Category

Eigen Zaak

Category

Het ondernemerschap is iets wat veel mensen aanspreekt. Het starten van een eigen bedrijf, eigen baas zijn. In 2017 groeide het aantal ondernemingen met 3% en steeg daarmee naar een recordaantal van 1.832.812.

Redenen waarom mensen er voor kiezen om een eigen onderneming te starten zijn onder andere:

  1. Je bent eigen baas en je bepaalt zelf welke keuze je maakt
  2. Verwachting van een grotere vergoeding voor de werkzaamheden, maar er zijn ook meer (financiële) risico’s voor een eigen ondernemer dan voor iemand in loondienst
  3. Sneller en flexibeler zijn dan bij een baan in een grote organisatie
  4. Het opbouwen van iets voor later. Een spaarpotje voor de oude dag!

Wel zijn er als zelfstandig ondernemer ook wat aandachtspunten waar je natuurlijk ook rekening mee moet houd. Zo is bijvoorbeeld het afsluiten van een lening wat lastiger, maar gelukkig vandaag de dag al veel makkelijker dan een aantal jaar geleden. Het makkelijkst is het wanneer je als ondernemer beschikt over jaarcijfers van de afgelopen 3 jaar. Hier kijkt een geldverstrekker namelijk naar om te zien hoe stabiel het inkomen is en hoe groot de kans dus is dat je de verstrekte lening ook terug kunt betalen. Naast de jaarcijfers wordt er ook gekeken naar de persoonlijke situatie van de ondernemer zelf.

Lenen voor zelfstandige ondernemers is dus zeker mogelijk. Er kan gekozen worden voor een persoonlijke lening, maar bijvoorbeeld ook voor een doorlopend krediet.

Wat voor jouw een verstandige keuze ligt heel erg aan het doel waar je de lening voor wilt gebruiken. Is het bijvoorbeeld voor de aanschaf van een auto dan is een persoonlijke lening met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar verstandig. Zo voorkom je dat de lening doorloopt terwijl de economische levensduur van het aangeschafte product al voorbij is.

Daarnaast is het goed om verschillende leningen met elkaar te vergelijken  er kan namelijk nog al wat verschil zitten in de voorwaarden die een krediet verstrekker stelt aan het verstrekken van lening. Zo kunnen rentepercentages verschillen, maar ook of u wel of niet in aanmerking komt voor de lening.

Maar mogelijkheden zijn er zeker!

Binnen enkele maanden zal de Inspectie SZW opnieuw met het bericht komen dat er nog te veel arbeidsongevallen gebeuren. De cijfers zijn dan ook niet rooskleurig. Inspectie SZW roept al langer op om actie te ondernemen. Maar wat kun je nu zoal doen om de veiligheid in jouw onderneming te verhogen? Hieronder vind je vijf tips voor het verhogen van de veiligheid in jouw onderneming.

# 1. Zet in op preventie

Voorkomen is nog steeds beter dan genezen. Een helm biedt bijvoorbeeld wel bescherming, maar het is toch belangrijker om het vallen van materialen te voorkomen of medewerkers op pakweg de gevaren van het lopen onder een ladder te wijzen. Dit doe je onder andere door preventieve opleidingen te organiseren, een degelijk onthaal van nieuwe werknemers te voorzien, veiligheidsstickers te gebruiken, veiligheidsvoorschriften op te leggen en een sluitend controlesysteem te ontwikkelen. Natuurlijk voorzie je daarbovenop ook gewoon de nodige persoonlijke beschermingsmiddelen.

# 2. Voorkom schade als het toch misloopt

Verkeerd moment, verkeerde plaats? Als het toch misloopt, beperk je maar beter de gevolgen van het ongeval. Dit kan je doen door veiligheidsnetten op te hangen of andere curatieve middelen zoals EHBO-kisten en beschermingsmiddelen te voorzien. Onderzoek overigens alle ongevallen opdat je in de toekomst gerichte maatregelen kan treffen. Door van ongevallen te leren, verhoog je op lange termijn de veiligheid in jouw onderneming.

