IT Service Management, ook wel ITSM, is niet meer weg te denken in het hedendaagse IT-landschap. De uitdaging is om uw organisatie zodanig in te richten dat servicemanagement optimaal tot zijn recht komt. Hierna leest u hoe u ITSM op een gestructureerde manier vorm geeft.
De 7 stappen
Het 7-stappenmodel van Mproof geeft richting aan succesvol IT service management.
Achtereenvolgens doorloopt uw organisatie de volgende fases:
- Proceskeuze:
Keuze van de juiste processen die passen bij de doelstellingen van uw bedrijf - Rolverdeling:
Definiëren van functionele rollen en verantwoordelijkheden voor de operationele invulling - Procedures:
Blauwdruk voor de inrichting van Clientele ITSM - Tooling:
Inrichting van out of the box ITIL- en ISM-processen - Werkinstructies:
Vastlegging van activiteiten, rollen en gebruik van Clientele ITSM - Kennis en vaardigheden:
Overdracht van kennis en vaardigheden door middel van training - Communicatie en gedrag:
Bevordering van teamwork door middel van coaching
Intensieve begeleiding
De volgorde van deze zeven stappen is het resultaat van jarenlange ervaring met de implementatie en integratie van IT-structuren. Gedurende het hele traject ondersteunen onze ervaren experts u en uw medewerkers door middel van training en coaching. Gaandeweg het traject reken mensen vertrouwd met de materie, waardoor ITSM ook na ons vertrek geborgd wordt.
Meer weten? Check Mproof.com