Category

Eigen Zaak

Category

Ben jij goed in het inspireren van mensen om je heen? Wil jij dit op een professioneel niveau doen? Dan ben je bij dit blog aan het juiste adres! Hier wordt namelijk uitgelegd wat je kunt verwachten van een Loopbaancoach opleiding. Wist je dat het mogelijk is om in negen maanden een vaardig coach te worden en mensen zelfstandig in hun loopbaantraject te begeleiden? Wil je hier meer over weten? Lees dan snel verder!

Facetten binnen de opleiding

Er komende verschillende elementen voor in het traject van een Loopbaancoach opleiding. Allereerst wordt er gefocust om het leren van de theorie. Het is namelijk van belang om eerst kennis op te doen, voordat er daadwerkelijk kan worden gecoacht. In deze fase worden er interessante filosofieën van bekende coachen aan het licht gebracht. Daarna komt het praktische gedeelte aan bod.

Praktijk: Wat kun je verwachten?

Het is geen gekke gedachte dat je binnen een Loopbaancoach opleiding emotioneel gaat worden uitgedaagd. Dit wordt gedaan om jou zo goed mogelijk voor te bereiden op de praktijk met échte cliënten. Zo kunnen er binnen de opleiding gesimuleerde situaties voorkomen waarin er fel gereageerd wordt door een cliënt. Hier is het als loopbaancoach van belang dat je een neutrale kijk op de situatie hebt en de eigen emoties goed onder controle houdt. Zo kunnen jouw cliënten namelijk het beste worden geholpen bij het bereiken van hun doelen en ambities. In negen maanden krijg je op een Loopbaancoach opleiding alle tools en handvatten aangeleerd om te groeien op dit gebied.

Het mentale aspect

Ook gaat een Loopbaancoach opleiding in op het mentale aspect. Het is cruciaal om cliënten het gevoel te geven dat ze worden gehoord en dat alles kan worden besproken. Daarom wordt er binnen de opleiding aangeleerd om een coachende houding aan te nemen. Dit houdt in dat cliënten met open armen, en vooral, met open oren worden ontvangen om jouw coaching te ontvangen. Termen als projectie en overdracht zijn hier belangrijk bij. Jij wilt leren hoe jij als coach jouw positieve ideeën projecteert en overdraagt aan de persoon die jouw coaching ontvangt.

Coaching loopbaan

Groeien op zakelijk niveau

Binnen een Loopbaancoach opleiding wordt je niet alleen voorzien van theorie en oefeningen over coaching: je wordt opgeleid als een complete professional. Dit houdt in dat jou wordt geleerd hoe je klanten kan binnenhalen. Ook wordt er aandacht besteed aan hoe offertes worden opgemaakt: niet iedereen heeft hier immers verstand van. Met deze kennis is het mogelijk om een eigen bedrijf op te zetten en anderen te coachen.

Wanneer er nieuwe medewerkers komen werken in je bedrijf dan is inwerken één van de belangrijkste dingen die je goed geregeld moet hebben. Zo gaat je nieuwe personeel zich sneller thuis voelen en kan snel zelf aan de slag. Hieronder geven we tips hoe je nieuw personeel het beste in kan werken.

Stel een inwerkprogramma op

Een nieuwe medewerker weet in principe nog niets over je organisatie en kent zijn of haar collega’s nog niet. Je kunt er dus niet vanuit gaan dat hij of zij alles weet en alles direct goed oppakt. Het is goed om een inwerkprogramma op te stellen waarin staat hoelang de inwerkperiode duurt, welke taken er moeten worden gedaan en hoe, wie de nieuwe medewerker helpt met de taken en hoe de proeftijd wordt beoordeeld.

Zorg dat er een overdracht is

Voor het nieuwe personeel is het handig als de voorganger een overdrachtsdocument is. In een overdrachtsdocument moet een beschrijving staan van alle werkzaamheden, handleidingen, benodigde gebruikersnamen en wachtwoorden van systemen. Daarnaast is het fijn als er een lijst beschikbaar is met contactpersonen en contactgegevens.

