Category

Eigen Zaak

Category

Zijn uw medewerkers voorzien van een bedrijfstelefoon en zijn deze telefoons inmiddels toe aan vervanging? Dan is het natuurlijk tijd om u te oriënteren op mogelijke toestellen, maar waar moet u beginnen met alle keuze die u tegenwoordig heeft?! Om u een eindje op weg te helpen wordt in dit artikel ingegaan om de voordelen van een refurbished Iphone 8 plus.

De 6 voordelen van de refurbished Iphone 8 plus

  1. Het toestel is gemakkelijk te bedienen. De instellingen en het gebruik van de telefoon zijn zeer eenvoudig. Zelfs dusdanig eenvoudig dat een handleiding lezen niet nodig is. Dit is gemakkelijk voor uw medewerkers, zodat zij niet te veel tijd kwijt zijn aan het begrijpen van het toestel.
  2. De telefoon heeft een groot scherm. Voor wie veel bezig is met social media zorgt dit ervoor dat u de advertentie en/of artikelen beter in beeld heeft. Op deze manier kun u mede de artikelen en/of advertenties beter analyseren en verbeteren waar nodig.
  3. De telefoon heeft een goede camera. De camera van deze telefoon telt maar liefst 12 megapixel. Ook heeft de telefoon een groothoeklens en een telelens. Voor de medewerkers van uw bedrijf die veel foto’s moeten maken, is dat natuurlijk erg van belang.
  4. Een onverwoestbare telefoon. De refurbished iphone 8 plus is voorzien van supersterk glas. Hoewel het glas erg sterk is, is het natuurlijk altijd verstandig om uw medewerkers een hoesje mee te geven ter bescherming van het toestel.
  5. Deze telefoon is bestendig tegen spatwater en stof. Deze bestendigheid is zeker handig voor wie nog wel eens onhandig kan zijn met haar of zijn toestel. Deze functie biedt u als werkgever ook wat meer zekerheid dat de telefoon wellicht langer mee kan gaan.
  6. De telefoon kan draadloos opgeladen worden. Zijn uw medewerkers veel met hun telefoon bezig zijn. Wanneer u de beschikking heeft over een QI-oplader dan kunt u de telefoon overal opladen en zonder bedrading, hoe handig is dat?

Tip: als u alle medewerkers dezelfde telefoon geeft, kan er nog wel eens verwarring ontstaan over van wie welke telefoon is. Wellicht is het daarom handig om onderscheidt te maken tussen de medewerkers met de telefoonhoesjes of de kleur van de telefoon.

Wanneer u als bedrijf steeds verder aan het groeien bent, heeft u wellicht de droom om zich ook uit te breiden naar andere landen. Bij het vestigen van uw bedrijf in een ander land, heeft u natuurlijk te maken met een verschillende cultuur, normen en waarden. In dit artikel ga ik samen met u verder in op de 6 belangrijkste dingen die u moet weten wanneer u gaat handelen of uw bedrijf gaat opstarten in het Midden-Oosten.

