Category

Kantoorinrichting

Category

Nieuw kantoor dat nog helemaal ingericht moet worden of is je huidige kantoorinrichting aan vervanging toe? Misschien kan je wel wat hulp gebruiken bij het inrichten van je kantoor, daarom schrijven wij dit artikel met 3 goede tips voor een goede kantoorinrichting.

Een sfeervol en representatief kantoor is natuurlijk altijd gewenst, maar ook goede werkplekken voor je werknemers is van groot belang. Voor dee in onze ogen belangrijkste punten geven we handige tips. Lees dus snel verder.

Tip 1: Ergonomie op kantoor

Ergonomisch werken is vast en zeker een term bij jou bekend in de oren klinkt. Er wordt steeds meer rekening gehouden met ergonomische werkplekken. Dit zijn “gezonde” werkplekken die helemaal op het lichaam van de werknemer worden afgesteld. Bij kantoorbanen ontkom je er niet aan dat je het grootste deel van de dag zittend aan het werk bent. Een zithouding voor het grootste deel van de dag is erg ongezond en zorgt voor lichamelijke klachten aan bijvoorbeeld je schouders, rug of nek. Gelukkig investeren veel kantoren tegenwoordig in ergonomisch werken.

Ergonomische kantoormeubelen

Een van de beste investeringen die je als werkgever kan doen is het kopen van ergonomisch kantoormeubilair. Bijvoorbeeld deze van OfficeCity. Deze kantoormeubelen zorgen ervoor dat werknemers in een gezonde houding kunnen werken en minder lichamelijke klachten ervaren.

Een ergonomische bureaustoel is een van de belangrijkste meubelen voor een gezonde werkplek. Zo’n bureaustoel is op vele verschillende manieren verstelbaar, waardoor je deze op de juiste hoogte kunt afstellen voor een gezonde zithouding. Aanrader dus. Tegenwoordig is ook een zit-sta bureau enorm populair. Dit is een bureau waaraan je zowel zittend als staand kan werken. Het afwisselen van zitten en staan zorgt ervoor dat je gezond kunt werken.

Tip 2: Groen in kantoor

Groen in kantoor

Een “groen” ingericht kantoor wordt steeds populairder. Er wordt niet alleen gekozen voor kantoorplanten voor een groene uitstraling, maar ook zelfs voor complete groene wanden. Planten op kantoor zorgt voor meer zuurstof, waardoor medewerkers zich beter kunnen concentreren. Ook geeft het je kantoor een duurzame uitstraling.

Tip 3: Kantoor inspiratie

Voordat je gaat shoppen voor kantoorinrichting is het verstandig om eerst duidelijk te weten wat je wilt. Ga dus opzoek naar kantoor inspiratie en bepaal welke stijl je wilt hanteren. Welke kleuren en materialen vind je mooi? Zoek op internet naar mooi ingerichte kantoren en laat je inspireren. Let er ook op dat je moet bepalen hoe je de werkplekken wilt inrichten.

De hele dag op kantoor zitten kan een negatieve impact hebben op de gezondheid. Daarnaast kan het donkere kantoorpand ook zorgen voor een verminderde productiviteit van de werknemers. De inrichting van het kantoor kan van grotere invloed zijn op de medewerkers dan er gedacht wordt. Vaak vestigen bedrijven hun kantoor op een industrieterrein waar weinig te doen is of te zien valt. Dit kan de medewerkers demotiveren om in de pauze een luchtje te gaan scheppen. Terwijl dit juist ontzettend goed is voor de gezondheid. Een bedrijfstuin kan dit probleem voorkomen en oplossen. In dit artikel worden een aantal zaken over de aanleg en het onderhoud van een bedrijfstuin toegelicht.

Een extensieve bedrijfstuin

Bij de aanleg van een bedrijfstuin zijn een aantal zaken waar er rekening gehouden moet worden. Het ontwerp van de tuin moet passen bij het bedrijf en moet het gehele jaar representatief eruit zien. Het onderhoud van een tuin kan veel werk kosten en bij bedrijven is er niet altijd tijd en ruimte hiervoor. Kies daarom altijd voor een extensieve tuin. Dit houdt in een tuin waar weinig onderhoud voor nodig is. Door een strak en eenduidig ontwerp te kiezen met planten en bloemen die het hele jaar mooi blijven, voegt de tuin waarde toe aan het bedrijf. En kan het ook als een visitekaartje gezien worden. Wanneer er voldoende ruimte is voor een grotere bedrijfstuin kan de tuin opgesplitst worden in twee gedeeltes. Eén gedeelte kan gevuld worden met planten en bloemen en het andere gedeelte kan gebruikt worden als eetruimte. In de zomer kan er gekozen worden om extra bloemen in de tuin neer te zetten voor een zomerse en levendige uitstraling. Met behulp van een hovenier kan een tuinontwerp gemaakt worden dat past bij het bedrijf.