Personeel inwerken

Onboarding toepassen

Onboarding betekent dat nieuwe medewerkers de kennis en vaardigheden krijgen om echt betrokken te kunnen worden in een organisatie. Het gaat verder dan alleen een simpele introductie. Bij onboarding word je helemaal geïntegreerd in een organisatie. Het gaat tenslotte ook over bedrijfscultuur, samenwerkingen met collega’s, missie en visie. Onboarding is er niet alleen voor nieuw personeel, het wordt ook toegepast wanneer medewerkers van functie veranderen binnen een bedrijf.

Gebruik de onboarding app

Voor een onboarding programma is er het TinQwise Newbies onboarding app. Dit is een app ontwikkeld voor newbies in een bedrijf en de psychologische uitdagingen die een nieuwe baan met zich meebrengt. Door het gebruik van deze app krijg je snel een goede start en verbinding met je collega’s. Het bevat een uitgedacht onboardingstraject met een onboarding journey die volledig op maat wordt gemaakt. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor onboarding events en buddy support. Ook kun je specifieke content ontwikkelen voor het onboardingstraject en koppelingen maken met tools binnen jouw organisatie. De app wordt volledig op maat gemaakt en op jouw bedrijf afgestemd. Zo leert je nieuwe medewerker jouw bedrijf, klanten en collega’s goed kennen.

Spreek evaluatiemomenten af

Na een proefperiode is het belangrijk dat je gaat evalueren over hoe het inwerken is verlopen. Weet je nieuwe medewerker voldoende? Zijn er nog vragen of opmerkingen? Wellicht heeft hij of zij nog punten ter verbetering, wat altijd fijn is om te weten. Zo kan het in de toekomst beter gedaan worden.

Het belangrijkste is dat jouw nieuwe medewerker zich prettig voelt in de nieuwe organisatie en in zijn of haar nieuwe functie. Hier kun je voor zorgen met een goed inwerkprogramma zodat je nieuwe personeel zich alles geleidelijk aan eigen kan maken.

Veel ondernemers zijn begonnen als ZZP’er. Als startende ondernemer heb je waarschijnlijk alles zelf gedaan: het produceren of leveren van producten of diensten, zoeken van nieuwe klanten en je boekhouding. Heb jij een hoop tevreden klanten die je steeds grotere of meer opdrachten geven of steeds meer producten afnemen? Of komen er in hoog tempo nieuwe klanten bij? Veel ondernemers stellen het aannemen van personeel zo lang mogelijk uit. Je moet er immers zeker van zijn dat er voldoende inkomsten zijn om nog een salaris van te betalen, en je administratie wordt er ook ingewikkelder door. Maar wist jij ook dat er nog andere dienstverbanden mogelijk zijn? Een ervan is payrolling. Hieronder lees je er meer over hoe payrolling interessant kan zijn wanneer je onderneming groeit.

Hulp inroepen om verder te kunnen groeien

Een succesvolle ondernemer zal zijn bedrijf snel zien groeien. Maar op een gegeven moment loop je toch tegen je eigen grenzen aan. Dan is het tijd om extra hulp in te roepen. Een medewerker die gedeeltelijk jouw werk kan overnemen of je kan ondersteunen, zodat je onderneming meer omzet kan draaien. Maar het werkgeverschap mag je niet licht opnemen. Er komen een hoop financiële risico’s en wettelijk vastgelegde verplichtingen bij kijken. Weet jij hoe een arbeidscontract en salarisstrook eruit moeten zien? Hoe het zit met pensioenafdracht? En wat er moet gebeuren als je medewerker ziek wordt? Waarschijnlijk heb je geen tijd en zin om je hierin te gaan verdiepen.

Gelukkig zijn er bedrijven die je hierin kunnen ontlasten. Een payrollorganisatie zoals Mettom.nl verzorgt niet alleen de loonadministratie van je medewerker(s), maar blijft ook goed op de hoogte van wijzigende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsrecht, neemt de verplichtingen en risico’s van verzuim en ziekte over en regelt het pensioen.

