voorstelt. “Iedereen is voor ons plan: Detailhandel Nederland, MKB Nederland, werkgeversvereniging VNO-NCW en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten.”

ChristenUnie-Kamerlid Cynthia Ortega-Martijn riep donderdag op het aantal koopzondagen juist verder in te perken. Zij hekelt het feit dat alle winkelcentra in een tot toeristisch bestempelde stad op zondag open mogen. Ook als deze aan de rand van de stad liggen.

Bron: nuzakelijk.nl

Bijna een derde van de werknemers vindt de sfeer op het werk beter wanneer de baas met vakantie is. Dat blijkt uit een peiling van Nationalevacaturebank.nl onder ruim 1000 Nederlanders.

Tijdens de vakantie van de werkgever grijpt tien procent de kans om zelf weinig werk te verrichten. Ook grijpt tien procent de periode aan om zich te profileren door taken van de baas gedeeltelijk over te nemen.

Mark Borgman van Nationalevacaturebank.nl: “Als de spreekwoordelijke kat van huis is, voelen werknemers zich toch vrijer. Het is opvallend om te zien dat een deel dan achterover gaat leunen, terwijl een ander deel zich juist extra inzet.”

De helft van de ondervraagde werknemers is niet tevreden over het werk dat collega’s overnemen tijdens de vakantie. 21 procent geeft zelfs aan eigenlijk niet op vakantie te kunnen, omdat de kwaliteit van het overgenomen werk te slecht is. Drie jaar geleden lag datzelfde percentage op 28 procent. “De daling wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat de vakantiegangers nu veel beter via mobiele telefoons e-mailcontact met hun collega’s kunnen onderhouden,” aldus Borgman.

Een op vier werknemers ergert zich aan collega’s in de vakantieperiode. De grootste ergernis is het verlaagde werktempo, gevolgd door extra drukte en het aanhoren van vakantieverhalen.

Bron: nuzakelijk.nl