De voordelen van een bedrijfstuin

Een goed onderhouden bedrijfstuin is niet alleen representatief naar klanten toe maar heeft ook nog een aantal andere voordelen. Een bedrijfstuin stimuleert medewerkers automatisch om vaker naar buiten te gaan. In de pauze kan de tuin gebruikt worden als eetruimte of als lounge plek. Verder kan de tuin gebruikt worden voor bedrijfsactiviteiten zoals een vrijdagmiddag borrel of andere teambuild activiteiten. Een ander voordeel van een bedrijfstuin is, dat het een ideale plek is om ideeën op te doen met het team. Voor een intensieve brainstorm sessie kan het soms goed zijn om in een nieuwe of andere omgeving te zijn. Door naar buiten te gaan en in het zonnetje te zitten kunnen soms de beste ideeën opgedaan worden. Zelf in de winter kan de tuin nog gebruikt worden door een terrasverwarmer neer te zetten. Ten slotte, kan een informele meeting met klanten ook verplaatst worden van de vergaderruimte naar de bedrijfstuin.

Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud?

Er kan soms onduidelijkheid zijn over wie verantwoordelijk is voor het onderhoud van een bedrijfstuin. Wanneer het kantoorpand gehuurd wordt, is de verhuurder vaak verantwoordelijk voor het onderhoud van het pand. Kies je als bedrijf er zelf voor om een tuin aan te leggen dan is het verstandig om te overleggen met de verhuurder wie verantwoordelijk is. Voor inspiratie tips en advies over een bedrijfstuin, bezoek deze website.

Een goede werkplek is van groot belang. Het maakt niet uit of je in een kantoor werkt, een keuken, industriegebied of op een andere plek. Als je de zaken niet goed op orde hebt op de werkplek dan kun je niet optimaal presteren. Vekavloeren is hier goed bekend mee. Ze zorgen al jaren voor de beste vloeren. Een goede werkplek zal een boost geven aan de inspiratie, creativiteit en ook aan de productiviteit. Het is dus duidelijk een investering om beter je werk te kunnen doen. We geven je graag een aantal tips om je werkplek goed in te richten.

Voldoende licht

Of je nu een productieplek hebt waar je aan het werk bent of een kantoorplek. Het is belangrijk om voldoende licht te hebben. Het is natuurlijk mooi om natuurlijk licht te hebben. Daglicht is belangrijk. Het zorgt voor de fotosynthese van planten en ook op ons mensen heeft het een goede uitwerking. Het geeft ons energie en kracht. Daarnaast geeft het ons ook meer binding met het verloop van de dag. Het is prettig om te weten of het nu daadwerkelijk licht of donker is buiten.

Een goede vloer

Tevens is een goede vloer van groot belang. Een kantoorvloer moet mooi glad en strak zijn. Het is gemakkelijker om het zo schoon te maken en te houden. Industrievloeren daarentegen moeten vooral veilig en duurzaam zijn. Wanneer een industriële vloer slijtvast is zal het langer meegaan. Het is belangrijk om niet uit te glijden over de vloeren, zelfs niet als het nat is. Door voor een goede vloer te kiezen kun je hier lang van genieten. Een vloer van het juiste materiaal zal zorgen voor een vloer waar je lang van kunt genieten. Een investering is hier dus op zijn plaats.

Alles ergonomisch

Het is een term welke we steeds vaker tegenkomen. Het betekent simpelweg dat alles meer op het menselijk lichaam afgestemd dient te worden. Het is belangrijk om de juiste zithouding te hebben op je bureaustoel en achter het bureau. Hetzelfde geldt ook wanneer je een machine bediend. Je werkplek moet helemaal af te stemmen zijn op jouw persoon. Doe dit ook om zo te voorkomen dat jij of je personeel lichamelijke klachten krijgt.

