Menu
Nieuws

In 7 stappen naar succesvol ITSM

IT Service Management, ook wel ITSM, is niet meer weg te denken in het hedendaagse IT-landschap. De uitdaging is om uw organisatie zodanig in te richten dat servicemanagement optimaal tot zijn recht komt. Hierna leest u hoe u ITSM op een gestructureerde manier vorm geeft.

De 7 stappen
Het 7-stappenmodel van Mproof geeft richting aan succesvol IT service management.

Achtereenvolgens doorloopt uw organisatie de volgende fases:

  1. Proceskeuze:
    Keuze van de juiste processen die passen bij de doelstellingen van uw bedrijf
  2. Rolverdeling:
    Definiëren van functionele rollen en verantwoordelijkheden voor de operationele invulling
  3. Procedures:
    Blauwdruk voor de inrichting van Clientele ITSM
  4. Tooling:
    Inrichting van out of the box ITIL- en ISM-processen
  5. Werkinstructies:
    Vastlegging van activiteiten, rollen en gebruik van Clientele ITSM
  6. Kennis en vaardigheden:
    Overdracht van kennis en vaardigheden door middel van training
  7. Communicatie en gedrag:
    Bevordering van teamwork door middel van coaching

Intensieve begeleiding
De volgorde van deze zeven stappen is het resultaat van jarenlange ervaring met de implementatie en integratie van IT-structuren. Gedurende het hele traject ondersteunen onze ervaren experts u en uw medewerkers door middel van training en coaching. Gaandeweg het traject reken mensen vertrouwd met de materie, waardoor ITSM ook na ons vertrek geborgd wordt.

Meer weten? Check Mproof.com