Menu
Marketing

Blijf top of mind bij uw klanten

In een steeds drukker wordende markt met nieuwe startups en gevestigde merken is het lastig om top of mind te blijven bij uw bestaande klanten en om meer naamsbekendheid te creëren bij potentiëlen nieuwe klanten. Een goed doordacht marketingplan is dan ook onmisbaar om er voor te zorgen dat een klant bij een bepaald type product gelijk aan uw onderneming denkt in plaats van aan die van de concurrent.

Kernwoorden bij een goed marketingplan zijn herhaling en herkenbaarheid. De potentiële of bestaande klant moet regelmatig in contact komen met uw producten en mogelijkheden. Graag ook op onverwachte momenten. Dit zorgt er voor dat de klant een bepaalde gebeurtenis koppelt aan uw product en dit zo beter kan onthouden.

Buiten de bekende reclame mogelijkheden, zoals het plaatsen van een online campagne of een advertentie in een blad kunt u er ook voor kiezen om merchandise te laten ontwikkelen dat u op verschillende moment kunt uitdelen op plekken waar u doelgroep komt. Denk bijvoorbeeld aan festivals of een drukke winkelstraat waar u leuke gadgets passend bij u product uitdeelt.

Let hierbij wel op of het op de plek die u voor ogen heeft wel is toegestaan om zaken uit te delen. Soms is het namelijk noodzakelijk een vergunning aan te vragen. Doe dit dan ook. U wilt natuurlijk niet dat een positieve actie een negatieve lading krijgt, omdat u de zaken niet op orde heeft.

Op welke plek u welke vergunning nodig heeft verschilt per gemeente. Informeer dus bij de gemeente waar u de actie wilt uitzetten wat er wel en niet is toegestaan.

Hieronder een aantal items die mensen graag ontvangen:

Laat de gadgets bedrukken met uw logo en NAW gegevens, zodat het altijd duidelijk voor de ontvanger van wie het afkomstig is en het op deze manier ook een reclamefunctie heeft.

Cadeautjes weggeven zal zeker bijdragen aan een grotere naamsbekendheid en een positief gevoel bij uw onderneming of product.