Zorg voor een goede werkplek!

Weet dat je zelf de verantwoordelijkheid hebt voor je eigen lichaam om een goede werkplek te creëren. Denk aan de veiligheid van je lichaam en geest. Daarnaast is het ook goed om aan het milieu te denken en te kiezen voor duurzame oplossingen. Soms is dat wat duurder. Maar op de lange termijn zal je er de vruchten van kunnen plukken.

Onderzoeken naar nek- en rugklachten op het werk worden bij de vleet uitgevoerd. Wanneer het over rugklachten gaat, zijn het vooral een combinatie van belastingsfactoren en fysiologische determinanten die een rol spelen. Wie een dagje ouder wordt en voortdurend moet tillen, buigen en draaien, loopt dan ook een hoger risico op rugklachten. In 2012 linkte de Gezondheidsraad echter ook beeldschermwerken aan een aantal klachten. Het gaat om nekklachten, klachten aan de schouders, armen, polsen en handen, maar ook om oogklachten. Eveneens legde men verbanden met psychische aandoeningen en slaapstoornissen.

Door de ergonomie op kantoor te verbeteren, zal je heus niet alle risico’s wegnemen. Toch is het niet onbelangrijk om aandacht te hebben voor nekklachten en klachten aan de bovenste extremiteiten (bv. armen, polsen, handen en schouders). Hoe je dat doet? Daarvoor dien je met vier basisprincipes rekening te houden. Enkel zo verkrijg je een goede en comfortabele werkplek.

Recht op een verstelbare werkplek

De tijd dat alle bureaus en computerschermen exact dezelfde afmetingen hadden, behoort echt wel tot het verleden. Dat zoiets niet goed is voor onze gewrichten, hoeft echt niet te verbazen. Niet voor niets hebben grotere mensen ook klachten bij een lange Ryanair-vlucht: de zitplaatsen zijn niet aangepast aan hun lichaam. Na enkele uren is dat nog niet dramatisch, maar na enkele jaren…

Daarom heeft elke medewerker recht op een verstelbare werkplek. Denk hierbij niet alleen aan verstelbare bureaustoelen, maar ook aan bureaus die in de hoogte verstelbaar zijn of aan beweegbare schermen.

Zittend en staand werken afwisselen

Net zoals medewerkers die voortdurend fysiek werk verrichten het recht hebben om even pauze te nemen om te gaan zitten, moeten medewerkers die voortdurend aan een bureau zitten het recht hebben om even te staan. Stawerkplekken horen dan ook steeds aanwezig te zijn. Je kan ze standaard voorzien of je kan kiezen voor verstelbare bureaus die de medewerker zelf tot stawerkplek kan omvormen.

Dynamics ratio 1:8

Tijdens de werkuren moeten medewerkers ook kunnen bewegen. Voor een volledige werkdag is dat minimaal 45 minuten. Laat er geen twijfel over bestaan: de kleine wandeling naar de koffiemachine volstaat heus niet om het te halen. Daarom heeft men de zogenoemde dynamics ratio geïntroduceerd: per acht werkplekken moet er één dynamische werkplek zijn. Denk aan een staande overlegplaats, een bureaufiets of een balance board. Zo wisselen medewerkers werk en beweging af zonder dat het als tijdsverlies kan worden bestempeld.

Een correcte zithouding stimuleren

In een kantooromgeving zullen we zelden iemand compleet achterover gezakt zien zitten. Gelukkig maar, want een professionele indruk laat dat natuurlijk niet na. Toch blijken velen er een verkeerde zithouding op na te houden. Negentig graden en voeten plat op de grond, luidt het devies. Het aannemen van een correcte zithouding dien je dan ook te stimuleren. Dit kan je op verschillende manieren doen. Denk bijvoorbeeld aan pictogrammen in de kantoorruimte. Je kan uiteraard ook eens een ergonoom uitnodigen in functie van werkplekadvisering en bewustwording. In de praktijk lijken medewerkers daar veel van op te steken en dergelijk deskundig advies sneller na te leven.