6 Tips voor het onderhandelen met het Midden-Oosten

  1. Verdiep u in het geloof en in de cultuur. De belangrijkste religies in het Midden-Oosten zijn het Jodendom, het Christendom en de Islam. Hoewel de religie erg belangrijk is in de regio, zijn onderwerpen als religie en politiek onderwerpen die u beter kunt vermijden. Dit heeft voornamelijk te maken met de politieke spanningen die er in deze regio heersen.
  2. Schud de hand met uw partner. Handen schudden is binnen de zakelijke Arabische samenleving zeer belangrijk. Het schudden van een hand kan wellicht langer duren dan uzelf gewend bent. Hierbij is het verstandig om op te letten dat de andere zijn hand eerst wegtrekt, moet u uw rechterhand gebruiken en is het van belang dat u elkaar in de ogen kijkt. Wanneer u naar een bepaalde plek geleid wordt, kan het voorkomen dat u vastgehouden wordt om u te begeleiden. In deze landen heeft het schudden van handen namelijk een andere betekenis dan in onze cultuur.
  3. De rolverdeling tussen mannen en vrouwen. In deze landen kan het voorkomen dat de rolverdelingen heel anders liggen dan bijvoorbeeld in Nederland. Er zijn gebieden waarbij het niet verstandig is om de zaken door een vrouw te laten doen. Wanneer u als man een vrouw tegenkomt gedurende het doen van zaken, dan is het verstandig om afstand te bewaren. Een goede tip is om vooraf te bekijken hoe de bedrijfscultuur is in het land waar u heengaat.
  4. Persoonlijke interactie. Waar in het westen werk en privé gescheiden wordt, is dat in het Midden-Oosten niet zo. Bij het doen van zaken moet er vertrouwen gekweekt worden, waarbij persoonlijke gesprekken, familie en loyaliteit erg van belang zijn. Om extra punten te scoren is het natuurlijk ook leuk als u een aantal woorden in het Arabisch kan of dat u uw plan in het Arabisch al klaar heeft staan. Een goed hulp middel hiervoor is een Arabisch vertaalbureau via Directvertalen.nl
  5. Het maken van overeenkomsten. In het Midden-Oosten is de zakenwereld voornamelijk gebaseerd op mondelinge overeenkomsten. Wanneer iemand een belofte maakt, dan zal hij/zij deze belofte nakomen. Indien men zich namelijk niet aan de belofte houdt, dan gaat dat ten koste van hun eer.
  6. Vergaderen en onderhandelen. Bij de eerste afspraak die u heeft moet u het vertrouwen van uw partner inwinnen. Het is dus belang om te investeren om elkaar beter te leren kennen. Wanneer u een vergadering op de planning heeft staan, is het wellicht handig om te weten dat het ‘normaal’ is om te laat te komen op een vergadering en dat deze bijeenkomsten ook minder gestructureerd zijn.

Zakelijke abonnementen zijn tegenwoordig een stuk voordeliger. Providers bieden steeds meer zakelijke abonnementen en pakketten aan die aansluiten op de behoeften van kleine, middelgrote en grote bedrijven. In dit artikel bespreken we de voordelen van een zakelijk sim only abonnement en voor wie dit interessant kan zijn.

Voor wie is een zakelijk sim only abonnement?

Een zakelijk sim only abonnement kan interessant zijn voor verschillende partijen. Ongeacht de grootte van je bedrijf, er is tegenwoordig altijd een bijpassend product te vinden. Ook als zzp’er is een zakelijk sim only abonnement voordelig. De kosten van je abonnement zijn dan aftrekbaar van de inkomsten- en omzetbelasting. Daarnaast kun je als particulier ook een zakelijk abonnement aanvragen bij je werkgever. Op deze manier ben jij altijd bereikbaar voor je werkgever en kun jij je werk en privé contacten gescheiden houden.

Wat zijn de voordelen van een sim only abonnement?

Geen BKR registratie
Vanaf 1 mei 2017 krijg je een BKR registratie wanneer je een abonnement afsluit met een toestel van €250,- of meer. Wanneer je een zakelijk abonnement afsluit (met of zonder toestel), geldt de BKR registratie niet. Dit abonnement zal dan ook geen invloed hebben op bijvoorbeeld de hoogte van je hypotheek.

Goede klantenservice
Een ander bijkomend voordeel is de goede klantenservice bij een zakelijk Sim Only abonnement. Providers zijn vaak makkelijker en beter bereikbaar voor zakelijke klanten. Je hebt vaak een vast contactpersoon die je te woord staat bij vragen en problemen. Zo biedt KPN een 24/7 service aan waar je gebruik van kunt maken.

Overzichtelijk kostenplaatje
Verder is een zakelijk Sim Only abonnement erg aantrekkelijk voor bedrijven waar meerdere mensen werkzaam zijn. Je kunt eenvoudig alle abonnementen binnen beheren onder één account. Je hebt dan niet meer te maken met een ongestructureerde administratie op dit vlak.

Delen van abonnementsbundels
Daarnaast is het ook mogelijk om bepaalde abonnementsbundels te delen tussen werknemers onderling. De regels verschillen in dit geval per provider of abonnement. Je kunt naar simonly.nl om abonnementen te vergelijken.

