Menu
Vergaderen

Doe eens Hybride!

Meer mensen langer, intensiever en directer raken. Dat is toch iets waar iedere eventmanager van droomt. Deze droom wordt door de nieuwste online toepassingen werkelijkheid. Zie daar de eventtrend van deze tijd: het hybride event.

Een hybride event is een combinatie van een traditioneel live evenement en een virtueel evenement. Het beste van beide werelden komt bij elkaar in één beleving waar een mix van traditionele en online media wordt gebruikt om de boodschap over te brengen.

Hybride

Bij een hybride evenement wordt de participatie van de doelgroep enorm vergroot door sociale media, live videostreaming en online tools slim in te zetten. Naast de deelnemers die fysiek bij een event aanwezig zijn, communiceren virtuele deelnemers met elkaar en de aanwezigen via Twitter en Facebook. Hierdoor zorgen zij dat het event meteen onder de aandacht gebracht wordt bij alle vrienden en volgers.

Bij een live stream worden videobeelden en presentaties gecombineerd. Het is mogelijk de live stream te bekijken op desktops, laptops, tablets en smartphones. Na afloop zijn de videobeelden beschikbaar en vormen een uitstekende basis voor de promotie van een volgende editie. Door het online plaatsen van presentaties leeft een evenement lang nadat het is afgelopen, door op internet.

Hybride events zijn kostenbesparend en leveren dus videomateriaal op dat altijd terug gekeken kan worden. Daarnaast passen ze heel goed bij de veeleisende klant van deze tijd die persoonlijk aangesproken wil worden. Ook de klant die op zoek is naar interactie en makkelijk toegang wil hebben tot relevante informatie wordt op zijn wenken bediend.

Met hybride events wordt de intensiteit van de klantbeleving substantieel vergroot. Bent ook u op zoek naar een hybride event-invulling en wilt u meer uit uw eventbudget halen? Neem dan contact op met ons of bekijk onze arrangementen.