Een kantoor moet efficiënt zijn en het maximale uit jouw werk halen. Bovendien moet het ook getuigen van stijl, zodat je er zorgeloos klanten kunt ontvangen. Met een beperkt budget is dit natuurlijk niet eenvoudig. Gelukkig kan je ook met een klein budget een leuke kantoorinrichting ontwerpen. Aan de hand van vijf tips tonen wij aan hoe je dit moet doen.

# 1. Stel een budgetplan op

In de eerste plaats moet je voorkomen dat jouw budget te snel ontoereikend wordt. Stel daarom een budgetplan op. Noteer alle ingrepen en noodzakelijke aankopen en verbind ze vervolgens aan een maximaal budget. Overschrijf de opgelegde grens natuurlijk niet en stel ook een prioriteitenlijst op.

Blijkt er na het verven bijvoorbeeld nog budget over te zijn? Dan wordt het resterende budget eerst uitgegeven aan een nieuwe vergadertafel en vervolgens aan een gezellige eettafel voor buiten. Zo voorkom je enerzijds dat het budget foutief wordt uitgegeven, maar ook dat het budget al te snel is opgebruikt.

# 2. DIY: Do It Yourself

Wat je zelf doet, doe je meestal beter. Op voorwaarde natuurlijk dat je ook zelf wat van klussen af weet. Is dat het geval? Overweeg dan om een aantal taken zelf uit te voeren. Zo kan je kosten besparen. Dit kan gaan van verven tot het zelf monteren van kantoormeubelen. Natuurlijk kan je ook bestaand kantoormeubilair recyclen. Een oude kast even in de verf zetten is nu eenmaal veel goedkoper dan een nieuwe kast kopen, maar dat hoeven we jou vast niet te vertellen.

# 3. Gebruik tweedehands meubilair

Dit laatste brengt ons bij een derde tip: waarom zou je überhaupt nieuw meubilair aankopen? Natuurlijk is de nieuwste computer met de beste specificaties misschien noodzakelijk voor jouw kantoor. Maar is dat ook het geval voor jouw bureau? En de prullenbak? En wat met de archiefkast voor in de kelder?

Vaak kan je kantoormeubilair spotgoedkoop vinden op de tweedehandsmarkt. Omdat ze volledig afgeboekt zijn of omdat ze het resultaat zijn van een faillissement. Soms moet je ze zelf nog even oplappen, maar tweedehands meubilair biedt wel de nodige ademruimte om de rest van jouw kantoor budgetvriendelijk in te richten. Alleen de bureaustoelen koop je beter niet tweedehands. Een bureaustoel moet immers ergonomisch perfect zitten. Anders heb je binnen de kortste keren rugklachten.

# 4. Vervang kunst door planten

Bij kantoorinrichting denken we al snel aan decoratie. Kaders, kunstwerken en sculpturen kosten echter handenvol geld. Het kan gelukkig ook goedkoper. Laat groen de kantoorinrichting sieren. Door in te zetten op planten haal je de buitenwereld naar binnen. Bovendien zijn planten ook veel goedkoper en zouden ze zelfs de productiviteit op het werk verhogen. Natuurlijk moeten kantoorplanten niet alleen goedkoop zijn maar mogen ze ook niet al te veel aandacht vergen. Denk daarom aan onderhoudsvriendelijke planten zoals de spinplant of de Philodendron.

Heb je niet zo’n groene vingers? Dan kan je natuurlijk ook gewoon voor nepplanten kiezen. Voor alle duidelijkheid: je hoeft ze geen water te geven. Cactussen zijn in dat opzicht overigens ook interessant.

# 5. Vraag het personeel om hulp

Misschien zijn de medewerkers die ouderwetse muren ook zo beu als koude pap. Of misschien staan ze wel te springen om de vergaderzaal een upgrade te bezorgen. Vraag hen daarom ook even om hulp. Vrijblijvend natuurlijk. Maak hen dat ook duidelijk.

Sommigen zullen misschien nog een oud bureau op zolder staan hebben terwijl anderen ’s weekends echt wel even de handen uit de mouwen willen steken. Extra leuk en goedkoop! Vergeet hen natuurlijk niet te belonen. Een afsluitende barbecue en enkele verfrissende drankjes mogen bijvoorbeeld niet ontbreken. Uiteraard is dat ook goed voor het groepsgevoel.