Payroll

Niet je core business: besteed het dan uit

Veel ondernemers houden de touwtjes graag strak in handen. Maar als je onderneming snel groeit zul je op den duur vanzelf merken dat je niet meer alles zelf kunt regelen. Het vergt een nieuwe manier van denken en organiseren om je onderneming zo in te richten dat verdere groei toch mogelijk is. Zo voorkom je dat je takenlijst op een gegeven moment zo lang wordt dat je eigenlijk alleen maar constant achter de feiten aan rent. En dat terwijl je je toch vooral met je core business bezig zou moeten houden: het leveren van producten of diensten, en het onderhouden van contacten met je klanten. Door werk uit te besteden door middel van payroll heb je toch het gemak van extra hulp door medewerkers, maar niet de lasten van een ingewikkeldere boekhouding en HRM.

Door bijvoorbeeld werk door middel van payroll uit te besteden heb jij meer tijd voor je core business. Focus je op de groei van je onderneming en hoe je deze in goede banen kunt leiden, en maak je onderneming nog succesvoller!

Je medewerkers zijn natuurlijk ontzettend belangrijk; zonder hen zou het een stuk moeilijker zijn om je onderneming draaiende te houden. Dit vraagt om de nodige waardering, wat begrip en ook zeker niet onbelangrijk: voldoende bijscholing. Er zijn een aantal belangrijke pointers wanneer het gaat om het up-to-date houden van je personeel.

1. De basisvaardigheden up-to-date houden

Wanneer jouw medewerkers vol zelfvertrouwen kunnen werken, zullen ze meer genieten van hun werk en de werkzaamheden vaak beter verrichten. Dit betekent dat niet alleen specifieke vaardigheden, maar ook zeker de basisvaardigheden up-to-date moeten worden gehouden. Verandert er bijvoorbeeld iets in de werkwijze; zorg dan dat je medewerkers direct op de hoogte zijn. Ook basisvaardigheden voor specifieke beroepen (denk bijvoorbeeld aan een code 95 cursus) moeten regelmatig opgefrist worden.

2. De administratieve vaardigheden

Hoewel niet iedere medewerker met administratieve taken te maken heeft, wordt de administratie wel steeds belangrijker in de onderneming. Smartphones, computers en software systemen worden steeds vaker gebruikt om zaken vast te leggen en te analyseren. Maar niet iedereen kan zo makkelijk om gaan met al deze technologie. Zorg dus dat al je medewerkers voldoende skills hebben wat de administratieve vaardigheden betreft. Digitalisering zorgt ervoor dat dit soort skills steeds belangrijker worden!

Administratieve vaardigheden

3. De VGW

VGW is een afkorting voor veiligheid, gezondheid en welzijn; ontzettend belangrijk natuurlijk. Iedere medewerker moet zijn of haar werk op een gezonde en veilige manier kunnen doen. Zorg dus dat hier voldoende aandacht aan wordt besteed. Houdt veiligheid een open onderwerp en breng samen met je medewerkers mogelijke risico’s in kaart. Biedt vervolgens de nodige bijscholing aan zodat medewerkers hun werk op veilige en gezonde manier kunnen verzetten. Bewustzijn is hier ontzettend belangrijk.

4. De VCA cursus

Met een VCA cursus zorg je ervoor dat al je medewerkers weer op de hoogte zijn van alle regels op het gebied van de arbo en calamiteiten. En dit zorgt er op zijn beurt natuurlijk weer voor dat de VGW binnen je onderneming helemaal op orde is. Iedereen die in de onderneming werkzaam is heeft baat bij een VCA cursus. De cursus leert je namelijk om risico’s in te schatten en hoe deze beperkt kunnen worden. Daarnaast wordt iedereen ook weer even op de hoogte gebracht van de handelingen die uitgevoerd moeten worden in geval van noodsituaties. Een ontzettend handige en belangrijke cursus dus!