Een zakelijk sim only abonnement brengt dus veel voordelen met zich mee. Belangrijk bij het afsluiten van een abonnement is dat je rekening houdt met de voorwaarden van de gekozen provider. Regels voor het delen van MB’s en internetten in het buitenland kunnen namelijk verschillen. Wanneer je hier een keuze in hebt gemaakt, kun je zonder zorgen gebruik maken van je zakelijke internet-en belbundel.

U staat aan het begin om uw restaurant uit te breiden met een bar, maar wat komt daar allemaal bij kijken? Met dit artikel wordt er dieper ingegaan op de benodigdheden voor het openen van een bar.

De mogelijkheden voor een bar

  • U kunt kiezen voor een bar zonder personeel. Aan deze bar kunnen geen gasten zitten en zal enkel en alleen gebruikt worden voor het personeel om daar drankjes te kunnen maken.
  • U kunt ervoor kiezen om uw bar als wachtruimte te laten dienen. Hierbij is er meestal een speciaal personeelslid voor de bar wie de gasten voorziet van een lekker drankje wanneer de gasten wachten op een vrij tafeltje.
  • Een bar kan als aanvulling van het restaurant dienen. Hierbij kunnen de gasten van het restaurant zowel aan een tafel als de bar een lekker drankje nuttigen of een lekker hapje eten.

Voordat u een keuze maakt voor 1 van de bovenstaande mogelijkheden, is het natuurlijk wel van belang om de doelgroep en het concept van uw restaurant te analyseren. Op deze manier zorgt u ervoor dat uw restaurant een algeheel plaatje wordt.

Plaats en ruimte van de bar

Het is van belang om te bepalen hoeveel ruimte u heeft voor de bar en op welke plaats u de bar wenst. Om dit goed in kaart te brengen kunt u zich de volgende vragen stellen:

  • Heb ik voldoende ruimte voor de benodigde materialen bij de bar?
  • Is de ruimte en plaats geschikt voor het werkende personeel?
  • Wil ik de bar aar de voorkant, in het midden of liever achterin het restaurant?
  • Wat wil mijn doelgroep bij de bar? Willen zij alleen wat drinken en wachten of willen zij daar ook een hapje eten?

Dit zijn belangrijke vragen om zo de efficiëntie van de bar te benutten

De benodigde materialen

Na dat u alles op een rijtje heeft gezet wat betreft het type bar, plaats en de ruimte, is het tijd om te inventariseren welke materialen u nodig heeft. Hierbij kunt u denken aan:

  • Een koffiemachine.
  • De benodigde glazen passend bij de geserveerde dranken.
  • Een ijsmachine voor de ijsblokjes.
  • Apparatuur voor de bar.
  • Koelkasten voor frisdranken of wijnkoelkasten van horecatraders.com.

Onderzoeken naar nek- en rugklachten op het werk worden bij de vleet uitgevoerd. Wanneer het over rugklachten gaat, zijn het vooral een combinatie van belastingsfactoren en fysiologische determinanten die een rol spelen. Wie een dagje ouder wordt en voortdurend moet tillen, buigen en draaien, loopt dan ook een hoger risico op rugklachten. In 2012 linkte de Gezondheidsraad echter ook beeldschermwerken aan een aantal klachten. Het gaat om nekklachten, klachten aan de schouders, armen, polsen en handen, maar ook om oogklachten. Eveneens legde men verbanden met psychische aandoeningen en slaapstoornissen.

Door de ergonomie op kantoor te verbeteren, zal je heus niet alle risico’s wegnemen. Toch is het niet onbelangrijk om aandacht te hebben voor nekklachten en klachten aan de bovenste extremiteiten (bv. armen, polsen, handen en schouders). Hoe je dat doet? Daarvoor dien je met vier basisprincipes rekening te houden. Enkel zo verkrijg je een goede en comfortabele werkplek.