Duurzaamheid en milieuvriendelijkheid worden ieder jaar weer belangrijker. We recyclen steeds vaker, het woon- en werkverkeer wordt steeds milieuvriendelijker, en we staan ook regelmatig stil bij het duurzame ondernemerschap. Onderdeel van het ondernemerschap is natuurlijk je kantoor; en dat kantoor wordt waarschijnlijk professioneel schoongemaakt door schoonmaak diensten in Amsterdam of andere steden. En ook op het gebied van schoonmaken zijn er steeds meer milieuvriendelijke initiatieven te vinden.

Bewuster schoonmaken

Er wordt bijvoorbeeld steeds minder warm water gebruikt om schoon te maken, en de producten met vluchtige organische stoffen (denk bijvoorbeeld aan spuitbussen) worden steeds vaker vermeden. Zo is chloor bijvoorbeeld lang niet altijd nodig om een toilet schoon te maken, en kan kalkaanslag ook gewoon verwijderd worden met schoonmaakazijn. Een professioneel schoonmaakbedrijf weet precies welke vervanging er mogelijk is voor milieu-onvriendelijke producten; en gebruikt deze ook overal waar mogelijk.

Belasting voor het milieu

Ook voor de productie van schoonmaakmiddelen zijn energie en dus grondstoffen nodig. Het grote verschil met onze energie in huis is het feit dat schoonmaakmiddelen na gebruik, het water en de omgeving kunnen vervuilen. De schadelijke stoffen in de schoonmaakmiddelen blijven vaak achter in de waterzuiveringsinstallaties, en dit beïnvloed de kwaliteit van het water dat vervolgens bij ons uit de kraan komt. Er worden dan ook steeds minder schoonmaakmiddelen met giftige stoffen gebruikt, en deze schoonmaakmiddelen worden niet zomaar weggespoeld.

Alternatieven voor milieuvriendelijke schoonmaak

Schoonmaakbedrijven vinden dan ook steeds meer alternatieven en kleine aanpassingen om de schoonmaak zo milieuvriendelijk mogelijk te maken. Het gebruik van warm water wordt bijvoorbeeld verminderd, en dit is ontzettend goed. Voor warm water worden namelijk vaak fossiele brandstoffen verbrand (en dus is er sprake van CO2 uitstoot), en dit is schadelijk voor het milieu. Ook oplosmiddelen en gassen (vluchtige organische stoffen) worden steeds minder gebruikt; deze dragen namelijk bij aan het vormen van smog. Denk aan ruitenwisservloeistof, glasreinigers en andere spuitbussen.

Vluchtige oplosmiddelen

Daarnaast kunnen de vluchtige oplosmiddelen de luchtwegen irriteren; zowel bij de schoonmakers zelf als bij de medewerkers die de ruimte vervolgens betreden. In sommige gevallen kan dit zelfs tot allergische reacties leiden. Middelen zoals chloor of andere sterk dampende producten kunnen tot flinke irritaties volgen; en in sommige gevallen zelfs brandwonden veroorzaken. Door deze stoffen te mijden zorg je niet alleen voor een milieuvriendelijk, maar ook een gezond kantoorpand. In plaats van het gebruik van vluchtige oplosmiddelen of organische stoffen, wordt er dus steeds vaker naar een milieuvriendelijke vervanging gezocht.

Gemiddeld spenderen we zo’n 8 tot 9 uur per dag op kantoor. U kunt zich wellicht voorstellen dat deze omgeving dan ook van grote invloed kan zijn op de gesteldheid van de werknemers. We noemen deze omgeving ook wel binnenmilieu. Hiermee wordt de lucht en zijn chemische bestanddelen bedoeld, maar het kan ook om bijvoorbeeld licht, straling of geluid gaan op de plek waar u uw werkzaamheden verricht.

Belangrijk is dan ook om er voor te zorgen dat dit binnenmilieu zo “milieuvriendlijk”mogelijk is. U zult ervaren dat dit een positieve uitwerking heeft op de productiviteit en creativiteit van uw medewerkers.

Zo zijn er diverse onderzoeken waarbij wordt aangetoond dat de luchtkwaliteit een belangrijke factor is bij deze productiviteit en de tevredenheid van de medewerkers

Eind tachtiger jaren publiceerde professor Fanger voor het eerst een methode voor de beoordeling van de waargenomen luchtkwaliteit. Daarbij wordt als meetorgaan de menselijke neus gebruikt die gevoelig is voor sensorische prikkels (geuren) en chemische prikkels (chemicaliën). Het is de combinatie van geuren en irriterende componenten in de ingeademde lucht die de waargenomen luchtkwaliteit bepaalt.