5. Specifieke scholing

Daarnaast zijn er de beroepsgroepen die om een specifieke scholing vragen. Denk hierbij aan beroepen waarmee er met nieuwe technologie, of gevaarlijke stoffen wordt gewerkt, of aan personeelsleden die dagelijks een heftruck besturen. Stimuleer je medewerkers om zoveel mogelijk te leren en biedt ze alle mogelijkheden aan die ze hiervoor nodig hebben.

 

In Nederland kennen we bijzonder veel zzp’ers: ondernemers die met eigen kracht en ervaring dagelijks aan de slag gaan met – vaak-  het werk van hun dromen. In 2018 telde Nederland bijna 1,1 miljoen zzp’ers, waardoor je je wel kunt voorstellen dat het van groot belang is om als zelfstandig ondernemer op te vallen tussen de rest. Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten niet naar je concurrent gaan? Er zijn verschillende stappen die je zelf kunt ondernemen om als zzp’er meer op te vallen in het werkveld en uiteindelijk meer klanten te scoren. Om je een handje te helpen hebben we enkele tips voor je verzameld.

Wees vindbaar – met name online

Een van de meest belangrijke dingen die je als freelancer op orde moet hebben is je online vindbaarheid. Zorg dat je met een goede bedrijfsnaam of met gewoon je eigen naam staat ingeschreven en met exact die naam diverse sociale profielen aanmaakt. Ook is het belangrijk om een eigen website te hebben die hoog rankt in Google. Als freelance schrijver met gevoel voor SEO kun je hier zelf iets aan doen, anders is het aan te raden om een expert in te huren die ervoor kan zorgen dat je direct vindbaar bent in de zoekmachines. Zorg er ook voor dat alle informatie die online te vinden is up-to-date is. Waar ben je momenteel werkzaam en welke opdrachten heb je al eens mogen uitvoeren? Net als de vindbaarheid is het een goed idee om een grafisch designer in te schakelen die je website tot in de puntjes af kan maken. Ga voor een website die bij je past, maar die ook net anders is dan de rest. Benadruk hierop je pluspunten en zorg ervoor dat men je contactgegevens goed kan vinden.

Online én offline netwerken

Netwerken is onmisbaar wanneer je als zzp’er aan de slag bent. Het is een van de enige efficiënte manieren om écht klanten te scoren. Een echte ontmoeting maakt vaak de meeste indruk, hoewel je tegenwoordig ook online een goed netwerk op kunt bouwen. Het ligt er natuurlijk aan in welke branche je werkzaam bent: in sommige werkvelden kan het bijvoorbeeld interessant zijn om op beurzen, congressen en markten te staan. Verkoop je bijvoorbeeld een eigen product dan is dat dé manier om je product aan de man te brengen. Het is aan te raden om hiervoor het nodige promotiemateriaal te hebben, zoals eigen visitekaartjes, een banner of flyers met overige informatie en je contactgegevens. Via drukzo.nl kun je dergelijk zakelijk drukwerk snel en kwalitatief af laten drukken. Het fijne van het systeem van deze webshop is dat je online de tijd kunt nemen om je eigen huisstijl te ontwerpen. Die grafisch designer die je voor je website had ingehuurd, kan je wellicht hierbij ook goed helpen. Online netwerken gebeurt tegenwoordig voornamelijk via LinkedIn, maar kan ook goed via Facebook, Instagram en/of Twitter. Als fotograaf kun je bijvoorbeeld via Instagram connecties leggen en als schrijver wellicht via Twitter.

Inschakelen van bedrijfscoach

Iets waar veel freelancers niet aan denken is het inschakelen van een bedrijfscoach. Natuurlijk is het logisch dat wanneer je net bent begonnen als ondernemer je niet direct het kapitaal hebt om te besteden aan een professional die je kan helpen met alles op je werkvlak. Heb je winst gemaakt en kun je wat geld besteden? Dan is een investering in een bedrijfscoach een heel goed idee: het is namelijk bewezen dat mensen beter presteren wanneer zij zich regelmatig laten adviseren. Als zzp’er kan het soms namelijk best eenzaam zijn om alleen te werken, hoe fijn je thuis werken ook vindt. Je hebt geen collega’s aan wie je advies kan vragen en je kunt niet bij een baas terecht. Om je ondernemershart even flink te laten luchten en om de nodige adviezen gespecificeerd op jouw bedrijf te krijgen, zijn dergelijke coaches beschikbaar.

