Menu
Marketing

Drukte door Corona bij marketing bureaus

Digitale marketing

Online marketing bureaus hebben het enorm druk gekregen dankzij de corona crisis. Veel bedrijven hebben hun omzet terug zien lopen naar nul.

De Corona crisis heeft het nodige teweeg gebracht. Zowel privé als zakelijk. Veel bedrijven zaten met de handen in het haar toen ze hun omzet terug zagen lopen naar nul. Er werd wanhopig gezocht naar een oplossing en die werd online gevonden. De online marketing branche is dan ook één van de sectoren die goed garen heeft gesponnen van de Corona lockdowns. Henri van online marketing bureau HV Media vertelt hoe hij deze periode heeft ervaren.

“Veel bedrijven hebben hun website en webwinkel nogal verwaarloosd en daar liepen ze keihard tegen aan toen ze hun fysieke winkel moesten sluiten. Omdat ondernemers zelf wel inzagen dat e-commerce activiteiten de enige mogelijkheid was om toch wat omzet te genereren, gingen ze massaal op zoek naar specialisten in online marketing”, zegt de SEO specialist. “Er werd door bedrijven en masse aangeklopt bij online marketingbureaus en ook ons bureau wisten ze te vinden. We zijn met ons team volle bak aan de gang gegaan om bedrijven op weg te helpen zodat ze deze moeilijke tijd door zouden kunnen komen. Dat is niet zo eenvoudig als vaak gedacht wordt. De grootste misvatting is toch wel dat mensen denken dat bovenaan in Google staan betekent dat alle problemen voorbij zijn en de omzet vanzelf zal stijgen. Zo werkt het echter niet”, stelt Henri.

De online marketeer van het online marketing bureau legt uit dat mooie online resultaten fijn zijn maar dat er meer nodig is om van online bezoekers ook kopers te maken. “Een degelijk plan van aanpak kan alleen vastgesteld worden als wij duidelijke antwoorden krijgen op belangrijke vragen. Wat maakt een bedrijf of website nu zo uniek in de markt? Wat zijn de unique selling points? Welke zoekwoorden zijn relevant voor de doelgroep? Hoe zorg je ervoor dat je opvalt in de zoekresultaten? Hier nemen wij de nodige tijd voor en ons advies aan ondernemers was vaak om even pas op de plaats te maken. Meer bezoekers op de website is leuk, maar wat we willen zijn kopende klanten. Het is de uitdaging van online marketingbureaus om bezoekers die drempel over te krijgen”, aldus de SEO specialist. Online marketing heeft een grote vlucht genomen en online zichtbaar zijn blijft ook belangrijk nu de wereld er weer wat normaler uitziet. “Ondernemers zijn aan het denken gezet en ze zetten niet alles meer op één kaart door bijvoorbeeld hun product alleen via een fysieke winkel aan te bieden. Een goede website en een goede vindbaarheid in Google horen sinds Corona echt bij het ondernemerschap”, aldus Henri.