De luchtkwaliteit kan worden uitgedrukt in het percentage ontevredenen dat de lucht als onacceptabel ervaart bij binnenkomst in een ruimte. Wanneer dit percentage hoger is dan 25% wordt er geadviseerd een aanpassing te doen in de luchtkwaliteit. Dit kan door middel van het aanleggen van ventilatiesystemen, maar ook het plaatsen van beplanting kunnen de luchtkwaliteit verbeteren.

Ook geluid of beter gezegd geluidsoverlast kan zorgen voor verslechterde concentratie en dit heeft ook weer een neergang van de productiviteit tot gevolg. Zorg ervoor dat medewerkers niet worden afgeleid door storende omgevingsgeluiden, zoals printers, koffiezetapparaten of pratende of bellende collega’s.

Mocht dit niet te voorkomen zijn zorg er dan voor dat er mogelijkheden zijn waarbij medewerkers zich kunnen afzonderen voor een bepaalde periode. Dit kan bijvoorbeeld zijn door een apart kantoor te hebben waar je even ongestoord kunt werken, maar ook zijn er tegenwoordig  koptelefoons met noice canceling die omgevingsgeluid filteren en er voor zorgen dat uw medewerkers in alle rust kunnen werken.

Bovenstaande zaken brengen uiteraard kosten met zich mee, maar u zult ook ervaren dat het de investering meer dan waard is en uw medewerkers productiever zijn, maar voor dat u over gaat tot deze investeringen is het goed om met uw medewerkers een gesprek aan te gaan wat zij vinden van het huidige binnenmilieu. Zo weet u waar u wel en niet in hoeft te investeren.

Bent u op zoek naar een nieuwe bedrijfswasmachine? Dan wilt u natuurlijk wel een machine kopen die perfect aansluit op uw wensen. Als u dit wilt dan zijn er een aantal punten waar u op moet letten. In deze blog vertellen wij u hier meer over.

Een industriële of professionele wasmachine?

Als u op zoek gaat naar een wasmachine voor uw bedrijf dan komt u waarschijnlijk twee verschillende types tegen: een professionele en een industriële wasmachine. Een professionele wasmachine is, zoals de naam het eigenlijk al zegt, geschikt voor professioneel gebruik. U kunt hiermee circa vier wasjes per dag draaien. Heeft u een wasmachine nodig waarmee u de hele dag kunt wassen? Dan is het slim om te kiezen voor een industriële wasmachine. Deze is zeer geschikt voor bijvoorbeeld het wassen van bedrijfskleding. Let erop dat een professionele wasmachine ongeveer 10.000 tot 20.000 draaiuren meegaat, terwijl een industriële wasmachine ongeveer 35.000 tot 50.000 draaiuren.

Een bedrijfswasmachine VS een huishoudelijke wasmachine

Natuurlijk kunt u kiezen voor een huishoudelijke machine voor uw bedrijf, maar het is goed om te weten dat een professionele of industriële wasmachine veel meer kan opleveren voor uw onderneming. Zo zijn de wastijden een stuk korter, heeft u een ruimere capaciteit voor het wassen en is de bediening erg eenvoudig. Professionele en industriële wasmachines zijn uitgerust met lagers, schokdempers en een afvoerklep. Hierdoor gaan ze stukken langer mee dan een huishoudelijke wasmachine.

Branchegerichte oplossingen?

Laundry Expert is de expert in het aanbieden van industriële en professionele wasmachines. Bij dit bedrijf vindt u dan ook branchegerichte oplossingen. Zo heeft een zorginstelling een andere machine nodig dan de horeca. Om in te spelen op uw situatie, wordt er goed geluisterd naar uw wensen en eisen. Hierna worden de machines die het beste passen bij uw wensen uitgelicht. Zo kunt u een professionele wasmachine kopen die helemaal aansluit bij uw branche.

Meer weten?

Heeft u ook interesse in de aanschaf van een bedrijfswasmachine? Via de website van Laundry Expert ontdekt u de vele mogelijkheden. Heeft u nog vragen of wilt u advies? De experts van dit bedrijf voorzien u graag van advies op maat, dus neem contact op.