# 3. Optimaliseer de machinebeveiliging

Vooral bij een ouder machinepark is deze tip niet onbelangrijk. Ga na welke beveiligingsmechanismen aanwezig zijn en bestudeer uiteraard ook de wetgeving en de toepasselijke richtlijnen. Denk hiernaast ook zelf aan potentiële gevaren en hoe je hierop kan inspelen. Zo vervang je het klassieke relais van jouw machines maar beter door een veiligheidsrelais. Bij een gewone relais kunnen de mechanische contacten immers verkleven, waardoor de noodstop niet meer functioneert. Dit kan dramatische gevolgen hebben. Bij een veiligheidsrelais heb je dat risico niet. Analyseer op een gelijkaardige manier de andere aanwezige beveiligingsmiddelen.

# 4. Investeer in brandveiligheid

Te veel bedrijven negeren nog de risico’s van een brand. Dit terwijl er jaarlijks toch wel zo’n zes- tot achtduizend bedrijfsbranden plaatsvinden. Gelukkig kan je zelf een en ander doen om branden te voorkomen. Breng bijvoorbeeld de brandbare materialen in kaart en grijp in waar nodig. Klassieke gordijnen vervang je maar beter door brandwerende gordijnen. Hiernaast check je ook de elektriciteitsbedrading en voorzie je rookmelders, brandblussers en andere middelen om de gevolgen van zo’n brand te beperken.

Loopt het toch grondig mis? Dan kan je uiteraard rekenen op jouw brandplan dat bovendien minstens jaarlijks werd ingeoefend door de personeelsleden. Zo hoeft niemand in een brand achter te blijven.

# 5. Denk ook aan nieuwe dreigingen

Nieuwe technologieën en gewijzigde maatschappelijke omstandigheden kunnen ook vernieuwde dreigingen inluiden. Wanneer er in jouw onderneming bijvoorbeeld toxische of explosieve chemicaliën aanwezig zijn, is er een verhoogd risico op terrorisme. Maar denk bijvoorbeeld ook aan bedrijven die proefdieren gebruiken. Zij zijn een populair doelwit voor dierenrechtenactivisten.

Als bedrijf moet je jouw personeel ook beschermen tegen dergelijke externe dreigingen. Laat bezoekers en leveranciers zich bijvoorbeeld aanmelden en beperk het aantal sleutels die in omloop zijn. Ook structurele maatregelen zoals veiligheidsscans, consortiumbewaking, veiligheidssystemen en specifieke opleidingen kunnen de veiligheid in jouw onderneming verhogen.

Een aansprakelijkheidsverzekering zal de schade verzekeren die jij of medewerkers per ongeluk aan een ander hebben toegebracht. Hierbij gaat het om zowel materiële schade als om lichamelijk letsel. Denk bijvoorbeeld eraan als je hond een buurvrouw bijt of per ongeluk de dure vaas van de buren om zal stoten. Je wilt natuurlijk niet plotseling een groot geldbedrag uitgeven om dit te kunnen dekken. Er zijn twee vormen van aansprakelijkheidsverzekering: een aansprakelijkheidsverzekering voor alleenstaanden of een gezinsdekking.

Ook de mensen die met jou mee wonen zijn dus verzekerd. Mochten zij dus schade toebrengen aan een ander,  dan komen de kosten uit jou zak. Een aansprakelijkheidsverzekering kan dus van groot belang zijn. Maar niet alleen particulieren zijn verzekerd, ook ondernemers kunnen een verzekering aansluiten, hierbij spreekt men van bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.

Wat is een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering?

Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering beschermt je tegen claims wanneer jij als ondernemer schade veroorzaakt bij een ander, of als iemand door jouw toedoen een letsel oploopt. De bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering vergoedt dan de kosten. Ook als de schade is veroorzaakt door jouw medewerkers of uitzendkrachten.

Met de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering kun je dus voorkomen dat je voor zware financiële lasten komt te staan. De bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering biedt dekkingen voor het bedrijf zelf, de werkgevers, de producten die er worden gemaakt en ook milieuaansprakelijkheid.

Deze bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering dekt schade die jij of je werknemers hebben veroorzaakt aan andere  personen of producten. Het gaat hierbij om schade tijdens activiteiten binnen het bedrijf. Denk maar aan een werknemer die tijdens werk uren een ongeluk krijgt.

 Wat vergoedt een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering?

De bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering beschermt je als je aansprakelijk gesteld wordt voor onder andere:

  • verwonding van personen
  • schade aan iemand anders zijn spullen
  • schade door een gebrek in een product
  • schade die werknemers elkaar toebrengen of oplopen

Voordelen van het hebben van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering

Zo zie je dat ook op de werkvloer er ongelukken kunnen ontstaan. Naast een veilige werkomgeving is het dus ook handig om een verzekering af te sluiten. Wees voorbereid om onvoorziene gebeurtenissen of dat iemand een schadeclaim indient. Enkele voordelen van de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering zijn:

  • geen onvoorziene kosten
  • een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afgestemd op het bedrijf
  • een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afgestemd op de individuele wensen en eisen van de verzekerde
  • uitgebreide risicoanalyse en preventieadvies op maat mogelijk
  • werelddekking ook mogelijk, denk hierbij aan werknemers die op zakenreis moeten voor een bedrijfstraining

Een veilige werkplek alleen is niet voldoende, zo zie je dat ook een verzekering aansluiten zijn voordeel heeft. Een verzekering kan er dus voor zorgen dat de schade van ongevallen gedekt wordt.

Per dag brengen we gemiddeld zo’n 8 uur per dag door op ons werk. Bij een zittend beroep betekend dit dat we zo’n 7 uur per dag op onze bureaustoel zitten. Belangrijk dus dat deze u goede ondersteuning biedt tijdens de werkdag.

Een goede bureaustoel kan er enerzijds voor zorgen dat we fit blijven tijdens onze werkdag en anderzijds zorgt een goede zithouding er ook voor dat de kans op overbelasting en bijvoorbeeld rugpijn tot een minimum beperkt wordt.

Mochten de bureaustoelen op uw kantoor niet voldoen dan is het zeker aan te raden nieuwe bureaustoelen aan te schaffen. U zult merken dat medewerkers productiever zijn gedurende de dag en ze ook minder snel afwezig zijn door ziekte gerelateerd aan spieren of gewrichten.

Belangrijk is wel om de bureaustoel per medewerker uit te zoeken. Iedereen heeft namelijk een eigen zithouding en dit zorgt er weer voor dat een stoel op andere plekken  moet ondersteunen.

Dus laat de persoon waar de bureaustoel voor bedoeld is ook zelf testen.

Onderstaande punten zijn van belang wanneer u zit:

  1. Zorg dat de positie ten opzichte van het beeldscherm klopt. Uw ogen moeten op dezelfde hoogte zijn als de bovenkant van uw scherm. op deze manier hoeft u uw nek niet te buigen bij het kijken naar het scherm. Ook de afstand tot het scherm is belangrijk. De ideale afstand van het scherm is 45-70 cm.
  2. De bovenrug moet voldoende steun krijgen van de stoel en zorg dat schouders ontspannen zijn.
  3. Ook armen en polsen moeten voldoende ondersteuning krijgen en moeten in een hoek van 90 graden zijn ten opzichte van het lichaam. Op deze manier heeft u een ontspannen zithouding
  4. Onderrug: zit volledig tegen de rugleuning om ook de onderrug te ondersteunen.
  5. Heupen en onderlichaam: ‘plak’ jezelf als het ware volledig tegen de rugleuning aan voor een rechte houding.
  6. Knieën en onderbenen: knieën mogen het zitvlak van de stoel niet raken en moeten in een hoek van 90 tot 110 graden gebogen zijn.
  7. Zithoogte en voeten: voeten moeten plat op de grond kunnen rusten.

Het beste is dus om de diverse stoelen te testen om te kijken welke stoel het best passend is. Kijk voor mogelijkheden bij de bureaustoelen van Albeka.nl heeft u een passende stoel gevonden probeer deze dan gedurende twee weken uit. Dan kunt u zelf ervaren of uw houding hiermee verbeterd wordt en u dus fitter en gezonder uw werkdag doorbrengt.

Mag je binnenkort een nieuwe leaseauto uitkiezen? Samen met ALD Automotive hebben we 6 slimme tips opgesteld waar je op kunt letten bij het uitzoeken van een leaseauto zodat deze past binnen de leasenorm en binnen jouw eigen budget.

1: Waardevaste opties

Metallic lak, climate control, een automatische versnellingsbak en lederen bekleding zijn waardevaste opties die invloed hebben op de leaseprijs van een auto. Maar ook een ingebouwd navigatiesysteem heeft een gunstige invloed op de leaseprijs omdat de restwaarde van een auto met deze opties vaak hoger uitvalt. De afschrijving is namelijk de grootste kostencomponent van een leaseauto, dus restwaarde verhogende opties en accessoires zijn interessant om te kiezen.