Recht op een verstelbare werkplek

De tijd dat alle bureaus en computerschermen exact dezelfde afmetingen hadden, behoort echt wel tot het verleden. Dat zoiets niet goed is voor onze gewrichten, hoeft echt niet te verbazen. Niet voor niets hebben grotere mensen ook klachten bij een lange Ryanair-vlucht: de zitplaatsen zijn niet aangepast aan hun lichaam. Na enkele uren is dat nog niet dramatisch, maar na enkele jaren…

Daarom heeft elke medewerker recht op een verstelbare werkplek. Denk hierbij niet alleen aan verstelbare bureaustoelen, maar ook aan bureaus die in de hoogte verstelbaar zijn of aan beweegbare schermen.

Zittend en staand werken afwisselen

Net zoals medewerkers die voortdurend fysiek werk verrichten het recht hebben om even pauze te nemen om te gaan zitten, moeten medewerkers die voortdurend aan een bureau zitten het recht hebben om even te staan. Stawerkplekken horen dan ook steeds aanwezig te zijn. Je kan ze standaard voorzien of je kan kiezen voor verstelbare bureaus die de medewerker zelf tot stawerkplek kan omvormen.

Dynamics ratio 1:8

Tijdens de werkuren moeten medewerkers ook kunnen bewegen. Voor een volledige werkdag is dat minimaal 45 minuten. Laat er geen twijfel over bestaan: de kleine wandeling naar de koffiemachine volstaat heus niet om het te halen. Daarom heeft men de zogenoemde dynamics ratio geïntroduceerd: per acht werkplekken moet er één dynamische werkplek zijn. Denk aan een staande overlegplaats, een bureaufiets of een balance board. Zo wisselen medewerkers werk en beweging af zonder dat het als tijdsverlies kan worden bestempeld.

Een correcte zithouding stimuleren

In een kantooromgeving zullen we zelden iemand compleet achterover gezakt zien zitten. Gelukkig maar, want een professionele indruk laat dat natuurlijk niet na. Toch blijken velen er een verkeerde zithouding op na te houden. Negentig graden en voeten plat op de grond, luidt het devies. Het aannemen van een correcte zithouding dien je dan ook te stimuleren. Dit kan je op verschillende manieren doen. Denk bijvoorbeeld aan pictogrammen in de kantoorruimte. Je kan uiteraard ook eens een ergonoom uitnodigen in functie van werkplekadvisering en bewustwording. In de praktijk lijken medewerkers daar veel van op te steken en dergelijk deskundig advies sneller na te leven.

Of we het nu willen horen of niet, we kunnen niet meer zonder internetverbinding. Dat geldt voor de nieuwsgierige consument, maar wellicht nog veel meer voor het zakenleven. Zonder werkende internetverbinding kunnen veel processen simpelweg geen doorgang vinden. Het is dan ook een drama te noemen wanneer je als bedrijf te maken krijgt met een internetverbinding die traag is of zelfs helemaal stopt met werken. Dat wil je natuurlijk het liefst koste wat kost voorkomen. Daarom geven we je nog eens vier redenen om te investeren in perfect zakelijk internet, waarbij snelheid en flexibiliteit de belangrijkste thema’s zijn.

Snellere service

Er kan altijd iets gebeuren waardoor je internetverbinding problemen gaat vertonen. Dat wil je zo snel mogelijk opgelost zien. Het voordeel van een zakelijke internetverbinding is het recht op snellere klantenservice. Er staat een professionele helpdesk voor je klaar om je zo snel mogelijk uit de brand te helpen. Dit kan, als je daarvoor kiest, 24 uur per dag en 7 dagen per week. Maar je kunt er ook voor kiezen om te besparen op te kosten en enkel voor doordeweeks aanspraak te maken op extra snelle klantenservice.

