Menu
Marketing

De invloed op de consument van TROS Radar

Waarschijnlijk kijk je er zelf regelmatig ook naar. Mocht je dit nog niet doen, dan is het verstandig om daar mee te beginnen. Het gaat natuurlijk over TROS Radar. Dit consumentenprogramma heeft namelijk veel meer kracht dan je misschien altijd gedacht had. Je kunt er namelijk van uitgaan dat ook jouw potentiële klanten van het programma en zijn verschillende mediakanalen gebruikmaken om informatie in te winnen. Informatie over bijvoorbeeld jouw bedrijf en jouw product is voor hen belangrijk. Speel hier dus op in.

Jezelf profileren
Wat ooit voor personen gold, geldt inmiddels ook in sterke mate voor bedrijven. Je moet jezelf profileren. Dit betekent dat je moet zorgen dat de reputatie die je opbouwt positief moet zijn. Dit doe je onder andere door in de gaten te houden wat consumenten over jou zeggen op het forum van TROS Radar. Dit is immers een plaats waar klachten met grote regelmaat doorklinken. Dit is dus ook de plek waar je iets aan deze klachten kunt doen. Handel je snel en naar tevredenheid, dan zal dit zijn weerslag hebben.

Niet alleen voor deze klant
Het is belangrijk om te begrijpen hoe je een reputatie opbouwt. Wanneer je namelijk daadwerkelijk de fora zoals die van TROS Radar in de gaten gaat houden, dan doe je dat niet alleen voor de klant met dat probleem. Natuurlijk moet je deze helpen bij het vinden van een oplossing. Het is echter vooral ook zo dat andere potentiële klanten jouw waarde kunnen zien. Wanneer zij zien dat jij ook bij problemen klaarstaat om te helpen, dan kan dit hen over de streep trekken om klant bij jou te worden.

De klant inzetten
Een ander voordeel van positief omgaan met de manier waarop fora worden ingezet is dat zij na enige tijd ook voor jou kunnen gaan werken. Zo kan je bijvoorbeeld een goede naam opbouwen. Wanneer dan een concurrent op de markt negatief in het nieuws komt, dan kan het zomaar gebeuren dat klanten juist de positieve ervaringen die ze met jou en jouw bedrijf hebben zullen aanhalen als mogelijke oplossing voor de gedupeerde. Ook in dit opzicht kan TROS Radar in de gaten houden dus zeer belangrijk voor jou zijn.

Onuitwisbare indruk
Hoewel er tegenwoordig wel vaker regels voor komen, is het vooralsnog zo dat datgene wat op internet komt nooit meer verdwijnt. Je laat dus als bedrijf letterlijk een onuitwisbare indruk achter. Zeker ook op fora zoals dat van TROS Radar. Hier kunnen collega’s misschien wel over meepraten. Daar kan jij dan weer je voordeel mee doen. Door het forum in de gaten te houden kan je bijvoorbeeld zien waar het bij anderen misging en hier proactief op te handelen. Dit geeft je dus een voorsprong doordat je simpelweg kon doorzien waar de kansen lagen.