Menu
Horeca

In een bedrukt schort naar de beurs: je eigen eventcatering doen

Bedrijven op evenementen en beurzen hebben allemaal hetzelfde doel: zichzelf onderscheiden van de concurrenten en een ​​blijvende indruk achterlaten. Makkelijker gezegd dan gedaan. Leer hier hoe je met voedsel op alle zintuigen in kan spelen om jouw onderneming op te laten vallen.

Zintuiglijke marketing

Om de aandacht van bezoekers te trekken doe je een beroep op alle zintuigen: zien, horen, ruiken, proeven en voelen. Bied daarom eens een heerlijk buffet aan. Hoe spreek je hiermee deze zintuigen aan?

  • Zicht: met prachtig gepresenteerd voedsel in mooie kleuren
  • Gehoor: door het creëren van een stille, rustige ruimte waar mensen prettig kunnen zitten
  • Reukzin: met vers gebak of heerlijke, verse koffie
  • Smaak: bied de lekkerste hapjes of snoeperijen aan
  • Tastzin: laat bezoekers zelf kiezen van schalen of van een buffet

Zorg dat de medewerkers op je stand kleding dragen met je bedrijfslogo erop. Op deze manier combineer je de bijna huiselijke sfeer van de stand met een professioneel uiterlijk. Mochten jouw eigen producten niet eetbaar zijn, plaats dan naast de etenswaren je brochures, promotieartikelen en andere reclamematerialen, zodat de klant die zelf kan oppakken. Bedruk ook eens snoep of chocolade met je bedrijfslogo. Deze relatiegeschenken kun je zelfs weggeven bij een prijsvraag of onder de bezoekers verloten, want daarmee trek je zeker de aandacht! Twijfel je nog of het de uitgave wel waard is? Kijk op deze blog voor meer informatie over de financiële kant van promotieartikelen.

Overtuigen dankzij competente medewerkers

Tegelijkertijd je stand en je buffet beheren op een beurs is niet gemakkelijk, en dus niet voor iedereen weggelegd. Het vereist medewerkers achter de stand met goede communicatieve vaardigheden, die genieten van het werken met mensen, flexibel zijn en doorzettingsvermogen hebben. Mensen zullen niet makkelijk te overtuigen zijn door een prachtig buffet wanneer het aanwezige personeel ze niet met enthousiasme ontvangt. Zorg daarom voor medewerkers die er echt zin in hebben en je bedrijf goed zullen vertegenwoordigen.

Zo bied je jouw bezoekers een onvergetelijke ervaring met heerlijk eten, enthousiaste medewerkers, interessante wedstrijden en originele promotieartikelen!

Maxilia_new_NL