Blijf leren en jezelf ontwikkelen

Tot slot is het van groot belang om jezelf te blijven ontwikkelen: blijf leren, blijf studeren en blijf uit je comfort zone komen. Met het inschrijven bij de Kamer van Koophandel ben je waarschijnlijk al eens uit je comfort zone gekomen. Ben je eenmaal een tijdje bezig dan is de kans groot dat werk als routine aan kan voelen. Laat dat precies de reden niet zijn waarom je in eerste instantie bent begonnen met het ondernemerschap! Dat is overigens niet de enige reden waarom het een goed idee is om te blijven leren en ontdekken. Voor potentiële klanten is het ook interessant om te zien dat je interesse hebt in het blijven ontwikkelen van jezelf. Daarnaast staan cursussen en opleidingen natuurlijk ook erg goed op je CV én val je op omdat je net wat meer kan dan de concurrenten in je vakgebied. Win-winsituatie dus!

Zijn uw medewerkers voorzien van een bedrijfstelefoon en zijn deze telefoons inmiddels toe aan vervanging? Dan is het natuurlijk tijd om u te oriënteren op mogelijke toestellen, maar waar moet u beginnen met alle keuze die u tegenwoordig heeft?! Om u een eindje op weg te helpen wordt in dit artikel ingegaan om de voordelen van een refurbished Iphone 8 plus.

De 6 voordelen van de refurbished Iphone 8 plus

  1. Het toestel is gemakkelijk te bedienen. De instellingen en het gebruik van de telefoon zijn zeer eenvoudig. Zelfs dusdanig eenvoudig dat een handleiding lezen niet nodig is. Dit is gemakkelijk voor uw medewerkers, zodat zij niet te veel tijd kwijt zijn aan het begrijpen van het toestel.
  2. De telefoon heeft een groot scherm. Voor wie veel bezig is met social media zorgt dit ervoor dat u de advertentie en/of artikelen beter in beeld heeft. Op deze manier kun u mede de artikelen en/of advertenties beter analyseren en verbeteren waar nodig.
  3. De telefoon heeft een goede camera. De camera van deze telefoon telt maar liefst 12 megapixel. Ook heeft de telefoon een groothoeklens en een telelens. Voor de medewerkers van uw bedrijf die veel foto’s moeten maken, is dat natuurlijk erg van belang.
  4. Een onverwoestbare telefoon. De refurbished iphone 8 plus is voorzien van supersterk glas. Hoewel het glas erg sterk is, is het natuurlijk altijd verstandig om uw medewerkers een hoesje mee te geven ter bescherming van het toestel.
  5. Deze telefoon is bestendig tegen spatwater en stof. Deze bestendigheid is zeker handig voor wie nog wel eens onhandig kan zijn met haar of zijn toestel. Deze functie biedt u als werkgever ook wat meer zekerheid dat de telefoon wellicht langer mee kan gaan.
  6. De telefoon kan draadloos opgeladen worden. Zijn uw medewerkers veel met hun telefoon bezig zijn. Wanneer u de beschikking heeft over een QI-oplader dan kunt u de telefoon overal opladen en zonder bedrading, hoe handig is dat?

Tip: als u alle medewerkers dezelfde telefoon geeft, kan er nog wel eens verwarring ontstaan over van wie welke telefoon is. Wellicht is het daarom handig om onderscheidt te maken tussen de medewerkers met de telefoonhoesjes of de kleur van de telefoon.

Wanneer u als bedrijf steeds verder aan het groeien bent, heeft u wellicht de droom om zich ook uit te breiden naar andere landen. Bij het vestigen van uw bedrijf in een ander land, heeft u natuurlijk te maken met een verschillende cultuur, normen en waarden. In dit artikel ga ik samen met u verder in op de 6 belangrijkste dingen die u moet weten wanneer u gaat handelen of uw bedrijf gaat opstarten in het Midden-Oosten.