2: De eigen bijdrage

De leaseauto wordt vaak ook privé gebruikt. De werkgever kan daarom haar werknemers vragen een eigen bijdrage voor de leaseauto te betalen. Als de eigen bijdrage is benoemd als bijdrage wegens privégebruik, dan kan de bijtelling worden verlaagd met het bedrag van deze eigen bijdrage. Mag je je zakelijke leaseauto niet privé gebruiken? Lease privé om ook in je vrije tijd de voordelen van leasen te ervaren.

3: Looptijd

Autokosten (zoals afschrijving en rente) worden verdeeld over de looptijd van het leasecontract. Zo kan het zijn dat een duurdere leaseauto wel binnen de leasenorm valt als er een langere looptijd van het contract wordt afgesloten.

4: Occasion lease

Leaseauto’s komen vaak eerder terug, omdat een werknemer bijvoorbeeld uit dienst gaat. Deze (tweedehands) leaseauto’s kan je dan als occasion leasen. Vaak is het dan mogelijk een grotere auto te kiezen die binnen het leasebudget valt, doordat de auto tegen een scherp tarief aangeboden wordt. Daarnaast kan je deze leaseauto snel rijden omdat hij immers op voorraad is en behoort een kortere looptijd van het contract tot de mogelijkheden. Een bijkomend voordeel kan zijn dat de bijtelling lager uitvalt omdat de auto al eerder op kenteken is gezet.

5: De elektrische auto

Een volledig elektrische auto kan diverse voordelen hebben. Deze auto’s hebben een bijtelling van slechts 4 procent*. Er zijn momenteel al meerdere modellen met een flinke actieradius (+200km) zoals de Kia e-Niro, Nissan Leaf, Renault Zoe en de Opel Ampera-e. Goed om te weten is dat je jouw leasecontract kunt uitbreiden met een zgn. vakantieauto. Hiervoor reserveer je maandelijks een klein bedrag waarmee je enkele weken per jaar de elektrische leaseauto inwisselt voor een auto met een onbeperkte range en/of een klasse groter.

6: Houd de leaseaanbiedingen in de gaten

Een leaseauto met een upgrade pakket of in een lease-uitvoering, heeft net even wat extra opties en vaak tegen een scherp tarief. Lease zakelijk door deze aanbiedingen in de gaten te houden om zo te profiteren van extra opties en/of korting.

*(Let wel; volgende jaar verandert de fiscale bijtelling op elektrische leaseauto’s deels. Het verlaagde bijtellingspercentage van 4% geldt tot € 50.000,- van de catalogusprijs, daarboven geldt het algemene bijtellingspercentage van 22%.)

In een steeds drukker wordende markt met nieuwe startups en gevestigde merken is het lastig om top of mind te blijven bij uw bestaande klanten en om meer naamsbekendheid te creëren bij potentiëlen nieuwe klanten. Een goed doordacht marketingplan is dan ook onmisbaar om er voor te zorgen dat een klant bij een bepaald type product gelijk aan uw onderneming denkt in plaats van aan die van de concurrent.

Kernwoorden bij een goed marketingplan zijn herhaling en herkenbaarheid. De potentiële of bestaande klant moet regelmatig in contact komen met uw producten en mogelijkheden. Graag ook op onverwachte momenten. Dit zorgt er voor dat de klant een bepaalde gebeurtenis koppelt aan uw product en dit zo beter kan onthouden.

Buiten de bekende reclame mogelijkheden, zoals het plaatsen van een online campagne of een advertentie in een blad kunt u er ook voor kiezen om merchandise te laten ontwikkelen dat u op verschillende moment kunt uitdelen op plekken waar u doelgroep komt. Denk bijvoorbeeld aan festivals of een drukke winkelstraat waar u leuke gadgets passend bij u product uitdeelt.

Let hierbij wel op of het op de plek die u voor ogen heeft wel is toegestaan om zaken uit te delen. Soms is het namelijk noodzakelijk een vergunning aan te vragen. Doe dit dan ook. U wilt natuurlijk niet dat een positieve actie een negatieve lading krijgt, omdat u de zaken niet op orde heeft.