Niet te veel gebonden zitten aan je abonnement

Je kent het wel van je privéabonnement voor je internetverbinding: zolang je eerste overeenkomst loopt zit je er aan vast. Zakelijke abonnementen voor internet zijn bij veel providers die ze aanbieden flexibeler dan dat. En dat is fijn, want in een bedrijf kan er van alles veranderen of fluctueren. Kom je erachter dat je voor meer capaciteit betaalt dan je in de praktijk nodig hebt, dan kun je dit bijstellen. Besluit je alsnog ook in het weekend snelle klantenservice te willen, dan kun je dit nog toevoegen aan je abonnement.

zakelijk internet

Zelf je website hosten

Jouw website is een belangrijk visitekaartje voor je bedrijf. Niet alleen moet deze de juiste content bevatten, overzichtelijk zijn en er aantrekkelijk uitzien; hij moet vooral ook te allen tijde toegankelijk zijn. Je kunt je website elders laten hosten, maar dan ben je afhankelijk van de grillen van de aanbieder en diens server. Bij een zakelijk abonnement kun je als extra optie kiezen voor een vast IP-adres. Hiermee kun je zelf een FTP-server hosten, en dus ook je eigen website in de lucht houden. Heb je een medewerker met gedegen IT-kennis, of heb je dit zelf, dan is dit wellicht een aantrekkelijke keuze om te maken.

Met glasvezel loopt je internet als een trein

Je kunt ervoor kiezen om te investeren in glasvezelinternet voor je bedrijf. Glasvezel is immers met afstand de snelste vorm van internetverbinding die er op het moment is: het is zo’n vijf keer sneller dan kabelinternet en maar liefst veertig keer sneller dan ADSL. Bij glasvezelinternet is het ook nog eens zo dat uploaden even snel kan als downloaden, wat de snelheid van processen binnen jouw bedrijf alleen maar meer vergroot. Ook wordt de capaciteit van de verbinding niet gedeeld met andere gebruikers, waardoor jij op ieder moment van de dag kunt rekenen op die supersnelle internetverbinding. Nu vraag je je misschien af of glasvezelinternet wel mogelijk is op jouw locatie. Dat is het zeker. Overal kan zakelijk glasvezel worden aangelegd, ook in het buitengebied. Wel is het zo dat hoe dichter je bij bestaande glasvezelinfrastructuur bent gevestigd, hoe lager de kosten uitvallen en hoe verder, hoe hoger.

Met een recordaantal en nog steeds stijgend aantal ondernemingen in Nederland wordt de concurrentie op diverse werkgebieden alsmaar groter. Wanneer je over een eigen bedrijf beschikt, kan dit twee dingen betekenen. Of je gaat gewoon lekker verder met het maken van winst op waar je goed in bent of je besluit om je bedrijf te verkopen. Bij een verkoop bedrijf kunnen er verschillende redenen zijn waarom je niet verder wilt. Hierbij kan het ook voorkomen dat je zelf het liefst wilt stoppen, maar het bedrijf wel voort wil laten bestaan. In dat geval is het verkopen van je onderneming een goede optie. In dit artikel lees je enkele tips om je bedrijf succesvol te verkopen.

Belangrijkste vraag: kan jij wel weg?

Voordat je überhaupt plannen maakt om het bedrijf in de verkoop te gooien moet je jezelf afvragen of de onderneming hetzelfde blijft wanneer jij weggaat. Kan het bedrijf wel voortbestaan zonder jouw hulp en kracht? Ben jij de dragende kracht achter de onderneming en weet je exact hoe en wat er speelt binnen je werkgebied dan moet je goed nadenken of het bedrijf er beter van wordt wanneer je weggaat. In de meeste gevallen moet het geen probleem zijn dat iemand anders de leiding overneemt, mits het stokje op de juiste manier wordt overgegeven. De voorbereiding van zo’n overname kan behoorlijk wat tijd kosten, dus vraag jezelf vooraf altijd deze vraag zodat een eventuele overname soepel kan verlopen.

Meerwaarde van je bedrijf

Om je bedrijf succesvol te kunnen verkopen, moet je duidelijk op papier hebben staan wat de meerwaarde en het doel van de onderneming is. Waarmee onderscheidt jouw bedrijf zichzelf van anderen? Waarmee val je op in het grote aanbod? Zit het kantoor op een prachtige locatie, beschikt het bedrijf over tientallen professionele werknemers of is er een manier van werken waardoor jouw onderneming interessant is voor potentiële kopers? Maak voordat het bedrijf in de verkoop gaat een duidelijke profielschets met alle pluspunten (en zwakke punten) van de onderneming. Op die manier weet een geïnteresseerde direct exact wat er speelt en wat hij of zij kan krijgen.