6 Tips voor het onderhandelen met het Midden-Oosten

  1. Verdiep u in het geloof en in de cultuur. De belangrijkste religies in het Midden-Oosten zijn het Jodendom, het Christendom en de Islam. Hoewel de religie erg belangrijk is in de regio, zijn onderwerpen als religie en politiek onderwerpen die u beter kunt vermijden. Dit heeft voornamelijk te maken met de politieke spanningen die er in deze regio heersen.
  2. Schud de hand met uw partner. Handen schudden is binnen de zakelijke Arabische samenleving zeer belangrijk. Het schudden van een hand kan wellicht langer duren dan uzelf gewend bent. Hierbij is het verstandig om op te letten dat de andere zijn hand eerst wegtrekt, moet u uw rechterhand gebruiken en is het van belang dat u elkaar in de ogen kijkt. Wanneer u naar een bepaalde plek geleid wordt, kan het voorkomen dat u vastgehouden wordt om u te begeleiden. In deze landen heeft het schudden van handen namelijk een andere betekenis dan in onze cultuur.
  3. De rolverdeling tussen mannen en vrouwen. In deze landen kan het voorkomen dat de rolverdelingen heel anders liggen dan bijvoorbeeld in Nederland. Er zijn gebieden waarbij het niet verstandig is om de zaken door een vrouw te laten doen. Wanneer u als man een vrouw tegenkomt gedurende het doen van zaken, dan is het verstandig om afstand te bewaren. Een goede tip is om vooraf te bekijken hoe de bedrijfscultuur is in het land waar u heengaat.
  4. Persoonlijke interactie. Waar in het westen werk en privé gescheiden wordt, is dat in het Midden-Oosten niet zo. Bij het doen van zaken moet er vertrouwen gekweekt worden, waarbij persoonlijke gesprekken, familie en loyaliteit erg van belang zijn. Om extra punten te scoren is het natuurlijk ook leuk als u een aantal woorden in het Arabisch kan of dat u uw plan in het Arabisch al klaar heeft staan. Een goed hulp middel hiervoor is een Arabisch vertaalbureau via Directvertalen.nl
  5. Het maken van overeenkomsten. In het Midden-Oosten is de zakenwereld voornamelijk gebaseerd op mondelinge overeenkomsten. Wanneer iemand een belofte maakt, dan zal hij/zij deze belofte nakomen. Indien men zich namelijk niet aan de belofte houdt, dan gaat dat ten koste van hun eer.
  6. Vergaderen en onderhandelen. Bij de eerste afspraak die u heeft moet u het vertrouwen van uw partner inwinnen. Het is dus belang om te investeren om elkaar beter te leren kennen. Wanneer u een vergadering op de planning heeft staan, is het wellicht handig om te weten dat het ‘normaal’ is om te laat te komen op een vergadering en dat deze bijeenkomsten ook minder gestructureerd zijn.

Zakelijke abonnementen zijn tegenwoordig een stuk voordeliger. Providers bieden steeds meer zakelijke abonnementen en pakketten aan die aansluiten op de behoeften van kleine, middelgrote en grote bedrijven. In dit artikel bespreken we de voordelen van een zakelijk sim only abonnement en voor wie dit interessant kan zijn.

Voor wie is een zakelijk sim only abonnement?

Een zakelijk sim only abonnement kan interessant zijn voor verschillende partijen. Ongeacht de grootte van je bedrijf, er is tegenwoordig altijd een bijpassend product te vinden. Ook als zzp’er is een zakelijk sim only abonnement voordelig. De kosten van je abonnement zijn dan aftrekbaar van de inkomsten- en omzetbelasting. Daarnaast kun je als particulier ook een zakelijk abonnement aanvragen bij je werkgever. Op deze manier ben jij altijd bereikbaar voor je werkgever en kun jij je werk en privé contacten gescheiden houden.

Wat zijn de voordelen van een sim only abonnement?