Op welke plek u welke vergunning nodig heeft verschilt per gemeente. Informeer dus bij de gemeente waar u de actie wilt uitzetten wat er wel en niet is toegestaan.

Hieronder een aantal items die mensen graag ontvangen:

Laat de gadgets bedrukken met uw logo en NAW gegevens, zodat het altijd duidelijk voor de ontvanger van wie het afkomstig is en het op deze manier ook een reclamefunctie heeft.

Cadeautjes weggeven zal zeker bijdragen aan een grotere naamsbekendheid en een positief gevoel bij uw onderneming of product.

Wie op zoek is naar een bedrijfsfinanciering kan kiezen uit een zakelijke lening of een zakelijke krediet. Wat zijn de verschillen en welke kies je?

Wie de bank binnenstapt voor een bedrijfsfinanciering heeft 2 keuzemogelijkheden: een zakelijke lening of een zakelijk krediet. Afhankelijk van je financieringsvraag is 1 van beide geschikt.

Zakelijke lening

Een zakelijke lening kies je voor een investering in je bedrijf. De economische levensduur van de investering bepaalt daarbij de looptijd van de lening. Zakelijke leningen kunnen 1 jaar lopen, maar ook 25 jaar.

Gedurende de looptijd heb je een vaste rente. De maandelijkse kosten blijven dus gelijk. Een zakelijke lening los je lineair af. Je hebt dus ook geen restschuld aan het einde van de looptijd.

Een zakelijke lening is een langlopende lening en daarmee vergelijkbaar met een hypotheek. En net als de hypotheekrente, is de rente voor een zakelijke lening momenteel historisch laag. Een belangrijk verschil is dat je eenmalig een afsluitprovisie betaalt. Ook kunnen aan aflossen kosten verbonden zijn.

Zakelijk krediet

Met een zakelijk krediet kies je voor meer financiële flexibiliteit. Dit kun je gebruiken voor kortlopende financieringen zoals debiteuren en voorraden. Je sluit een zakelijk krediet tot 1 jaar tegen een variabele rente.

Binnen een kredietlimiet dat je met de bank hebt afgesproken, kun je flexibel geld opnemen en boetevrij aflossen. Een zakelijk krediet is te vergelijken met een doorlopend krediet. Ook deze vorm van geld lenen biedt extra bestedingsruimte.

Een zakelijk krediet is niet hetzelfde als factoring. In plaats van flexibel geld opnemen en aflossen, wordt bij factoring een voorschot betaald op door jou opgestelde factoren.

Voorwaarden afhankelijk van je onderneming

Hoeveel je kunt lenen en tegen welke voorwaarden, is afhankelijk van je onderneming. Banken vragen hoelang je ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel. Startende ondernemers kan bijvoorbeeld worden gevraagd om een deel eigen geld in te brengen bij het startkapitaal. Ondernemingen die langer dan 1 jaar bestaan en een goed trackrecord hebben hebben ruimere leenmogelijkheden.

Voor zowel een zakelijke lening als een zakelijk krediet kan een borgstelling gevraagd worden. Deze kunt uzelf geven, maar ook uw partner of iemand anders.

Bent u op zoek naar een nieuwe bedrijfswasmachine? Dan wilt u natuurlijk wel een machine kopen die perfect aansluit op uw wensen. Als u dit wilt dan zijn er een aantal punten waar u op moet letten. In deze blog vertellen wij u hier meer over.

Een industriële of professionele wasmachine?

Als u op zoek gaat naar een wasmachine voor uw bedrijf dan komt u waarschijnlijk twee verschillende types tegen: een professionele en een industriële wasmachine. Een professionele wasmachine is, zoals de naam het eigenlijk al zegt, geschikt voor professioneel gebruik. U kunt hiermee circa vier wasjes per dag draaien. Heeft u een wasmachine nodig waarmee u de hele dag kunt wassen? Dan is het slim om te kiezen voor een industriële wasmachine. Deze is zeer geschikt voor bijvoorbeeld het wassen van bedrijfskleding. Let erop dat een professionele wasmachine ongeveer 10.000 tot 20.000 draaiuren meegaat, terwijl een industriële wasmachine ongeveer 35.000 tot 50.000 draaiuren.