Wat is de waarde?

Nog een zaak die je het beste vooraf kunt bepalen: wat is je bedrijf waard? Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan om de totale waarde van een onderneming in te schatten. Het verschilt namelijk per branche hoe zo’n prijs bepaald wordt. Externe punten zoals een volledig interieur van een kantoor, het personeel, het klantenbestand en zelfs een locatie wegen mee aan de totaalprijs. Weet je niet hoe je een prijs kunt bepalen? Online is er per branche veel informatie hierover te vinden. Doe daarom via het internet kennis op of vraag eens rond in je ondernemerskring. Kom je er nou echt helemaal niet uit dan is het aan te raden om een bedrijfsadviseur in te schakelen? Hij of zij heeft de nodige expertise en kennis van bedrijfsovernames en -verkopen.

Denk aan je personeel

Hoewel er in Nederland veel ondernemingen bestaan met slechts een klein clubje personeel of zelfs met één of twee personen moet je bij een bedrijfsovername er altijd voor zorgen dat het voor het personeel dat er is goed gezorgd wordt. Wat is namelijk het plan met je huidige personeel wanneer jij het bedrijf gaat verkopen? Gaan ze met jou mee naar een nieuwe onderneming of worden ze bij het bedrijf ‘gekocht’? In principe neemt een nieuwe eigenaar van het bedrijf het bestaande personeel over, tenzij dit anders wordt afgesproken. Hij of zij mag geen mensen ontslaan en mag ook de bestaande contracten niet wijzigen. Het personeel zelf heeft hierbij natuurlijk ook altijd een keuze; zij zijn namelijk niet verplicht om mee te gaan bij een overname.

Het vinden van een geschikte koper

Wanneer je alles, inclusief de administratie, op orde hebt en je 100% zeker weet dat je niet verder wilt als baas van het bedrijf is het tijd om een geschikte koper te vinden. Een aanrader is om in eerste instantie in je eigen kennissen- of klantenkring eens rond te vragen of er een geïnteresseerde is of dat iemand een ander kent die interesse zou kunnen hebben. Mond tot mond-reclame kan hierbij al ontzettend veel betekenen. Zit er niemand bij dan zijn er nog andere opties die je kunt proberen. Zo bestaan er online diverse ‘marktplaatsen’ waar je je bedrijf aan kunt bieden. Ook kan een bedrijfsadviseur je helpen bij het vinden van een geschikt iemand of bij het in contact brengen van potentiële kopers. Houd er altijd rekening mee dat een bedrijfsovername meer tijd kost dan je in eerste instantie denkt. Daarom is het des te prettiger dat zo’n verkoop snel en succesvol verloopt.

Vraag jij je wel eens af hoe je organisatie er over 10 jaar uitziet? Technologische ontwikkelingen hebben een enorme impact op je business. Simpele taken die vroeger handmatig werden uitgevoerd, worden nu automatisch gedaan door een computer, algoritme of robot. Digitale innovaties worden ontwikkeld om een probleem op te lossen of om bepaalde handelingen te automatiseren. Maak gebruik van de digitale innovaties en maak je organisatie future proof.

Dit kun je doen:

Digitaliseer je dossier. In een digitaal dossier verzamel je alle documenten die te maken hebben met je medewerkers, klanten, leveranciers en andere partijen. Iedereen krijgt zijn eigen digitale dossier waarin je contracten, verslagen, notulen, facturen en identiteitsbewijzen bewaart. Door je dossiers te digitaliseren, kun je administratieve processen ook digitaliseren. Dit vergroot je efficiency en verlaagt de kosten.

Iedereen die toegang heeft, kan er altijd en overal bij. Dat betekent ook dat elk dossier altijd up-to-date is, want elke verandering ligt vast. Daardoor zijn alle medewerkers die met een dossier moeten werken, constant op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Bied je medewerkers de mogelijkheid om uren te registreren met een app

Een urenregistratie app maakt het voor jouw collega’s heel makkelijk om uren te boeken. Wees wel kritisch of deze app het ook makkelijker maakt voor de administratie. Er zijn namelijk ontzettend veel apps om apps om gewerkte uren te registreren. De meeste apps zijn aan de voorkant heel gebruiksvriendelijk en gemakkelijk in gebruik.