Geen BKR registratie
Vanaf 1 mei 2017 krijg je een BKR registratie wanneer je een abonnement afsluit met een toestel van €250,- of meer. Wanneer je een zakelijk abonnement afsluit (met of zonder toestel), geldt de BKR registratie niet. Dit abonnement zal dan ook geen invloed hebben op bijvoorbeeld de hoogte van je hypotheek.

Goede klantenservice
Een ander bijkomend voordeel is de goede klantenservice bij een zakelijk Sim Only abonnement. Providers zijn vaak makkelijker en beter bereikbaar voor zakelijke klanten. Je hebt vaak een vast contactpersoon die je te woord staat bij vragen en problemen. Zo biedt KPN een 24/7 service aan waar je gebruik van kunt maken.

Overzichtelijk kostenplaatje
Verder is een zakelijk Sim Only abonnement erg aantrekkelijk voor bedrijven waar meerdere mensen werkzaam zijn. Je kunt eenvoudig alle abonnementen binnen beheren onder één account. Je hebt dan niet meer te maken met een ongestructureerde administratie op dit vlak.

Delen van abonnementsbundels
Daarnaast is het ook mogelijk om bepaalde abonnementsbundels te delen tussen werknemers onderling. De regels verschillen in dit geval per provider of abonnement. Je kunt naar simonly.nl om abonnementen te vergelijken.

Een zakelijk sim only abonnement brengt dus veel voordelen met zich mee. Belangrijk bij het afsluiten van een abonnement is dat je rekening houdt met de voorwaarden van de gekozen provider. Regels voor het delen van MB’s en internetten in het buitenland kunnen namelijk verschillen. Wanneer je hier een keuze in hebt gemaakt, kun je zonder zorgen gebruik maken van je zakelijke internet-en belbundel.

U staat aan het begin om uw restaurant uit te breiden met een bar, maar wat komt daar allemaal bij kijken? Met dit artikel wordt er dieper ingegaan op de benodigdheden voor het openen van een bar.

De mogelijkheden voor een bar

  • U kunt kiezen voor een bar zonder personeel. Aan deze bar kunnen geen gasten zitten en zal enkel en alleen gebruikt worden voor het personeel om daar drankjes te kunnen maken.
  • U kunt ervoor kiezen om uw bar als wachtruimte te laten dienen. Hierbij is er meestal een speciaal personeelslid voor de bar wie de gasten voorziet van een lekker drankje wanneer de gasten wachten op een vrij tafeltje.
  • Een bar kan als aanvulling van het restaurant dienen. Hierbij kunnen de gasten van het restaurant zowel aan een tafel als de bar een lekker drankje nuttigen of een lekker hapje eten.

Voordat u een keuze maakt voor 1 van de bovenstaande mogelijkheden, is het natuurlijk wel van belang om de doelgroep en het concept van uw restaurant te analyseren. Op deze manier zorgt u ervoor dat uw restaurant een algeheel plaatje wordt.

Plaats en ruimte van de bar

Het is van belang om te bepalen hoeveel ruimte u heeft voor de bar en op welke plaats u de bar wenst. Om dit goed in kaart te brengen kunt u zich de volgende vragen stellen:

  • Heb ik voldoende ruimte voor de benodigde materialen bij de bar?
  • Is de ruimte en plaats geschikt voor het werkende personeel?
  • Wil ik de bar aar de voorkant, in het midden of liever achterin het restaurant?
  • Wat wil mijn doelgroep bij de bar? Willen zij alleen wat drinken en wachten of willen zij daar ook een hapje eten?

Dit zijn belangrijke vragen om zo de efficiëntie van de bar te benutten

De benodigde materialen

Na dat u alles op een rijtje heeft gezet wat betreft het type bar, plaats en de ruimte, is het tijd om te inventariseren welke materialen u nodig heeft. Hierbij kunt u denken aan:

  • Een koffiemachine.
  • De benodigde glazen passend bij de geserveerde dranken.
  • Een ijsmachine voor de ijsblokjes.
  • Apparatuur voor de bar.
  • Koelkasten voor frisdranken of wijnkoelkasten van horecatraders.com.