Menu
Marketing

Dit zijn de belangrijkste online marketing trends van 2018

Online marketing trends van 2018

Het nieuwe jaar is net begonnen en daarom is het belangrijk dat u binnen uw bedrijf inspeelt op de nieuwe trends en ontwikkelingen. Een goede begin is immers het halve werk. In dit artikel lichten we de online marketing trends van 2018 uit. Dus wilt u dit jaar ook uw concurrentie voorblijven op online gebied? Lees dan gauw verder, want we leggen u graag uit hoe u dit kunt realiseren.

Vloggend personeel
Een eerste trend die opvalt is de opkomst van video. In 2017 zagen we al dat er door bedrijven steeds meer gebruik wordt gemaakt van video. Deze trend zet zich in 2018 voort en dit uit zich bijvoorbeeld in vloggend personeel. Er is steeds meer behoefte aan gepersonaliseerde content. Wees creatief want zo valt u op. Volgers willen graag weten wat er achter de schermen gebeurt bij uw bedrijf en vinden het leuk om op een persoonlijke manier aangesproken te worden.

Marketing automation
Een andere trend op het gebied van online marketing in 2018 is de doorontwikkeling op het gebied van marketing automation. Dit wil zeggen dat er dankzij verschillende geautomatiseerde systemen gezorgd kan worden voor extra leads. Dit wordt dit jaar voor bedrijven nog gemakkelijker gemaakt dankzij diverse softwarepakketten.

Social media performance
Tegenwoordig zijn de meest succesvolle bedrijven wel actief op social media. Hoewel er een aantal jaar geleden nog veel waarde werd gehecht aan het verzamelen van zoveel mogelijk likes, reacties en shares, staat anno 2018 het bereik en de bereikfrequentie van berichten centraal. Social media zijn bereikmedia geworden. Met gerichte targeting kunnen zichtbare resultaten worden behaald. Er wordt door bedrijven steeds meer de focus gelegd op de performance van social media.

Voice search
Nog een trend waar u dit jaar niet omheen kunt is voice search. Hier maken steeds meer mensen gebruik van. Dit houdt in dat mensen via hun smartphone een zoekopdracht inspreken. Echter zijn de zoekopdrachten van gesproken berichten heel anders dan ingesproken berichten; er zijn veel meer combinaties doordat mensen dingen op een andere manier inspreken. Het is slim om hier rekening mee te houden met betrekking tot zoekmachine optimalisatie.

Location based marketing
Location based marketing wil zeggen dat er gebruik wordt gemaakt van de locatie van uw doelgroep om contact te leggen op een relevant tijdstip en plaats. Dit kan op verschillende manier worden ingevuld: denk bijvoorbeeld aan het tonen van Facebook-advertenties tijdens evenementen en concerten.

Online marketing trends van 2018 in praktijk brengen?
Om uw concurrentie voor te blijven, raden we u aan om deze online marketing trends in 2018 in praktijk te brengen. Neem een online marketing bureau als Best4u Group of Traffic Today in de arm en u weet zeker dat u binnen enkele tijd zichtbaar resultaat ziet.