Bij het aanschaffen van een urenregistratie app is vooral belangrijk dat de app gekoppeld kan worden met je ERP- of HR-systeem. Je wilt voorkomen dat de geregistreerde uren handmatig moeten worden overgenomen voor de facturatie.

Optimaliseer je marketing

Geloof het of niet, maar er zijn nog steeds organisaties die geen digitale marketingstrategie hebben. De website fungeert als een visitekaartje. Het jaarlijkse marketingbudget wordt besteed aan print (visitekaarten, brochures en flyers) en beurzen.

Waarschijnlijk zijn er nog steeds bedrijven die succesvol zijn met deze manier van marketing. Maar online liggen minstens zo veel kansen. Daarom is het belangrijk om je organisatie klaar te maken voor een digitale marketing strategie.

Je website zou geen visitekaartje moeten zijn, maar een verkoopkanaal. Investeer in een sterke basis: een goede website, kwaliteits-content en SEO.

 

Een zakelijk terras inrichten, hoe pak je dit aan? Of je nou op zoek bent naar een terras voor cliënten van een zorginstelling, tuinmeubelen voor een horecagelegenheid óf naar een bedrijfsterras voor medewerkers en collega’s, tuinmeubelen zijn altijd een goed idee!

Bij een bedrijfsterras kun je denken aan een terras voor medewerkers óf een terras voor cliënten of klanten. Dit is geheel afhankelijk van de branche waarin jouw bedrijf of het bedrijf waarvoor je werkzaam bent, zich begeeft.

Terras voor cliënten

Denk bij een zorginstelling bijvoorbeeld aan een fijn terras voor cliënten, passend bij de eventuele beperkingen van de doelgroep. Tuinmeubelen die stevig zijn en tegen een stootje kunnen, maar toch een ergonomisch zitcomfort bieden.

Terras voor clienten

Tuinmeubelen voor een horecagelegenheid

Bij een horecagelegenheid past weer een heel ander terras. Wil je bijvoorbeeld zoveel mogelijk zitplekken creëren of wil je een bepaalde sfeer uitstralen? Je kunt denken aan een functioneel terras met veel praktische zitplekken zodat ook de bediening gemakkelijk haar weg vindt. Of juist een kleurrijk terras dat past bij de huisstijl. Ook voor horecagelegenheden is het van belang dat het terras tegen een stootje en een vlekje kan.

Tuinmeubelen voor horeca
Tuinmeubelen voor horeca

Bedrijfsterras

Daarnaast is het natuurlijk ook goed mogelijk dat je een fijne plek wilt creëren voor medewerkers of collega’s. Na een ochtend hard werken wil je werknemers graag een welverdiende pauze aanbieden op een fijne plek. Uit onderzoek is gebleken dat pauze in de buitenlucht bijdraagt aan de gezondheid en productiviteit van werknemers. Zo is ‘lunchwandelen’ al jarenlang een populair begrip, maar soms wil je graag even genieten van een uitgebreide lunch zonder tegelijkertijd te moeten wandelen. Maar niet alleen voor de lunch is een bedrijfsterras ideaal, ook bijvoorbeeld een meeting kan prima in de buitenlucht worden gehouden!

Dat een fijn bedrijfsterras tal van voordelen biedt is bekend, maar hoe richt je dit terras het beste in? Allereerst is handig om te inventariseren hoeveel zitplekken je wilt bieden. Houden alle werknemers tegelijkertijd pauze, of gebeurt dit in shifts? Wil je verschillende hoekjes creëren of juist één gezellige lange tafel? Een erg populair item bij bedrijfsterrassen is een picknicktafel. Deze tafels bieden veel gezellige zitplekken en nemen weinig ruimte in beslag.

Bedrijfsterras

Benieuwd welke stijl bij jouw bedrijf past? Op Pinterest vind je tal van voorbeelden en inspiratie voor een zakelijk terras!