Een bedrijfswasmachine VS een huishoudelijke wasmachine

Natuurlijk kunt u kiezen voor een huishoudelijke machine voor uw bedrijf, maar het is goed om te weten dat een professionele of industriële wasmachine veel meer kan opleveren voor uw onderneming. Zo zijn de wastijden een stuk korter, heeft u een ruimere capaciteit voor het wassen en is de bediening erg eenvoudig. Professionele en industriële wasmachines zijn uitgerust met lagers, schokdempers en een afvoerklep. Hierdoor gaan ze stukken langer mee dan een huishoudelijke wasmachine.

Branchegerichte oplossingen?

Laundry Expert is de expert in het aanbieden van industriële en professionele wasmachines. Bij dit bedrijf vindt u dan ook branchegerichte oplossingen. Zo heeft een zorginstelling een andere machine nodig dan de horeca. Om in te spelen op uw situatie, wordt er goed geluisterd naar uw wensen en eisen. Hierna worden de machines die het beste passen bij uw wensen uitgelicht. Zo kunt u een professionele wasmachine kopen die helemaal aansluit bij uw branche.

Meer weten?

Heeft u ook interesse in de aanschaf van een bedrijfswasmachine? Via de website van Laundry Expert ontdekt u de vele mogelijkheden. Heeft u nog vragen of wilt u advies? De experts van dit bedrijf voorzien u graag van advies op maat, dus neem contact op.

Wist u dat gietvloeren sneldrogend zijn? Door de snelle plaatsing is de werkonderbreking minimaal, zodat u gewoon in business kunt blijven. Zijn sterke en stootvaste eigenschappen maken dit type vloer buitengewoon geschikt voor bedrijfsruimtes.

Gietvloeren bijzonder veelzijdig

Gietvloeren worden in de regel samengesteld uit epoxy of polyurethaan. Beide vloertypes kenmerken zich door de volgende eigenschappen:

  • Een hoge mate van slijtvastheid;
  • Een snelle plaatsing. De verwerkingstijd bij 20 graden bedraagt maximaal 60 minuten. Na plaatsing zijn gietvloeren beloopbaar na 24 uur, berijdbaar na 48 uur en volledig doorgehard na 7 dagen;
  • Vloeistofdichtheid en bestendigheid tegen diverse chemicaliën;
  • Eenvoudig te reinigen oppervlaktes, dus onderhoudsvriendelijk.

Epoxy gietvloeren zijn bij uitstek geschikt voor industriële toepassingen. In publieke ruimtes daarentegen wordt vaker gekozen voor polyurethaanvloeren. Qua stevigheid en duurzaamheid doen beide gietvloeren niet voor elkaar onder.

Epoxy gietvloeren: uiterst robuust

Epoxy gietvloeren (zoals die van HIM Products) dragen de zwaarste lasten met groot gemak. Machines of voertuigen? Geen centje pijn dankzij de hoge stootvastheid. In de volgende branches worden epoxy gietvloeren doorgaans veel gebruikt:

  • Farmaceutische industrie
  • Technische ruimtes
  • Productiehallen
  • Showrooms

Stuk voor stuk branches waar sprake is van veel in- en uitloop. Geen van hen kan het zich eigenlijk permitteren om de deuren voor lange tijd te moeten sluiten of uit te wijken naar een andere locatie. Door de vloer op gunstige tijdstippen te plaatsen, zoals vlak voor het weekend, rust- of vakantiedagen, hoeft niemand daar hinder van te ondervinden.

Polyurethaan gietvloeren: de rust zelve

Daar waar ruimtes vragen om vloeren die meer loopgemak bieden, komen polyurethaan gietvloeren om de hoek kijken. De vloeren vormen na uitharding een gladde, hard-elastische ondergrond. Deze vloer kenmerkt zich door zijn contactgeluiddemping. Polyurethaan gietvloeren zijn onder meer geschikt als vloerafwerking in:

  • Ziekenhuizen
  • Laboratoria
  • Scholen
  • Musea

Vloer zit altijd als gegoten

HIM gietvloeren staan hoe dan ook garant voor een naadloos beschermde ondergrond, van muur tot muur. Welke vloer uw voorkeur ook heeft, beide vloeren combineren robuustheid met praktisch gemak en comfort. Het eindresultaat is altijd strak. De vloeren zijn namelijk niet alleen stijlvol, maar ook zelfnivellerend. Gietvloeren – what’s in a name? – zitten altijd als gegoten.

Gietvloer